Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:03

anjali schreef:
Sizzle schreef:
Het lijkt me altijd handiger om eerst naar oplossingen te kijken. Nee zeggen kan altijd nog.
Ik heb een oom die naast zijn vrouw wat meer uitdaging nodig had. Ze zijn een zeer hecht paar en houden veel van elkaar en daarom hebben ze afspraken gemaakt die voor hun werken, inmiddels al zo‘n 30 jaar :)

Maar wie anders dan een prostituee zou zin hebben om iets te doen met zo'n getrouwde man die ook bij zijn vrouw wil blijven en waar dus geen gezamenlijke toekomst mee mogelijk is?Aangezien de wereld toch vol is met wel vrijgezelle mannen?

Hoppa %)

Er zijn légio vrouwen die hun leven helemaal goed op de rol hebben, wél behoefte hebben aan een betekenisvolle intieme relatie en géén behoefte hebben aan of tijd voor samenwonen.
Vrouwen die graag hun eigen leven met een duurzame relatie willen combineren. Een man met een andere relatie is dan perfect want die gaat niet meer verwachten dan ze willen bieden.
Doorgaans juíst de intelligente, zelfstandige _/-\o_ vrouwen.
Hoezo kan dat niet duurzaam zijn, geen gezamelijke toekomst?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:45

anjali schreef:
Sizzle schreef:
Het lijkt me altijd handiger om eerst naar oplossingen te kijken. Nee zeggen kan altijd nog.
Ik heb een oom die naast zijn vrouw wat meer uitdaging nodig had. Ze zijn een zeer hecht paar en houden veel van elkaar en daarom hebben ze afspraken gemaakt die voor hun werken, inmiddels al zo‘n 30 jaar :)

Maar wie anders dan een prostituee zou zin hebben om iets te doen met zo'n getrouwde man die ook bij zijn vrouw wil blijven en waar dus geen gezamenlijke toekomst mee mogelijk is?Aangezien de wereld toch vol is met wel vrijgezelle mannen?

Ik ken meerdere dames die dat fantastisch zouden vinden, vooral zelfstandige vrouwen die geen zin hebben in een vaste relatie met bijbehorend verwachtingspatroon. En hoewel ik zelf momenteel een monogaam huwelijk heb (waarvan hij het overigens prima vindt wanneer ik ook seks zou hebben met anderen, iets wat ik zelf dan weer te platonisch vind en dus niet wil) en mijzelf niet direct als polyamoureus zou omschrijven.... Moet ik echt wel concluderen dat ik een tweede man prima zou vinden. Mijn partner en ik delen samen een gezin, we hebben een goede verstandhouding, maar qua interesses en ontwikkeling zitten we op een ander vlak. Zowel seksueel, intellectueel als emotioneel. Toch zouden we elkaar voor geen goud willen missen, maar dat neemt niet weg dat ik het heerlijk zou vinden om mijn horizon te verbreden met iemand die het wél leuk vind om samen op avontuur te gaan, iets te ondernemen etc. Zonder dat die persoon zich wil binden in de vorm van samenwonen, kinderen etc. Dus geen vervanger maar een aanvulling en dat zou prima kunnen met een man die zelf ook gewoon een gezin heeft. Overigens heb ik geen intenties om dit op (korte) termijn te realiseren, maar het is wel een mogelijkheid anders dan een prostituee ;)

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:16

anjali schreef:

Dankjewel dat je bewijst levert voor mijn stelling.

Huertecilla schreef:
Een man met een andere relatie is dan perfect want die gaat niet meer verwachten dan ze willen bieden.

