De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:07

Hier in het Oosten waait het ook nog steeds behoorlijk hard voor zover ik kan zien, maar lijkt wel minder dan eind van de middag. Hopelijk gaat het vannacht liggen. Zal pas morgenmiddag kunnen ontspannen wanneer ik met eigen ogen zie dat het goed gaat met mijn pony en zijn kudde. Helaas niet eerder tijd dan morgenmiddag om te checken, maar zolang ik geen telefoon krijg morgenochtend dat er wat mis is verwacht ik dat alles wel goed zal zijn.
Heb echt elke seconde aan de pony's gedacht.

Electra63

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:09

Het is hier in het Zuid-Westen wel wat minder geworden.
Ik hoorde dat bij Stal de Ronde bij 1 van de stallen het dak is weggewaaid. Stonden 12 paarden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:09

Ja. Het is wel minder dan eerder maar het stormde nog steeds. Ik zou de fretjes om 21:00 naar buiten doen omdat het minder zou worden. Dat is dus wel zo maar niet zoveel minder dat het veilig is. Dus blijven een nachtje logeren haha.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:13

Vinden ze vast niet erg BeFunny :D Sleepover party bij jou thuis. Als ze je maar niet wakker houden :D Het is dat Fretten veel ruimte en uitdaging nodig hebben. Anders had ik er zeker weten twee aangeschaft (en doe dat uiteraard dus niet). Fretten zijn zo leuk!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:19

Het is hier (vlakbij Sneek) nog steeds verschrikkelijk.. Hoop dat het zo eens wat gaat zakken. Slapen is ook niet te doen zo, wat een herrie.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:23

Zonet op de Eemshavenweg viel het mij reuze mee. Maar had denk ik meewind. Alleen op de plekken met bomen wat takken en troep op de weg. Het laatste stuk naar huis had ik wat meer last van die rukwinden van de zijkant en wat grotere takken op de weg.

Thuis is een deel van de schutting los geraakt, maar die had m’n vriend er al meteen helemaal uit gehaald. Hoop dat het in het noorden zo ook rustiger wordt!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:45

Jildau schreef:
Het is hier (vlakbij Sneek) nog steeds verschrikkelijk.. Hoop dat het zo eens wat gaat zakken. Slapen is ook niet te doen zo, wat een herrie.

Nou inderdaad... alles kraakt hier..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:56

Hier in Assen nog zo nu en dan even een flinke windstoot... Pas na 3:00 zou het hier rustiger moeten worden. Ben benieuwd wat de schade is , mag dan wel in een woonwijk wonen ik kan niet eens zien wat er in de tuin gebeurd :')

Aan het gekraak en klapperende geluiden te horen denk ik niet dat onze schutting morgen nog overeind staat.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 02:11

Pff hier ook nog drama, schrok wakker van een klap. De flap van het zonnescherm is deels gescheurd denk dat dat tegen het huis sloeg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 02:29

Mijn autorit zit er op. Deel 1 is gelukt.

1 opengewaaide bestelbus, rij je er achter waait deur open, viel niets uit gelukkig. 1 boom op de A6, moest plotsrling uitwijken, nam 1.5 rijbaan in en ook de vluchtstrook. 1 afgesloten stuk A6. Deels kon ik maar 70 rijden. Vele takken overal en nergens.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 02:34

Gelukkig maar. Veilige reis gewenst verder.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 03:05

Ik moest werken, niet echt de meest optimale routes; een dijk, een smalle landweg met bomen of door een stuk bos.
Uiteindelijk voor de landweg gekozen, werd ik daar alsnog omgeleid :')

Kom ik aan, zie ik ten eerste al allemaal afzetlinten bij de AH om de hoek en bij het pand naast mijn werk.
Zit ik later met één van mijn cliënten te praten zegt ze dat het dak van de buren is afgewaaid, vandaar de linten.

Voelde me echt niet prettig. Gelukkig hoor ik niks van de wind.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 03:16

Afbeelding

Links staat Junior te eten, Senior staat lekker te dutteren. <3

Blij met de camera's, het is inmiddels wel rustiger in het Noorden maar uiteraard nog wel steeds harde wind.

Al kan je nu wel buiten lopen zonder dat je bakstenen in je jaszak moet hebben.

Tijd om mij om te draaien en verder te slapen.

Germie, onderweg naar Schiphol?
Nog veel last gehad van het weer?
Zullen vast wel een boel vluchten geannuleerd of gewijzigd zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 03:51

Hier in het midden van het land is het nu gaan liggen. Af en toe een korte rukwind maar meer niet.

Alleen kan ik nu niet slapen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 04:17

De autorit ging goed, wel wat langer onderweg en 10 km ommoeten rijden.
Auto rijdt normaal 1 op 20. Nu 1 op 12.

