No-Buy-January

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 16:59

Goed gedaan!

Hier vanalles favoriet gezet bij Vinted en niks gekocht! Heb mijn inkomen zo gebudgetteerd dat ik heel goed besef dat als ik extra shop, ik dan met een gat zit bij nodige uitgaven, waardoor ik mijn spaardoel niet haal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:06

XxLMMxX schreef:
Zool van mijn schaatsschoen laat los.
Advies schaatswinkel: nieuwe schoen, in combinatie met een nieuw ijzer (500-750 euro).
Schoenmaker denkt hem te kunnen plakken en rekent minder dan twee tientjes.

Ligt er in dit geval echt aan hoe goed de rest nog is.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:29

Citaat:
XxLMMxX schreef:
Advies schaatswinkel: nieuwe schoen, in combinatie met een nieuw ijzer (500-750 euro).

Dat is een flink verschil :wow: !

Ik ben redelijk tevreden over mezelf. Heb 1 weloverwogen aankoop gedaan (een endurancepad, cadeau voor mezelf omdat ik een ietwat uitdagende nieuwe baan ben begonnen). Verder noodzakelijke uitgaven voor het paard - tandarts, dierenarts en een supplement. Vooral heel veel in het virtuele winkelmandje gegooid en daarna er weer uit, dat werkt voor mij blijkbaar heel goed. Heb dan blijkbaar minder het gevoel dat ik mezelf iets verbied :+ .

Ik doe verder in maart. Mag wel een deken kopen, hoop op flinke aanbiedingen einde seizoen. Of tweedehands.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:11

Jeetje wat een geld voor de schaatsen zeg!

Onze nieuwe tulpen :D
Eerder waren ze €7,99 per bos, nu waren ze €4,99 dus mocht ik ze van mezelf eindelijk kopen.

Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:53

XxLMMxX schreef:

Ik zeg proberen nieuwe kopen kan altijd nog.. Al komt daar waarschijnlijk wel veel kracht op( ligt er aan waar in de zool natuurlijk) dus afwachten of de lijm het gaat houden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:01

Zo, dat zou mooi verdiend zijn als het lukt met de schaats.

Hier ben ik niet meer bewust ermee bezig, maar ik geef sowieso niet zoveel geld uit. (vind ik zelf :+ )

Wel nog wat verkocht via MP, wat toch in de weg stond.

Volgende week duik ik voor het eerst van mijn leven de carnavalsperikelen in dus dat zal wel wat kosten (afgezien van mijn pak)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:32

opisop_shop schreef:
Jeetje wat een geld voor de schaatsen zeg!

Onze nieuwe tulpen :D
Eerder waren ze €7,99 per bos, nu waren ze €4,99 dus mocht ik ze van mezelf eindelijk kopen.

[ Afbeelding ]

Neppe?

Dan heb je er elk voorjaar wat aan!
Goed gedaan

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:44

Ja neppe inderdaad, staan een stuk langer :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:36

Pppfffttt ik bedacht me dat ik in deze maand dan nog mooi even ontworming+ontvlooiing bij de dierenarts kon halen. Kon ik mooi even €163 aftikken :7
Is dat in NL ook zo duur inmiddels?
Gaat om 1 hond 20 kilo en 2 katten, waarbij de katten zelfs een ontwormingspil kunnen delen.
Volgende maand breng ik de katten denk ik heen voor sterilisatie, dat zal vast ook wat kosten :+

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:37

Goedkoop zeker niet. Maar veel vrije producten zijn online een stuk goedkoper :j Maar België mag niet alles online helaas.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:43

Een nieuwe maand, iedereen nog bezig?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:47

Afgelopen maand ging heel goed :D
Maar de laatste paar dagen heb ik weer best veel gekocht haha.
Ik ben wat aan het klussen, dus had hout en epoxy en verf enzo nodig.
Maar ik heb ook wel weer veel bespaard door materialen te hergebruiken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 22:49

Ik ga het maar weer proberen. Afgelopen week op vakantie geweest en iets te veel uitgegeven :')

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:06

Doe mijn best, maar wasmachine kapot dus dat gaat weer veel geld naartoe. Had een leuke gezien op Marktplaats maar durf het toch niet aan...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:09

Hier gaat het so far wel goed dus hopelijk deze maand door ermee. Vanalles opstaan deze maand wel qua uitgaves naast de vaste lasten (verjaardag, uit etentje wat in februari niet doorging en een ontbijtje buiten de deur wat gepland staat) maar dat hoort bij ingecalculeerde uitgaves.

Qua impulsieve uitgaves hopelijk gewoon weer minimaal en wanneer; bewust nadenken. Merk hierin wel vooruitgang waar ik blij mee ben en merk ook dat het me an zich steeds minder moeite kost ondanks dat ik mentaal niet goed in m’n vel zit en dat normaal een flinke trigger is.

