OK, on topic maar weer!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:Pien, kappers en hun klanten moeten hier sinds gisteren ook weer een mondkapje op.
Vorige week op pijnlijke wijze ervaren hoe verschillend (onder de toenmalige regels) het coronabeleid soms wordt ingevuld.
Naar de kapper geweest, geen enkele beperking, alleen stonden de kappersstoelen op 1,5 m afstand. Het was niet druk, maar ook niet leeg, er waren ca 8 mensen incl. kappers in de zaak.
Later die dag moesten wij helaas onze hoogbejaarde kat, die ineens heel slecht was, laten inslapen. Niemand in de praktijk, behalve de dienstdoende DA en wij tweeën.
Toch mocht maar 1 van ons bij het inslapen aanwezig zijn. De ander moest maar in de wachtkamer gaan zitten.
Daar heb ik dan weer geen enkel begrip voor, dan sla je m.i. echt door met je regels - geen afscheid mogen nemen van je geliefde huisdier, terwijl er meer dan zat ruimte was in de behandelkamer om 1,5 m afstand te houden, en we droegen (verplicht) mondkapjes.
Echt ...
Weet iemand of dat de standaard procedure is bij alle DA praktijken?
Nikass schreef:pien_2010 schreef:De kappers hier werken gewoon met mondkapjes op, net als hun klanten. Iedereen hier heeft al meer als een jaar overal mondkapjes op binnen, moet handen ontsmetten en afstand houden (1 meter) en moet vrijwel overal QR code laten zien.
In Nederland is dat zelfs nog een discussie punt, hier wordt dat gewoon gedaan.
In Nederland is de mentaliteit gewoon dramatisch.
In Duitsland dragen mensen ook gewoon mondkapjes zonder daarover te zeuren. En ze zijn daar ook niet mee gestopt. Ik ben zelf ook mondkapjes blijven dragen en afstand blijven houden toen dat niet meer hoefde. Het is echt niet zo moeilijk. Maar het is ook de Nederlandse overheid die geen duidelijk beleid voert.
Erg Askja!
MarcoBorsato schreef:LWDaisy schreef:Wat verstaan we dan juist onder "in de zorg"? Bedoelen we hier dan enkel dokters en verplegers, ziekenhuispersoneel? De chirurg die niet in aanraking komt met de Covid-afdeling? Telt dat dan ook voor de schoonmaakploegen in de ziekenhuizen?
Of ook de apotheker, die zieke mensen over de vloer krijgt wanneer die hun medicatie ophalen?
Of de kiné en podoloog, die mensen moeten aanraken om hun werk te kunnen uitvoeren?
En hoe zit het met de tandarts?
Als de podoloog moet vaccineren - moet de nagelstyliste dit dan ook?
En de kapper, moet die ook meedoen?
Joh, zoals hierboven staat, mensen die aan het bed staan.
Trek nou niet de discussie uit elkaar.
Cer schreef:Wat een rare reden .. 'puur vanwege het gezeik'... maar, ieder zijn ding![]()
Van wat ik hier op bokt lees zijn het juist de mensen die niet vaccineren vanwege dwang, gif of andere redenen die de zogenaamde zwarte piet toegespeeld krijgen, juíst omdat anderen die niet kunnen vaccineren dan een nog groter probleem hebben..
maar selectief lezen is ook een ding
Citaat:waarom heb jij voor het vaccin gekozen? is het antwoord echt nooit "omdat ik ben bang ben ziek te worden en in het ziekenhuis te belanden". Ik hoor: "ik wil op reis - op café - op restaurant - naar de bios" - ...
pien_2010 schreef:Ik begrijp het ook niet zo. De 65++ krijgen de 3de nu, de 60++ mogen in januari hier in Frankrijk. Er wordt al een tijd 3de keer geprikt.
Ik hoorde vanochtend dat ze in Den Bosch lekker carnaval gaan vieren rond de 11de en dat in Limburg de ziekenhuizen de IC het werk niet meer aankunnen.
Ik ben er zo klaar mee......waarschijnlijk alweer geen kleinkinderen zien rond de Kerst want zal wel weer niet mogen. (Grenzen dicht) , ik vind het echt verdrietig.
pien_2010 schreef:Ik begrijp het ook niet zo. De 65++ krijgen de 3de nu, de 60++ mogen in januari hier in Frankrijk. Er wordt al een tijd 3de keer geprikt.
Ik hoorde vanochtend dat ze in Den Bosch lekker carnaval gaan vieren rond de 11de en dat in Limburg de ziekenhuizen de IC het werk niet meer aankunnen.
Ik ben er zo klaar mee......waarschijnlijk alweer geen kleinkinderen zien rond de Kerst want zal wel weer niet mogen. (Grenzen dicht) , ik vind het echt verdrietig.