Precies dit. Je zou dan dus ook wel gek zijn om te gaan stoken in die relatie. Behalve dat dit sowieso niet in mijn aard zit en ik iedereen het geluk gun zie ik het ook als in mijn belang (doch niet mijn verantwoordelijkheid) dat zijn relatie goed loopt. Als dat zou veranderen zou dat onvermijdelijk iets doen met de dynamiek van de hele situatie. Dat zou ook wel weer een weg vinden, maar het is dus absoluut niet waar ik op uit ben. Nu is er sprake van een bepaalde balans. De mogelijkheid tot contact zoeken is er altijd, maar die wordt niet steeds onmiddellijk beantwoord. Dat is prima en als het toch even vervelend of moeilijk is dan is dat het probleem van de persoon die daar op dat moment mee zit en niet de verantwoordelijkheid van de ander om op te lossen. Niet elke behoefte hoeft gelijk vervuld, niet elk verlangen beantwoord of elke drift gevolgd en dat vind ik heel leerzaam. Dat wat er gebeurt is met aandacht, maar er valt niets te claimen. Alles is een cadeautje. Ik merk dat ik hierdoor ook anders kijk naar de tijd die ik met mijn man besteed. Ongemerkt breng je heel veel tijd 'samen' door zonder aandacht te hebben voor elkaar. Het is nuttig om je daar bewust van te worden.

Pinda_Dipje schreef:
Mijn partner en ik delen samen een gezin, we hebben een goede verstandhouding, maar qua interesses en ontwikkeling zitten we op een ander vlak. Zowel seksueel, intellectueel als emotioneel. Toch zouden we elkaar voor geen goud willen missen, maar dat neemt niet weg dat ik het heerlijk zou vinden om mijn horizon te verbreden met iemand die het wél leuk vind om samen op avontuur te gaan, iets te ondernemen etc. Zonder dat die persoon zich wil binden in de vorm van samenwonen, kinderen etc. Dus geen vervanger maar een aanvulling en dat zou prima kunnen met een man die zelf ook gewoon een gezin heeft. Overigens heb ik geen intenties om dit op (korte) termijn te realiseren, maar het is wel een mogelijkheid anders dan een prostituee ;)

Wat weerhoudt je er op dit moment dan van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:38

Even een vraag dan tussendoor. Kennissen van mij zijn polyamoureus. Ze zijn samen getrouwd en beiden hebben een relatie daarnaast. Ook die relaties zijn getrouwd en wat die hun partners doen, weet ik niet. Zij vonden het tamelijk ingewikkeld worden. Present, zou jij er ok mee zijn als je partner het ook nog ergens anders zoekt? Want dan wordt het groepje mensen met wie je te maken hebt onderling steeds groter. Bij het stel dat ik ken, daarvan weet ik dat safe sex uiteindelijk toch een dingetje begon te worden en dat niet alle partijen met de neuzen de zelfde kant uit stonden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:05

Is hoe poly/open relatie mbt sex praktisch/hypothetish wel/niet werkt nog wel binnen de marges het onderwerp ´échte liefde´?

Lijkt míj dat het onderwerp van jouw vraag safe sex betreft en dát is een heel ander, heel interessant :D , onderwerp.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:23

Huertecilla schreef:
Is hoe poly/open relatie mbt sex praktisch/hypothetish wel/niet werkt nog wel binnen de marges het onderwerp ´échte liefde´?

Dat jij dat moet vragen. :D Het kan hier toch gerust?

Mindim schreef:
Present, zou jij er ok mee zijn als je partner het ook nog ergens anders zoekt? Want dan wordt het groepje mensen met wie je te maken hebt onderling steeds groter. Bij het stel dat ik ken, daarvan weet ik dat safe sex uiteindelijk toch een dingetje begon te worden en dat niet alle partijen met de neuzen de zelfde kant uit stonden.

Nee, hij mag niet. :+ Natuurlijk wel en daar hebben we ook wel over gesproken. Ik zou het hem heel erg gunnen om verliefd te worden en/of seks te hebben met iemand anders. En ik zou het heel interessant vinden om erachter te komen of ik daar nog steeds zo gemakkelijk over denk als het zover komt. Het zou best wel eens leerzaam kunnen uitpakken. Vooralsnog heeft hij er echter geen oren naar. Dus hoewel ik mij kan voorstellen dat veilige seks in de situatie die jij beschrijft een discussiepunt wordt is dat op mijn situatie nu niet van toepassing.