Veel gestrandde reizigers liggen languit op de grond te maffen.

Vlucht lijkt op tijd te vertrekken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 06:48

Fijn dat hij nog wel betrekt Germie.

Hier in de tuin lijkt het oké. Op mijn werk, kinderboerderij in assen, zijn 2 bomen omgewaaid. Gelukkig woont collega om de hoek en kon zijn erheen. Brandweer heeft het deel dat op het aangelegen fietspad ligt eraf gehaald. Konijnen zijn door collega en omstanders gered en in de stal ondergebracht. Straks om 9 uur staat er een club van tien man aan vrijwilligers klaar om de zooi op te ruimen +:)+ . Er zijn meerdere hekken kapot en ik hoop het provisorisch te repareren zodat de dieren weer naar buiten kunnen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 07:47

Bij ons zijn drie bomen omgevallen. Twee hangen er nog tegen andere bomen aan. Gelukkig maar, want als ze door vallen vallen ze op het hek tussen ons en de buren. De derde is wel al helemaal gevallen, maar heeft geen schade gemaakt. Vandaag komt de loonwerker meteen langs om de bomen die nog bungelen voorzichtig weg te halen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:25

germie schreef:
De autorit ging goed, wel wat langer onderweg en 10 km ommoeten rijden.
Auto rijdt normaal 1 op 20. Nu 1 op 12.

Veel gestrandde reizigers liggen languit op de grond te maffen.

Vlucht lijkt op tijd te vertrekken.

Gelukkig veilig op Schiphol aangekomen Germie! Rondom Schiphol is het best los gegaan, in mijn gemeente iig heel veel schade. Tot nu toe is bij mij alleen de schuttingpoort kapot geklapt en wat potten. En er ligt een baksteen op mijn vlonder, geen idee hoe die daar terecht is gekomen :') Straks maar eens een rondje doen om alle schade op te nemen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:29

Hier gelukkig geen schade.
Wel verminderde waterdruk maar daar zijn ze mee bezig.

Heb de overburen maar even geappt of zij nog schade hadden en of we moeten helpen.
Zijn ook de enige buren die we hebben de rest woont om ons heen op 1km afstand maar zo te zien met de verrekijker heeft geen van de boeren schade.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:31

Het is lang blijven spoken. Met oordoppen en ventilator het geluid proberen te maskeren maar tocv niet fijn geslapen. Nu zo naar stal om de schade op te nemen......

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:33

Hoop dat de schade bij jullie mee valt.

Aan ons huis is volgens mij niks stuk. Heb niks van de staleigenaar gehoord, dus denk dat er daar ook niks ernstigs is.

Mag van mij wel weer even klaar zijn met stormen en gewoon voorjaar worden.
Kan ik me tenminste weer ergeren aan de hooikoorts :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:39

Zelf lijken we geen schade aan het huis te hebben. Was wel eng, we hadden de wind recht over het water heen op de ramen staan, die kraakte soms best hard. Later liep die iets meer naar het westen en toen werd het gelukkig minder.
Auto moet ik vandaag overdag maar even goed kijken, kreeg onderweg wel een grote tak op mijn auto (maar beter een tak dan een boom).

Hier in de buurt wel wat bomen om gegaan maar hier kwamen de meeste meldingen pas aan het einde van de middag op gang.

Op stal alleen wat hekwerken gesneuveld, tenminste dat was gisteravond laat dat we de laatste update van staleigenaar kregen.
Maar die zijn van de bak, roundpen en een hek langs het pad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:41

Vannacht wel wakker geworden van herrie door de storm. Paar klappen gehoord maar geen idee wat het was. Ik zie nu zo snel niks. Ik ga straks even uitgebreid rondje rond het huis doen. Kan natuurlijk ook verderop zijn geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:42

Hier is een zinken daklijst losgeschoten. Straks gaat m’n man het met vrienden snel repareren en dan van de week maar even een vakman bellen om het goed te repareren.

Zulke stormschade valt onder je woningverzekering toch?

Onze tuintafel is ook kapot, valt dat ook onder de verzekering of is dat eigen schuld dat ie niet binnen stond? :=

Gelukkig liggen alle dakpannen en zonnepanelen nog wel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:44

verootjoo schreef:
Hier is een zinken daklijst losgeschoten. Straks gaat m’n man het met vrienden snel repareren en dan van de week maar even een vakman bellen om het goed te repareren.

Zulke stormschade valt onder je woningverzekering toch?

Onze tuintafel is ook kapot, valt dat ook onder de verzekering of is dat eigen schuld dat ie niet binnen stond? :=

Gelukkig liggen alle dakpannen en zonnepanelen nog wel.

Zou je even in de voorwaarden moeten kijken.

Ik dacht dat bepaalde 'natuurrampen' juist uitgesloten waren voor de verzekering :=