That said, heb nu wel ineens alweer iets wat geld gaat kosten en niet gepland was haha;

Mijn man kocht me gisteren 2 nieuwe hortensia’s en daar heb ik geen echt goede matchende potten meer voor dus die moet ik wel nog onverwachts gaan kopen. Maar die wil ik met het boodschappen budget van deze week proberen te kopen aangezien ik daar verwacht genoeg ruimte over te hebben bv :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:20

Ja hoor wij gaan gewoon nog door!
We hebben wel vandaag een hakselaar gekocht voor tuinwerk. Kost geld maar bespaart tijd en tijd is geld dus is eigenlijk een besparing toch :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:21

Januari ging goed, maar februari hoofd te vol ivm oom overleden. Maart begint netjes al moet hier een dieren (en mensen) EHBO aangevuld worden, ik heb eigenlijk nooit wat nodig en dan grijp je mis. Niet handig met hoe de wereld nu zich ontwikkeld.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 01:34

Neeee. Ik heb kleding gekocht die ik NIET nodig had. Ga proberen me te herpakken. Als dat het enige is deze maand, is de schade te overzien. Ik vind dit best moeilijk ;( .

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:50

Retour sturen geen optie Miereneter?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:19

foxy80 schreef:
Retour sturen geen optie Miereneter?

Jaaaaa. Maar dat wil ik niet echt :o . Misschien past het niet, moet nog geleverd worden. Dat zou het beste zijn :+ .

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:24

Van de week aan het wandelen met een vriendin.
Ze voelde zich niet zo goed want had geld te kort.
Stelt vervolgens een terrasje voor.
Wetende dat geld een probleem was heb ik dit betaald. Maar eigenlijk paste dit niet helemaal in mijn no buy plan. Lastige dingen vind ik dat dan.
Nu maar van genoten. En het is niet dat het vaker zo gaat. Dus loslaten maar.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:03

Oh dan zou ik simpel zijn en zeggen, we kunnen ook bij mij in de tuin wat gaan drinken? Een niet zo subtiele hint doet het bij mij niet zo goed :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:33

Hier gaat t ook lekker. Ik heb wel oordoppen gekocht, voor 's nachts. Ik merk dat ik moeilijk in slaap kom en niet goed door slaap doordat er veel omgevingsgeluid is.

Verder heb ik de afgelopen maanden 300 euro extra kunnen sparen door geen prulletjes te kopen. Dat is toch wel een leuk resultaat. Het gaat in de vakantiepot zodat we er van t zomer lekker van uit eten kunnen :).

@XxLMMxX, ik had toch gezegd we gaan geen terrasje pakken :=. Als je geen geld hebt, niet doen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:41

XxLMMxX schreef:
Van de week aan het wandelen met een vriendin.
Ze voelde zich niet zo goed want had geld te kort.
Stelt vervolgens een terrasje voor.
Wetende dat geld een probleem was heb ik dit betaald. Maar eigenlijk paste dit niet helemaal in mijn no buy plan. Lastige dingen vind ik dat dan.
Nu maar van genoten. En het is niet dat het vaker zo gaat. Dus loslaten maar.

Misschien is No Buy ook wel iets voor je vriendin? :P

Ik heb afgelopen week, bewust, best wat geld uitgegeven aan dingen die niet per se nodig waren maar ook weer niet niet nodig. Ik denk rond de €250. Het waren eigenlijk allemaal dingen die ik al een tijd op mijn lijstje had staan (nieuwe borstel, schoenen via Vinted, een bepaald jurkje, conditioner van Lush etc). Bij het jurkje heb ik me laten verleiden tot meer jurkjes kopen, omdat ik dan gratis verzenden had maar uiteindelijk was ik zoveel meer geld kwijt dat ik beter de verzendkosten had kunnen betalen. Dus daarvan heb ik wat dingen geretouneerd! Ik ben ook de action in geweest en daar zag ik een pyjama broek liggen, gekocht, bleek de verkeerde maat in de verpakking te zitten dus die gaat ook terug. Dat komt eigenlijk wel goed uit.
Ik heb helemaal niet dit topic in het oog gehad afgelopen week, dus nu ga ik er weer voor!

miereneter schreef:
Neeee. Ik heb kleding gekocht die ik NIET nodig had. Ga proberen me te herpakken. Als dat het enige is deze maand, is de schade te overzien. Ik vind dit best moeilijk ;( .

Ik zou het toch terugsturen als je het eenmaal binnen hebt. Misschien zelfs meteen, zonder de verpakking te openen. Dat maakt het misschien makkelijker?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:58

Terrasje doen als je geen geld hebt is niet handig (of eigenlijk niet mogelijk zonder inderdaad een ander te laten betalen).
Je had misschien ook thuis wat kunnen drinken, zou ook een mooie aanleiding zijn geweest om over je no buy te vertellen en misschien een duwtje in de goede richting te geven.