Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:03

Ik had een week geleden geboden op een shirt, geen reactie, nu had ze het bod toch geaccepteerd.... Is ze op Vinted-vakantie en kan ik het niet kopen :')

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:04

Hier net een jurkje binnen.... was ‘heel goed’ als staat. Is wit met licht groen, op het wit verschillende kleine roestvlekjes, 2 lange zwarte haren eraan en een klein stukje groen die eraan plakt, wat me deed denken aan iets die kindjes vaak uit hun neus halen.... bah-bah-bah..... terugsturen komt op evenveel als de jurk, dus wassen en zien wat ik ermee doe..... vreselijk dat sommige mensen zoiets nog maar durven opsturen...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:08

Kun je wel doen, maar zet er dan netjes bij wat eraan mankeert en was het in ieder geval even uit. Bah -O-

Ik heb vandaag een Fjällräven winterjas opgehaald, nieuw zijn ze ruim 400 euro, deze was 50. Zit nu in de was, als ie droog is even opnieuw in de wax zetten en dan kan ie nog jaren mee <3

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:14

Als het nog te vies is gaat het weg hoor. Is me ook te groot, dus houden doe ik sowieso niet, ofwel dus verkopen voor een prikje ofwel helemaal weg....

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:34

Ik moest vandaag voor het eerst een koper teleurstellen, had me vergist in de prijs en het was dus ook binnen no-time verkocht. Maar het verschil is bijna €100 anders had ik het nog wel laten gaan.

Het is voor de goede prijs aan iemand anders verkocht, dus ik vrees voor een slechte review van de eerste koper...
Heb voor het eerst dus iets geannuleerd en erna opnieuw te koop gezet.

Wel even netjes een berichtje aan de koper gestuurd, dat ik een fout in de vraagprijs had getypt, ik neem aan dat de koper dat wel begrijpt aangezien het nu wel héél goedkoop was....

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:40

Hier mijn eerste bestellingen afgerond. Tot nu toe alles soepel verlopen.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:37

Ik heb iets verkocht *\o/* ! Moet ik nu eerst de vinted portemonnee aanzetten, dus mijn bankrekening nummer invoeren?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:20

Nee hoor, dat heb ik nog nooit gedaan. Tot nog toe alles in de Vinted portomonnee gelaten en daarmee ook geshopt op Vinted en anders kun je als het geld binnen is, het overzetten naar de bankrekening.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:23

Idd, gewoon versturen en als de koper het ontvangen heeft en bevestigd dat alles ok is, wordt het geld in je vintedportemonee geplaatst. Dan kan je daarmee of shoppen of laten uitbetalen op je bankrekening.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:35

Soms gaan dingen mis, kan helaas gebeuren. Volgens de advertentie kocht ik een jurk van Didi, bij aankomst bleek het MsEtam te zijn. Als ik dat van te voren had geweten, had ik de jurk nooit gekocht. Verkoper direct een berichtje gestuurd, kreeg al snel heel veel excuses en de helft van mijn geld terug gestort op mijn rekening. Geen perfecte ervaring maar toch een goede ervaring met deze verkoper. Nu nog even kijken wat ik met de jurk ga doen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:42

Daarom wil ik eigenlijk altijd een foto van het merk en maatlabel zien. Als een merk groot valt willen ze ook wel eens de grotere maat neerzetten dan de label maat, terwijl je al weet dat je een maatje kleiner moet kiezen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:53

Ik post ook altijd het merk/maat label

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:54

Ja en zeker die Fransen hebben vaak ook echt andere maten, zeker dan wil ik een label zien.

Dat klinkt zeker als een nette oplossing Petra8.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:12

Ik heb over het algemeen ook goede ervaringen.
Tuurlijk wel eens 1 die minder was.

