Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:40

foxy80 schreef:
Woep woep eerste verkoop naar Duitsland. Item van 3 euro. Om te gillen dit.

Ik heb iets gekocht van iemand uit Duitsland heeft ze de pakjes verwisseld en kan ik het op mijn eigen kosten terug sturen.
Binnen 5 dagen moet ik het bewijsje laten zien anders wordt de transactie goed gekeurd….

Beetje jammer weer :(

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:49

Nayan schreef:
Dank, ik heb het er inderdaad zo op gezet nu: https://www.vinted.nl/items/7165987536- ... corset-top

Heb nog nooit eerder zo'n (letterlijk :') ) grote miskoop gehad, kleding die ruim of krap uitvalt maar niet extreem afwijkt van de maat zet ik wel gewoon op de maat van het label met 'valt groot/klein' erbij. Het kan nou eenmaal ook per merk verschillen.

Ik denk dat dit misschien een Amerikaanse maat 6 is, een UK 6 is hetzelfde als 34 maar een US 6 is hetzelfde als UK 10 wat weer gelijk staat aan EU38

Nayan

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:22

Dat was nu achteraf ook mijn conclusie inderdaad, het is wel een Amerikaans merk. Helaas van tevoren niet over nagedacht.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:25

Ashleytjuhh schreef:
hoi hoi ben ik weer met een vraagje.
ik heb een verkeerd artikel ontvangen nu wilt de verkoper dat ik de retour kosten betaal. is dat een normale gang van zaken? aangezien de verkoper het verkeerde artikel op heeft gestuurd had ik niet aan kosten voor mij gedacht

Heb je een probleem gemeld? Vind dit niet netjes namelijk..

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:54

Angelaa2 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
hoi hoi ben ik weer met een vraagje.
ik heb een verkeerd artikel ontvangen nu wilt de verkoper dat ik de retour kosten betaal. is dat een normale gang van zaken? aangezien de verkoper het verkeerde artikel op heeft gestuurd had ik niet aan kosten voor mij gedacht

ja en de verkoper heeft die aangeboden. nu kan ik nergens vinden over waar te melden veder. hulp staat er nietbij meer

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 22:32

foxy80 schreef:
iirrssjjee schreef:
Totdat je "pakket" kwijt raakt en je dus maar €1,- + verzendkosten vergoed krijgt..... Of hij komt veel eerder aan dan verwacht en word dan al retour gestuurd omdat deze niet is opgehaald... Of hij komt veel te laat aan en heb jij je spullen niet.

Dat heb je met vliegtuigmaatschappijen ook. Dekking is drie keer nul, bagage kan evengoed spoorloos raken en hun klantendienst is al even bereikbaar als die van vinted. Ik snap mensen die deze verzendwijze gebruiken wel.

Maar je hebt wel je reisverzekering die je dan kan aanspreken ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 06:30

Ashleytjuhh schreef:
Angelaa2 schreef:

ja en de verkoper heeft die aangeboden. nu kan ik nergens vinden over waar te melden veder. hulp staat er nietbij meer

Dan ben je volgens mij gewoon de l*l, want verkoper wil het oplossen (in de ogen van vinted) en die doen dan volgens mij niets meer. Verkoper kan nu ook het zelf niet eens meer wijzigen als ze dat zou willen . Je kan hopen dat ze de verzendkosten via tikkie terug zou willen sturen als het pakket aangekomen is, maar daar is alles mee gezegd.
Ook kan je bij een retour volgens mij niet eens een review achterlaten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:33

Kunnen jullie ook geen Vinted Go punten selecteren? Heb iets leuks gezien en er is weer korting op verzenden met Vinted Go, maar geen enkel punt beschikbaar. En ik wil nou ook weer geen 4-5 euro verzendkosten betalen voor iets van 2 euro :=

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 09:05

Ik kan uberhaupt niks kopen, krijg nikszeggende foutmelding ‘er gaat iets mis’ :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 09:07

Bij verkeerd pakket vind ik het echt niet netjes dat je zelf retourkosten moet betalen. :n En je kunt er inderdaad niets mee...

Heb zelf al eens gehad via MP dat de verkoper het oude label niet van de doos had gehaald en het bij haar werd geleverd ipv bij mij. Liet mij doodleuk weer opnieuw verzendkosten betalen. Anders zou ze niks opsturen. Ik voelde me toen ook wel genaaid. -O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:53

Hier zijn eigenlijk nooit pakketten kwijt en ook geen problemen met Vinted Go. Maar nu ben ik toch ook gepakt door de Vinted vloek denk ik. Ik heb 7!! pakketten rond eind augustus verstuurd met Mondial relay en die lijken allemaal kwijt.

