Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:07

3 van mn nieuwe kaartjes. Bijna zonde om te versturen! Vooral die botanische zijn echt heel gaaf <3 Ik heb een heel tijd terug de botanische collectie van Naturalis gedigitaliseerd en blijft toch een zwak, vooral tekeningen. Heb opgezocht wat voor plant het is en daar een verhaaltje over geschreven. Is voor een lerares die van kunst en van bloemen houdt.

Afbeelding

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 00:55

Prachtige kaarten Tancreda <3 heel mooi! (Enne, waarom deed je niet mee met de Postcrossing SS editie? >;) Hmmmmm? <<) )
En idd kun je nu de decemberzegels plakken, maar dan ben je iets duurder uit. Verwaarloosbaar, dat wel.

Oja met al die postzegels, heel herkenbaar dat dan het hele kaartje vol zit. Ik doe die dan ook meestal in een envelop, anders kan ik met mijn al grote handschrift helemaal weinig schrijven :+

@Shenavallie: welkom terug! Wat leuk, ik vind het echt heerlijk, maar ook de ene maand meer actief dan de andere, ook wegens de kosten

Ik snap soms de snelheid van post ook niet, want idd kaarten ver weg gaan soms sneller dan die naar Nederland of Duitsland :o ligt denk ik ook aan of de ontvanger ze registreert direct natuurlijk.

Kreeg laatst er nog 1 binnen van Canada, helemaal verfrommeld, die was 7 september verstuurd :=

Die van mij die onderweg zijn
Afbeelding

Inclusief expired
Afbeelding

China staat dus officieel nu boven Rusland wat betreft niet aankomen van kaartjes. Ik print de adressen al uit in chinees ook, maar blijkbaar werkt ook dat niet :roll:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 19:54

Zo, ik heb de kaartjes uitgezocht voor 5 adressen nu

De 2 mensen waar de kerst kaartjes naartoe gaan, heb ik echt oude/vintage kaartjes voor gekozen welke ik van de kringloop heb. Echt de ouderwetse van vroeger. Ik vind ze altijd heel lelijk qua design, maar ik vind ze tegelijkertijd toch ook weer prachtig vanwege het nostalgische gevoel zeg maar? Ik herinner me nog goed dat mijn opa’s en oma’s dit soort kaartjes schreven vroeger. Ik vind ze super leuk om uit te sturen naar postcrossers in andere landen wel, want dan kan ik ze altijd wat vertellen over deze ouderwetse kaartjes. Dit waren wel op een paar na, de laatsten wat ik heb dus ik moet weer eens een paar rondjes kringloop gaan doen in het nieuwe jaar.

Het koffie kaartje gaat naar > Frankrijk
Het kaartje van Maastricht met de gouden folie gaat naar > Duitsland
Kerst kaartje 1 gaat naar > Finland
Kerst kaartje 2 gaat naar > USA
Het katten kaartje gaat naar > Marokko
(al twijfel ik om die nog te wisselen voor een Holland kaart want het is het eerste kaartje wat ik naar dit land mag sturen en dan is het ook heel leuk om juist wat uit eigen land te sturen. Hij had dit ook op z’n profiel staan dat hij landen kaartjes ook leuk vind dus ik ga nog even snuffelen tussen m’n kaartjes straks)

De kerst kaartjes liggen mooi op de kop zie ik _O-
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:33

Dat kattenkaartje is mooi! <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 20:36

Die komt uit deze set:
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0CCP31PG ... image&th=1

Die set is echt Zooooo mooi. Je ziet het op de foto niet maar het glimt en glinstert helemaal 8-) er is nog een andere set te krijgen in dit design, met landschappen o.a. ook, die staat nog hoog op m’n wishlist :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-12-24 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:36

Gisteravond heb ik dit kaartje voor Polen geschreven en vanmorgen op de bus gedaan. Ik werd op slag verliefd toen ik het in het schap zag staan, dus heb er ook eentje voor mijzelf gekocht. Ga ik denk ik inlijsten. De bloemenkrans is voorzien van gouden spikkels. Weet niet of het goed zichtbaar is op de foto.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 20:37

Shenavallie schreef:
Gisteravond heb ik dit kaartje voor Polen geschreven en vanmorgen op de bus gedaan. Ik werd op slag verliefd toen ik het in het schap zag staan, dus heb er ook eentje voor mijzelf gekocht. Ga ik denk ik inlijsten. De bloemenkrans is voorzien van gouden spikkels. Weet niet of het goed zichtbaar is op de foto.

