Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:54

Flying_Angel schreef:
Pff zo onmenselijk dan hè :(:) toen onze kat ingeslapen moest worden, kregen we gewoon later een rekening opgestuurd.

Jaa hier ook van de hond... Het is idd heel raar, maar snap ook dat sommige dierenartsen het wel zo doen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:56

Ik heb ook altijf direct moeten betalen na het inslapen van mijn katten en honden.
Maar jemig, wat een prijzen lees ik hier op Bokt.Hier varieerde dit van 35 tot 45€.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:57

Hier 2 weken geleden ook een kat laten inslapen.
Wij krijgen de rekening opgestuurd en hebben een rouwkaartje ontvangen.
Rekening nog niet ontvangen trouwens, ben benieuwd wanneer die komt.
We werden naar de kantine gebracht, t was druk door een spoedgeval tussendoor en de spreekkamers waren bezet.
Maar dierenarts heeft desondanks ruim de tijd voor ons genomen om onze vragen te beantwoorden en onze zorgen aan te horen.
Hij is tussen ons in op de bank in slaap gebracht

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:00

Wij kregen inderdaad ook een rouwkaart, gelijk weer janken natuurlijk :') Mijn kat is bij mij op schoot ingeslapen, ze was opgenomen bij hun dus in de kamer waar alle opgenomen katten zitten werd zij ingeslapen. Meest vreselijke dag uit m'n leven, ik heb haar in haar eigen mand mee naar huis genomen.

Paar uur later moest ik haar weer "inleveren" bij de DA vanwege de crematie, dat moest wel aan de balie. Lichtelijk ongemakkelijk wel, maar zo fijn personeel!

Roosch

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:01

Ik heb nu al buikpijn bij het idee dat het ooit zover moet zijn..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:14

Ja wij zijn zelf binnenkort ook aan de beurt met onze Roemeense herder van 12.
Hij takelt ontzettend af. Heeft ook kanker.

Maar wij hebben besloten om het thuis te laten doen.
Die hond is al zo ontzettend gestrest en bang.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:21

Ik heb ook een grote voorkeur voor aan huis inslapen, vind dat een prettiger idee. Onze hond is 14 jaar en begint ook af te takelen helaas.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:29

daantjuhhh schreef:
Ik weet dat dit erbij hoort.

Maar ik ben dus bij de da om mijn katten te enten.
Zijn er 2 mensen voor mij die dus blijkbaar hun hond moesten in laten slapen.

Komen de kamer uit met alleen de riem. Helemaal huilen.
De tranen in mijn ogen. Mijn hart breekt mee.

Om vervolgens naar de balie te lopen om 187€ af te rekenen.
Ik vind dat altijd zo ontzettend cru.
Dat kan ook. Ik liep zelf naar de balie om af te rekenen voor het inslapen van mijn kat (na bloed prikken en infuus ed, acuut nierfalen dus einde verhaal). Maar ze zeiden dat ze de rekening later zouden sturen. Ik wilde dat zelf niet maar meteen betalen, kreeg idd later nog een rouwkaartje per post.. (waar normaal de rekening bij had gezeten vermoed ik?)

Maar idd, ik stond net daarvoor nog te janken om mijn kat, om vervolgens af te rekenen..
Wat een verdriet. En dan dat koele afrekenen.

Ik zou willen dat dat op een andere manier kon.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:31

Roosch schreef:

Ik kan mezelf ook echt misselijk maken bij het idee, ik liet mijn kat op zondagmiddag achter bij de DA met relatief goede hoop dat ze vooruit zou gaan. Maandagochtend werd ik gebeld dat ik direct moest komen omdat het echt niet goed ging. Ik heb volledig in paniek mn vader opgehaald van zn werk (die werkt hier 2km verderop), ik stond hyperventilerend daar in de zaak. Zn collega's zullen wel gedacht hebben :+ Zelfs mijn moeder is naar de DA komen racen.

Maar het moment zelf was ik verbazingwekkend "rustig", geen idee waarom. Toch blijft het een traumatische ervaring. We hebben nog een oude opa van 21 in huis lopen en met die leeftijd weet je dat het eraan komt, maar het idee van dit nogmaals meemaken.. Bah, nee.

