Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:Debo schreef:russel helemaal mee eens, ik vind geld vragen (behalve in de situatie van Danae, die vele studies gedaan heeft) ook absurt en eigenlijk niet kunnen!
Welke studies?
Ik ken iemand die geeft therapieen, laatst heeft ze iets met angstcontrole gedaan. Zij claimt ook helderziend te zijn, ik weet het niet... nee, iets zegt mij bij haar, nee. Maar ze heeft we heel veel gedragstherapieen/ counseling cursussen gedaan. Te samen met haar andere "gave" om het maar zo te zeggen, vind ik wel dat ze zeker geld mag vragen. Een totaalbeeld van een behandeling.
Debo schreef:nou zou ik niet zeggen, een kwaaie dooie wil je niet aan je broek hebben hangen
Een ongevoelige zal er geen last van hebben, stopt die broek in de wasmachine. Maar een gevoelig persoon die veel nadenkt, geconcentreerd is op zijn omgeving, bijgelovig is, die zal wellicht nachtmerries krijgen. Zo een innerlijke angst krijgen dat alles wat er gebeurd, die kwaaie dooie is.
Dan moet Jomanda komen en die moet met die blauwe jurk de handjes omhoog gaan zingen.
ik heb verder geen verstand van dooie mensen, en wil dat graag zo houden dus ik bemoei me ook niet met ze... Danae schreef:Ik heb ook wat meegemaakt met een paard... is een lang verhaal..
Mijn paard stond op een kliniek, met bloedvergiftiging... been als een olifant, geen haar meer erop, vocht kwam er langs de buitenkant uit druppelen. Hoef was bijna voor de helft ontschoend...
Paard was 150 kilo afgevallen, was allergisch voor de medicatie en niets hielp om haar erbovenop te krijgen.
Gesprek gehad met de dierenarts over hoe nu verder... dierenarts zag er geen heil meer in, ze was zo ziek en zwak... Afgesproken dat hij de ochtend daarna zou bellen, de dag erna zou namelijk de beslissing worden genomen of ze ingeslapen zou worden of niet.
Twee dagen daarvoor was mijn opa overleden... opa was gek op paarden en vroeg ook altijd naar mijn paard.
Ik ging die nacht slapen en wordt wakker omdat ik getik voelde op mijn schouder. Ik kijk op: opa... Hij zei me: ik kan nog 1 ding voor je doen, en dat is je paard beter maken... Hij stond daar in pyama en zonder zijn bril...
Ik helemaal ontdaan... ik had gedroomd...
De volgende ochtend om 8 uur 's morgens gaat de telefoon... de kliniek, of we even wilden komen... er was iets gebeurd...
We komen daar aan, dierenarts stond al op ons te wachten, helemaal ontdaan. Hij zei: wat er is gebeurd vannacht, weet ik niet, maar jullie paard haar been is dun, hoef is dicht (wat medisch gezien niet mogelijk was...) en ze eet weer...
Paar dagen later was ze weer terug thuis om verder te herstellen...
Leuk om te vermelden is dat mijn nichtje, waar ik nooit kontakt mee heb, ook opa diezelfde nacht had gezien in zijn pyama, zonder bril....
Iemand een verklaring???
dus lijkt me het ook zinnig om niet te doen
analyseren van de situatie 
Cayenne schreef:Misschien zat er al een haarscheurtje in het glas, dan willen ze nog weleens knappen
Debo schreef:ja reincarnatie is ook zoiets.... erg vaag maar door dingen die ik gevoeld heb, weet ik 100% zeker dat het bestaat
russel schreef:Debo schreef:nou zou ik niet zeggen, een kwaaie dooie wil je niet aan je broek hebben hangen
![]()
![]()
Een ongevoelige zal er geen last van hebben, stopt die broek in de wasmachine. Maar een gevoelig persoon die veel nadenkt, geconcentreerd is op zijn omgeving, bijgelovig is, die zal wellicht nachtmerries krijgen. Zo een innerlijke angst krijgen dat alles wat er gebeurd, die kwaaie dooie is.
Dan moet Jomanda komen en die moet met die blauwe jurk de handjes omhoog gaan zingen.
Danae schreef:Ik zei dus al eerder dat ik hier wat ervaringen mee had gehad...
Ik zal een voorbeeldje gaan noemen...
Ik deed dit graag op school, in de pauzes... met vriendinnen...
Concierge niet zo blij met ons, maar goed, schijt aan de concierge... Op een dag kwamen wij op school en moesten we op het matje komen... alle drinkglazen in de kantine waren kapot geklapt 's avonds... het alarm was afgegaan en de concierge naar school gegaan, alle glazen waren ook zwart aangeslagen....
zoiets zie je meestal alleen in griezelfilms... Echt niets voor mij, ik hou al niet zo van levende mensen, van dode moet ik helemaal niets hebben
katiavl schreef:Debo schreef:ja reincarnatie is ook zoiets.... erg vaag maar door dingen die ik gevoeld heb, weet ik 100% zeker dat het bestaat
Heb ik dus ook.
De wilde verhalen over glaasjesdraaien heb ik al eens gehoord, kasten die op tienersvallen na een avond draaien enzo
russel schreef:Nou gaan we over entiteiten praten, is een ander onderwerp.
Of je daar in moet geloven, is maar de vraag. Maar als je daar in gelooft, is het wel naif om maar te denken dat er alleen goede en goedbedoelende entiteiten bestaan.
Debo schreef:Danae schreef:Ik zei dus al eerder dat ik hier wat ervaringen mee had gehad...
Ik zal een voorbeeldje gaan noemen...
Ik deed dit graag op school, in de pauzes... met vriendinnen...
Concierge niet zo blij met ons, maar goed, schijt aan de concierge... Op een dag kwamen wij op school en moesten we op het matje komen... alle drinkglazen in de kantine waren kapot geklapt 's avonds... het alarm was afgegaan en de concierge naar school gegaan, alle glazen waren ook zwart aangeslagen....
brrr.....zoiets zie je meestal alleen in griezelfilms... Echt niets voor mij, ik hou al niet zo van levende mensen, van dode moet ik helemaal niets hebben
Danae schreef:[
Heb ik dus ook.
De wilde verhalen over glaasjesdraaien heb ik al eens gehoord, kasten die op tienersvallen na een avond draaien enzo
russel schreef:Nou gaan we over entiteiten praten, is een ander onderwerp.
Of je daar in moet geloven, is maar de vraag. Maar als je daar in gelooft, is het wel naif om maar te denken dat er alleen goede en goedbedoelende entiteiten bestaan.
russel schreef:pharagirlke schreef:leg mij dan aub uit ofk dromen kan onderdrukken/voorkomen. Dan zou ik je bijzonder dankbaar zijn. (en nee das ni rot bedoeltDit meen ik echt)
Ik weet dat er iets bestaat met het sturen en controleren van dromen. Wordt toegepast bij getraumatiseerde patienten, patienten die bv oorlogstrauma's hebben. Die materie moet wel ergens te vinden zijn, is een gedeelte van een therapie.
Je kunt heel veel met je onderbewuste en onbewuste doen. Een nachtje er over slapen is niet voor niets een gezegde.