Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:45

Relaxed schreef:
Dat jullie überhaupt reageren op zo'n vraag :')

Is ook wel weer waar := je hebt gelijk.

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:53

OleJon schreef:
Zijn er hier al weer mensen die een mondkap op hebben in de supermarkt?
Of wachten jullie tot dat het moet van Rutte

Nou echt niet!
Ook niet wanneer die clown van een rutte het zegt hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 00:08

Relaxed schreef:

+:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:32

Voor OV, apotheek, ziekenhuis/medisch centrum et al is masker hier verplicht gebléven.

Om een positief beeld naar tourisme te geven, wordt er nu weer opgeroepen om in alle gebouwen waar meer mensen komen weer maskers te gebruiken. Ook echter nadruk op het veel mildere, als een stevige verkoudheid, van de huidige varianten.

Idem de 4e vaccinatie. Wordt vanuit de overheden met nadruk op gewezen terwijl vanuit de virologen geroepen wordt dat dit zinloos is tegen de huidige varianten.

Gaat weer lekker, want daardoor haalt ieder gezond persoon (imo terecht) de schouders op over maskers of wát dan ook.

Ben er zelf, idem mijn directe omgeving, met een eígen immuunboost vanaf. Klaar mee. Helemaal. Indien voor een NietVaccineerCertificaat nodig,´haal´ ik volgend voorjaar wel weer een natuurlijke booster.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:39

Na 3 maanden kun je weer besmet worden dus dat eigen imuum systeem ding werkt ook niet heel lang moet ik zeggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:54

Zebrastreep schreef:
Na 3 maanden kun je weer besmet worden dus dat eigen imuum systeem ding werkt ook niet heel lang moet ik zeggen.

Ik heb Corona in januari 2021 gehad (goed ziek geweest), daarna 2 x vaccin en 1 x booster en nu in juni 2022 weer Corona gehad, paar dagen ziek geweest.

Maar of je je opnieuw laat vaccineren of mondmaskers draagt ligt aan je persoonlijke situatie.
Ik heb een hoogzwangere dochter en een vader van 82 en mijn beste vriendin heeft COPD. Daar houd ik rekening mee.
Ook als je in de zorg met kwetsbare ouderen of patiënten werkt, is het heel normaal om je aan de adviezen te houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:10

Zebrastreep schreef:

en dan snuit je de neus en ben je er weer vanaf.

Immuniteit/ weerstand zegt niet dat jet het niet nog een keer oploopt :)*
Wel dat je er nauwelijks last van hebt. Net als verkoudheid.

Ga pas weer een keer een test doen tegen de tijd dat het NVC bij de vervaldatum komt.

Net een week vakantie geboekt, einde dez maand, in een práchtig landhuis vlakbij de kust. Nog geen uurtje verderop maar dat heb je nu eenmaal als je al in vakantieland wóónt. NIETS maskers. Niets kleren zelfs _O- Heeft Covid letterlijk niets om het lijf; heerlijk symbolisch _O-
Is nog economisch ook want het spaart heen/weer naar/van het strand uit. Dat tikt flink aan nu. Fluks de helft van de kamerhuur.
Leve het leven *\%/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:17

Bwaaahahahahaha, kom niet meer bíj.

Grote kop nieuws:

La octava ola de covid sigue contagiando 'en silencio' por toda España y los datos reflejan ya el impacto sobre los mayores de 60.

De achtste covid golf blijft ´in stilte´ besmetten in heel Spanje en de cijfers weerspiegelen het effect onder boven de 60.

Tja:
- gisteren was het nog de zevende golf _O-
- ´in stilte´ want het heeft niets meer om het lijf dan verkoudheid +:)+
- boven de 60 want dat is het enige wat geregistreerd wordt :)*

Kortom: sensatiejournalistiek om de paniekknop actief te houden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:26

Relaxed schreef:

Nou, dat.

Ik moest laatst in Dld op de luchthaven, in het vliegtuig en in de taxi wel zo’n ffp2 ding op. En eigenlijk zitten die zelfs fijner dan de gewone mondkapjes.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:32

Relaxed schreef:

Waar is dít voor nodig?

Omdat jij verstokt voor-álles bent en hij niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:46

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Waar is dít voor nodig?

Omdat jij verstokt voor-álles bent en hij niet?