Ik was overigens ook grof geld kwijt, maar ik kwam eigenlijk niet voor inslapen.. Ik ben er heel open over, maar alle onderzoeken, opname, inslapen en crematie + urn bij elkaar hebben me €1450 gekost...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:39

Ik heb mijn paard in febr ingeslapen en bij voorbaat al gezegd dat ik niet op zo n kaartje zit te wachten en ook niet gekregen dus.
Facturen doen ze 1 x in de maand dus die kreeg ik 3 weken later pas.
Paard is 3 febr ingeslapen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:17

Ghostattack schreef:
Roosch schreef:

Ik kan mezelf ook echt misselijk maken bij het idee, ik liet mijn kat op zondagmiddag achter bij de DA met relatief goede hoop dat ze vooruit zou gaan. Maandagochtend werd ik gebeld dat ik direct moest komen omdat het echt niet goed ging. Ik heb volledig in paniek mn vader opgehaald van zn werk (die werkt hier 2km verderop), ik stond hyperventilerend daar in de zaak. Zn collega's zullen wel gedacht hebben :+ Zelfs mijn moeder is naar de DA komen racen.

Maar het moment zelf was ik verbazingwekkend "rustig", geen idee waarom. Toch blijft het een traumatische ervaring. We hebben nog een oude opa van 21 in huis lopen en met die leeftijd weet je dat het eraan komt, maar het idee van dit nogmaals meemaken.. Bah, nee.

Ik was overigens ook grof geld kwijt, maar ik kwam eigenlijk niet voor inslapen.. Ik ben er heel open over, maar alle onderzoeken, opname, inslapen en crematie + urn bij elkaar hebben me €1450 gekost...

Oh joh, je kat........ waarom heb je niet geappt, mag he.........

Het is echt zo naar om je dieren af te geven........
daantjuhhh schreef:

Jezus........

je dieren moeten laten gaan is zo rot, en dan ook nog op die manier. Wat kil......

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:23

Het toeval wilde dat m’n schoonouders ook in Groningen waren, dus even de auto’s omgeruild :))
Afbeelding

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:31

daantjuhhh schreef:

Onze dierenarts probeert inslapen meestal als het kan aan het einde van de dag te plannen als laatste klant.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:32

In een vlaag van sportiviteit ben ik tijdens mijn lunch wandeling aan een klimrek gaan hangen. Toen deed mijn schouder pijn. #)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:39

Hier kregen we ook de rekening pas later toen we Poes in lieten slapen. Kwam ook een kaartje. Toen ik Flynn in Emmeloord in liet slapen op zondagavond stuurde mijn eigen DA later nog een kaartje. Dat waardeerde ik wel enorm, ze heeft hem niet eens meer gezien/behandeld maar kreeg het verslag uit Emmeloord. 10-jarig paard met hartfalen, ook zo verschrikkelijk oneerlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:43

Hutcherson schreef:
Wat ik vooral in jouw berichten lees is dat jij je dochter in staat stelt om dit gedrag te vertonen. Geld meegegeven zodat ze naar buitenland kon (terwijl je wss al van tevoren een idee had of dit avontuur wat zou worden?), dochter kan een feestje geven (vast niet door eigen geld, neem ik aan), verder is ze maandelijks van jou financieel afhankelijk, voelt niet de noodzaak om te gaan werken (want ruzie vriendin en voelt zich niet zo fijn en moeders betaald toch wel), verwacht wss om terug te komen bij jou. Jij bent haar vangnet. Soms is houden van ook loslaten en zelf op haar bek laten gaan ondanks dat ze wss heel hard zal gaan. Kost deze situatie je niet bijna je leven zo? Je geluk, je motivatie, je sanity?

