Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:07

Joman schreef:
Blacky94 schreef:
Precies dat bovenste :')
Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die geen 9-5 baan hebben. Ik werk zelf onregelmatig en ben juist blij vandaag even een dag vrij te zijn, na net 3 dagen gewerkt te hebben. Juist ook de meeste van mijn vrienden werken onregelmatig. Waarom zouden die mensen/wij niet op een dinsdagmiddag in de lunchroom mogen zitten, in plaats van zaterdagmiddag zoals veel andere mensen dat doen?

Volgens mij heb je dan echt helemaal de strekking van het bericht gemist.

Joh, kan jij ook nog wel eens chill doen? Ik word een beetje moe van jou en je reacties. En als je al zo'n grote mond moet hebben, onderbouw je reactie dan even in plaats van alleen maar hoog van de toren te blazen.

Ik snap de strekking van het verhaal prima, ik geef alleen aan dat er ook genoeg mensen zijn voor die wie dinsdagmiddag hun zaterdagmiddag is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:08

Maar om 10uur kun je dat verwachten, dat is hartstikke laat. :') Als je rust wil moet je rond 8uur de deur uit gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:09

MarlindeRooz schreef:
_Penotti schreef:

Dat is niet belangrijker.
Maar wij leven in Nederland, betalen in Nederland, en nu is het hier nodig, hard nodig.
Is er ooit weer voldoende over, kan het weer anders.

Maar als je die "buitenlanders" terug stuurt worden ze afgemaakt in hun eigen land. Maar hun leven is blijkbaar minder belangrijk dan onze economie. Die trouwens goed genoeg is om dit aan te kunnen.

Huh, waar gaat dit nu ineens over? Is dit ineens een vluchtelingen discussie geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:10

Blacky94 schreef:
Joman schreef:

Volgens mij heb je dan echt helemaal de strekking van het bericht gemist.

Joh, kan jij ook nog wel eens chill doen? Ik word een beetje moe van jou en je reacties. En als je al zo'n grote mond moet hebben, onderbouw je reactie dan even in plaats van alleen maar hoog van de toren te blazen.

Ik snap de strekking van het verhaal prima, ik geef alleen aan dat er ook genoeg mensen zijn voor die wie dinsdagmiddag hun zaterdagmiddag is.

Dan heb je dus inderdaad de strekking van het bericht gemist :+

Ik tem overigens op je bericht. Weer zo persoonlijk. }:0

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:11

Joman, ik vind je echt een moeilijk persoon in dit topic. Als het je niet past dan vlam je er vol in.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:13

Joman schreef:
Dan heb je dus inderdaad de strekking van het bericht gemist :+

Ik tem overigens op je bericht. Weer zo persoonlijk. }:0

Je gaat je gang maar. Wellicht is dit dan ook een leermomentje voor jou om ook eens even kritisch naar je eigen reacties te kijken.

Anoniem

PSvanLot schreef:
Joman, ik vind je echt een moeilijk persoon in dit topic. Als het je niet past dan vlam je er vol in.

Ook getemd.
Jullie zijn degenen die persoonlijk worden he?
Waar vlam ik er vol in? Door te zeggen dat iemand de strekking van een bericht niet heeft begrepen?

Je kunt bijna merken aan korte tenen dat mensen de hele dag binnen zitten.

elnienjo

_Penotti schreef:
Ik ben dan zo iemand waar half bokt al over is gevallen in een ander topic.
Stuur daar ons geld maar heen ipv naar Italie.
Red onze bedrijven maar, klein en groot. De mensen werkgevers en werknemers die nu in de problemen komen.
Grenzen dicht voor de buitenlanders die hier de hand voor de rest van het leven op komen houden.
Maar waar werd ik ook al voor uitgemaakt? Niet sociaal geloof ik dat de netste bewoording was :+

Maar ik ben vooral sociaal voor de mensen in ons land die getroffen worden, maar dat telt niet.

Ik ben 't met jou eens. We moeten zorgen voor onze eigen omgeving dat die leefbaar blijft.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:14

Blacky94 schreef:
[

Toch heb je de strekking van het bericht gemist :+
Ik heb zelf ook altijd onregelmatig gewerkt, maar ben toch nooit op dinsdagmiddag gaan lunchen.
Ik vind dat echt overdreven luxe.

