We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:52

Dank je wel Ibbel voor je uitleg.
Ik ga het meemaken morgen.
Enige voordeel van dit alles. Na deze week hoop ik volgende jaren minder spanning te hebben met sneeuw en gladheid.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:52

Voor de helft in de sneeuw gezakt.. Sommige mensen zijn echt volledig ingesneeuwd hier :+
Afbeelding

Buren kunnen de voordeur niet uit :D
Afbeelding

Dat wordt toch echt graven..
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:54

@Britta lekker sfeerbeeld met dat raam!
Sowieso ontzettend leuk de foto's als verslagen te zien.

Hier blokje te voet gedaan, zodra je de vlakte op komt staat er wel een fikse bries sneeuw in je gezicht te smijten ❄
Afbeelding

Justme_Lisaa

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:59

Hier, omgeving Gouda, is het eindelijk gestopt met sneeuwen. Hopelijk rijden de treinen mondjesmaat morgen weer

Cookies
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:04

Wow mooie foto's allemaal. Heerlijk om te zien.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:05

Marije_1997 schreef:
Van die kasten waar de nacht levering in geleverd moet worden. Deel met sleutel, waaronder een aantal bussen. Word leuk hahaha ik rook dus heb aanstekers bij me maar daar heb ik geen tijd voor. Want slot moet los, maar de deur ook open. En ik rijd met een sprinter van +/- 8 meter (nu maandag op dinsdag even een kleintje daarna wss m'n eigen weer)

Ik bedoel niet een gewone aansteker, bedoel zo'n ronde electrische die in een auto zit, dat wordt erg warm en dat drukken ze even tegen het slot

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:11

Hoe zijn de kaarten voor morgen? Ik lees code geel, ik weet alleen niet of ik morgen de weg op durf :').

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:11

Anna79 schreef:
Wel jammer dat de sneeuw niet goed wil plakken. Met behulp van wat water heeft dochterlief een sneeuwpoes :D gemaakt!

[ [url=m/0ZBoHi.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D
Die had ik vanochtend ook

Afbeelding

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:13

Anna79 schreef:
Met behulp van wat water heeft dochterlief een sneeuwpoes :D gemaakt!

Oh die is mooi zeg! <3

Mijn sneeuwpoes wilde zo graag naar buiten... tot drie keer toe zelfs. Hij is ook even achter het huis gaan kijken, nog geen minuut onder de picknicktafel gezeten en toen was hij er wel weer klaar mee. :D

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:14

_San87_ schreef:
Hoe zijn de kaarten voor morgen? Ik lees code geel, ik weet alleen niet of ik morgen de weg op durf :').

Ze overleggen vanavond San maar mijn man kreeg al te horen dat de regiotaxi gaat rijden dus hou mijn hart vast maar misschien wordt het nog afgeblazen als het code rood wordt.

Als je niet weg moet zou ik niet gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:15

luxx schreef:
Marije_1997 schreef:
Van die kasten waar de nacht levering in geleverd moet worden. Deel met sleutel, waaronder een aantal bussen. Word leuk hahaha ik rook dus heb aanstekers bij me maar daar heb ik geen tijd voor. Want slot moet los, maar de deur ook open. En ik rijd met een sprinter van +/- 8 meter (nu maandag op dinsdag even een kleintje daarna wss m'n eigen weer)

Ik bedoel niet een gewone aansteker, bedoel zo'n ronde electrische die in een auto zit, dat wordt erg warm en dat drukken ze even tegen het slot

Aansteker werkt dan beter.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:17

chanicha schreef:
_San87_ schreef:

Ze overleggen vanavond San maar mijn man kreeg al te horen dat de regiotaxi gaat rijden dus hou mijn hart vast maar misschien wordt het nog afgeblazen als het code rood wordt.

Als je niet weg moet zou ik niet gaan!

Nou, ik moet werken en dat kan niet vanuit huis, dus in principe zou ik de weg op moeten. Ik wacht wel even af wat ze vanuit het bedrijf zelf zeggen (vandaag waren ze gesloten ivm het weer), ik kan altijd morgenochtend nog afbellen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:20

Anders op je dooie akkertje hoor San!

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:23

Het lijkt erop dat mijn nieuwe allseason bandjes toch wel verschil maken! Ik had niet verwacht dat ik de auto van de parkeerplaats zou krijgen maar het ging toch. Nu staat hij een straat verderop waar door de wind minder sneeuw ligt. Hopelijk kan ik dan morgenvroeg om half 6 zonder al te veel gedoe weg rijden

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:24

Ik heb ook morgen late dienst maar komt vast goed :D zo straks ook naar het bos gereden en langzaamaan kom je er vanzelf

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:25

Haha die poezen ook ! :')
Hier zijn er 2 van de 3 fulltime salonpoes als het vriest en sneeuwt. Kouwe voeten vinden ze echt helemaal niks }>

Iris82
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:29

Afbeelding

Bij ons in het park werd druk gesleed.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:34