Eens. Jij als moeder faciliteert dit. Ze is 22 dus je bent niet meer financieel verantwoordelijk. Als zij niet wil werken en een puinzooi maakt van haar leven, laat het haar dan maar doen. Maar geef haar geen geld meer. Want je financiert alleen haar drugs maar en haar miserabele leven. Of geef haar nog 1 kans. Of je verbetert je leven, gaat naar school en/of werken en je gedraagt je, of je staat er alleen voor en ik betaal geen cent meer.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:29

Merlen schreef:
Ik heb ook altijf direct moeten betalen na het inslapen van mijn katten en honden.
Maar jemig, wat een prijzen lees ik hier op Bokt.Hier varieerde dit van 35 tot 45€.

Ik ben niet voor niets overgestapt naar een Belgische DA. Buiten dat ze van wat ik altijd heb gemerkt beter geschoold zijn :=

Ik kan er ook wakker over liggen. Anticipatory grief noemen ze dat heel mooi op z'n Engels.

De pony ging destijds bij de verdoving niet liggen, dus toch de tweede spuit om in slaap te brengen er staand in gedaan. Klapte om tegen het hek en stond gelijk weer op. Enigszins met gevaar voor eigen leven opgevangen en toen ging hij neer. Inslapen zelf daarna is toen wel heel rustig gegaan. De dierenarts zelf had dit ook nog nooit gezien. Achteraf nog gegrapt dat hij tot op het laatst niet deed wat we van hem vroegen, maar het is toch wel een lichtelijk trauma. Naast de ziekte vooraf. Ik schiet al in de stress als er een een keer stijf loopt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:14

Vandaag kan ik mensen niet uitstaan, althans, hun gedrag.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:17

Ik heb met mijn beide paarden wel enorm mazzel gehad met mijn veearts, die zei: kom over een paar weken maar een wijntje drinken thuis en dan reken je maar af.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:01

Wij hadden tijdens het in slapen van onze Brit 10 jaar geleden nog 2 dichte zakken voer staan,
en om die nou te houden vond ik ook zo zonde.
Hebben die terug kunnen 'verkopen' aan de Kliniek,
en eigenlijk na het inslapen kregen we nog geld terug,
daar de rekening mee betaald en iets terug van geld.

Wij mochten komen toen zij eigenlijk geen dienst meer had
en niemand meer aanwezig was van klanten.

Kregen ook een week of 2 later een rouwkaartje opgestuurd.

Dacht dat het vandaag weer goed ging met wat wel en wat niet kon doen met mijn arm/schouder,
mijn schouder vind het niet leuk als ik veeg of hark dus vanavond, en nu ook een zeurderig gevoel.
Hopelijk morgen minder last.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:17

Aan mijn werk
Moest de 21e salaris krijgen en heb het nog niet. Gebeurd nooooooit.

En wordt al dagen afgescheept met het antwoord dat er contact opgenomen is met een collega en dat die het op moet pakken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:30

Ooooooh en aan mensen die katten dumpen!

Zo kwam Kees vorige week aangelopen met klitten van hier tot Tokyo. Super zielig en ik heb hem een week geobserveerd. Tot hij vorige week in mijn vuilnis zat te graaien. Heuse honger dus!

Kees is waarschijnlijk de kat die een maand geleden uit de auto getrapt is nog geen kilometer verderop. Dat betekent dat hij al een maand op straat leefde voordat ik hem 3 weken terug spotte. Heb hem op fb en amivedi gedeeld maar niemand zoekt hem. Hij zit nu zelfs al een week bij me binnen en nog niemand mist hem.

Afbeelding

Ik heb hem zelf maar Kees genoemd. We noemde hem "Die zwarte" klinkt niet heel vriendelijk zeg maar. Kees pastte mooi bij Karel, Sjaan, Freek en Sjon. Ik heb nu alleen nog een kat Fred nodig denk ik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 00:11

Wat een schatje die Kees!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 00:47

imaudy schreef:
Wat een schatje die Kees!

Kees is fantastisch en ik ga huilen als hij naar de eigenaren moet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 06:34

Kees is leuk.
Ik wens de mensen van Kees echt sluimerende ongemakken toe.
Zoals chronische diarree met onophoudelijke kriebelhoest en jeuk met te korte armpjes.

Ik begin deze week ook weer met opvangen van gedumpte kittens.