Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:02

Tancreda4 schreef:
Toch fijn zulke 'festivallen' net voor de versoepelingen. Kunnen we mooi zien of de versoepelingen veel effect gaan hebben op de metingen. Oh nee wacht..... Maar de versoepelingen worden daarop mogelijk wel weer teruggedraaid na een tijdje. Thanks mensen. Gelukkig hebben we wel even van het mooie weer kunnen genieten in het park....

Grmbl :x

Na geen van de eerdere grote bijeenkomsten buiten door protesten was een significante piek te zien in de besmettingen. Dat zal dus nu ook meevallen

MyWishMax

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:08

Denk je dat die mensen gaan testen dan? Ik geloof daar helemaal niks van, dus je hebt geen idee wat de besmettingen doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:11

MyWishMax schreef:
Denk je dat die mensen gaan testen dan? Ik geloof daar helemaal niks van, dus je hebt geen idee wat de besmettingen doen.

Deze mensen in dit park zijn echt niet allemaal Corona wappies die niet geloven dat Corona niet bestaat. Het gros wil gewoon naar buiten.
Dus de kans dat ze gaan testen bij klachten is zeker wel aanwezig.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 25-02-21 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:11

MyWishMax schreef:

Los van of ze zelf gaan testen, zouden ze naar waarschijnlijkheid bij besmetting dan wel andere mensen aansteken; vaders, moeders, collega’s etc die wel gaan testen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:15

secricible schreef:
Het is toch ook minstens 10 minuten? Langer mag ook?

Ik heb echt begrepen 10 minuten. Maar dan nog. Ik ga minstens 3 winkels af met dochter. Dan moet je 4 uur van tevoren reserveren, overal op tijd zijn en nog het geluk hebben dat er plek is. Dat is geen doen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:16

996981 schreef:
MyWishMax schreef:

Los van of ze zelf gaan testen, zouden ze naar waarschijnlijkheid bij besmetting dan wel andere mensen aansteken; vaders, moeders, collega’s etc die wel gaan testen

Dan komen er toch wel extra besmettingen door? Misschien geen grote piek, maar stellen dat het wel mee zal vallen is te kort door de bocht imo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:20

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:

Deze mensen in dit park zijn echt niet allemaal Corona wappies die niet geloven dat Corona niet bestaat. Het gros wil gewoon naar buiten.
Dus de kans dat ze gaan testen bij klachten is zeker wel aanwezig.

Nee, maar bij een aantal van de vorige keren wel. Zoals rellen en protesten. Die zijn echt niet allemaal braaf gaan testen, dus je weet gewoon weinig.

En ik zie en hoor toch te vaak mensen die er wel in geloven, maar zelf niet testen, want het is maar verkoudheid of paar dagen wachten en dan geen klachten meer, niet erg genoeg enzovoorts.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:22

SusanH schreef:
secricible schreef:

Ik heb echt begrepen 10 minuten. Maar dan nog. Ik ga minstens 3 winkels af met dochter. Dan moet je 4 uur van tevoren reserveren, overal op tijd zijn en nog het geluk hebben dat er plek is. Dat is geen doen.

Nee, minimaal 10 minuten. Maar dan kan je toch plannen? Je reserveert minimaal 4 uur van te voren, dat mag ook langer dus in overleg een aantal dagen. Juist omdat je kan reserveren weet je van te voren of er plek is en weet je hoe lang je hebt per winkel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:26

@mywishmax als je ziet hoeveel aantallen mensen in Nederland testen valt dat nu, zeker gezien de mindere wachttijd ook, echt wel een beetje mee.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:27

Ann schreef:
996981 schreef:

Dan komen er toch wel extra besmettingen door? Misschien geen grote piek, maar stellen dat het wel mee zal vallen is te kort door de bocht imo.

Als al die mensen die initieel bij de protesten/bijeenkomsten besmet raken wel ja. Dat is het punt, dat blijkt niet zo te zijn. Samenkomen in de buitenlucht is relatief veilig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:39

Het is het weer waardoor mensen naar buiten willen denk ik. Dit icm de maatregelen die al zo lang duren. Er zijn versoepelingen, maar weinig op sociaal vlak (aantal bezoek, met hoeveel je buiten samen mag zijn, avondklok). Misschien dat dat bij elkaar wat doet met het draagvlak van de mensen?

Vorig jaar was volgens mij de piek met ziekenhuis opnames hoger dan nu. Zal er zeker ook mee te maken hebben dat mensen toen misschien sneller opgenomen werden en ze veel minder wisten over de juiste behandeling. Maar de besmettingen zijn toen zo snel gezakt, terwijl de maatregelen totaal niet streng waren. Je mocht nog met 4 personen (dacht ik) bij elkaar zijn binnen. En bezoek mocht je afwisselen.