[ Afbeelding ]

Wauw <3 Ik snap wel dat je die zelf hebt gekocht ook om in te lijsten. Echt heel erg mooi ja!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:37

cursebreaker schreef:
Die komt uit deze set:
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0CCP31PG ... image&th=1

Die set is echt Zooooo mooi. Je ziet het op de foto niet maar het glimt en glinstert helemaal 8-) er is nog een andere set te krijgen in dit design, met landschappen o.a. ook, die staat nog hoog op m’n wishlist :j

Oh, daar ga ik eens even neuzen! :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 22:41

Cheytjuh schreef:
Prachtige kaarten Tancreda <3 heel mooi! (Enne, waarom deed je niet mee met de Postcrossing SS editie? >;) Hmmmmm? <<) )
En idd kun je nu de decemberzegels plakken, maar dan ben je iets duurder uit. Verwaarloosbaar, dat wel.

Jaaa i know. Het ziet er leuk en gezellig uit! Wie weet volgend jaar. Ik lees wel stiekem mee :))

Ohh wat een hoop nog onderweg van oktober. En zonde he die expired... China en Rusland blijven toch lastig.

Wat een leuke kaartjes cursebreaker. Die kattenkaart <3

Schattig konijnenkaartje ook! Bijna te zonde om te sturen allemaal :=

cursebreaker

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 22:44

Jaa schattig is die kitten he. In het echt nog mooier, met een mooie glans er overheen.
Ik heb uiteindelijk toch het katten kaartje geschreven voor de meneer in Marokko ipv een holland kaart.

Ik ga zo nog even 5 nieuwe adressen aanvragen, zodat ik m’n slots allemaal in gebruik heb.
Heb de eerste 5 geschreven, zegels zitten erop dus die gaan morgen of overmorgen op de bus.
Kan ik morgen met de nieuwe ‘batch’ beginnen. Benieuwd welke 5 landen er nu voorbij gaan komen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 22:55

Dit is het geworden:

* Oostenrijk
    Heel blij mee, want hier heb ik nog niet zoveel naar verstuurd (1x dus pas via postcrossing) dus dat vind ik dan altijd extra leuk haha. Zij vraagt om het in een envelop te doen zodat ze de postzegels apart kan bewaren, dus dat ga ik doen voor haar. Heb toch enveloppen liggen, dus een kleine moeite.
    * Nederland
    Jaaa, leuk! Ook dat komt niet snel voorbij en vind ik dan af en toe echt heel erg leuk om te kunnen doen zo ergens binnen NL. Deze gaat naar iemand in Tilburg wie werkt als verpleegster op een dementie afdeling, dus haar ga ik even ‘in het zonnetje’ zetten :j Zij vind oa Nijntje leuk maar ik weet niet of ik daar nog een kaartje van heb - maar misschien dat ik een doodle van Nijntje kan tekenen op de kaart dan bv.
    * Canada
    Ohhh Canada! Land naar m’n hart. Ik word altijd blij als ik een Canadees adres krijg haha. Ik ben zo verliefd op het land - nog nooit zelf geweest maar goed, dat is wel DE droom. Deze persoon doet veel met kalliagrafie dus misschien kan ik daar op haar kaartje ook nog wat mee doen qua ‘aankleden’ op de kaart
    * Rusland
    Geen verrassing haha want dat is 1 van de landen die hier het vaakst voorbij komt als ik een adres krijg. Deze mag helemaal naar Moskou, naar een mevrouw wie een eche crea bea is zo te lezen.
    * USA
    En nog eentje naar de USA, San Diego om precies te zijn. Heeel leuk ook! Naar een psychologie professor mag deze.