Afbeelding

Deze staan allemaal op morgen geld terug als ze nog niet aankomen. Echt nog nooit meegemaakt, moet haast een rolcontainer die kwijt is geraakt zijn.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 26-09-25 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:19

Hier is vast iemand met meer verstand van vinted :D

Ik had een mooie jas gekocht. Verkoper reageert vrijwel niet, maar de laatste dag dat ze kon verzenden vroeg ze uitstel zodat ze het de dag erna kon verzenden.
Uiteraard gebeurde dat ook weer niet en ik heb geprobeert te annuleren maar dat werd afgewezen.
Op de laatste dag van het uitstel stond er ineens "pakket is verzonden"

Nu blijft de track en trace staan op verzonden en gaat niet over op "onderweg". Iemand enig idee wat hier gebeurt?
Afbeelding

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:24

Pantykous schreef:
Hier zijn eigenlijk nooit pakketten kwijt en ook geen problemen met Vinted Go. Maar nu ben ik toch ook gepakt door de Vinted vloek denk ik. Ik heb 7!! pakketten rond eind augustus verstuurd met Mondial relay en die lijken allemaal kwijt.

[ Afbeelding ]

Deze staan allemaal op morgen geld terug als ze nog niet aankomen. Echt nog nooit meegemaakt, moet haast een rolcontainer die kwijt is geraakt zijn.

Zo dan, dat zijn geen kleine bedragen ook nee. Moet wel dat er ergens een container kwijt is of een grijpgrage koerier

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:26

Oh, dat kan wel 3-4 dagen duren hoor secricible, zeker met Go. Ik zou me nog geen zorgen maken.
Dit was afgelopen week bij mij:
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:27

Ik heb ook een pakket wat kwijt is maar diegene is al 4 weken niet online geweest en ze heeft twee dagen de tijd om een probleem te melden.
Ik kan dat dus zelf niet, wat gebeurd er als ze niet online komt?
Weet iemand dat?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:27

Eske_B schreef:
Kunnen jullie ook geen Vinted Go punten selecteren? Heb iets leuks gezien en er is weer korting op verzenden met Vinted Go, maar geen enkel punt beschikbaar. En ik wil nou ook weer geen 4-5 euro verzendkosten betalen voor iets van 2 euro :=

Ik heb dit weten te omzeilen door de postcode van het pakketpunt in te voeren bij zoeken op afhaalpunt. Toen kwam hij ineens te voorschijn achter alle DHL opties.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:30

Unwritten schreef:
Eske_B schreef:

Ik heb dit weten te omzeilen door de postcode van het pakketpunt in te voeren bij zoeken op afhaalpunt. Toen kwam hij ineens te voorschijn achter alle DHL opties.

Wat ik doe is vaak inzoomen op de kaart en dan specifiek op die locatie zoeken. Ook dan verschijnen ze onderaan de lijst.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:55

secricible schreef:
Hier is vast iemand met meer verstand van vinted :D

Ik had een mooie jas gekocht. Verkoper reageert vrijwel niet, maar de laatste dag dat ze kon verzenden vroeg ze uitstel zodat ze het de dag erna kon verzenden.
Uiteraard gebeurde dat ook weer niet en ik heb geprobeert te annuleren maar dat werd afgewezen.
Op de laatste dag van het uitstel stond er ineens "pakket is verzonden"

Nu blijft de track en trace staan op verzonden en gaat niet over op "onderweg". Iemand enig idee wat hier gebeurt?
[ Afbeelding ]

Is inderdaad sowieso niet abnormaal bij VintedGo, maar ik vind dat de t&t van VintedGo deze week echt een beetje vreemd doet. Een pakketje uit Frankrijk stond hier op den duur twee uur na afgeven al op Gesorteerd voor afleveren en een dag later was dat weer weg.

Wat maf van al die Mondial pakketten, dat kan niet anders dan in z'n geheel kwijt zijn geraakt inderdaad. Heel zonde!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 18:38

Alja schreef:
Ik heb ook een pakket wat kwijt is maar diegene is al 4 weken niet online geweest en ze heeft twee dagen de tijd om een probleem te melden.
Ik kan dat dus zelf niet, wat gebeurd er als ze niet online komt?
Weet iemand dat?

Dan krijg jij je geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 18:41

Vandaag zijn eindelijk mijn Vinted Go pakketjes aangekomen na bijna 2 weken! Gewoon binnen Nederland.
Wat een waardeloze pakketdienst is dat zeg.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:15

Maar dat is toch bekend dat vintedgo een lange doorlooptijd heeft? Het hele idee ervan was dat die pakketten mee gaan in bussen die ruimte over hebben dus die verdeling duurt wat langer.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:16

_Nadia_ schreef:
Pantykous schreef:

[ Afbeelding ]

Zo dan, dat zijn geen kleine bedragen ook nee. Moet wel dat er ergens een container kwijt is of een grijpgrage koerier

Niet normaal toch. Echt nog nooit gehad dit.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:20

Hier net iets gekocht en vond haar profielfoto geniaal:
Afbeelding

Voor wie ook niet wil verzenden met iets, mensen lezen nooit goed, maar dit kan je niet missen volgens mij

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:32

Pantykous schreef:

[ Afbeelding ]

Zo dan, dat zijn geen kleine bedragen ook nee. Moet wel dat er ergens een container kwijt is of een grijpgrage koerier[/quote]

Niet normaal toch. Echt nog nooit gehad dit.[/quote]

Heb je alles op hetzelfde moment bij hetzelfde punt ingeleverd? Dan zou je denken dat er nog een zak vol staat

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:15

Ja op hetzelfde punt. Maar die mensen zijn heel precies dus dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat daar al 4 weken een zak staat. Omloopsnelheid is daar heel hoog.