Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:00

Heb je filmpje gekeken, wat een ontzettend leuk huisje! Daar is echt wat leuks van te maken zeg! En die plek <3 Wat een rust en stilte

grauwman

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:43

Ontzettend leuk huisje. Werd helemaal enthousiast van je filmpje. Daar kan je echt iets moois van maken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 20:02

Daar kan zeker iets moois van gemaakt worden.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:08

Wat een heerlijk huisje en op een super mooie lokatie. Dat wordt echt genieten als je er woont

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 10:23

Siers83 schreef:
Heb je filmpje gekeken, wat een ontzettend leuk huisje! Daar is echt wat leuks van te maken zeg! En die plek <3 Wat een rust en stilte

Ja het is een mooie omgeving.
Als mijn spulletjes er zijn dan kan ik daar verder gaan ontdekken wat de omgeving te bieden heeft :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:19

Geweldig huisje BeFunny. Is veel van te maken!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 15:04

Zeker nu even geduld tot mijn spulletjes erheen gebracht worden, koelkast bed enz. Dan kan ik eerst binnen eens grondig soppen. En daar slapen dan kan ik dingen bestellen die daar geleverd worden. Zorgen dat het omheind is met ren panelen voorlopig dan kunnen de hondjes iig ravotten in de tuin. Dan kan ik als ik er ben een paar dagen in de tuin rommelen combineren met de omgeving ontdekken op natuur gebied. En dan verder zo uitzitten tot na de verbouwing of de sta caravan plaatsen als dat mag want dan ga ik compleet over. Maar als ik daar een aantal dagen kan verblijven kan ik schuur leeg maken, snoeien, vegen in de tuin en voorbereiden de tuin op volgend voorjaar. Dan kan ik in het tuindeel aan de weg mooie struikjes met bloemen planten. De achterkant blijft vooral groen. Dat de hondjes ook zich lekker uit kunnen leven. Het voortuintje wil ik kleurrijker maken. Ik hou van bloemen dus. En bij de veranda die ook achter komt ook wat kleurrijk. Ik zie daar ook helemaal wel al voor me hoe dat er dan uit ziet. Maar als het gesnoeid is en aangeveegd dan ziet het er al zo anders uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:17

Hele leuke plannen met de tuin.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 15:39

Ik ga al veel sneller wonen in het huisje want ik moet nu toch sneller ruimte maken hier.

Zaterdag komen daar dus wat keuken apparatuur enz en ga ik proberen binnen iig het schoonmaken af te maken.zondag kan ik dan buiten wat rommelen. Maandag ga ik weer even hierheen en v.a 11 juli ben ik daar. Kom dan nog een keer hier spullen halen o.a mijn Canta maar zal daarna daar blijven.

Ook mag de woonunit waarschijnlijk ik heb daar nu een formulier voor die moet ik insturen met de afmetingen van de unit en een foto van de plek waar die gaat staan.

Zaterdag ga ik met de aannemer rondje lopen voor wat er gaat gebeuren bij de verbouwing en ik ga zelf aanpassingen doen en laten doen door een klusjes man de trap moet semi dicht. En daaronder wil in een honden bedje en kastruimte.
Als de keuken op de zelfde plek blijft dat wordt dus even bekeken. Kan het zomaar zijn dat ik de keuken schoonmaak en een blad laat maken die jaren 70 stijl is heel gaaf maar ik wil een langer blad en uiteindelijk als dat badkamertje weg gaat kan daar een servies kast komen met de koelkast ernaast die servieskast dan in de kleur van de keuken. En het blad wil ik natuursteen met zo'n witte diepe spoelbak is wel gaaf en als de keuken op die plaats blijft kan ik al een vaatwasser aansluiting laten maken. Dan heb ik mijn keuken al staan zeg maar.

De badkamer nu is wel echt behelpen dus zit ik te denken om een buiten afvoer te laten maken en een buiten bad of douche te laten plaatsen altijd zomers lekker en is snel te realiseren.

Het is even afwachten wat de aannemer vind van isoleren boven is dat mogelijk niet nodig. Dan zou ik daar het muurtje eruit kunnen halen. Ander vloertje erin en èèn muurtje behangen. De dakkapel komt bij de verbouwing maar als daar geen isolatie hoeft verder kan ik het daar wel zelf aanpakken. Dat scheelt uiteindelijk ook. Maar misschien besluiten we wel een aanbouw te maken tot aan boven dat het dak ook doorgetrokken wordt zeg maar en dat de badkamer dan naar boven gaat. Dan doe ik niks boven want dat is zonde. Voor mij hoeft boven niet groter maar ik wil de style van het huisje echt behouden.

En als de kamer beneden waar de wasmachine komt ook de washok/inloopkast kan blijven kan ik daar al planken in maken of zo'n kasten set van ikea ofzo.

En beneden verder kan ik sowieso verder niks want dat is zonde. Ik hoop dat mijn plan met de trap kan. Die blijft dan wel zo smal maar wordt veiliger ook voor de hondjes en bied gelijk opbergruimte.

Maar als die trap er tijdelijk uit moet dan kan dat misschien niet, al hoeft dat hout niet bevestigd aan de grond dus is daar ook dan misschien wel wat mogelijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:45

Wat jammer dat je er gedwongen eerder in moet. :\ Dat is niet zo fijn. Hopelijk kan je het een beetje woonbaar maken voor jezelf en de hondjes.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:51

Ik zou niet bezuinigen op isoleren. Het is een houten huisje en je gaat er jaar rond wonen, dat wordt gewoon heel erg koud en vochtig in de winter.
Vervelend dat je je toch geroepen voelt om je huidige huis te verlaten, succes met je nieuwe woning.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 16:02

Wat komt er in voor verwarming? wellicht heb ik dat vergeten of overheen gelezen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 16:24

Goof schreef:
Ik zou niet bezuinigen op isoleren. Het is een houten huisje en je gaat er jaar rond wonen, dat wordt gewoon heel erg koud en vochtig in de winter.
Vervelend dat je je toch geroepen voelt om je huidige huis te verlaten, succes met je nieuwe woning.