Morgen de profielen even uitgebreider doorlezen en kaartjes uitzoeken voor ze maar zo te zien dus weer echt een heel diverse lijst aan mensen dus ik ben benieuwd welke kaartjes het gaan worden haha.

Ik vind het toch zo tof altijd om te zien naar welke (uit)hoeken in de wereld de kaartjes gaan reizen en om dan ook specifiek te lezen soms wat voor beroep iemand uitoefent, etc. Er komt zo echt vanalles voorbij telkens, zo tof. Heb het weer helemaal te pakken momenteel met postcrossing haha.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 22:58

Oh leuke adressen idd!!

Ik hoop dat mijn kaartjes goed aankomen want deed ze op de bus maar die zat al helemaal vol.... hoop dat ze niet beschadigen of verfrommeld worden :=

Ik ga even m'n postzegels tellen en kijken of ik dit jaar nog een paar ga sturen volgende week. Toch wel weer leuk ja!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 23:01

Ja momenteel is het idd met brievenbus post posten wel een ding met die volle bussen :')

Het gaat idd rap he met postzegels, jeetje. Ik heb nu 8 zegels van m’n december zegels gebruikt en 1 gewone internationale zegel van het vel wat ik in de postcrossing advent kalender had gekregen en na deze 5 nieuwe adressen ga ik met de December zegels nog 2 zegels over houden (en dan nog 4 van het internationale velletje) en dan ben ik alweer door dat hele vel heen haha. Ik moet nog ergens een keukenhof setje hebben liggen van 5 stuks, maar heb die misplaatst :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 16:22

Zo, hier is een selectie gemaakt. Nu met m’n theetje, een stukje gebak en muziekje op lekker gaan schrijven.
Afbeelding

De kaart van de Koninklijke Familie gaat naar Oostenrijk.
    Zij is gek op kaartjes van koningen/koninginnen en prinsen/prinsessen, en dan zijn deze oude kaartjes met foto’s van vroeger wel leuk vind ik. Een tijdje terug wat van gevonden bij een kringloop.
    De With Love kaart gaat naar het Nederlandse adres.
    Ik had niet perse iets wat aansloot bij de enkele dingen die ze apart aanhaalde in het profiel, dus ik ben nu voor deze gegaan aangezien ik haar sowieso in het zonnetje wilde zetten voor het werk wat ze doet met dementerende mensen dus vond hem wel leuk zo - de tekst is met regenboog foil kleuren die verkleuren.
    De insecten kaart gaat naar Rusland.
    Deze meneer had insecten in z’n wishlist staan, dus vond deze dan wel leuk. Komt uit de Animalium kaarten box en ik vind zelf die gedetailleerde illustraties echt fantastisch, hopelijk de ontvanger ook.
    De zwart witte berg en meer kaart gaat naar USA.
    Deze persoon houd van zwart/wit of sepia kaarten maar ook van de natuur /geocoaching/hiken dus dat sloot wel mooi extra aan denk ik.
    De artistieke kleurige weide bloemen kaart gaat naar Canada.
    Bij het lezen van het profiel van deze persoon kreeg ik een warm, vrolijk gevoel wat ik ook bij dit kaartje heb. Sluit denk ik wel mooi aan bij haar liefde voor het tijd doorbrengen in de buitenlucht, in het bos en de tuin wat ze graag doet. Ze is gek op mooie natuur quotes, dus daar heb ik wel wat moois van om uit te kiezen - m’n instagram pagina’s staan er altijd vol mee in de caption omdat ik dat zelf ook mooi vind haha. Dit was ook de persoon wie met kalligrafie bezig is, dus die quote kan ik misschien dan ook zelf proberen wat mooier te schrijven.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 13:41

De laatste batch welke de deur uit is gegaan;
Afbeelding

Het merendeel had ik al gedeeld wel, maar ik heb nog 2 extra TAG kaartjes geschreven via het PC forum. Ik heb momenteel nog zegels liggen voor 7 internationale kaarten en nog 1 zegel over voor Nationaal, dus die bewaar ik maar even voor als ik nog eens een NL adres zou krijgen.

