[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:11

Dat had ik gelezen pablo.
Toch vond ik deze foto daarin niet duidelijk.

oh wat erg roodvos...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:51

Ik ben in een Amerikaans pretpark geweest en daar werden best regelmatig mensen geweigerd in attracties door gewicht/omvang. Genoeg achtbanen waar de beugel gewoon niet dicht kon ondanks proberen (lees: met 3 man personeel aanduwen). Dan heb ik het wel over echt omvangrijke Amerikanen.

Het filmpje overigens ook gezien, zonder geluid. Naar filmpje maar ook heel onwerkelijk, alsof het een animatie is.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:52

Ik was eens met mijn moeder en broertje in attractiepark Hellendoorn.
Je hebt daar zo'n achtbaan in het donker, de rioolrat.
We gingen daar alledrie in, ik alleen in het voorste karretje en mn moeder en broertje in het karretje achter mij.
Ik had een heerlijke rit, achter me hoorde ik alleen maar gekrijs. Broertjes eerste achtbaan, dus normaal dacht ik.
Tot de rit afgelopen was en bleek dat de veiligheids beugel van mijn moeder en broertje de hele rit open heeft gestaan omdat hij niet zoals normaal het geval was zelf vast bleef klemmen, en ook niet gecontroleerd is door de achtbaan bestuurder.
Het is verdorie een wonder dat mijn moeder mijn broertje in de wagen heeft weten te houden door zich vast te klemmen, als hij alleen had gezeten was hij er 100% zeker uitgeslingerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:19

DuoPenotti schreef:
Dat had ik gelezen pablo.
Toch vond ik deze foto daarin niet duidelijk.

oh wat erg roodvos...

Ik denk vooral dat de beugel niet verder door kon, maar wel vast zat. Maar daardoor ontstond er wel ruimte waar die door kon schieten. Een gordel zou dit voorkomen hebben, zoals bijvoorbeeld in de Baron in de Efteling.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:22

Oei, wat eng Laurora!

Buiten dat het personeel zich heeft te houden aan de voorgeschreven veiligheidseisen en deze dienen te controleren, vind ik dat er ook een groot deel zelfverantwoordelijk in meespeelt. En dat is wat ik ook mis in bovenstaande situaties betreffende mensen met flinke obesitas. Door de mensen zelf, of in het geval van de 14-jarige jongeman, zijn ouders.

Ik ben ook voorstander van zo’n extra gordel die sureido noemt :j geeft mij toch een stukje meer gevoel van veiligheid!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:00

noviceh schreef:
Oei, wat eng Laurora!

Buiten dat het personeel zich heeft te houden aan de voorgeschreven veiligheidseisen en deze dienen te controleren, vind ik dat er ook een groot deel zelfverantwoordelijk in meespeelt. En dat is wat ik ook mis in bovenstaande situaties betreffende mensen met flinke obesitas. Door de mensen zelf, of in het geval van de 14-jarige jongeman, zijn ouders.

Ik ben ook voorstander van zo’n extra gordel die sureido noemt :j geeft mij toch een stukje meer gevoel van veiligheid!

Zelfverantwoordelijk? Hoe bedoel je dat?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:03

Steeph schreef:
noviceh schreef:
Oei, wat eng Laurora!

Zelfverantwoordelijk? Hoe bedoel je dat?

Om even in te vullen: als je merkt dat je door overgewicht je beugel niet goed dicht krijgt, zou er ergens bij jezelf een belletje moeten rinkelen - En bij het personeel ook wel hoor!
Maar ik las hier ergens dat ie uit meerdere attracties al geweigerd was vanwege zijn omvang…

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:54

Het gaat om een 14 jarige. Die zijn brein is nog niet volledig ontwikkeld en je kunt niet verwachten dat een puber van die leeftijd al zo denkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:57

idd poes.
Daar is het personeel voor.
En als je dan niet geweigerd word en bij andere dingen wel kun je ook de conclusie maken dit is zo veilig.

Maar vraag me af of de instructies bij het personeel duidelijk genoeg was.
Vaak zijn dat ook maar jongeren met een bijbaan.
En als het dan niet duidelijk genoeg omschreven is in de instructies?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:57

poes schreef:
Het gaat om een 14 jarige. Die zijn brein is nog niet volledig ontwikkeld en je kunt niet verwachten dat een puber van die leeftijd al zo denkt.
Daarom dat ik bij hem zijn ouders benoemde.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:02

Almaar Amerikanen worden zo niet opgevoed ook. Daar leg je de verantwoordelijkheid voor je eigen veiligheid veel meer bij een ander dan wij doen. Speelt ook mee denk ik. En wat DP zegt: hoe goed was het personeel opgeleid en op de hoogte?
De foto toont goed dat het eigenlijk totaal niet past.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:03