Ik wil daar ook niet op bezuinigen. Maar de aannemer zei aan de hand van fotos dat boven de muren al geïsoleerd lijken. Anders dan beneden staan daar andere wandjes dus zou zomaar kunnen :j

Ik moet mijn huidige woning snel verlaten. Het hele verhaal kan ik niet zo openbaar delen.

Verwarming komen twee airco units en een pallet kachel <3 en ik ga hopelijk van het gas af. Voorlopig heb ik die kacheltjes die er staan en ik ga met de aannemer bespreken of ik die airco's al kan laten plaatsen dat er wordt ingebouwd of dat ik beter kan wachten. Hey fijne aan inbouw is dat de bedrading ook weg gewerkt wordt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 03-07-25 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 16:27

Oh, dat is een ander verhaal ja. Dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik.
Fijn als het al geïsoleerd is, dat scheelt dan weer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 16:29

Goof schreef:
Oh, dat is een ander verhaal ja. Dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik.
Fijn als het al geïsoleerd is, dat scheelt dan weer.

Nee ik was wat kort van stof.
Ik ga niet bezuinigen op isolatie of op de verbouwing. Alleen nu ik er moet gaan wonen hoop ik iets meer te kunnen doen nu al dan gepland. De aannemer heeft het alleen van foto en filmpjes gezien en ziet het zaterdag irl. Beneden moet duidelijk geïsoleerd over boven twijfeld hij en ik ook omdat er andere wandjes staan helemaal dicht zeg maar en beneden is het echt puur dat hout van dat huisje dus misschien heeft de aannemer het wel goed gezien

Mocht er wel geïsoleerd moeten worden en zou van binnen uit zijn bijv dan doe ik boven ook niks want dat is gewoon zonde :')

Ik moet hier nu van alles regelen.

Ook verhuizers voor mijn Cantatje en de tuin tafel met natuurstenen blad (is van mijn zus geweest dus belangrijkste wat mee moet) en mijn piano die ik eigenlijk nog niet kwijt kan voor de verbouwing maar links om of rechtsom die gaat mee. Maar daar ben ik dus nu voor het kijken dat ik die 3 dingen kan laten vervoeren nog. Misschien wil de aannemer nog een keer rijden als die een gaatje heeft.

Ik ga ik kijken of ik voor de aannemer en zijn maat in het dierenbos (vakantiepark op steenworp 2 minuten lopen afstand)een huisje kan huren ten tijde van de verbouwing dan hoeven ze niet steeds heen en weer naar zuid Holland en terug.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:02

Sterkte met alle plotselinge drukte vanwege het verhuizen. Hopelijk pakt het goed uit. Wel het goede seizoen om in een vakantiehuisje te gaan wonen, ook al is het behelpen. Toi toi.
Ps. Kan de piano niet bij iemand een tijdje staan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:21

BeFunny schreef:
Ik ga ik kijken of ik voor de aannemer en zijn maat in het dierenbos (vakantiepark op steenworp 2 minuten lopen afstand)een huisje kan huren ten tijde van de verbouwing dan hoeven ze niet steeds heen en weer naar zuid Holland en terug.

Zij zijn zelf akkoord gegaan met deze klus en deze afstand toch? Ze hebben ook de keuze om 'nee' te zeggen.
Ik zou van dit geld zorgen dat mijn piano (en eventuele andere spullen) in een goede opslag kunnen staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 18:07

Pelletkachel is goud waard en de warme lucht stijgt naar boven. Is zo geweldig. Tevens kun je ook nog denken aan infrarood spiegel doucheruimte dat geeft snel heel veel warmte en gebruikt zeer weinig stroom, en je zou elders zo nodig nog infrarood paneel kunnen hangen. Als je een kachel Koopt die je huisje goed aankan dan heb je niet zo veel meer nodig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 18:38

Goof schreef:
BeFunny schreef:

Zij zijn zelf akkoord gegaan met deze klus en deze afstand toch? Ze hebben ook de keuze om 'nee' te zeggen.
Ik zou van dit geld zorgen dat mijn piano (en eventuele andere spullen) in een goede opslag kunnen staan.

Zeker maar de aannemer is een vriend en rijd op zijn vrije zaterdag voor nop en tild zware dingen als een koelkast en oven en mijn bed naar boven. Belangeloos. Dat heeft mij doen denken dat ik voor hun wil zorgen dat het makkelijker gaat tijdens de verbouwing. Maar ik ga zaterdag vragen of ze dat zouden willen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 18:39

senna21 schreef:
Sterkte met alle plotselinge drukte vanwege het verhuizen. Hopelijk pakt het goed uit. Wel het goede seizoen om in een vakantiehuisje te gaan wonen, ook al is het behelpen. Toi toi.
Ps. Kan de piano niet bij iemand een tijdje staan?

De piano zou zelfs hier mogen staan maar ik heb liever als iemand die zware dingen rijd ze in 1 keer daar
Ik zorg wel dat het ergens kan staan. Dan staat hij niet op een mooie plek maar staat hij iig daar binnen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 20:29

Ik ben kapot

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:37

Maar je bent er zo te zien :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:42

Je nieuwe stek. Ik hoop dat je het ook je er snel thuis voelt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 20:49

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb wel echt hard gewerkt vandaag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:01

Kapot maar voldaan. Het ziet er al heel bewoonbaar uit. Prachtig en goed gedaan!!! Welterusten vannacht