Gothico

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:42

Heel eerlijk vind ik het best een interessant onderwerp. En het heeft in mijn ogen wel te maken met echte liefde. Aangezien je meerdere mensen lief bent.

Op het moment ben ik dan single. Ik ben wel blij even alleen te zijn. Maar ik sta wel weer open voor iemand. Maar ben niet iemand die gaat zoeken. Het komt vanzelf wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:43

present schreef:
Dus hoewel ik mij kan voorstellen dat veilige seks in de situatie die jij beschrijft een discussiepunt wordt is dat op mijn situatie nu niet van toepassing.

Kijk naar de cijfers. Hoeveel nieuwe gevallen/jaar en hoe groot de sexueel actieve bevolkingsgroep is. De kans is klein. Met condoom nog kleiner.

Bedenk dat binnen pakweg 60% van de duurzame relaties vreemd gegaan wordt; de partners weten van niets. Dat een sexclusieve relatie veilig is, is dus een illusie en het ergste is dat de betrokken partners geen keuze hebben mbt hun risico.

Binnen poly/open is er vrijwel geen sprake van vreemd gaan; de partners zijn in de regel op de hoogte. De betrokkenen hebben daardoor een keuze mbt hun risico.

Verder is regelmatig laten testen door poly/open heel gebruikelijk, bij sexclusieven minder.

De kans op overlijden aan Covid19 is minstens zo actueel doch een masker dragen is nog steeds een heikel punt in NL ;)

In dit verband vind ik de Covid19 aanbeveling van een grote landelijke Britse volksgezindheidsinstantie _/-\o_
´Casual sex het beste van achter, met masker op´. _O-

Oh, enneh, als je écht van je partner(s) houdt, hou je ze veilig :)*

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:06

Huertecilla schreef:
.

Bedenk dat binnen pakweg 60% van de duurzame relaties vreemd gegaan wordt; de partners weten van niets..

Hoe kom je bij dit getal?
Volgens de jaarlijkse onderzoeken van durex is dit gemiddeld 22 procent.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:20

WesternWay schreef:
Huertecilla schreef:
.

Bedenk dat binnen pakweg 60% van de duurzame relaties vreemd gegaan wordt; de partners weten van niets..

Hoe kom je bij dit getal?
Volgens de jaarlijkse onderzoeken van durex is dit gemiddeld 22 procent.

Dan maak jij er toch 22% van. Dát is het punt niet :)*
Of het nu 1 op de 5 of 1 op de 3 is die zonder benul of condoom sex heeft met een partner die vreemd gaat.
Een fórs aantal zonder benul zonder condoom maar met risico; dát is de crux.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:52

Je brengt het als een feit, terwijl het blijkbaar totaal niet klopt.
Dat is mijn punt. Heeft verder niks met jouw onderwerp te maken. Ik zet het even recht, het geeft nogal een vertekend (en oneerlijk) beeld van duurzame monogame relaties namelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:05

WesternWay schreef:
Je brengt het als een feit, terwijl het blijkbaar totaal niet klopt.
Dat is mijn punt. Heeft verder niks met jouw onderwerp te maken. Ik zet het even recht, het geeft nogal een vertekend (en oneerlijk) beeld van duurzame monogame relaties namelijk.

Tsk. Er zijn ook andere statistieken, maar nogmaals je zet helemaal NIETS recht.
Het punt hier is de relatieve (on)veiligheid van sexclusief en poly/open.
Dit is een punt wat door de sexclusief monogamen graag wordt opgegooid doch eígenlijk een (oneerlijke) boomerang is.
Zet ik even recht *D

In míjn duurzame niet sexclusieve noch monogame relatie(s) wordt dit besproken én laten we ons regelmatig testen.
We laten elkaar uit echte liefde vrij en gedragen ons uit echte liefde veilig.

