Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:59

In deze tijd is het natuurlijk wel balen dat iets slechte isolatie heeft. Maar ik zou vooral kijken of de plek je bevalt en je de huur kan betalen. Dan evt kleine aanpassingen zoals folie of plexi glas en gordijnen, isolatie folie bij verwarming, tochstrip, lekker kleedje etc.

Bijkomen en de situatie vanaf je eigen plek bekijken en ervaren. Daarna kan je weer door naar iets anders als dat nodig is.

Te klein vind ik het niet voor 1 persoon. Onze eerste huurwoning was zoiets en waren we heel blij mee toen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 07:12

Nou ik kan me wel voorstellen dat de andere optie toch een stuk interessanter klinkt.... ik zou er persoonlijk eerst wel even achteraan gaan om na te vragen of dat kan lukken :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:03

Ik zou niet te lang wachten als je iets aangeboden krijgt wat geschikt lijkt en betaalbaar is.Want er zoeken zoveel mensen momenteel dat je dan te laat kan zijn .Zelf vind ik de locatie heel belangrijk, niet te ver van werk of hobbies.En als het huur is zit je er niet aan vast. Let wel op het contract zoals iemand hierboven ook al zegt, dat je niet verplicht raakt tegen je wil!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 14:16

Gaat moeilijk worden. Heb op van alles gereageerd maar meestal is de inkomenseis 4000 euro bruto per maand ;( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:27

elmiran schreef:
Gaat moeilijk worden. Heb op van alles gereageerd maar meestal is de inkomenseis 4000 euro bruto per maand ;( .

Ons appartement staat op dit moment te huur in Ede.
Maar volgens mij beschrijf je de appartementen die deze makelaar verder aanbiedt hierboven. Dus dan heb je hem waarschijnlijk al gezien.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:09

Als het geen sociale huurwoning is en de huur snel opzegbaar is zou ik voor deze woning gaan. Zeker omdat je er niet veel aan hoeft te doen. Zodra er wat beters op je pad komt kan je weer weg.
Voor nu heb je dan in ieder geval je eigen plekje en kan je weer even tot rust komen.

Qua verwarming, je hebt het "geluk" dat de buren om je heen jouw woning ook gedeeltelijk warm houden. Zeker als de ramen gunstig op de wind liggen. Dikke zware gordijnen ervoor en je komt een eind. Omdat het niet groot is warmt het snel op en verbruik je ook minder.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 20:12

San_ner schreef:
elmiran schreef:

Ons appartement staat op dit moment te huur in Ede.
Maar volgens mij beschrijf je de appartementen die deze makelaar verder aanbiedt hierboven. Dus dan heb je hem waarschijnlijk al gezien.

Heb op bijna alles onder de 1000 gereageerd maar helaas van sommige nog geen reactie gehad.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:09

Hoe gaat het TS? Heb je wat kunnen vinden/ een beslising kunnen maken?

En hoe sta je er emotineel nu in?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 11:58

Nee helaas nog niks. 2 nieuwe staan onder optie. Heb niet eens een uitnodiging gehad voor een bezichtiging terwijl ik gelijk reageer als ik iets nieuws zie. Voor woningen vanaf 800 vragen ze al een inkomen van 4000 bruto per maand.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:43

Gewoon blijven reageren, ook als je niet aan de eis voldoet. Het is net als met vacatures: we vragen 200% maar nemen eventueel ook genoegen met 75%.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:41

Heb je al een oproep via je social media gedaan? Via via gaat vaak het beste is mijn ervaring

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 17:37

Ja al gedaan. Een reactie op gehad. Had mijn vriend mee genomen en hij begrijpt heel goed dat het een nee is. Is meer iets voor studenten. Klein, geen ramen erin. Denk nog geen 20m2. Verder helaas nog niks nieuws. Ja hele leuke woningen maar ze keuren mij af op salaris. Moet dan 4x de huurprijs zijn en dat heb ik niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:52

4x huur aan salaris is ook wel bizar.
Dan zou je het 2000 nog niet hoger kunnen als 500. Vrije sector zit daar ver boven.
Schiet lekker op zo. Balen hoor!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:24

Hoi TS, hoe is het met je? Heb je al wat kunnen vinden?
Ik hoop het zo voor je.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 13:06

Vrijdag een bezichtinging gehad. Zou er eerst 2 bezichtigen had hij aan de telefoon tegen mij gezegd. Op internet stond 30m2. Toen ik aan kwam ging er net iemand weg en die had dus al het appartement gekozen waar ik naar zou kijken. Hij zei gelijk dat de parkeerplaatsen bij het pand allemaal verhuurd zijn. Tijdens het lopen zag ik dat alles in straten daarvoor vol stond.

De gang en trap richting de woonruimte waren heel smal. De huidige bewoonster had geen bank, de gang is te smal om een bankstel erin te krijgen. Denk totaal 20m2. Dat koste totaal 850 euro.

Toen ik bij mijn vriend thuis kwam ingestort. Dacht als dit mijn leven is voor de komende 9 jaar heb ik er echt geen zin in. Ben extra gevoelig voor geluiden etc. altijd al gehad. Een soort van op kamers situatie zie ik niet meer zitten. Heb die hel zeker 9 jaar lang gehad met slaappillen, en oordoppen. Niet nog eens dat trek ik niet meer.

