Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
alsof we al zoveel ruimte hadden... hahahatsjoe schreef:TheNovelist schreef:Mijn vader van 76 die al +12 jaar in hetzelfde verzorgingstehuis zit voor dementie mag waarschijnlijk binnenkort niet meer roken in de rookruimte. Dan moet hij zelf naar de benedenverdieping en naar de zijdeur toe om buiten te staan.
Hij komt vrijwel nooit buiten (1 of 2 keer per jaar) en rookt meerdere keren op een dag. Hij kan de heen en terug weg niet onthouden dus dan moet dat op een briefje en de kans voor weglopen is nu ook zeker aanwezig. Ook moet hij eraan denken om schoenen aan te doen en een jas... proberen nu te regelen dat voor hem een uitzondering word gemaakt maar als dit doorgaat pfff...
Jemig wat erg, dat kan toch niet ! Mijn tante had ook dementie en bij dat tehuis zate de deuren altijd op slot, dus hoe dan ?
DuoPenotti schreef:Dat is niet tegenwoordig, dat is al heel lang zo.
Je mag mensen niet "zomaar" opsluiten. Ze zitten in een verzorgingsplek geen gevangenis.
Pas als er echt gevaar is mogen ze de deuren sluiten
Foaly schreef:Oh ja als iemand zegt 'Ik ben niet XYZ-fobisch MAAR' dan kun je het stuk voor de MAAR vaak wel gewoon weglaten

prompter schreef:Foaly schreef:Oh ja als iemand zegt 'Ik ben niet XYZ-fobisch MAAR' dan kun je het stuk voor de MAAR vaak wel gewoon weglaten
Dat is met racisme idem dito.
En ik heb ook geen idee waar de tegenwoordige aversie tegen heel veel van LHBTIQ+ vandaan komt. Ik ben opgegroeid in de jaren 70, daar was tolerantie nog een groot goed. Maar tegenwoordig is alles wat "anders" is al "verkeerd". En echt niet alleen in allochtone kringen zoals zo vaak wordt aangehaald, maar juist ook in Nederlandse kringen. Het is mij een raadsel. En wat hebben ze er voor "last" van? Het zijn niet bepaald de mensen die voor oproer en onrust in de samenleving zorgen.
Little_Gift schreef:Na alle hartoperaties en levenslange hartmedicatie, levenslange medicatie voor chronische hersenpijnen, levenslang bloedverdunners en vochtafdrijvers, onlangs de constatering van rug volledig vol artrose en barstjes en scheurtjes met uitpuilingen thv zeker 3 wervels, nekartrose, kapotte achterste kruisband linkerknie en nog wat andere soortgelijke lichtere mankementen, kwam vanmorgen nog eens een nieuwe mededeling dat er nu waarschijnlijk een overkoepelende zenuwaandoening/auto immuunziekte of zenuwsyndroom achtig iets de hoofdoorzaak is...
Nu mag ik dus weer opnieuw beginnen maar nu dus nog eens bovenop het eerdere, ook nog eens auto immuunproblematiek of zenuwsyndromen....
Here we go again... En dan zeggen ze "je bent pas 39, in de fleur van je leven"... zeg dat eens tegen dat lijf van mij please

Jolliegirl schreef:Iemand had een paard met koliek, hoe is het daarmee??
Vikawiek was het.

vikawiek schreef:Jolliegirl schreef:Iemand had een paard met koliek, hoe is het daarmee??
Vikawiek was het.
Gaat de goede kant op! Vanochtend vroeg was ze goed genoeg om weer te mogen eten, en ik ga zo weer naar stal om te checken hoe haar darmen hebben gereageerd op het binnen krijgen van voedsel.
Lief dat je het vraagt
Bellatrix schreef:De post...waarom krijg ik niet gewoon binnen wat er in de app staat? Ja het is druk maar het staat al dagen in de app...