Voetnoot: Er is geen beter of best aan wat onder volwassenen overeengekomen wordt.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:14

Huertecilla schreef:
In dit verband vind ik de Covid19 aanbeveling van een grote landelijke Britse volksgezindheidsinstantie _/-\o_

Dat is nog eens een praktisch advies. :)) Al zou je denken dat 1,5 meter afstand ook meer dan afdoende is...

Veilig vrijen omdat je van de ander (en van jezelf) houdt zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn. Helemaal 100% veilig is het nooit, maar condooms gebruiken is een goede gewoonte. En toch blijven het een beetje rotdingen en kan ik me voorstellen dat je in het geval van een wat meer duurzame relatie aan alternatieven gaat denken. Maar daar moet je toch over kunnen praten. Als dat niet kan begin je er beter niet eens aan.

En wat het percentage vreemdgangers betreft, daar kom je de meest uiteenlopende cijfers over tegen. Datzelfde onderzoek van Durex heeft het over 31% van de Nederlanders. Aangezien de meeste relaties uit twee personen bestaan kom je dan ook op ongeveer 60% van de relaties uit. Het zal iets minder zijn aangezien er ongetwijfeld ook relaties zijn waarin beide partners vreemdgaan. Twee dingen kunnen we met zekerheid concluderen: 1) bijna niemand vindt dat het deugt, 2) het is allerminst zeldzaam.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:26

present schreef:
Huertecilla schreef:

Dat is nog eens een praktisch advies. :)) Al zou je denken dat 1,5 meter afstand ook meer dan afdoende is...

Veilig vrijen omdat je van de ander (en van jezelf) houdt zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn. Helemaal 100% veilig is het nooit, maar condooms gebruiken is een goede gewoonte. En toch blijven het een beetje rotdingen en kan ik me voorstellen dat je in het geval van een wat meer duurzame relatie aan alternatieven gaat denken. Maar daar moet je toch over kunnen praten. Als dat niet kan begin je er beter niet eens aan.

En wat het percentage vreemdgangers betreft, daar kom je de meest uiteenlopende cijfers over tegen. Datzelfde onderzoek van Durex heeft het over 31% van de Nederlanders. Aangezien de meeste relaties uit twee personen bestaan kom je dan ook op ongeveer 60% van de relaties uit. Het zal iets minder zijn aangezien er ongetwijfeld ook relaties zijn waarin beide partners vreemdgaan. Twee dingen kunnen we met zekerheid concluderen: 1) bijna niemand vindt dat het deugt, 2) het is allerminst zeldzaam.

Van 1.5 meter is er geen casual sex :P

Condoom-gebruik is een risico-overweging. Hoe eerliiker de betrokkenen over hun contacten zijn hoe beter deze overweging door hen gemaakt kan worden.

De verschillende cijfers over de eerlijkheid binnen sexcluisef monogame relaties zijn teleurstellend. Al wil je graag van 1 op de 5 uitgaan, dan is dat nóg een enórm aantal mensen wat zonder benul zonder condoom sex heeft, dus zonder idee van het risico. Daar is niets aan recht te zetten helaas.

Dat brengt ons dan weer terug naar wat opgegooid werd: het risico bij poly/open relaties en de conslusie is dat dit hoogstwaarschijnlijk lager is, met/door een veel beter gebaseerde overweging van de betrokkenen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:31

present schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Mijn partner en ik delen samen een gezin, we hebben een goede verstandhouding, maar qua interesses en ontwikkeling zitten we op een ander vlak. Zowel seksueel, intellectueel als emotioneel. Toch zouden we elkaar voor geen goud willen missen, maar dat neemt niet weg dat ik het heerlijk zou vinden om mijn horizon te verbreden met iemand die het wél leuk vind om samen op avontuur te gaan, iets te ondernemen etc. Zonder dat die persoon zich wil binden in de vorm van samenwonen, kinderen etc. Dus geen vervanger maar een aanvulling en dat zou prima kunnen met een man die zelf ook gewoon een gezin heeft. Overigens heb ik geen intenties om dit op (korte) termijn te realiseren, maar het is wel een mogelijkheid anders dan een prostituee ;)

Wat weerhoudt je er op dit moment dan van?

