Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:43

een glas dat ineens klapt met een negatieve geest erboven vond ik een heele poos geleden wel weer genoegt

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:44

russel schreef:
Debo schreef:
russel helemaal mee eens, ik vind geld vragen (behalve in de situatie van Danae, die vele studies gedaan heeft) ook absurt en eigenlijk niet kunnen!

Welke studies?

Ik ken iemand die geeft therapieen, laatst heeft ze iets met angstcontrole gedaan. Zij claimt ook helderziend te zijn, ik weet het niet... nee, iets zegt mij bij haar, nee. Maar ze heeft we heel veel gedragstherapieen/ counseling cursussen gedaan. Te samen met haar andere "gave" om het maar zo te zeggen, vind ik wel dat ze zeker geld mag vragen. Een totaalbeeld van een behandeling.

Ik heb wel wat studies achter de rug, die ik gebruik in combinatie met readings en magnetiseren... ben momenteel bezig met hypnotherapie...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Misschien zat er al een haarscheurtje in het glas, dan willen ze nog weleens knappen Lachen

slimmerik

Och bij ons stonden de ramen ook te klapperen hoor.... al dan niet aan viskoortjes... Heb me daar nooit zo aan gestoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:45

en dat vind je niet vreemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:45

Debo schreef:
nou zou ik niet zeggen, een kwaaie dooie wil je niet aan je broek hebben hangen Knipoog

Haha! Haha! Haha! Een ongevoelige zal er geen last van hebben, stopt die broek in de wasmachine. Maar een gevoelig persoon die veel nadenkt, geconcentreerd is op zijn omgeving, bijgelovig is, die zal wellicht nachtmerries krijgen. Zo een innerlijke angst krijgen dat alles wat er gebeurd, die kwaaie dooie is. Clown Dan moet Jomanda komen en die moet met die blauwe jurk de handjes omhoog gaan zingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:46

hihi jij weet alles wel lekker neer te zetten Tong uitsteken ik heb verder geen verstand van dooie mensen, en wil dat graag zo houden dus ik bemoei me ook niet met ze...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:46

Danae schreef:
Ik heb ook wat meegemaakt met een paard... is een lang verhaal..

Mijn paard stond op een kliniek, met bloedvergiftiging... been als een olifant, geen haar meer erop, vocht kwam er langs de buitenkant uit druppelen. Hoef was bijna voor de helft ontschoend...
Paard was 150 kilo afgevallen, was allergisch voor de medicatie en niets hielp om haar erbovenop te krijgen.

Gesprek gehad met de dierenarts over hoe nu verder... dierenarts zag er geen heil meer in, ze was zo ziek en zwak... Afgesproken dat hij de ochtend daarna zou bellen, de dag erna zou namelijk de beslissing worden genomen of ze ingeslapen zou worden of niet.

Twee dagen daarvoor was mijn opa overleden... opa was gek op paarden en vroeg ook altijd naar mijn paard.

Ik ging die nacht slapen en wordt wakker omdat ik getik voelde op mijn schouder. Ik kijk op: opa... Hij zei me: ik kan nog 1 ding voor je doen, en dat is je paard beter maken... Hij stond daar in pyama en zonder zijn bril...

Ik helemaal ontdaan... ik had gedroomd...

De volgende ochtend om 8 uur 's morgens gaat de telefoon... de kliniek, of we even wilden komen... er was iets gebeurd...

We komen daar aan, dierenarts stond al op ons te wachten, helemaal ontdaan. Hij zei: wat er is gebeurd vannacht, weet ik niet, maar jullie paard haar been is dun, hoef is dicht (wat medisch gezien niet mogelijk was...) en ze eet weer...

Paar dagen later was ze weer terug thuis om verder te herstellen...

Leuk om te vermelden is dat mijn nichtje, waar ik nooit kontakt mee heb, ook opa diezelfde nacht had gezien in zijn pyama, zonder bril....

Iemand een verklaring???

Zoiets heb ik ook eens op tv gezien of gelezen ofzo. Oja dat was bij Char, daar was iemand die had ook haar overleden familielid op bezoek gehad s nachts. Sinds dien ben ik best 'bang' dat m'n oom (2jaar geleden overleden, door hartinfarct) op bezoek komt ofzo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:47

Ik stel mezelf de vraag waarom zou ik het doen?
Ik kom op geen antwoord Tong uitsteken dus lijkt me het ook zinnig om niet te doen

Vind ik genoeg verklaring voor mezelf Lachen analyseren van de situatie Tong uitsteken

ik geloof in reincarnatie dus ik heb genoeg informatie inmezelf zitten van het verleden, dat mij de katia maakt wie ik nu ben Lachen

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:48

Cayenne schreef:
Misschien zat er al een haarscheurtje in het glas, dan willen ze nog weleens knappen Lachen

Ik zei dus al eerder dat ik hier wat ervaringen mee had gehad...

Ik zal een voorbeeldje gaan noemen...

Ik deed dit graag op school, in de pauzes... met vriendinnen...

Concierge niet zo blij met ons, maar goed, schijt aan de concierge... Op een dag kwamen wij op school en moesten we op het matje komen... alle drinkglazen in de kantine waren kapot geklapt 's avonds... het alarm was afgegaan en de concierge naar school gegaan, alle glazen waren ook zwart aangeslagen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:48

ja reincarnatie is ook zoiets.... erg vaag maar door dingen die ik gevoeld heb, weet ik 100% zeker dat het bestaat

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:50

Debo schreef:
ja reincarnatie is ook zoiets.... erg vaag maar door dingen die ik gevoeld heb, weet ik 100% zeker dat het bestaat

Heb ik dus ook.

