Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:23

MarlindeRooz schreef:
Vind dat altijd zulk overgevoelig gedrag. Er gaan echt niet meer/minder mensen voor de trein springen als mensen het als “grapje” zeggen. Idem dito voor schelden met ziektes. Het is niet opeens dat je spontaan de paasei krijgt wanneer je ermee scheldt. _O-

Helaas heb ik daar dus andere ervaringen mee. Dus ja ik blijf mensen hier op aanspreken

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:24

MarlindeRooz schreef:
Vind dat altijd zulk overgevoelig gedrag. Er gaan echt niet meer/minder mensen voor de trein springen als mensen het als “grapje” zeggen. Idem dito voor schelden met ziektes. Het is niet opeens dat je spontaan de paasei krijgt wanneer je ermee scheldt. _O-

Heb je gelezen wat Marocje schreef? Dat is toch gewoon kwetsend,net als met kanker schelden?
Een beetje empathie doet niemand pijn.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:25

MarlindeRooz schreef:

Ja dit dus. Doe dit normaal nooit, ben je een keer ontzettend boos en wordt je gelijk op je ‘plek’ gewezen door vreemde.

Misschien niet zo ‘tactisch’ nee. Zelf inmiddels al 3 keer in die situatie gezeten, maar ik ga mijn eigen dus niet laten afdwingen om excuses te maken omdat mensen zich alles persoonlijk aantrekken en niets meer aan hun voorbij kunnen laten gaan. Als iedereen zo begint, dan kwets je overal wel iemand mee.

En nu is t wel klaar jeetje :?

poes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:30

Niemand zegt dat je je moet verontschuldigen toch. Een maatschappij waar niemand meer reageert: dat is pas gevaarlijk.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:43

iirrssjjee schreef:
Mensen die nu huilen dat de schuld bij de jongeren gelegd word over het aantal besmettingen..... Tsja, als iedereen gewoon eerlijk was geweest en niet had gesjoemeld met QR-codes had ik medelijden gehad, maar nu....

Nou dit dus. En het feit dat je sochtends kon laten vaccineren en met die QR code savonds kon stappen...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:46

Ik hoorde op tv dat ze elkaars telefoon nemen met de code!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:48

Oorpijn.En nu heeft mijn dochter het pasgekochte flesje druppels zoek gemaakt.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:59

chanicha schreef:
Ik hoorde op tv dat ze elkaars telefoon nemen met de code!

Deden wij vroeger met id-kaarten ook :7 :7 :7 . Erg vreemd dat ze nu dan niks lijken te controleren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:05

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Helaas heb ik daar dus andere ervaringen mee. Dus ja ik blijf mensen hier op aanspreken

Dus iemand in blakende mentale gezondheid heeft zichzelf wat aangedaan na een grapje? :+

Mijn ergernis: er komt een rottende afval lucht uit het luchtfiltersysteem. Keer wat anders dan wiet/rook lucht.

Zou niet weten waar het anders weg zou komen. :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:12

Dus iedereen op een forum is in een blakende gezondheid :) je snapt mijn punt denk ik

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:13

@marlinde, heb je je buurvrouw de afgelopen dagen nog gezien of gehoord :Y)

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:14

Ik kom mijn nest bijna niet uit door de rugpijn...
Zelfs op de zij draaien doet pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:17

DiscoDipp schreef:
lenaa_tje schreef:

Nou dit snap ik dan wel weer

Maar een opmerking over voor een trein springen is gewoon onnodig kwetsend

Weetje wat ook onnodig kwetsend is? Met 5 man iemand aanvallen, ergens over door blijven gaan. I mean, ik geef echt geen reet om hoor ben lekker de kont van mijn pony aan t wassen, maar kijk even naar jezelf. Slik eens wat in, life’s hard, get over it.

En zeg eens wat over mij, hoe wordt hier af en toe op Marije_1997 gereageerd? Vinden jullie dat niet kwetsend, hakken jullie daar ook zo op in? Hou eens op man, en anders ga bij jeugdzorg ofzo werken en doe er iets aan.

Stelletje moraalridders.

Neem je eigen advies dan ook aan, get over it. Gekke opmerkingen maken dat iemand dan bij jeugdzorg moet gaan werken.. Slaat noch kant, noch wal.