Zo kreeg ik een broek binnen die lengtemaat 32 was volgens het label. Stond ook verder niks in de tekst alleen dat de broek in goede staat was. Kreeg ik de broek binnen was deze overduidelijk korter gemaakt. En helaas stond het dus nergens naar (iets met hoog water)...
Weer verkocht en zelfs winst op gemaakt :')

Nu helaas ook weer. Had 2 shirtjes gekocht maar de ene is maat 1 en de andere maat 4 terwijl was aangegeven dat het beide dezelfde maat zou zijn. Nu staat het shirt me niet dus ik verkoop ze allebei maar toch jammer dat het niet is aangegeven. Hier kijk je toch vtv naar denk ik dan?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:11

Ik heb mn geld voor de jumpsuit terug gekregen van Vinted omdat ze niet binnen 48 uur haar adres had gegeven om hem terug te sturen.

Ik was nog met haar in discussie wie voor de kosten op zou draaien en ze wilde daar niets aan doen en toen heb ik de discussie even laten rusten. Vinted had haar bericht gestuurd dat ze haar adres binnen 48 uur moest sturen maar dat heeft ze niet gedaan dus kreeg ik mijn geld terug.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:15

Hier was het op Vinted wat stiller en ineens weer flinke verkoop..
Allemaal kleine bedragen maar dat geeft niet, portomonee vult zich weer langzaam :D

Straks 4 pakjes wegbrengen :$

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:28

Hier gaat het ook lekker, ik krijg alleen wel veel biedingen die echt flink onder mijn prijs liggen. Als iets te koop staat voor 24 euro ga ik het echt niet voor 15 weg doen...

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:53

Gamova schreef:
Hier gaat het ook lekker, ik krijg alleen wel veel biedingen die echt flink onder mijn prijs liggen. Als iets te koop staat voor 24 euro ga ik het echt niet voor 15 weg doen...

Is dat niet om te onderhandelen? Dat als je dan een tegenbod doet dat ze het alsnog kopen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:56

Nee idd, dan bied je gewoon 20 terug en meestal van ze bij mij dan wel akkoord. Je moet het dan dus iets duurder erop zetten :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:57

corinep schreef:
Gamova schreef:

Is dat niet om te onderhandelen? Dat als je dan een tegenbod doet dat ze het alsnog kopen?

Zo doe ik het inderdaad ook als ik ergens op bied. Vraagt iemand 40, bied ik 30, komen we op 35 uit. Of iemand vindt het oké en ik krijg het voor 30, ook niet erg. Maar ik mik dus ergens onder de prijs die ik er maximaal voor wil geven.

Mijn verkoper-op-vakantie die mijn bod had geaccepteerd was niet meer op vakantie. Shirtje gekocht, staat de boel weer op vakantie. Joehoe :roll:

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:57

Ik vind het verschil dan wel erg groot. Ik vind het prima om er iets af te doen maar over het algemeen staan mijn spullen er voor een prima prijs op, ik kan het natuurlijk duurder prijzen maar raak ook altijd veel direct kwijt en dat vind ik ook fijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:50

Hier kopen ze bundels krijgen ze korting en dan als ik pakket selecteer komt het

Mag ik het voor 23€ ipv 37€ :roll:

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:01

Ik heb inderdaad ook de bundelkorting aan staan maar verkoop vaak minder dan het aantal waarbij ze echt korting krijgen.

Bieden an sich vind ik prima maar doe dan gelijk een realistisch bod...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:24

Gamova schreef:
Ik vind het verschil dan wel erg groot. Ik vind het prima om er iets af te doen maar over het algemeen staan mijn spullen er voor een prima prijs op, ik kan het natuurlijk duurder prijzen maar raak ook altijd veel direct kwijt en dat vind ik ook fijn

Als je niet wil zakken in je prijs moet je het natuurlijk niet doen.
Ik vind bieders ook irritant maar hou er nu rekening mee met voor welke prijs ik het erop zet :=

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:06

Ik verkocht aan het begin goed en nu even niet zo. Vrees dat de mooiere dingen er tussen uit zijn nu. Laat het er nog 1-2 maanden op staan en anders gaat het gewoon weg.