Helaas hebben mensen vaak het zelfinzicht niet. Ik heb al best vaak op social media mensen gezien die dan boos worden en het op discriminatie/fatshaming gooien. Ze beseffen niet dat ze voor hun eigen veiligheid geweigerd worden. En heel eerlijk, we denken eigenlijk allemaal wel dat dingen loslopen? Dat gebeurt bij andere mensen, niet bij ons. En meestal is dat ook wel zo. Tot het gruwelijk mis gaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:08

poes schreef:

Nee, maar zijn familie was er toch ook bij… dat bedoel ik eigenlijk meer.
Maar hier heeft niemand wat aan, want het is een tragisch ongeluk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:10

capopjekop schreef:
Helaas hebben mensen vaak het zelfinzicht niet. Ik heb al best vaak op social media mensen gezien die dan boos worden en het op discriminatie/fatshaming gooien. Ze beseffen niet dat ze voor hun eigen veiligheid geweigerd worden. En heel eerlijk, we denken eigenlijk allemaal wel dat dingen loslopen? Dat gebeurt bij andere mensen, niet bij ons. En meestal is dat ook wel zo. Tot het gruwelijk mis gaat.

Nu je het zegt kan ik me inderdaad wel een aantal voorbeelden herinneren van jaren geleden in pretparken of kermissen. Bij sommige attracties heb je dus zo'n beugel én een riempje. Ik heb vaak genoeg gezien dat het personeel dat riempje laat hangen omdat het dan niet past. Terwijl je dan eigenlijk dus al geweigerd had moeten worden bij de attractie als ik al die theorieën hier lees. Gewoon in Nederland heb ik het dan over trouwens.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:23

sureido schreef:
poes schreef:

Nee, maar zijn familie was er toch ook bij… dat bedoel ik eigenlijk meer.
Maar hier heeft niemand wat aan, want het is een tragisch ongeluk..

niet bij iedere 14-jarige zijn de ouders altijd bij natuurlijk :)

iig ben ik op die leeftijd ook wel met vrienden naar een pretpark gegaan, en wilde ik echt niet dat mijn ouders meegingen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:02

Hij was op een trainingskamp, voor American football spelers. Er was dus geen ouder aanwezig, maar wel teamleden en waarschijnlijk dus ook wel begeleiding/trainers.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:17

Sting schreef:
Hij was op een trainingskamp, voor American football spelers. Er was dus geen ouder aanwezig, maar wel teamleden en waarschijnlijk dus ook wel begeleiding/trainers.
Ik had juist onderstaande begrepen uit een nieuwsbericht:
Citaat:
De ouders van het slachtoffer zouden beneden hebben gestaan en alles hebben zien gebeuren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:48

Sting schreef:

Zijn ouders hebben hem zien vallen, dus waren er bij.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:50

Volgens mij was de vader de trainer of coach, vandaar dat hij erbij was.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:55

Afbeelding

Een hanengevecht vind ik al bijzonder luguber maar dan nog de rest erbij

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:09

Klinkt een beetje Breaking bad achtig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:31

Zal idd wel drugsgerelateerd zijn, die mensen hebben zoveel geld dat ze maar zulke dingen gaan organiseren en op wedden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:03

Je hebt ook een soort attractie op kermissen, waarin je in een bol gaat zitten die tussen 2 elastieken hangt. Die worden opgespannen en dan wordt je als een katapult de lucht in geschoten tussen die elastieken. Daar is ook een filmpje van een zwaarlijvige jongen die door de schok als de elastieken op hun eind komen door de Veiligheidsbeitels/riemen schuift. Uiteindelijk hangt die enkel nog "vast" omdat een riem onder zijn kin blijft haperen. Alles wordt gefilmd met de actioncam die op de attractie zit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:29

Laurora schreef:
Ik was eens met mijn moeder en broertje in attractiepark Hellendoorn.
Je hebt daar zo'n achtbaan in het donker, de rioolrat.
We gingen daar alledrie in, ik alleen in het voorste karretje en mn moeder en broertje in het karretje achter mij.
Ik had een heerlijke rit, achter me hoorde ik alleen maar gekrijs. Broertjes eerste achtbaan, dus normaal dacht ik.
Tot de rit afgelopen was en bleek dat de veiligheids beugel van mijn moeder en broertje de hele rit open heeft gestaan omdat hij niet zoals normaal het geval was zelf vast bleef klemmen, en ook niet gecontroleerd is door de achtbaan bestuurder.
Het is verdorie een wonder dat mijn moeder mijn broertje in de wagen heeft weten te houden door zich vast te klemmen, als hij alleen had gezeten was hij er 100% zeker uitgeslingerd.

Weet niet hoe het in dat park gesteld is, maar een operator en assistent moeten de rit te allen tijde in de gaten houden en in dit geval de noodstop hebben moeten slaan*. Maar wat een geluk dat het goed afgelopen is!

* Tenzij het op de vrije baan is, dan kan men meestal niets meer doen.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 28-03-22 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:35