Zou het warmere weer iets te maken hebben gehad met de daling?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:42

Voor veel mensen is het ook een ver van mijn bed show, nog steeds. En dan worden al die maatregelen te zwaar.
Gisteren hebben onze kleinkinderen afscheid moeten nemen van de andere opa→ een zeer vitale man voordat hij covid kreeg enkele weken geleden. Zijn vrouw is er wel goed uitgekomen. Dat zet ons in ieder geval weer met beide benen op de grond en wij blijven extra voorzichtig en zijn daarvoor dus weer extra gemotiveerd. Opa was alleen maar oud, maar had verder niets, zo fit en vitaal. Tenniste zelfs nog net als fietste nog.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:44

Dat was nog wel wat later Vayo. Het is nu natuurlijk absurd lekker weer voor de tijd van het jaar.
Het is nu voor het noorden nog voorjaarsvakantie (deze hadden we vorig jaar vroeg) maar vlak daarna kwamen we thuis te zitten.
Wel denk ik dat het virus wel minder goed tegen warmere temperaturen kan.
Wel waren vorig jaar mensen meer voorzichtig naar mijn idee maar toen waren er ook veel te volle parken. Wel werd er eerder ingegrepen maar was er ook minder kritiek.

Gecondoleerd Pien :knuffel:
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 25-02-21 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:45

Gecondoleerd Pien!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:48

In warme landen gedijt het virus toch ook goed?

Hoe het in Nederland zit weet ik niet.
De griep word ook automatisch minder eind maart/begin april.
En in die zin vond ik covid vorig jaar hetzelfde reageren. Minder in de lente, weer meer in de herfst.
Om die reden heb ik steeds gezegd, tot eind maart zitten we er sowieso nog mee.
Hopelijk nu ook. En dat het dan weer minder word.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:49

Vitamine D bleek uit studies effectief bij voorkoming en bestrijding van dit virus. Bij ongeveer iedere virale infectie is buitenlucht goed. Daarnaast lijkt de kans op besmetting in de buitenlucht klein. Ik snap wel dat mensen van de buitenlucht willen genieten na een lange, eenzame periode binnen :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:50

DuoPenotti schreef:
In warme landen gedijt het virus toch ook goed?

Hoe het in Nederland zit weet ik niet.
De griep word ook automatisch minder eind maart/begin april.
En in die zin vond ik covid vorig jaar hetzelfde reageren. Minder in de lente, weer meer in de herfst.
Om die reden heb ik steeds gezegd, tot eind maart zitten we er sowieso nog mee.
Hopelijk nu ook. En dat het dan weer minder word.

Dit wat jij beschrijft is wat ik ook bedoel, wat de reden daarvoor dus is? Geen idee

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:50

Dan komt het heel dichtbij hè Pien!! Sterkte! Hier een vriend van mijn vader gelukkig de vaccinatie mogen halen. 89 en zijn vrouw 92. Wonen zelfstandig en zijn zeer vitaal. Hij is sinds kort gestopt met wielrennen. Dit deed hij altijd met mijn vader. Nu loopt hij dagelijks 10 km! Als je hem ziet zou je hem 70-75 schatten.
Het is mooi om te zien hoe vitaal 80+ soms kunnen zijn!!!! Echt verdrietig als je ze dan verliest aan Corona. Sowieso het plots afscheid moeten nemen. Maar ook de omstandigheden waarin ... afstand houden, niet heel de familie die erbij mag enz.

Echt .. laat het Janssen vaccin maar snel komen. Ik hoop dat iedereen die dit wil zsm gevaccineerd kan worden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:52

SusanH schreef:
secricible schreef:

En daarom werkt het ook niet
Hebben ze hier ook geprobeerd en uiteindelijk de winkels open laten gaan en de cijfers bleven goed :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:55

Pien gecondoleerd.

En idd besita jij snapt het. Ik wil het niet plannen. Daarnaast wonen wij in een hele grote plaats met regiofunctie en een hele hoge kinder-dichtheid (iets met de bible belt) dus je moet ook maar net geluk hebben dat het allemaal kan op de dag dat je zelf tijd hebt. En ik weet niet of meer mensen hier ervaring hebben in shoppen met tieners. Dat is niet te doen in een van tevoren vastgestelde tijd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:57

Gecondoleerd Pien Y;(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:59

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:59

Gecondoleerd Pien Y;(

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:09

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:13

Winged schreef:
Gecondoleerd Pien.

Ik vond deze video wel even slikken. https://nos.nl/artikel/2370183-amsterda ... -gaan.html

Ja maar mensen willen naar buiten hè? Ik snap het wel. Mensen zijn het zat en mogen heel weinig nu. De bereidheid wordt steeds lager. Ik voel het zelf ook al en val niet eens meer in de groep die daar in het park stond. Voor hen is het nog veel lastiger.