Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

Hallo daglicht, kom je nog?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

Daglicht blijft hier ook een beetje weg -O-
En ik heb les tot 17:00, dus ik denk dat ik in de lunchpauze mijzelf maar even moet dwingen om naar buiten te gaan zodat ik iets van daglicht mee krijg vandaag

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Het is hier helderblauw..roze lucht..de maan schijnt nog... <3

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:04

Ik moet straks naar de tandarts voor het tweede deel van mijn wortelkanaalbehandeling -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

denisesilver schreef:
Ik moet straks naar de tandarts voor het tweede deel van mijn wortelkanaalbehandeling -O-

Heel veel sterkte! :(:)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

Verbouwing op school, mijn halve opleiding moet verhuizen om ruimte te maken voor de pabo -O- alsof we al zoveel ruimte hadden...

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:20

hahahatsjoe schreef:
TheNovelist schreef:
Mijn vader van 76 die al +12 jaar in hetzelfde verzorgingstehuis zit voor dementie mag waarschijnlijk binnenkort niet meer roken in de rookruimte. Dan moet hij zelf naar de benedenverdieping en naar de zijdeur toe om buiten te staan.
Hij komt vrijwel nooit buiten (1 of 2 keer per jaar) en rookt meerdere keren op een dag. Hij kan de heen en terug weg niet onthouden dus dan moet dat op een briefje en de kans voor weglopen is nu ook zeker aanwezig. Ook moet hij eraan denken om schoenen aan te doen en een jas... proberen nu te regelen dat voor hem een uitzondering word gemaakt maar als dit doorgaat pfff...

Jemig wat erg, dat kan toch niet ! Mijn tante had ook dementie en bij dat tehuis zate de deuren altijd op slot, dus hoe dan ?

Hier zit volgensmij niet alles op slot. Ik weet niet of er nu verzorgers werken op de afdeling die zelf ook roken maar ik gok dat hij vaker rookt dan die rookpauzes.
Hij mag niet op zijn eigen kamer roken (wat ik begrijp) maar hij heeft ook geen balkon oid waar het zou kunnen.
In het begin zou er vast iemand mee gaan maar deze routine krijg je er echt niet meer zomaar in want hij loopt nu gewoon na jaren meerdere keren per dag zelf naar de rookruimte en weer terug.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:22

Aan mijn haar. Of het is een pluizige stro zooi of het is een vet slap bosje als ik er spul en olie in doe.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

Tegenwoordig mogen alleen speciale afdelingen volledig afgesloten zijn.

Bij mijn oom zit ook niks op slot.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

Dat is niet tegenwoordig, dat is al heel lang zo.
Je mag mensen niet "zomaar" opsluiten. Ze zitten in een verzorgingsplek geen gevangenis.
Pas als er echt gevaar is mogen ze de deuren sluiten.

En een knuf voor iedereen die ziek is of in de nabije omgeving mensen heeft die ernstig ziek zijn :knuffel:

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

DuoPenotti schreef:
Dat is niet tegenwoordig, dat is al heel lang zo.
Je mag mensen niet "zomaar" opsluiten. Ze zitten in een verzorgingsplek geen gevangenis.
Pas als er echt gevaar is mogen ze de deuren sluiten

Mijn tante is in 2023 overleden, toen kon je de deuren alleen met een pasje openen. Er zaten zwaar demente mensen waar je niet mee kon communiceren. Mijn tante was een van de weinigen waaraan de verpleegkundigen zich niet elke dag hoefden voor te stellen. Tehuis zat midden in een dorp, als die mensen aan de wandel zouden gaan zouden ze doodgereden worden ofzo. Wat is echt gevaar ?

Dank voor de knuf.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

Suzanne F. schreef:
Aan mijn haar. Of het is een pluizige stro zooi of het is een vet slap bosje als ik er spul en olie in doe.

Op de foto in je profiel ziet het er geweldig uit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:39

Ja dat is gevaar.
Aan de wandel gaan zonder hun medicatie, zonder jas.
Maar ook echt de weg niet meer terug weten.
je ziet wel vaker van die zoekmeldingen omdat er een oudje is vermist. Met helaas te vak ook geen goede afloop

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Foaly schreef:
Oh ja als iemand zegt 'Ik ben niet XYZ-fobisch MAAR' dan kun je het stuk voor de MAAR vaak wel gewoon weglaten :')

Dat is met racisme idem dito.

En ik heb ook geen idee waar de tegenwoordige aversie tegen heel veel van LHBTIQ+ vandaan komt. Ik ben opgegroeid in de jaren 70, daar was tolerantie nog een groot goed. Maar tegenwoordig is alles wat "anders" is al "verkeerd". En echt niet alleen in allochtone kringen zoals zo vaak wordt aangehaald, maar juist ook in Nederlandse kringen. Het is mij een raadsel. En wat hebben ze er voor "last" van? Het zijn niet bepaald de mensen die voor oproer en onrust in de samenleving zorgen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

Ineke sterkte!
Little gift, wat heftig en ik herken het, hier 36. Zouden die lichamen even mee willen werken met de leeftijd ipv dit??
Mando; ik vind het heel logisch, het is enorme aanpassing voor je :(:)
Wat een naar nieuws allemaal zeg, ik mis nog wat mensen. Allemaal enorm veel sterkte, het is echt niet eerlijk

Nog niks gehoord of de woningbouw überhaupt de reparatie gaat betalen. En djs ook nog geen idee wanneer het gerepareerd zou kunnen worden. Enige wat ik kan hopen dat het droog blijft tot ik wat weet en of de afspraak via woningbouw heb. Als ik het zelf moet regelen heb ik een probleem want ik kan al half jaar niet eens iemandvinden die mijn schuurdak wil repareren. Alles zit hier vol, vol en nog eens vol of zijn zo vreselijk duur.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:12

prompter schreef:
Foaly schreef:
Oh ja als iemand zegt 'Ik ben niet XYZ-fobisch MAAR' dan kun je het stuk voor de MAAR vaak wel gewoon weglaten :')

Dat is met racisme idem dito.

