Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:01

nynke55 schreef:
Kidde schreef:
Met vaccineren bescherm je niet alleen jezelf, maar ook anderen: https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... elijk.html

Peerpressure

Leg eens uit?

Zo wordt er wel druk gezet op de medemens die niet een vaccinatie voor zichzelf wenst. Ik heb zelf heel wat uitgezocht voor en tegens en ik ben heel zeker dat ik denk dat t geen goede zaak is. Ik verwacht niet dat mijn medemens hetzelfde denkt en vind dat iedereen zijn eigen keus mag maken. Maar als ik gevaccineerd moet worden voor een ander wordt t voor mij wel lastig om te doen waar ikzelf achter sta. Dus vandaar dat ik het ervaar als groepsduel ( peerpressure) als er zulke uitspraken worden gedaan.

IMANDRA

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:14

Je bent heel zeker dat het geen goede zaak is, als leek, als iemand die niet in de branche zit. En de top-virologen en immunologen vinden het wel een goede zaak. Waar gaat het dan mis?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:24

Maar er komt van de andere kant ook heel veel druk om geen vaccinatie te nemen, is dat dan geen peerpressure?

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:27

IMANDRA schreef:
Je bent heel zeker dat het geen goede zaak is, als leek, als iemand die niet in de branche zit. En de top-virologen en immunologen vinden het wel een goede zaak. Waar gaat het dan mis?

Beweer ik dat mijn oordeel klopt? Prima als ik t mis heb. Ik kan me altijd nog bedenken toch? Maar als ik eenmaal de spuit binnen heb denk ik niet dat ze het er weer uit krijgen als ik spijt heb. Top-virologen kunnen het ook mis hebben of zelfs liegen! Dat overkomt de besten ook nog wel eens. Heel menselijk. Maar ook al heb ik het mis mag ik aub een eigen oordeel hebben over wat ik me wel en niet wil laten inspuiten?

Dank je wel daarvoor.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:28

nynke55 schreef:
Maar er komt van de andere kant ook heel veel druk om geen vaccinatie te nemen, is dat dan geen peerpressure?

Welke kant zegt dat dan?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:34

De kant die geen vaccinatie wil omdat wij allemaal schapen zijn, de wappie-kant zeg maar. Om duidelijk te zijn, ik heb het niet over mensen die gegronde redenen geen vaccinatie kunnen of willen.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:43

nynke55 schreef:
De kant die geen vaccinatie wil omdat wij allemaal schapen zijn, de wappie-kant zeg maar. Om duidelijk te zijn, ik heb het niet over mensen die gegronde redenen geen vaccinatie kunnen of willen.

Daar kun je niets mee toch? Heb je mensen in je omgeving doe jou schaap noemen ? Schapen zijn leuke intelligente dieren volgensmij... als iemand op zo’n manier tegen me zou praten zou ik diegene niet eens uithoren. Dag . Hihihi.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:48

Rangeela schreef:
IMANDRA schreef:

Beweer ik dat mijn oordeel klopt? Prima als ik t mis heb. Ik kan me altijd nog bedenken toch? Maar als ik eenmaal de spuit binnen heb denk ik niet dat ze het er weer uit krijgen als ik spijt heb. Top-virologen kunnen het ook mis hebben of zelfs liegen! Dat overkomt de besten ook nog wel eens. Heel menselijk. Maar ook al heb ik het mis mag ik aub een eigen oordeel hebben over wat ik me wel en niet wil laten inspuiten?

Dank je wel daarvoor.

Maar dat mag toch ook gewoon? Niemand, helemaal niemand dwingt jou die vaccinatie te nemen. Je weigert waarschijnlijk wel om een reden die niet echt klopt (een enkele viroloog kan het mishebben, heel veel virologen die over de hele wereld met onafhankelijke onderzoeken allemaal tot dezelfde conclusie komen niet. Daarnaast zie je gewoon dat waar de vaccinatiegraad stijgt het aantal coronagevallen daalt, wereldwijd.) maar dan alsnog, lekker doen.

Maar, you can’t have your cake and eat it to - Je keuze heeft wel gevolgen. Het zorgt ervoor dat je zelf meer risico loopt ziek te worden en anderen te besmetten. Dat is het simpele gevolg, daar kan de overheid niks aan veranderen. En dus zullen zolang de vaccinatiegraad nog laag is en de ic bezetting hoog sommige dingen niet kunnen. Nogmaals, eigen keuze - je kiest er heel bewust voor.

Daarnaast - zou je ook geen spijt hebben als je corona kreeg? Je weet ook niet hoe je daaruit komt. Of iemand anders zou aansteken, bijvoorbeeld in je familie? Een kwetsbaar persoon? Ik zou het echt vreselijk vinden als iemand ander ziek wordt door mijn schuld.
Laatst bijgewerkt door nps op 23-05-21 12:52, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:51

Rangeela schreef:
IMANDRA schreef:

Dank je wel daarvoor.

