ik ga dinsdag met een vriendin in ieder geval 2 kringlopen langs . Super fijn dat het weer mag, hopelijk vinden we ook wat leuks
Siers83
Geplaatst: 20-03-21 19:55
Jorinda jij spaart ook Boerenbont! Mooie dekschaal. Ik vind toch steeds weer nieuwe dingen bij de kringloop
Karin
Geplaatst: 20-03-21 20:24
Nou, ik mocht dus vanmiddag maar liefst 45 minuten en ik stond na 43 minuten bij de kassa. Nét aan Voor de enorme boekenafdeling plan ik wel een nieuw bezoek.
Mijn mooiste vangst:
Mijn meest bijzondere kat ooit was een grote oranje kater. Niet dik, maar lang. In het dagelijks gebruik noemde ik hem ook Langkat (naar Langhors uit Pluk van de Petteflet). Vorige week was het zes jaar geleden dat hij overleed en vandaag vond ik een oranje geglazuurde Langkat op een loodzwaar stuk klei van 15x15 (dat stukje leer is het ophangkoord, aan de achterkant zit de knoop). Kon ik niet laten liggen voor die 75 cent. Het zou overigens ook best een vosje kunnen zijn, maar ik vind het een oranje Langkat.
Verder nog wat kweekpotjes voor stekjes, een melkbeker met die andere rode kater , twee diepe borden met gele strepen voor mijn gelebordencollectie (niet op de foto) en drie boeken die nog op mijn leeslijst stonden. Best knap, want ik ben hooguit vijf minuten op de boekenafdeling geweest. De Pest van Camus stond er ook (wil ik ook nog lezen), maar die vond ik wat viezig. Geen tijd meer om op zoek te gaan naar een beter exemplaar, al helpt het wel dat bij deze winkel de romans netjes op alfabet staan. Volgende keer dus maar op zoek.
Na aanleiding van dit topic heb ik ook een afspraak gemaakt bij de kringloop hier in de buurt. Ik heb donderdag een heel uur de tijd om rond te neuzen
cursebreaker
Geplaatst: 22-03-21 17:26
Ik heb voor a.s. woensdag een uur gepland met m'n beste vriendin. Kijk er echt naar uit Heb ondertussen een 'wishlist' gemaakt van dingen waar ik in ieder geval naar wil uitkijken:
Afgelopen zaterdag ook eindelijk weer eens een uurtje kunnen kringloopshoppen. Kwam met een goed gevulde tas weer thuis. Lampje hoort er ook bij en ik had nog een mooie lange jas.
xPareltje
Geplaatst: 24-03-21 13:25
Vanmorgen gebeld en kan vanmiddag terecht om samen met mijn moeder 1 uur rond te kijken.
cursebreaker
Geplaatst: 24-03-21 16:57
Hier net terug van een uurtje shoppen. Ik ging met een budget van €30 (geef mezelf altijd een budget om niet te gek te gaan haha) en ben heel netjes uitgekomen met €26,50. Een paar dingen van de wishlist, en wat extra's. Dit is de haul:
[-] twee keramieken karafjes. Deze wilde ik in de keuken op de vensterbank zetten en vullen met potgrond en (baby) plantjes.
[-] Glazen karaf. Wil graag een karaf collectie starten om zo'n hoekje te maken met whiskey e.d. Voor nu, omdat dit de eerste is en het anders wat zielig uit ziet, ga ik de dop eraf laten en dan droog bloemen erin doen met een leuke kaars er bovenop.
[-] glazen schaaltje op voet. Ik weet nog niet goed wat ik ermee ga doen. Ik zocht iets voor paaseitjes op te leggen, maar denk dat ik deze alsnog een ander doel ga geven. Misschien mijn kleine edelsteentjes erop leggen, of voor op de badkamer waar ik een collectie zeepjes erop ga leggen, of voor op het tafeltje op de wc met potpourri erop.
[-] langwerpig bruin vaasje en groen vaasje. Komen niet samen te staan, maar beiden passen ze wel mooi op de plek waar ik ze voor in gedachten heb. Komen tzt ook vast nog iets in van een (droog)bloem bv.
[-] rieten/rotan mandje. Oorspronkelijk een picknick mandje, maar ik ga 'm gebruiken als kleine opberger voor een deel vh speelgoed van de hond. Die komt dan bij de bench te staan.
[-] brocante uitziende sleutelrekje. Komt in de keuken te hangen voor de sleutels van de achterdeur, tuinhuisje, extra sleutels, etc.
[-] oud gewichtje. Komt als deco ergens te staan.
[-] 2 boeken welke ik op mijn 'komt ooit wel' lijstje had staan en die kwam ik nu tegen voor 3,50 samen. Kon ik niet laten liggen dus.
---
Ik ging dus wel heel tevreden naar huis
Kaplaars
Geplaatst: 24-03-21 19:33
Prachtig! Die keramieken karaffen ben ik ook naar op zoek om droogbloemen in te doen. En dat glazen schaaltje op voet
Ik heb gister een goede stapel cd's weten te scoren voor in de auto En nog 2 sierlijke foto lijstjes En 1 grotere mooie stevige zware houten, die voor nog geen €2 weg mocht. Bleek later dat er ook nog een leuke print van winnie the pooh in zat Nu moet ik alleen nog bedenken of ik die er in laat, of die wellicht in een andere lijst doen dan als ik deze wil gaan gebruiken
Ik stel voor dat we een "bitchen op ali express en de snoeverige rijke mensen die daar niet kopen, maar ook op de arme mensen die daar wel kopen" topic maken, en hier verder gaan over marktplaats?