Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:25

Het lijkt me persoonlijk niet verstandig om die tocht te maken. Het is nu noodzakelijk dat je bereikbaar blijft en niet het risico loopt plots van de radar te verdwijnen en misschien zelfs nog een dag langer weg te zijn. Dan zijn de problemen mogelijk weer groter. Het is even extra hard nu, maar verstandig zijn en niet impulsief is denk ik aangewezen.

Petpa

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:31

Kan het niet omgedraaid worden zodat je vriendin met je zoon naar jou afreist?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:35

Ik begrijp echt dat je je zoon wil zien… maar ook ik zou dat niet doen nu. Je moet niet alleen 25km heen, maar ook weer terug hè. Ik ben zelf een getrainde wandelaar, maar 25km is wel veel, zeker als je ook nog fysieke klachten hebt.
Is er echt geen alternatief? Trein bv? Reisbus vanuit Terneuzen naar België?

Edit: misschien een beetje een vreemd idee, maar ik heb een aantal maanden geleden een fb pagina opgericht waar mensen met een beperking hulp kunnen vragen. Misschien zijn er in die groep mensen die jou wel een lift willen geven? De groep heet Assistentie bij Handicap.
Laatst bijgewerkt door pateeke op 21-12-24 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:36

Tieneke schreef:
Het lijkt me persoonlijk niet verstandig om die tocht te maken. Het is nu noodzakelijk dat je bereikbaar blijft en niet het risico loopt plots van de radar te verdwijnen en misschien zelfs nog een dag langer weg te zijn. Dan zijn de problemen mogelijk weer groter. Het is even extra hard nu, maar verstandig zijn en niet impulsief is denk ik aangewezen.

Precies dit denk ik dus ook.
Ik zou de kans op een gedegen oplossing van alle ellende ook niet riskeren eerlijk gezegd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:37

Ik snap je verlangen om je zoon te zien, maar pas goed op jezelf. Hij heeft er het meest aan wanneer jij snel weer gezond bent.
Sterkte...en gefeliciteerd met het goede nieuws over je id.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 11:40

Mijn vriendin heeft zelf ook geen vervoer en nog eigen kinderen thuis, dus dat is ook geen optie.

Ik wil gewoon mijn kind even zien en als dat dit weekend niet lukt dan duurt het nog 3 weken voor het wel kan... Is het impulsief en ondoordacht? Ja misschien wel, slim? Nee waarschijnlijk niet, maar de problemen hier worden er niet groter van. Ze kennen de situatie en als ik naar mijn zoon wil dan mag ik een paar dagen wegblijven. Ik moet het alleen laten weten.

Reisbus is ook niet haalbaar, omdat ik momenteel nog steeds zonder inkomen zit. Ik kan hier in Nederland dus geen bus nemen, anders was er geen probleem geweest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:42

Als je geen geld hebt, helemaal niks, zou ik het risico al helemaal niet nemen. Als er onderweg iets gebeurt of je hebt iets nodig, kan je helemaal niets. Maar echt helemaal niets.
Heb je trouwens wel eens eerder 25km gelopen?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:43

poetser schreef:
Mijn vriendin heeft zelf ook geen vervoer en nog eigen kinderen thuis, dus dat is ook geen optie.

Ik wil gewoon mijn kind even zien en als dat dit weekend niet lukt dan duurt het nog 3 weken voor het wel kan... Is het impulsief en ondoordacht? Ja misschien wel, slim? Nee waarschijnlijk niet, maar de problemen hier worden er niet groter van. Ze kennen de situatie en als ik naar mijn zoon wil dan mag ik een paar dagen wegblijven. Ik moet het alleen laten weten.

Reisbus is ook niet haalbaar, omdat ik momenteel nog steeds zonder inkomen zit. Ik kan hier in Nederland dus geen bus nemen, anders was er geen probleem geweest.

Ik heb een toevoeging op mijn bericht gedaan; eventjes teruglezen misschien … mogelijk heb je er wat aan

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:44

25 kilometer lopen kan toch helemaal niet zo.
Zelfs als je gezond bent is het een hele opgave.

Nee sorry, dit is echt niet goed.
Ik begrijp je behoefte. Maar zo breng je jezelf alleen maar in problemen.
Echt niet gaan doen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:06

De problemen kunnen zeker groter worden als je dit doet. Het lijkt me gunstiger als je rust en zorgt dat je beschikbaar bent.

Misschien kan je iemand regelen die je zoon ophaalt zodat hij op visite kan komen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:07

Het is 50 km lopen in een paar dagen.

Er is nl ook nog een terugweg.

Dit is géén verstandig plan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:08

Als een paar tientjes het probleem op lost wil ik je daar graag mee helpen. Ik betaal met liefde de bus voor je.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:21

Ts , dit lijkt me echt geen goed plan ( zacht uitgedrukt).

Het allerbelangrijkste voor jou is je zoon. Maar om zo gauw mogelijk weer echt met hem samen te kunnen zijn, moet je echt alles op orde hebben. Nu het lijkt , dat dat geregeld gaat worden,moet je zorgen dat daar echt niets meer mis mee kan gaan.