En ik heb ook geen idee waar de tegenwoordige aversie tegen heel veel van LHBTIQ+ vandaan komt. Ik ben opgegroeid in de jaren 70, daar was tolerantie nog een groot goed. Maar tegenwoordig is alles wat "anders" is al "verkeerd". En echt niet alleen in allochtone kringen zoals zo vaak wordt aangehaald, maar juist ook in Nederlandse kringen. Het is mij een raadsel. En wat hebben ze er voor "last" van? Het zijn niet bepaald de mensen die voor oproer en onrust in de samenleving zorgen.

Men is ook steeds preutser aan het worden. Steeds meer geamerikaniseerd. We hebben een nieuwe Turks Fruit nodig :+

Wat klote MWM. Hopelijk hoor je snel iets.

Beterschap en sterkte voor diegenen die het nodig hebben :(:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Little_Gift schreef:
Na alle hartoperaties en levenslange hartmedicatie, levenslange medicatie voor chronische hersenpijnen, levenslang bloedverdunners en vochtafdrijvers, onlangs de constatering van rug volledig vol artrose en barstjes en scheurtjes met uitpuilingen thv zeker 3 wervels, nekartrose, kapotte achterste kruisband linkerknie en nog wat andere soortgelijke lichtere mankementen, kwam vanmorgen nog eens een nieuwe mededeling dat er nu waarschijnlijk een overkoepelende zenuwaandoening/auto immuunziekte of zenuwsyndroom achtig iets de hoofdoorzaak is...

Nu mag ik dus weer opnieuw beginnen maar nu dus nog eens bovenop het eerdere, ook nog eens auto immuunproblematiek of zenuwsyndromen....

Here we go again... En dan zeggen ze "je bent pas 39, in de fleur van je leven"... zeg dat eens tegen dat lijf van mij please 8)7

Sterkte hiermee, is niet niks :(:)

Ik zit zelf ook al vanaf mijn 28e in de lappenmand dus wat dat fleur betreft begrijp ik je helemaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Ik voel migraine opkomen en het foute uur staat op werk op. Heb nu koptelefoon op met eigen muziek maar ik wil eigenlijk stilte. :+

En ik heb geen eten mee en nog niks gegeten. En flink naproxen innemen op de lege maag lijkt me bijzonder dom. :+

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Jolliegirl schreef:
Iemand had een paard met koliek, hoe is het daarmee??
Vikawiek was het.

Gaat de goede kant op! Vanochtend vroeg was ze goed genoeg om weer te mogen eten, en ik ga zo weer naar stal om te checken hoe haar darmen hebben gereageerd op het binnen krijgen van voedsel.
Lief dat je het vraagt <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Dank je wel voor de sterkte wensen en/of het meeleven.
Het is wat het is en ik blijf vechten zodat mijn diertjes tip top gelukkig zijn want als zij gelukkig zijn, dan ik ook, voor mij is dat het enige wat telt <3

Mijn ergernis:

Dit is mijn ontbijt... Voor lunch heb ik ook nog zo'n setje, als avondmaal een ander setje en als late night snack voor het slapen gaan een vierde setje 8)7
Ik tel maar niet hoeveel pillen dat zijn op één dag :=
En dan zit er nog geen medicatie bij voor wat ze gisteren uitspraken en de medicatie voor de aanvallen van hersenpijnen staan ook niet op deze foto 8)7

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Dat zijn er veel! :oo
Dan mag ik niet zeuren met mijn 5 pillen per dag. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:40

vikawiek schreef:
Jolliegirl schreef:
Iemand had een paard met koliek, hoe is het daarmee??
Vikawiek was het.

Gaat de goede kant op! Vanochtend vroeg was ze goed genoeg om weer te mogen eten, en ik ga zo weer naar stal om te checken hoe haar darmen hebben gereageerd op het binnen krijgen van voedsel.
Lief dat je het vraagt <3

Wat super fijn! :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:42

Bellatrix schreef:
Dat zijn er veel! :oo
Dan mag ik niet zeuren met mijn 5 pillen per dag. :+

Dat mag je zeker wel!
Het is van ieder die ziek is of last heeft even erg :knuffel:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

Bellatrix schreef:
De post...waarom krijg ik niet gewoon binnen wat er in de app staat? Ja het is druk maar het staat al dagen in de app...

Super irritant he! Hier ook een poststuk dat vrijdag zou komen. Is altijd spannend, komt het nog of niet. Als iets niet zeker is, is het post. Al paar x poststukken wel in de app kunnen zien maar nooit mogen ontvangen.

Kreeg wel gisteren 2 poststukken voor de straat hierachter. Het is niet zo handig dat ze blijkbaar mensen in dienst hebben die niet kunnen lezen }:0

Verder. Koud.
En ik moet de DA bellen voor een afspraak maar kijk er zo tegenop...

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Leuk joh voor een opdrachtgever werken en tegelijk ook feedback op die opdracht krijgen van docenten
"Ik had de feedback van de opdrachtgever naar jullie doorgestuurd zodat jullie ook weten waar ze naar kijken. De lesbrieven hadden we vorige week al naar jullie gestuurd"
"Oh ja ik had je mail wel gezien maar niet gelezen. En de lesbriefen heb ik ook niet doorgekeken"

En vervolgens allemaal vragen stellen die beantwoord worden door simpelweg de lesbrief en feedback van de opdrachtgever door te lezen