wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:01

heerlijk! kunnen de mensen met Astma ook weer eens uit Lachen
Leve het verbod!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:07

heerlijk! niet meer die stinkende kleren na t uitgaan!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:37

Jolandaa_ schreef:
heerlijk! kunnen de mensen met Astma ook weer eens uit Lachen
Leve het verbod!

Amen, ik ben heel het weekend wezen stappen en verga nu van de pijn in mn longen... Scheve mond
Ook stinken je kleren en heel je haar, smerig!!!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:10

Nog een maandje!! Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:59

Chann schreef:
Dat is inderdaad nog wel een goed idee. En dan kan je tenminste ook af en toe even frisse neus halen omdat 't binnen vaak zo benauwd is, da's ook handig. Haha!

Precies! Het is een win-win situatie! Haha. Lachen
Ja joehoe, nog een maandje!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:01

Hier gaat het nog geleidelijk, in Turkije was het van de een op de andere dag niet meer binnen roken! Knipoog
Tja ik vind het aan de ene kant beter, als niet roker, er is nu een frissere ruimte, want als niet alcholist wil je ook niet tussen de drank geur staan ...

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:30

Samy schreef:
Hier gaat het nog geleidelijk, in Turkije was het van de een op de andere dag niet meer binnen roken! Knipoog
Tja ik vind het aan de ene kant beter, als niet roker, er is nu een frissere ruimte, want als niet alcholist wil je ook niet tussen de drank geur staan ...
Dat vind ik een héle slechte vergelijking: Niet-alcoholist tussen de drankgeur of niet-roker in de rook. Huilen van het lachen
Als je non-alcoholist bent, dan lijkt het mij niet dat je er last van hebt als jij niet drinkt en anderen wel (tenzij ze irritant gaan doen omdat ze teveel op hebben natuurlijk Clown), maar daar kan je zelf voor kiezen. Bovendien is het niet slecht voor jouw gezondheid als anderen het drinken, lijkt mij tenminste. *LOL*
Roken is iets heel anders. Niet-rokers hebben vaak veel last van de rook, terwijl ze er niet voor kiezen. Ja, ze kiezen om uit te gaan in plaats van thuis te blijven misschien, maar zij willen toch ook gewoon uit? Ik heb er zelf dan geen last van omdat ik rook, maar kan me heel goed voorstellen dat anderen er wel last van hebben.
(Hoewel ik me dan wel vreselijk kan ergeren als ik bijvoorbeeld ergens buiten sta te roken, iemand komt langslopen en heeft totaal geen last van de rook omdat die ver genoeg van me af is, en diegene begint overdreven nep te hoesten en met handen te wapperen. Nagelbijten / Gniffelen)

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:58

ik vind het een goede regeling!
rook zelf dan wel, maar wil er geen andere mensen mee lastig vallen!
als het rookverbod ingaat, stop ik gelijk met roken...

Mnon_Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:59

SUPER! Ben er heel blij mee! Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:02

ik zat gisteren in een leuk tentje met mijn moeder en zusje een leuke high tea te doen.
maar wat rook mijn neus tijdens het eten,degene achter ons stak een sigaret op,en dat vind ik gewoon zo vies tijdens het eten.
toen ik netjes vroeg of hij misschien uitmocht omdat dat nogal onsmakelijk is tijdens het eten,werd ik nog raar aangekeken ook.
daarbij komt dat mijn moeder en zusje beiden astma hebben,en het voor hen nog vervelender was.

ik ben blij dat het er komt,iig in de eetgelegenheden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:35

GEWELDIG!! Ben er echt blij om!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:39

Samy schreef:

Helemaal mee eens, zo'n bierlucht, dat is pas walgelijk, vooral als ie naast je ligt te snurken Huilen

Daarbij richt alcohol veel meer schade aan dan sigaretten...
Een ploegje dronkenlappen is ook veel vervelender dan een stelletje rokers...

Ik ben voor het rookverbod, maar nog veel meer voor een alcohol verbod in de Horeca!!