Ben geen doemdenker, maar heb je nagedacht over de eventuele consequenties? Dat als je wat gebeurt zonder id en geld , je misschien helemaal niet bereikbaar bent voor je zoon of voor de organisaties die jou gaan helpen? Je hebt zoveel moeite gedaan om daar in NL aan te komen en nu wil je meteen weer terug naar België...

Afgezien van het feit dat 2 x 25 km lopen - ongetraind en met reuma- echt gekkenwerk is.

Het is voor je zoon misschien ook alleen maar moeilijker , je kort te zien en weer afscheid te moeten nemen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:24

TS, wacht nog even een paar dagen hiermee. Als de dochter van je vriendin er is, kun je bijv ook in een parkje vlakbij haar afspreken.

Zorg even dat je eerst je ID daadwerkelijk hebt, voordat je je zoon misschien blij maakt met een dooie mus. Dat vraagt ook veel van hem.

:knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:32

Snap dat je zoon wil zien, maar ga niet 25 kilometer lopen. Dat is ruim 4 uur lopen voor een getraind iemand en dan moet je nog terug.

Het is dat ik geen lange afstanden kan rijden anders zou ik zeggen breng je wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:33

Ik zou het nu echt niet gokken om zonder geldige id de grens over te gaan.
Neem aub het risico niet.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 21-12-24 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:33

TS, ik volg al enige tijd in relatieve stilte en ik ben ontzettend blij dat er eindelijk uitzicht is op een toekomst, maar zet deze nu niet op het spel.. Het lijkt me onbeschrijfelijk moeilijk om niet bij jouw kind te kunnen zijn, zeker als hij het zo moeilijk heeft, maar jij bent de ouder en zult de afweging moeten maken tussen korte en lange termijn risico's/effecten. Ga asjeblieft voor de lange termijn effecten waarbij je er weer voor jouw zoon kunt zijn en weer een toekomst kunt opbouwen. De kortetermijn die je nu voor ogen hebt kan dit allemaal ondermijnen en jou nog dieper laten gaan dan dat je al gegaan bent. Pas goed op jezelf, zorg voor de goede basis en goede toekomst gewenst!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 12:47

Het is gewoon zo zuur dat ik tamelijk dicht bij de grens zit en vanaf dat ik bij een Belgische bushalte kom is er geen probleem meer. Dan heb ik mijn abonnement en kom ik er wel. Het is echt dat stukje Zeeland dat tegenzit

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:49

Je reist ook zonder legitimatiebewijs.
Wat indien er wel een keer grenscontrole is?!?
Dat risico mag je niet nemen nu je zo ver gekomen bent...

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:59

Ik snap dat dat ontzettend zuur is... maar in het meest gunstige geval zou je 6u enkele reis onderweg zijn als je dat stuk te voet ook gaat lopen (want ook nog ruim 2u OV). Dan ben je dus 12u in totaal kwijt (en wellicht zelfs meer). Je moet ook nog slapen...Veel tijd om met je zoon door te brengen schiet er dan ook niet meer over...
Vergeet ook niet dat je maandag weer terug moet zijn voor het aanvragen van je ID/paspoort. Het zou nog zuurder zijn als je niet kan gan voor je ID omdat je of nog niet terug bent of je lichamelijk weer niks meer kunt.
Er zijn hier een paar voorstellen gedaan voor alternatieven (iemand uit de buurt zoeken die kan rijden, iemand bood aan je reis tot in Belgie te betalen,...).
En inderdaad: wat als je controle krijgt? Hetzij grenscontrole hetzij controle op de bus in Belgie (ook dan moet je indien ze daarnaar vragen je ID laten zien).Denk ajb goed na over wat je doet zodat je niet dieper in de problemen komt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:00

Even een oprechte vraag
Je hebt je paspoort en je Nederlandse uitkering
Blijf je dan in Nederland
Anders verlies je je uitkering en zit je weer in de penarie

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:02

Echwel schreef:
Even een oprechte vraag
Je hebt je paspoort en je Nederlandse uitkering
Blijf je dan in Nederland
Anders verlies je je uitkering en zit je weer in de penarie

Neen, die heeft ze nog niet... Maandag wordt dat verder in orde gemaakt, maar momenteel heeft ze geen geldig ID of paspoort en geen uitkering

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:03

Maar met wel een uitkering in Nederland, mag je dan weer in België gaan wonen..

Je komt in zo een vicieuze cirkel

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:10

Op dit moment heeft TS geen uitkering en gaat het ook niet over weer in België gaan wonen. Het gaat over op bezoek gaan bij haar zoon die nog in Belgie verblijft. Of je nu een uitkering hebt of niet, je mag wel op bezoek gaan bij mensen in België... Op dit moment is het ID/paspoort dat TS nog niet heeft het probleem om bij haar zoon op bezoek te gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:10

Nu is het beste pas op de plaats maken. Hoe rot ook.
Zorgen dat alles op orde is. En dan pas weer verder.
Met wat pech gaat alles anders weer fout.
En dan helpt ook leger des heils niet meer.