Uit mijn eerder verstuurde batch van 5 kaartjes, werd gisteren eentje geregistreerd. Een kaartje welke naar DL is gegaan (deze heeft maar 73km hoeven reizen dus die was kortbij als het NL kaartje welke ik naar Tilburg heb verstuurd hahaha) en ik kreeg een heel uitgebreid berichtje van de ontvanger, dus dat was wel echt heel leuk <3

Ik kan dus weer 1 nieuw adres aanvragen. Dat ga ik denk ik zo nog even doen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:19

Ik heb er gisteren ook weer 4 verstuurd. Had er opeens zin in. Heb alleen geen foto’s gemaakt helaas. Heb al wat van de adventkalender gebruikt, helemaal leuk!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 14:22

Ohh leuk! Ik heb ondertussen de postzegels gebruikt uit de kalender en al wat washi tape en 1 kaartje heb ik net gebruikt voor een pakketje wat de deur uitgaat voor een lezer, daar heb ik een van de boeken kaartjes uit de kalender bij gedaan. Ook ben ik met de uitwisbare pennen welke ik in de kalender had begonnen. Ze schrijven echt onwijs fijn en het zijn ook nog leuke kleurtjes - 1 zwarte en de andere 2 zijn paars en turquoise.

Het nieuwe adres waar ik voor mag schrijven is eentje in Kuala Lumpur, Maleisië. Erg tof, want daar heb ik nog niet eerder iets naartoe mogen sturen. Ik had onlangs met Marokko ook al een nieuw land, dus dat is wel extra leuk vind ik. 10.135km mag dit kaartje gaan afleggen :wow:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:02

Ik kon ook heel wat adressen aanvragen, en dat heb ik gedaan met kaarten etc die ik in de adventskalender heb gekregen. Het enige kaartje uit eigen voorraad, is de wally kaart.

Afbeelding

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:15

Mijn kaarten naar Duitsland en UK zijn allebei aangekomen, dus mocht alweer nieuwe schrijven. Om te voorkomen dat ik weer helemaal los ga, heb ik er maar twee aangevraagd. Eentje Canada en opnieuw eentje naar Duitsland. Die van Duitsland is iemand die net met Postcrossing begonnen is, dus ben benieuwd hoe ze het ervaart!
Ondertussen toch maar nieuwe postzegels gekocht (want die zullen per 1 januari wel weer omhoog schieten met de prijs) en gisteren een oliebol aan stickers aangeschaft, want dat vond ik nodig. :D Toen mijn man vroeg wat ik toch met al die kaarten en stickers moest en ik hem uitlegde dat ik Postcrossing weer geactiveerd heb, moest hij wel lachen. Hij vroeg nog wel voorzichtig of het niet weer zo'n erge verslaving ging worden als dat het toen was. Ik doe mijn best om me aan mijn voornemen te houden. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 17:43

Shenavallie schreef:
Mijn kaarten naar Duitsland en UK zijn allebei aangekomen, dus mocht alweer nieuwe schrijven. Om te voorkomen dat ik weer helemaal los ga, heb ik er maar twee aangevraagd. Eentje Canada en opnieuw eentje naar Duitsland. Die van Duitsland is iemand die net met Postcrossing begonnen is, dus ben benieuwd hoe ze het ervaart!
Ondertussen toch maar nieuwe postzegels gekocht (want die zullen per 1 januari wel weer omhoog schieten met de prijs) en gisteren een oliebol aan stickers aangeschaft, want dat vond ik nodig. :D Toen mijn man vroeg wat ik toch met al die kaarten en stickers moest en ik hem uitlegde dat ik Postcrossing weer geactiveerd heb, moest hij wel lachen. Hij vroeg nog wel voorzichtig of het niet weer zo'n erge verslaving ging worden als dat het toen was. Ik doe mijn best om me aan mijn voornemen te houden. :D

Even snel want ik zit mobiel; Manlief ziet het geld alweer de deur uit vliegen ja hahaha. Leuk adres naar die in DL, iemand die pas net begonnen is met Postcrossing. Ik kreeg toen in het begin ook van mensen hele leuke berichtjes en ook zelfs echt hele pakketjes met ook extra kaarten erin e.d. echt zo leuk. Blijf het toch leuk vinden om te zien ook dat nog steeds mensen vandaag de dag beginnen ermee, dat het gewoon niet stil blijft liggen.