Pandora2 schreef:
Haha die poezen ook ! :')
Hier zijn er 2 van de 3 fulltime salonpoes als het vriest en sneeuwt. Kouwe voeten vinden ze echt helemaal niks }>

Die van mij komt ook nooit buiten want ben veel te bang dat ie gejat wordt, maar hij vond de sneeuw vreselijk. :')

Ik vind sneeuw fantastisch. Zolang ik de deur niet uit hoef. En dat hoef ik voorlopig gelukkig niet, niks aan om met dit weer de weg op te moeten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:35

Ooh kijk eens een speciaal topic, super leuk! Hier in Twente ligt meer dan 30cm behalve dat ik het vervelend vind op de weg vind ik het super gaaf!

Ben ook erg benieuwd of er nog veel bij komt buienradar zegt dat de sneeuw nu weg trekt maar kijk je 24u vooruit dan gaat het nog wel even door.

Afbeelding

Afbeelding

c_alsemgeest
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:39

Hier in het westen een cm of 17... maar dat is voor bij ons aan de kust echt extreem :')
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:40

rien10 schreef:
moonsparkle schreef:
Nu het blijft sneeuwen en vriezen vraag ik me echt af hoe ik mijn auto van zijn plek ga krijgen morgen. Door de wind zijn de auto's een soort van omcirkelt.De treinen rijden vandaag ook al de hele dag niet. Het weerbericht voorspelt hier sneeuwval tot morgen avond...

[ [url=m/zcXkN4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zachtjes wiegen, dat werkt. Even naar voren, terug laten zakken. Weer naar voren, terug laten zakken. Steeds iets verder. Dan ineens, floep je over het (inmiddels platgereden) sneeuwduintje heen.

Precies. Ik heb even stukje schoongemaakt bij wielen om grip te krijgen, maar zodra je rijdt maakt die sneeuw niet meer zoveel uit. Alleen wegkomen is lastig

Die van mij stond net zo ingesneeuwd, met aan 1 kant zon 50cm hoog omdat het daar tegen de muur waaide. Moest achteruit de oprit af, door berg sneeuw heen draaien om op de weg te komen. Wegrijden was even klieren, rijdend kan auto sneeuw wel aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:43

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Hoewel het hier nog gestaag sneeuwt en er inmiddels ook trekkers met sneeuwschuiven de straat in kwamen (en dat heb ik in de 3,5 jaar hier nog niet meegemaakt, het is erg achteraf, geen doorgaande weg zeg maar). Lijkt het erop dat we met de verwachte temperaturen toch een ijsvloer kunnen creëren.

Aan mij de taak om een playlist te maken... Wie biedt leuke ijsbaan muziek! Eigenlijk dus een beetje van alles voor de sfeer. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:44

nuscaniels schreef:
Auto staat aan de weg ipv op de oprit zodat ik morgenochtend hopelijkzo weg kan rijden zonder eerst te hoeven steken achteruit over een drempel.
Ik begrijp de logica van rijden nu met dit weer qua snelheid en hoe te remmen maar hoe zit dat met automaat.
Ik moet met stilstaan rem ingedrukt houden en auto wil dan natuurlijk rijden. Kan hem in parkeerstand zetten en heb ook 1e en 2e versnelling maar weet niet wat ik daar mee zou moeten.

Ik heb in 2 gereden, een beetje remmen kan je echt wel, maar voorzichtig indrukken en voorzichtig gas geven. Die 2 gebruik ik altijd met sneeuw als ik binnendoor moet rijden en dus rustig kan blijven rijden. Ik heb juist geleerd dat je die 2 gebruikt, maar wie weet ligt dat aan mijn auto. Die gaat veel te veel toeren en niet schakelen maken anders en juist slippen. In de 2 en heel rustig gas geven rijdt hij juist heel rustig eruit, maar dan moet je wel gewoon langzaam rijden. Als je een normale snelheid kan rijden niet in 2 blijven nee, maar juist stukje wijk wel.

Met deze sneeuw wil die wel rijden maar komt niet zelf weg haha, daar was wat gas voor nodig.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 07-02-21 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:46

chanicha schreef:
Anders op je dooie akkertje hoor San!

Ik rijd normaal een half uur naar werk, als ik op m'n dooie akkertje ga kan ik net zo goed niet gaan denk ik :+.

Maar goed, even afwachten. Het bedrijf zelf zou vanavond nog berichten of ze open gaan of niet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:47

Ondanks dat mijn hond echt een koukleum eerste klas is (windhond dus weinig vet en vacht) vindt ze het he-le-maal geweldig :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen we 1 minuut binnen waren:

Afbeelding
Hallo, wanneer gaan we weer naar buiten :')

Ik hoef gelukkig woensdag de weg pas weer op omdat ik dan naar werk toe moet (werk in een winkel dus de click&collect start dan) dus tot die tijd lekker genieten van en spelen met een hele blije hond in de sneeuw <3