En ja op zaterdag vind ik dat ook overdreven luxe.
Ik vind onze hele maatschappij een overdreven omhoog gevallen zooitje, geef ik toe. (sorry)
Vakantie in de buurt is niet goed genoeg, thuis samen zijn niet luxe genoeg, de auto moet groter dan die van de buurman. En ook elke paar jaar een nieuwe. Kinderen op 3 sporten, ook nooit thuis.
En ga zo maar door.

Ja ik begrijp wel dat het voor veel mensen nu inderdaad de wereld op de kop is.
En ik denk dat het voor heel veel mensen eens heel goed is.
beseffen wat we echt nodig hebben.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:14

Joman schreef:
PSvanLot schreef:

Lijkt op een oordeel, niet op feiten gebaseerd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:15

Joman schreef:
PSvanLot schreef:

Ook getemd.
Waar vlam ik er vol in? Door te zeggen dat iemand de strekking van een bericht niet heeft begrepen?

jij bent degene die heel de dag binnen zit. ik niet *D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:16

Joman schreef:
PSvanLot schreef:

Ook getemd.

Ik zit verre van de hele dag binnen :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:16

Wat ik lastig vind is dat we ons nu teveel met elkaar gaan bemoeien of nog erger oordelen hebben over. Wat kan het mij schelen wanneer mensen in de lunchroom zitten. Ik geniet juist altijd heel erg als ik mensen zie genieten met elkaar. Viva la vie denk ik dan.
Helaas kan dat nu niet meer.
Dus laten we het niet allemaal gaan invullen voor elkaar en allemaal zo met het vingertje wijzen naar elkaar.

Net als Marlinde Rooz heb ik ook dat het ik geen onderscheid maak tussen mensen. Het is net alsof steeds meer (jonge) mensen mij doen denken aan mijn kinderen of klein kinderen. Of het nu vluchtelingen zijn of andere mensen die het moeilijk hebben of slecht of ziek zijn waar dan ook. Het doet me ongelooflijk pijn en ik bescherm mijzelf er tegen door veel niet te kijken en beperkt nieuws.

Zonet onze gîte geblokkeerd in september voor onze zoon met zijn vrienden <3 . Zou wel heel leuk zijn als hij dan kan komen. Door hem in de gîte te parkeren, kost ons dat veel geld want kunnen niet verhuren, maar we gaan dan wel voor onze eigen veiligheid (manlief is 77 jaar) want zijn vrienden werken oa op de cohid afdeling in het ziekenhuis. Dus wij gaan hen dan opzoeken en kunnen mooi buiten samen eten en drinken met inacht neming van 1,5 meter. Dat voelt toch veiliger als die jonge mannen hier in ons huis, onze douche, en de hele dag om ons heen. Daarnaast als ik het iemand gun om in onze mooie gîte vakantie te vieren, dan zijn het wel de mensen uit de zorg, of zijn vriend die zich met een gehandicapte man al geruime tijd in quarantaine heeft geplaatst en de man dus (betaald) verzorgd. Petje af, voor zo'n jonge gast.

Ben eens lief mensen.....
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-04-20 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:17

Huh? wat heeft Joman ineens verkeerd gedaan?
Omdat ze iemand is, die net als ik, het maar apart vind dat al die luxe tegenwoordig zo als eerste levensstandaard gezien word?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:17

Dames, jullie zijn degenen die kinderachtig bezig zijn he. Ik heb een keer of 10 getemd. Lijkt me dat jullie beter een inhoudelijke bijdrage kunnen leveren ipv steeds op de persoon te spelen en niets zeggende oneliners plaatsen. Komop, even een beetje op niveau.

Dat jullie ingaan op mijn opmerking mbt tenen zegt meer iets over jullie dan over iemand anders. Ik heb er namelijk geen naam aan verbonden :+ Blijkbaar voelen jullie je wel aangesproken. Dat is dan weer opvallend :)

Maargoed, laten we het inhoudelijk houden :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-20 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:18

Idd als ik ergens fiets en het druk vind, fiets ik er ook. Het enige nu is dat ik op de plekken waar het nu druk is ik normaal al fiets en wandel, en dan dus niemand tegen kom. Nu is het op die plekken wel druk. Dus mijd ik ze. Hoe graag ik ook het bos in wil. Ik ben wel heel blij dat we nog naar stal mogen. Zonder vitamine P zou het heel zwaar zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:23

elnienjo schreef:
_Penotti schreef:
Ik ben dan zo iemand waar half bokt al over is gevallen in een ander topic.
Stuur daar ons geld maar heen ipv naar Italie.
Red onze bedrijven maar, klein en groot. De mensen werkgevers en werknemers die nu in de problemen komen.
Grenzen dicht voor de buitenlanders die hier de hand voor de rest van het leven op komen houden.
Maar waar werd ik ook al voor uitgemaakt? Niet sociaal geloof ik dat de netste bewoording was :+

Maar ik ben vooral sociaal voor de mensen in ons land die getroffen worden, maar dat telt niet.