Wat voor stickers heb je gekocht en waar? Ben ik altijd nieuwsgierig naar :j <3

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:08

Ik was bij Tedi in Duitsland (ik woon niet ver van de Duitse grens), daar slaagde ik voorheen altijd goed en nu ook weer. Ik heb deze gehaald:

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 16:03

Wat een fantastische sticker vellen Shenavallie!
Ik heb een Tedi op 8,7km afstand liggen zie ik dus ik moet daar ook maar een keer langs gaan geloof ik haha.

Leuke kaartjes geschreven ook nog Marjo!

Ik heb gisteren de eerste batch kaartjes van 2025 op de bus gegooid, waaronder het kaartje naar Kuala Lumpur. En ik kreeg vandaag de eerste kaartjes post van 2025 zelf in de bus. TAG kaartjes via het Postcrossing Forum.

Ik kreeg deze prachtige honden watercolor kaart via de Random store bought tag van iemand uit DL. Ook echt super leuk met die sticker erbij en mooie border collie postzegel. Een heel verhaal ook <3

Afbeelding
Afbeelding

En ik kreeg van iemand uit Nederland deze Christmas postcards only tag en show your city tag card welke ik ook echt heel erg leuk vind. Ze heeft zich ook echt veel moeite gedaan. Deze kwamen in een envelop binnen. En ze heeft met zentangle design het Oldehove bouwwerk uit de stad Leeuwarden getekend voor me, echt super tof!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb het stiekem enorm gemist om dit soort post te krijgen. Ik moet er echt niet meer zoveel tijd tussen laten zitten. En ook leuk dat deze TAG kaartjes er zo snel zijn want via de gewone postcrossing zal het met pech nog wat langer duren aangezien er pas 1 van de 10 kaartjes van mij geregistreerd is welke ik verzonden heb, dus daar zal misschien nog wat tijd overheen gaan voor ik iets terug krijg.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:47

Zijn er hier nog mensen die mee willen doen aan een Postcrossing-Adventskalender dit jaar?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:04

Ja ik mss. Maar ligt eraan hoe de opzet word dit jaar

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:28

cursebreaker schreef:
Wat een fantastische sticker vellen Shenavallie!
Ik heb een Tedi op 8,7km afstand liggen zie ik dus ik moet daar ook maar een keer langs gaan geloof ik haha.

Leuke kaartjes geschreven ook nog Marjo!

Ik heb gisteren de eerste batch kaartjes van 2025 op de bus gegooid, waaronder het kaartje naar Kuala Lumpur. En ik kreeg vandaag de eerste kaartjes post van 2025 zelf in de bus. TAG kaartjes via het Postcrossing Forum.

Ik kreeg deze prachtige honden watercolor kaart via de Random store bought tag van iemand uit DL. Ook echt super leuk met die sticker erbij en mooie border collie postzegel. Een heel verhaal ook <3

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En ik kreeg van iemand uit Nederland deze Christmas postcards only tag en show your city tag card welke ik ook echt heel erg leuk vind. Ze heeft zich ook echt veel moeite gedaan. Deze kwamen in een envelop binnen. En ze heeft met zentangle design het Oldehove bouwwerk uit de stad Leeuwarden getekend voor me, echt super tof!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik heb het stiekem enorm gemist om dit soort post te krijgen. Ik moet er echt niet meer zoveel tijd tussen laten zitten. En ook leuk dat deze TAG kaartjes er zo snel zijn want via de gewone postcrossing zal het met pech nog wat langer duren aangezien er pas 1 van de 10 kaartjes van mij geregistreerd is welke ik verzonden heb, dus daar zal misschien nog wat tijd overheen gaan voor ik iets terug krijg.

Heb zaterdag nog een rondje Tedi gedaan, ha ha! :D Je moet ook goed achter de al hangende stickers zoeken, want alles hangt door elkaar en achter elkaar.

Die Border Collie postzegel...!!!! <3 <3 <3 <3