Anyway, wel oprecht vervelend van je kaarten van de festivals. Zonde van het geld en dat je er natuurlijk naar hebt uitgekeken. Hopelijk gaan ze iedereen compenseren, misschien niet in z'n geheel, maar dat je niet alles kwijt bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:18

nicole_floor schreef:
iirrssjjee schreef:
Mensen die nu huilen dat de schuld bij de jongeren gelegd word over het aantal besmettingen..... Tsja, als iedereen gewoon eerlijk was geweest en niet had gesjoemeld met QR-codes had ik medelijden gehad, maar nu....

Nou dit dus. En het feit dat je sochtends kon laten vaccineren en met die QR code savonds kon stappen...

Dat vind ik vreemd. Het duurt een paar weken voor je beschermd bent.

Maar goed, het resultaat zien we nu.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:18

hagelslag schreef:

:D

Marlinde: zelfmoord wordt niet altijd uit diepe ellende gepleegd. Heel vaak gaat het om een zeer impulsieve actie, en als die pogingen mislukken, wordt er vaak ook geen nieuwe poging ondernomen en is de persoon ook niet ongelukkig. Het is een heel complexe materie en soms is het echt een heel ongelukkige samenloop van dingen en niet zozeer een gigantisch onderliggend probleem.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:19

CynthiaV schreef:
MarlindeRooz schreef:

Heb je gelezen wat Marocje schreef? Dat is toch gewoon kwetsend,net als met kanker schelden?
Een beetje empathie doet niemand pijn.

Vreemd, haar bericht was namelijk aan niemand gericht. Maar dat is dus triggerend. Vervolgens iemand kansloos noemen is niet gebrekkig aan empathie?

Ik word er zo moe van dat er de laatste tijd in dit topic weer zoveel gezeikt wordt over andermans ergenissen. Of het is weer te hard, of er wordt in andermans berichten historie bekeken en naar boven gehaald, of iemand gelooft het weer niet, of de ergernissen zijn "onzinnig". We zijn hier om onze eigen ergernissen te uiten. Bijna iedere keer dat ik hier kijk zijn er een aantal mensen die zich enorm rot uitlaten over een ander ongeacht of die ander iets schokwekkends zegt. (Niet gericht naar jou hoor CynthiaV, het valt me gewoon op). Als ergernissen je... ergeren kan je ook naar het blij topic :+

Anyway, ik erger me eraan dat er een vrouw in de winkel was die super langzaam was terwijl ze als enige klant 10 minuten na sluitingstijd in de winkel was. Vier medewerkers hebben haar aangesproken maar ze was niet onder de indruk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:28

hagelslag schreef:

Sprak haar laatst. Die gaat binnenkort een schuwe asielkat nemen (erg goede zaak) en ze gaat dan ook niet meer harde muziek draaien. Want dat is zielig voor die kat. :D

En je hoeft mij niet te informeren over depressies en zelfmoordpogingen. Te veel ervaring mee in mijn omgeving. Betekent niet dat er geen grappen over gemaakt mogen worden. Gevoelig gedoe. Kan ik me dus aan ergeren. :P

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:42

Ach ik ben ook 5 maanden geleden al gevaccineerd en had dezelfde regels als anderen

Vond ik dat erg? Nee, ik pas mij wel gemakkelijk aan.

En ik heb daarom ook niks geen festival tickets gekocht want ik had al het gevoel dat dit eraan zat te komen. Ik neem de gok op volgend jaar maar dit jaar was gewoon nog zo mega onzeker

Ik ben nog nergens geweest met mijn vaccinatiebewijs maar heb er nu ook geen behoefte aan. Als ik hoor dat ik waarschijnlijk weer een derde vaccinatie moet dan ga ik mij toch weer goed aan de maatregelen houden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:43

Rustaaaaaghhh

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:50

Muggenbulten

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:54

Klussende buren op dit tijdstip, boren, schuren en timmeren.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:54

wyoming schreef:
Klussende buren op dit tijdstip, boren, schuren en timmeren.

Bummer!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:22

Dat ik soms van die knikkende knieën overhou na goede sex :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:24

Whahaha, klussende buren is juist toch niet gek op dit tijdstip? Maar je bedoelde echt klussen :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:26

fleurtjeuh schreef:
Dat ik soms van die knikkende knieën overhou na goede sex :')

Stoefer