Welk belang hebben virologen, immunologen, biomedici, artsen erbij om hierover collectief te liegen? Collectief bij het verkeerde eind hebben lijkt me ook niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:54

Rangeela schreef:
nynke55 schreef:

Daar kun je niets mee toch? Heb je mensen in je omgeving doe jou schaap noemen ? Schapen zijn leuke intelligente dieren volgensmij... als iemand op zo’n manier tegen me zou praten zou ik diegene niet eens uithoren. Dag . Hihihi.

Daar gaat het toch niet om? Jij vind het peerpressure als je artikelen leest waarom vaccinatie goed zou zijn. Waarom is het dan geen peerpressure als ik artikelen lees waarin staat dat het niet goed zou zijn?

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:28

nynke55 schreef:

Daar gaat het toch niet om? Jij vind het peerpressure als je artikelen leest waarom vaccinatie goed zou zijn. Waarom is het dan geen peerpressure als ik artikelen lees waarin staat dat het niet goed zou zijn?[/quote]

Nu beweer je dat ik iets vind. Spreek voor jezelf.

Als jij iets als peerpressure ervaart is dat toch zo? Kan ik niets over zeggen.

Ik voel druk om me te moeten laten vaccineren voor m’n medemens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:35

Maar waarom dan? Het is toch wat het is?
Het is een feit dat voor een goede werking van het vaccin zoveel mogelijk mensen moeten laten vaccineren zodat er een grote groepsimmuniteit ontstaat en iedereen onder de paraplu mee kan.
Dus je doet het ook voor je medemens. Of niet dus.
Dat is hoe het is. Dat jij het dan ervaart als druk, dat kan. Maar dat is niet waarom dat verteld wordt.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:36

Citaat:
Daarnaast - zou je ook geen spijt hebben als je corona kreeg? Je weet ook niet hoe je daaruit komt. Of iemand anders zou aansteken, bijvoorbeeld in je familie? Een kwetsbaar persoon? Ik zou het echt vreselijk vinden als iemand ander ziek wordt door mijn schuld.

Precies dit....

Nee helemaal prima als ik er slecht uit kom of dood ga. Hoort ook bij het leven. Maar zolang ik gezond ben wil ik van t leven genieten zonder angst.

Als je ziek bent kun je toch op afstand blijven tot je weer gezond bent? Erop vertrouwen dat je medemens ook z’n verantwoordelijkheden neemt.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:37

verootjoo schreef:
Maar waarom dan? Het is toch wat het is?
Het is een feit dat voor een goede werking van het vaccin zoveel mogelijk mensen moeten laten vaccineren zodat er een grote groepsimmuniteit ontstaat en iedereen onder de paraplu mee kan.
Dus je doet het ook voor je medemens. Of niet dus.
Dat is hoe het is. Dat jij het dan ervaart als druk, dat kan. Maar dat is niet waarom dat verteld wordt.

Je wilde een uitleg van mij. Die heb je nu. Alstublieft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:37

Je kunt ook besmettelijk zijn zonder symptomen, dus dat is te makkelijk.
Ik geniet ook van mijn leven, zonder angst... en mét prik. Net als ik ieder jaar een griepprik krijg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:44

Rangeela schreef:
Citaat:

Precies dit....

Nee helemaal prima als ik er slecht uit kom of dood ga. Hoort ook bij het leven. Maar zolang ik gezond ben wil ik van t leven genieten zonder angst.

Als je ziek bent kun je toch op afstand blijven tot je weer gezond bent? Erop vertrouwen dat je medemens ook z’n verantwoordelijkheden neemt.

Overdrijven is ook een vak. Het enigste wat een vaccinatie doet is je immuunsysteem aanzwengelen en voorbereiden om actief in te grijpen wanneer een virus je lichaam binnenkomt.
Bij geboorte heb je een half werkend immuunsysteem , door met virussen in aanraking te komen bouw je dus de rest van je immuunsysteem op.
Top, zou je kunnen denken, dat kan prima zonder vaccin. Soms maar mazelen , polio, pokken, difterie , tetanus enz zijn maar een paar voorbeelden die je liever niet krijgt. En Corona is op elke leeftijd zo onvoorspelbaar dat het vaccineren ertegen een goede zaak is.
Juist veel jongeren blijken langdurig klachten te houden. En veel ouderen gaan er dood aan.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:45

Blue_Eyes schreef:
Je kunt ook besmettelijk zijn zonder symptomen, dus dat is te makkelijk.
Ik geniet ook van mijn leven, zonder angst... en mét prik. Net als ik ieder jaar een griepprik krijg.