De toon van die vraag is ook nergens voor nodig :+ daarom snap ik niet dat mensen reageren. Alsof je voor rutte een mondkapje opzet :')

En ik ben helemaal nergens voor, ben maanden weggeweest uit de topics omdat corona voor mij niet meer bestaat. De paniek nu slaat helemaal nergens op als je kijkt naar de ziekenhuisopnames. Hoor alleen maar mensen die iets verkouden zijn, daarvoor gaan ze echt het land niet meer platgooien :n Het is juist opvallend dat de wappies nog zo bij corona blijven hangen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:51

Je kan zeggen dat het niet veel meer voorstelt. Maar bij ons in de ggz is het verzuim heel hoog en de besmettingen onder personeel en cliënten stijgen, zorgwekkend.
Je moet de roosters, zeker nu ook nog de vakantietijd begint, maar zien rond te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:57

Electra63 schreef:
Je kan zeggen dat het niet veel meer voorstelt. Maar bij ons in de ggz is het verzuim heel hoog en de besmettingen onder personeel en cliënten stijgen, zorgwekkend.
Je moet de roosters, zeker nu ook nog de vakantietijd begint, maar zien rond te krijgen.

Dat is idd het grootste probleem, maar dat was ook maandenlang geen issue, alleen nu het weer oploopt icm de vakanties is het een probleem. Lastige is vooral dat je normaal om die klachten nooit thuis zou blijven, maar nu moet je wel omdat het corona is..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:10

Relaxed schreef:
Dat is idd het grootste probleem, maar dat was ook maandenlang geen issue, alleen nu het weer oploopt icm de vakanties is het een probleem. Lastige is vooral dat je normaal om die klachten nooit thuis zou blijven, maar nu moet je wel omdat het corona is..

Hmmm... dat was wel een probleem hoor. De zorg is nooit op het punt gekomen dat het allemaal weer op orde is gekomen. De achterstanden zijn nooit weggewerkt, de roosters zijn nooit helemaal opgevuld... En de meeste mensen zijn zeker wel zo ziek dat ze wel thuis horen te blijven. (En doorwerken terwijl je niet echt fit bent geeft - naast het risico op aansteken van patienten en collega's, waarmee de problemen alleen maar groter worden - ook risico op fouten en onnodige conflicten. Zo'n geweldig idee is dat helemaal niet.)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:24

Corona leeft bij mij in de omgeving enorm op. Vooral de mensen die het nog niet hebben gehad zijn nu het bokje.

Ik heb bij 2 besmette mensen in de auto gezeten tot nu toe lijk ik nog vrij uit te gaan. Of ik had het vorige week natuurlijk.

Op 1 werklocatie is het nu ook bij iemand die zo kwetsbaar is dus wordt wel even spannend voor die cliënt.

Nou ja het zou nog ruim voor mijn vakantie zijn mocht ik het nu krijgen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:50

Relaxed schreef:
Electra63 schreef:

In welke wereld was dit maandenlang geen issue? Niet in die van de zorg helaas.

Overal buiten de zorg is Corona weggeweest, de gevolgen zijn bij ons iig nooit weggeweest.
Nog zoveel mensen in de ziektewet na het doormaken van Corona en zoveel mensen die überhaupt de zorg uitgevlucht zijn. We draaien al twee jaar op ondercapaciteit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:51

Zebrastreep schreef:
Corona leeft bij mij in de omgeving enorm op. Vooral de mensen die het nog niet hebben gehad zijn nu het bokje.

Ik heb bij 2 besmette mensen in de auto gezeten tot nu toe lijk ik nog vrij uit te gaan. Of ik had het vorige week natuurlijk.

Op 1 werklocatie is het nu ook bij iemand die zo kwetsbaar is dus wordt wel even spannend voor die cliënt.

Hier hebben we natuurlijk net 1,5 week geleden een groot festival gehad met meer dan 195000 bezoekers. Dus de kans dat het nu zou opleven was al enorm groot.

Hier vooralsnog gelukkig negatief. Morgen vliegen :) Ik gooi nog wel een mondkapje in de tas.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:01

Relaxed schreef:
Het is juist opvallend dat de wappies nog zo bij corona blijven hangen.

Zie de voorgaande posts. Zijn dat wappies of ´de zorg´?

Daar maken de net even iets verder vooruit kijkende gezonden die wederom! nergens noemenswaardig last van hebben zich ´zorgen´ over in die zin dat het :)* is om het NVC op orde te hebben ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:20

Winged schreef:
Zebrastreep schreef:

Hier hebben we natuurlijk net 1,5 week geleden een groot festival gehad met meer dan 195000 bezoekers. Dus de kans dat het nu zou opleven was al enorm groot.