S'avonds stonden er ineens 2 leuke woningen op. Gelijk gereageerd. 1 leuke waar ik vorige week op gereageerd heb weer geen reactie op gehad en sinds gisteren onder optie . Huurprijs van 825 en zelfs daar nodigen ze mij niet eens uit voor een bezichtiging. Hoop maar dat ik met die 2 waar ik als laatst op gereageerd heb geluk heb. Zo van de foto's af weet ik gelijk dat ik ze zou accepteren.

Ondertussen ben ik aan het fotograferen voor de afleiding. Cursus erbij, en hopelijk straks wat extra inkomen.

Verder gaat het nog steeds goed, geen ruzie meer gehad. We doen meer leuke dingen samen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:02

Duimen voor je dat er wat bij zit, bij die 2. Zou fijn zijn dat je straks gewoon je eigen stekkie hebt.

Knap dat het goed gaat, is het nog een releatie of is de romance er af en op dit moment 'vriendjes'.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:12

elmiran schreef:
Vrijdag een bezichtinging gehad. Zou er eerst 2 bezichtigen had hij aan de telefoon tegen mij gezegd. Op internet stond 30m2. Toen ik aan kwam ging er net iemand weg en die had dus al het appartement gekozen waar ik naar zou kijken. Hij zei gelijk dat de parkeerplaatsen bij het pand allemaal verhuurd zijn. Tijdens het lopen zag ik dat alles in straten daarvoor vol stond.

De gang en trap richting de woonruimte waren heel smal. De huidige bewoonster had geen bank, de gang is te smal om een bankstel erin te krijgen. Denk totaal 20m2. Dat koste totaal 850 euro.

Toen ik bij mijn vriend thuis kwam ingestort. Dacht als dit mijn leven is voor de komende 9 jaar heb ik er echt geen zin in. Ben extra gevoelig voor geluiden etc. altijd al gehad. Een soort van op kamers situatie zie ik niet meer zitten. Heb die hel zeker 9 jaar lang gehad met slaappillen, en oordoppen. Niet nog eens dat trek ik niet meer.

S'avonds stonden er ineens 2 leuke woningen op. Gelijk gereageerd. 1 leuke waar ik vorige week op gereageerd heb weer geen reactie op gehad en sinds gisteren onder optie . Huurprijs van 825 en zelfs daar nodigen ze mij niet eens uit voor een bezichtiging. Hoop maar dat ik met die 2 waar ik als laatst op gereageerd heb geluk heb. Zo van de foto's af weet ik gelijk dat ik ze zou accepteren.

Ondertussen ben ik aan het fotograferen voor de afleiding. Cursus erbij, en hopelijk straks wat extra inkomen.

Verder gaat het nog steeds goed, geen ruzie meer gehad. We doen meer leuke dingen samen.

Mijn ervaring is dat direct bellen om een bezichtiging in te plannen beter werkt als te wachten tot hun je uitnodigen.

Hopelijk vindt je gauw wat.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 21:23

Helaas 2 van de 3 zijn onder optie en niks van gehoord terwijl ik gelijk alles opgestuurd had toen ze erop stonden.

Bellen werkt helaas niet. Staat zelfs bij 1 appartement met grote letters niet bellen. De makelaar verzameld alleen de papieren, en de verhuurder kiest de mensen uit. Dus bellen heeft geen zin. Paar keer eerder gedaan dan zeggen ze stuur de papieren op blabla. Ze doen eerst een toetsing.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:29

Frustrerend zeg, hoe gaat het nu met je relatie?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 23:28

Relatie gaat gelukkig goed. We hebben dit weekend wat leuks gedaan, en zijn uit eten geweest.

Donderdag heb ik een aanrijding gehad met mijn nieuwe auto die ik pas 2 1/2 week heb. Niet mijn fout. De snelweg stond vast op een plek waar het vaker heel druk is. Ik had de waarschuwingslichten aan voordat we helemaal stil stonden. Degene achter mij zag mij, en had ze ook aan. De jongen achter haar klapte met 100 km p/u achterop waardoor zij op mij botste. Waarschijnlijk een beginnend bestuurder, hij zag er erg jong uit. Hun auto's zijn total loss. De mijne kan nog rijden, alleen wel kofferbakschade, en schade aan de bumper.

Vandaag had ik een bezichtiging. Eigenlijk was alles vanaf de foto, en de informatie die erbij stond perfect.
In het echt is dit ook zo. Heb geen minpunten kunnen ontdekken. Nadat ik alle ruimtes gezien had zei ik gelijk dat het precies is wat ik zoek, en dat het van mijn kant een ja is. Nu afwachten wie de verhuurder gaat kiezen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 04:11

Mijn duimen draaien voor je.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:11

Oh wat goed, heel hard duimen dat je gekozen wordt!

Wat voor gevoel heb je er nu bij...?

Wil je echt graag een plekje voor jezelf of zou je eigenlijk gewoon liever verder gaan met samenwonen...?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:13

Jullie zijn nu wel nog samen als in een relatie en willen dit verderzetten? of eerder roommates zeg maar?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:21

Huh dames, de TS heeft toch al aangegeven dat ze gaan voor een LAT relatie. Dat was toch al duidelijk?
Niet haar 1e keuze maar wel de manier om samen verder te kunnen voor nu.

Hoe moeilijk ook, en voor sommigen misschien onvoorstelbaar, dit is zijn/hun keuze he. Daarom is de TS bezig met een woning en hebben ze 'gewoon' nog een relatie.

Maar goed, sorry TS als ik voor mijn beurt spreek.
Fijn dat jullie een goed weekend hebben gehad en dat je bezichting zo positief was. Duimen dat je hem krijgt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:37

Je beseft dat dingen kunnen veranderen... :?