De wilde verhalen over glaasjesdraaien heb ik al eens gehoord, kasten die op tienersvallen na een avond draaien enzo

randalinpony

russel schreef:
Debo schreef:
nou zou ik niet zeggen, een kwaaie dooie wil je niet aan je broek hebben hangen Knipoog

Haha! Haha! Haha! Een ongevoelige zal er geen last van hebben, stopt die broek in de wasmachine. Maar een gevoelig persoon die veel nadenkt, geconcentreerd is op zijn omgeving, bijgelovig is, die zal wellicht nachtmerries krijgen. Zo een innerlijke angst krijgen dat alles wat er gebeurd, die kwaaie dooie is. Clown Dan moet Jomanda komen en die moet met die blauwe jurk de handjes omhoog gaan zingen.

Nou ja, mijn vriend heeft afgelopen paar maanden oude graven geruimd/verplaatst. Zit hij niet mee...

Paar weken terug hele nacht dromen gehad, waarin een vrouw me steeds riep: haar dochter lag verkeerd, ze wilde dat ze weer samen kwamen te liggen.
Gelukkig maar een nacht gebeurd.
Maar dan nog...

En Jomanda is er niet aan te pas gekomen hoor. Kost het nog geld ook, potdomme.

Anoniem

Danae schreef:

Concierge niet zo blij met ons, maar goed, schijt aan de concierge... Op een dag kwamen wij op school en moesten we op het matje komen... alle drinkglazen in de kantine waren kapot geklapt 's avonds... het alarm was afgegaan en de concierge naar school gegaan, alle glazen waren ook zwart aangeslagen....

brrr..... Nagelbijten / Gniffelen zoiets zie je meestal alleen in griezelfilms... Echt niets voor mij, ik hou al niet zo van levende mensen, van dode moet ik helemaal niets hebben Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:51

Nou gaan we over entiteiten praten, is een ander onderwerp.

Of je daar in moet geloven, is maar de vraag. Maar als je daar in gelooft, is het wel naif om maar te denken dat er alleen goede en goedbedoelende entiteiten bestaan.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:52

katiavl schreef:
Debo schreef:

Heb ik dus ook.

De wilde verhalen over glaasjesdraaien heb ik al eens gehoord, kasten die op tienersvallen na een avond draaien enzo

Maar, is daar dan een wetenschappelijke verklaring voor?? Ikzelf heb geen idee waarom het gebeurd en wie of wat het doet, ik vond het toen reuze spannend om dat spel te doen... verder is er ook een glas kapotgeklapt toen we bezig waren, ook dat glas sloeg zwart aan...

shadowflower

hehe en danae maar zeggen dat ze niet weet hoe dat dat kwam ^^ jij liever dan ik danae ma ja had ik ook al gezegt ... ik ben niet zo heeeel dapper

Danae

russel schreef:

Of je daar in moet geloven, is maar de vraag. Maar als je daar in gelooft, is het wel naif om maar te denken dat er alleen goede en goedbedoelende entiteiten bestaan.

Een helderziende ziet toch ook entiteiten??? Tenminste, ik zie genoeg mensen voorbij komen hoor... Is toch niet offtopic?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:53

Debo schreef:
Danae schreef:

brrr..... Nagelbijten / Gniffelen zoiets zie je meestal alleen in griezelfilms... Echt niets voor mij, ik hou al niet zo van levende mensen, van dode moet ik helemaal niets hebben Tong uitsteken

Gemiddeld genomen zijn de dode echt een stuk rustiger hoor. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:54

Danae schreef:
[

Heb ik dus ook.

Maar, is daar dan een wetenschappelijke verklaring voor?? Ikzelf heb geen idee waarom het gebeurd en wie of wat het doet, ik vond het toen reuze spannend om dat spel te doen... verder is er ook een glas kapotgeklapt toen we bezig waren, ook dat glas sloeg zwart aan...[/quote]

Had je nooit dingen gehoord dan dat het ook gevaarlijk kan zijn? Sommige mensen komen in een angstpsychose.

Ayasha
Blogger

russel schreef:

het zijn beslist niet alleen goede

shadowflower

niks mis met positieve entiteiten maar liever geen negatieve ... ik wil ze altijd weer zo snel mogelijk weg hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:56

russel schreef:
pharagirlke schreef:
leg mij dan aub uit ofk dromen kan onderdrukken/voorkomen. Dan zou ik je bijzonder dankbaar zijn. (en nee das ni rot bedoelt Nagelbijten / Gniffelen Dit meen ik echt)

Ik weet dat er iets bestaat met het sturen en controleren van dromen. Wordt toegepast bij getraumatiseerde patienten, patienten die bv oorlogstrauma's hebben. Die materie moet wel ergens te vinden zijn, is een gedeelte van een therapie.

Je kunt heel veel met je onderbewuste en onbewuste doen. Een nachtje er over slapen is niet voor niets een gezegde.

nogmaals hoe kon ik dan dromen dat iemand die zelf niet eens wist dat die ziek was, zou overlijden aan wat ik droomde?

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:57

Even een voorbeeld...

Ik sta een poos geleden het gangpad te vegen bij de paarden, en kijk om naar het huis aan de overkant... Daar staat een schuur met een raampje bovenin... Ik kijk naar het raampje en schrok me dood, ik zag daar iemand hangen....

Ik naar de buurman, die woont al bijna 40 jaar in de straat om te vragen wat daar gebeurd was in dat huis.

En jawel, een jaar of 10 geleden heeft in die schuur iemand zichzelf opgehangen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:57

Ik weet één ding wel....dat glaasje draaien gaat 9 van de 10 keer na vele keren de inhoud v an dat glaasje genuttigd te hebben. De glazen in de kast zwart hebben de buren ook al eens gehad... na een bolbliksem inslag...