Dan kan ik ook weer eens lekker uit!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:47

Hier in de Middenwaard (overdekt winkelcentrum) mag je over een maandje ook niet meer roken, hebben ze terug gemaild toen ik het vroeg!! Hierpedepiep hoera!
Kan ik eindelijk normaal winkelen zonder benauwd te worden..

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:25

Goed, ik vind dat je in kroegen ofzo nog wel mag roken, maar dingen zoals lunchrooms en restaurants niet. Maargoed waar leg je die grens? Dat is altijd moeilijk, hoewel er wel duidelijke kroegen zijn. Ik werk zelf in een lunchroom, en in de winter wanneer de deur niet open kan krijg je zo'n hele rookwalm in de zaak, onwijs irritant, want de rookwalm gaat zo ook naar de niet-rokers kant. En bovendien is het voor ons, de serveersters, bar, etc. ook niet echt prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:40

amondi schreef:

Maar als iemand wil zuipen richt dat aan mijn lichaam geen schade aan. Als iemand rookt wel.

Als iemand drinkt valt hij daar niet direct iemand lastig mee (door diegene te vergiftigen, want dat is het, wat er gebeurt met rook inademen).
En ja, natuurlijk kun je zeggen dat dronken mensen lastg zijn. Maar er zullen net zoveel mensen zijn die niet dronken zijn, maar wel net zo lastig (overigens ben ik geen roker en geen drinker. Ik lust wel alcohol maar drink het niet vaak, en hoef zéker niet drinken te zijn om lol te kunnen hebben).

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 20:08

Wuis schreef:
amondi schreef:

Maar als iemand wil zuipen richt dat aan mijn lichaam geen schade aan. Als iemand rookt wel.

Als iemand drinkt valt hij daar niet direct iemand lastig mee (door diegene te vergiftigen, want dat is het, wat er gebeurt met rook inademen).
En ja, natuurlijk kun je zeggen dat dronken mensen lastg zijn. Maar er zullen net zoveel mensen zijn die niet dronken zijn, maar wel net zo lastig (overigens ben ik geen roker en geen drinker. Ik lust wel alcohol maar drink het niet vaak, en hoef zéker niet drinken te zijn om lol te kunnen hebben).

wel als een dronken iemand je inelkaar slaat Clown

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:55

Dan begint men met meer drank, meer drank is meer dronken lui, meer dronken lui is meer ellende ! En let maar op, dan is dit ingevoert dan begint men wel weer ergens anders over te zeiken, zoals alcohol want reken maar dat je dat ook ruikt in je kleding, en die zweetlucht !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:58

saffire schreef:

wel als een dronken iemand je inelkaar slaat Clown[/quote]

maar naast een roker zitten betekend altijd dat je die smerige rook ook binnenkrijgt,naast iemand zitten die een biertje drinkt betekend niet automatisch dat je in elkaar geslagen word.

dus een beetje domme vergelijking

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:59

Ach die zuiperds die zich misdragen gooien we in de gevangenis en laten ze dik betalen. Komen ze ook vanzelf van het roken af. Lachen

Ik vind het toch geen reden om geen rookverbod in te voeren Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:00

Als je openbare dronkenschap vertoond word je ook gestraft, en miepmiep mijn kleding hebben nog nooit naar alcohol geroken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:06

slimmerik en katia,helemaal mee eens!

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:07

Ach, je bent een feestbeest of je blijft de hele avond op de barkruk zitten, en als je de feestbeest bent krijg je gegarandeert wel drank over je heen gesmeten Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:09

miepmiep91 schreef:
Ach, je bent een feestbeest of je blijft de hele avond op de barkruk zitten, en als je de feestbeest bent krijg je gegarandeert wel drank over je heen gesmeten Knipoog

Nee, hoor alleen als iemand me met een sigaret in de fik gestoken heeft....en dan om te blussen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:14

saffire schreef:

Iemand die rookt en niet drinkt kan je ook in elkaar slaan. Rolleyes

Beetje onzinnige opmerking dat iemand die drinkt je automatisch in elkaar slaat.
Iemand die rookt, vergiftigt je wel automatisch. Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:18

saffire schreef:

Wat kort door de bocht is dit, alsof iedereen die drinkt een ander in elkaar slaat Rolleyes