Geniet ervan. Blij voor jou als jij daar gelukkig van wordt!

Ik ga uit deze discussie het weer is bijgetrokken ik ga lekker naar buiten.

Fijne dag allen.

P. S. We zijn off-topic geraakt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:49

Altijd leuk, je krijgt tegengas dus je verlaat de discussie... Hier regent het pijpenstelen :')

Ik heb me niet alleen voor mezelf laten enten. Net wat hierboven al genoemd werd en wat jij peer pressure vindt - ik laat me ook enten om mijn medemensen te beschermen en die groepsimmuniteit te verkrijgen waardoor we weer normaal kunnen gaan doen. Word ik daar gelukkig van? Ja, ook. Maar daar gaat het niet alleen om.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 23-05-21 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:49

bigone schreef:
Overdrijven is ook een vak. Het enigste wat een vaccinatie doet is je immuunsysteem aanzwengelen en voorbereiden om actief in te grijpen wanneer een virus je lichaam binnenkomt.
Bij geboorte heb je een half werkend immuunsysteem , door met virussen in aanraking te komen bouw je dus de rest van je immuunsysteem op.
Top, zou je kunnen denken, dat kan prima zonder vaccin. Soms maar mazelen , polio, pokken, difterie , tetanus enz zijn maar een paar voorbeelden die je liever niet krijgt. En Corona is op elke leeftijd zo onvoorspelbaar dat het vaccineren ertegen een goede zaak is.
Juist veel jongeren blijken langdurig klachten te houden. En veel ouderen gaan er dood aan.

Ik vind je manier van reageren niet zo gezellig. Voor mij de reden om hier niet meer mee te praten.

Fijne dag nog.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:50

Blue_Eyes schreef:
Altijd leuk, je krijgt tegengas dus je verlaat de discussie... Hier regent het pijpenstelen :')

Ik heb me niet alleen voor mezelf laten enten. Net wat hierboven al genoemd werd en wat jij peer pressure vindt - ik laat me ook enten om mijn medemensen te beschermen en die groepsimmuniteit te verkrijgen waardoor we weer normaal kunnen gaan doen. Word ik daar gelukkig van? Ja, ook. Maar daar gaat het niet alleen om.

Goede reden toch? Wat maakt dat nou uit? Jullie kunnen rustig verder praten zonder mij dacht ik. Of vind je het leuk om gelijk te krijgen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:53

Nee, het gaat me er niet om om gelijk te krijgen. Het valt me alleen op dat mensen die zich niet willen laten vaccineren, en dat dan meestal ook nog om de verkeerde redenen, heel fel in hun mening zijn en als ze dan geen gelijk krijgen, dan vertrekken ze maar weer (en meestal niet met stille trom).
Overigens zie ik helemaal niets ongezelligs of onredelijks in de reactie van verootjoo, maar dat zal aan mij liggen :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:54

Rangeela schreef:
Citaat:

Precies dit....

Je zegt het zo makkelijk................ tot dat het zover is dat je serieus ziek wordt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:58

Rangeela schreef:
Kidde schreef:
Met vaccineren bescherm je niet alleen jezelf, maar ook anderen: https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... elijk.html

Peerpressure

Rangeela, dit zeg jij toch? Ik voel geen peerpressure, van beide kanten niet. Ik vraag me alleen af waarom je het wel peerpressure vindt als het pro-vaccinatie is en niet als als het anti-vaccinatie is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:13

Rangeela schreef:
bigone schreef:

Ik vind je manier van reageren niet zo gezellig. Voor mij de reden om hier niet meer mee te praten.

Fijne dag nog.

Jij ook, ik hoop dat je vaccineren niet alleen blijft afwijzen om het feit dat je gezond wil blijven( wat volgens jou met vaccin dus niet opgaat). Ja er zijn er heel veel die er met een weekje ziek doorheen rollen, gelukkig wel. Dankzij alle maatregelen worden er lang niet zoveel mensen besmet dan zonder maatregelen. En vaccineren is bezig de maatregelen te vervangen. Helaas komen bij het UVW de eerste meldingen van blijvende arbeidsongeschiktheid nav een coronabesmetting een jaar geleden ook binnen. Jij zegt zo simpel , ik geniet en ga ik dood dan ga ik maar dood. Wat als je niet dood gaat maar de rest van je leven nog 25 % kunt van nu??

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:34

Rangeela schreef:
Blue_Eyes schreef:

Goede reden toch? Wat maakt dat nou uit? Jullie kunnen rustig verder praten zonder mij dacht ik. Of vind je het leuk om gelijk te krijgen?

Je bent wel snel op de kast gejaagd zeg.