Weet ik niet exact. Ik denk ook simpelweg nog niet de juiste persoon leren kennen, en het is bovendien niet een dusdanig storend element dat het essentieel is voor mijn/ons geluk oid. Maar ik sluit het niet uit voor de toekomst.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:37

Huertecilla schreef:
Van 1.5 meter is er geen casual sex :P

No oliebol Sherlock. Wel heel veilig. Het zijn moeilijke tijden voor de (meer)liefde. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:45

Er was toch een Canadese gezondheidsexpert die sex met mondmasker had aangeraden?
Over vals gevoel van veiligheid gesproken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 01:04

Sizzle schreef:
Er was toch een Canadese gezondheidsexpert die sex met mondmasker had aangeraden?
Over vals gevoel van veiligheid gesproken

Casual sex van achter met masker en condoom is veiliger dan zonder.
Wat is daar een vals gevoel van veligheid aan?

Blijft dat het risico van een gezondheidsprobleem oplopen door Covid19 groter is dan door sex en tóch blijft het maskergebruik een heikel punt.

Ja, Covid19 is inderdad bepaald een ´nieuwe normalitiet´ mbt poly/open. Daten moet eigenlijk met masker. Tja, of dát werkt. Volgende stap, zoenen, oeps. Zie het bovenstaande.
Voor mij persoonlijk ben ik nu met het ene lief ´opgesloten´ in een rode regio en andere lief zit in een andere ook rode zone verderop. Rest ons romantische liefdesbrieven schrijven <3

Is echt surrealistisch op het moment:
Toen ik begon met sex en racen, was racen gevaarlijk en sex veilig.
Toen kwam aids en werd racen steeds veiliger.
Nu is het verdorie riskanter om op een mooie dag je auto aan het strand te parkeren dan ermee het circuit op te gaan 8)7

De aanpassingen voor de wielophanging van mijn lol-auto komen uit Australië en Bulgarije. Heb ik waarschijnlijk eerder onder mijn auto dan dat ik mijn andere lief mag zien :roll:

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:18

Huertecilla schreef:
Rest ons romantische liefdesbrieven schrijven <3

Als dat dan maar voor meer mensen geldt dan is het tenminste nog ergens goed voor. Er worden veel te weinig (liefdes)brieven geschreven tegenwoordig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:29

HC, een masker vervangt geen afstand houden. Het is en/en, niet en/of.
Maar ik bedoelde het eigenlijk symbolisch: Dat iemand zich veilig waant (dus ook in een monogame relatie) betekend niet dat het in de praktijk ook veilig is.
Risico‘s zijn overal, dat is het leven.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:03

Ik schrik wel van de cijfers van vreemdgaan in Nederland, als mijn relatie met huidige vriend ooit tot een einde loopt ga ik er nooit meer aan beginnen _O-

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:41

Dat is lafheid met lafheid bestrijden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:46

Waarom?
Als ik, om wat voor reden ook, alleen kom te staan begin ik er ook niet meer aan hoor.
Wij zijn al zo lang bij elkaar dat ik echt niet aan een andere vent moet denken :n
Ik zou altijd gaan vergelijken.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:54

Dat is iets anders dan zeggen dat je er niet meer aan zou beginnen, omdat er zoveel mensen vreemdgaan.

Waarom zou je gaan vergelijken?

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:01

Het was ook een grapje, maar ergens vind ik het toch zorgwekkend dat er zoveel word vreemdgegaan.

Lijkt mij dat als je de behoefte krijgt om vreemd te gaan je gewoon de relatie beëindigd.