Hier vooralsnog gelukkig negatief. Morgen vliegen :) Ik gooi nog wel een mondkapje in de tas.

Ik ben naar 3 festivals geweest in een week tijd dus ik vond het ook zeker niet raar dat ik verkouden ben geworden. En daarboven op werd ook nog eens aangereden op de weg naar huis en lag ik pas om 7 uur in de ochtend in mijn bed om vervolgens 2 uurtjes slaap te pakken en in de middag te moeten werken
Is er ook een beetje om vragen :')

Ggd test was wel negatief. Maar laatste festival zijn altijd wel rond de 150000 man dus kans is ook wel groot dat je het dan krijgt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:13

Relaxed schreef:
Electra63 schreef:

Dit inderdaad. Over het algemeen doen de hoge besmettingen niet erg veel met de ziekenhuiscijfers. Daarnaast kan 60+ weer een booster halen en binnenkort jongere leeftijden waarschijnlijk ook. Echter zijn er een hoop die er voor kiezen de vaccinatie niet te halen.

Hier werd ik vanochtend door een collega gebeld die ik net ingewerkt had. Stond bij een cliënt en net voor ze naar binnen wilde gaan vertelde die cliënt corona te hebben. Dit komen we ook wel eens tegen. Net als cliënten met klachten, maar ons verzekeren dat het geen corona is. Sommige testen wel en sommige niet. Bij corona gaan we niet naar binnen. Bij klachten en niet getest ook niet. En verder is het op basis van vertrouwen als iemand klachten heeft maar aangeeft negatief te zijn.

Ik zoek het dus niet op, maar echt weer maatregelen en werken met mondkapjes zie ik niet meer zitten.
Onder cliënten merk ik ook dat ze minder bereid zijn zich aan maatregelen te willen houden en gewoon hun leven willen leiden en dit kleine risico te willen nemen. Met mijn eigen cliënten kan ik gelukkig goed zelf afspraken maken waar wij ons beiden goed bij voelen.

Ik hoop dat we daar naar toe kunnen. Respecteren dat iemand voor zichzelf maatregelen treft en die persoon daarin ondersteunen, maar andersom ook respecteren dat iemand zich niet aan bepaalde maatregelen wil houden omdat deze een te grote negatieve invloed hebben. In principe moet dit lukken als voor iedereen de boosters vrij te halen zijn en met de ff2p mondkapjes waar mensen zichzelf mee kunnen beschermen.

We zullen ook moeten accepteren dat het leven niet volledig maakbaar is. We worden gemiddeld
al heel veel ouder dan 50 jaar geleden, al stel ik me soms de vraag of dit nog wel goed in lijn ligt met de kwaliteit van leven.

Dus ik zoek het niet bewust op, maar ik laat me er ook niet meer door beperken. En maatregelen wil ik alleen nog maar volgen als dit voor mij geen negatieve invloed heeft op mijn mentale en fysieke gezondheid.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:21

Ik zie trouwens net in mijn app dat mijn internationale QR code niet meer geldig is... Hoe zit het nu met deze dingen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:25

purny schreef:
Ik zie trouwens net in mijn app dat mijn internationale QR code niet meer geldig is... Hoe zit het nu met deze dingen?

Die van mij is gewoon geldig. Net even gekeken. 2 vaccinaties en 1 booster.
En tevens tm september een herstelbewijs.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:30

Ik heb ook 2 vaccinaties en een booster.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:35

Bij ons is de extra booster voor iedereen vrij toegankelijk maar wordt voor niet speciale risicogroepen niet meer door de verzekering vergoed aangezien het als off-label gezien wordt vanwege gebrek aan wetenschappelijk bewijs dat het nog iets extra‘s bijdraagt na 3 prikken of 2 prikken+besmetting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:36

verootjoo schreef:
Relaxed schreef:

In welke wereld was dit maandenlang geen issue? Niet in die van de zorg helaas.

Overal buiten de zorg is Corona weggeweest, de gevolgen zijn bij ons iig nooit weggeweest.
Nog zoveel mensen in de ziektewet na het doormaken van Corona en zoveel mensen die überhaupt de zorg uitgevlucht zijn. We draaien al twee jaar op ondercapaciteit.

Er is ook een wereld buiten de zorg.. en ja, daar is het maandenlang weggeweest.