Ik ben 't met jou eens. We moeten zorgen voor onze eigen omgeving dat die leefbaar blijft.

Wij als klein land zijn alleen wel erg afhankelijk van het buitenland. Grenzen dicht betekend ook geen handel.

En hand ophouden is sowieso al een vooroordeel... wat zou jij doen als we in oorlog zouden belanden? Ondertussen zijn er wel asielzoekers aan de slag om onze karretjes schoon te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:26

Ach, dat de irritatie groeit en verdraagzaamheid afneemt merk je ook op bokt, normaal en logisch want dit is een afspiegeling van de wereld buiten internet. Maar zoals pien_2010 zegt, doeslief.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:27

Ik heb het ook slecht in mijn hoofd op moment; ga ik het krijgen? Ga ik dit financieel wel overleven? Ik zie mijn moeder 1x per jaar met geluk, want beide aan andere kant van het land, maar oliebol wat zou ik haar nu toch graag willen knuffelen. Ik heb ook een ongelofelijk groot déjà vu gevoel wat ik maar niet van mij afgeschud krijg.

Terwijl er voor mij eigenlijk niets veranderd is, ik doe het nog steeds alleen zoals altijd en ik heb de ruimte.

Maar ik ben ook voor eigen volk eerst. Ik was namelijk al van mening dat er veel te veel verborgen armoede is in ons land en ik denk inderdaad dat wij als dit zo nog lang doorgaat echt compleet naar de klote gaan. En dat zeg ik dus, iemand die als ze corona krijgt, 100% zeker is dat ze het niet overleefd en echt niet zit te wachten op een verstikkingsdood, been there, done that namelijk, vandaar dat déjà vu gevoel...

Maar ik kan mij dus de mensen die het nu financieel al niet meer trekken, niet kunnen werken, geen inkomsten hebben, met gezin op een flatje zitten, dus allemaal heel goed voorstellen.

Ik heb geen oplossing hoor, maar ik denk wel dat als dit zo lang doorgaat het niet meer goed komt met een groot deel van de bevolking.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:27

Joman schreef:
Dames, jullie zijn degenen die kinderachtig bezig zijn he. Ik heb een keer of 10 getemd. Lijkt me dat jullie beter een inhoudelijke bijdrage kunnen leveren ipv steeds op de persoon te spelen en niets zeggende oneliners plaatsen. Komop, even een beetje op niveau.

Dat jullie ingaan op mijn opmerking mbt tenen zegt meer iets over jullie dan over iemand anders. Ik heb er namelijk geen naam aan verbonden :+ Blijkbaar voelen jullie je wel aangesproken. Dat is dan weer opvallend :)

Het gaat mij niet alleen om deze reactie. Het gaat mij erom dat ik en meerdere met mij al vaker dit soort reacties van je gehad hebben waarbij gewoon helemaal niks onderbouwt wordt. Heel veel van je reacties vind ik over komen als "het moet zoals ik het in mijn hoofd heb, en een ieder die het niet zo doet, doet het niet goed". Jij bent 1 van de personen waarom ik in het algemeen vrijwel niks meer in dit topic post.

Ik kan niks met je reacties en met alle uitleg die eerder al eens gegeven is op andere onderwerpen wek je de indruk dat je 0,0 open staat voor een andere visie.
Dan kun je mij, en anderen, kinderachtig noemen maar je wordt dan voor ons ook niet bepaald een fijn persoon om mee te kunnen discussiëren.

En ja, ik voel me aangesproken want jij begint zelf over temmen omdat ik persoonlijk word en vervolgens geef je zelf een sneer na om te zeggen "je kan het bijna merken aan de korte tenen omdat mensen de hele dag binnen zitten". Persoonlijk vind ik dat nogal hypocriet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:28

Euuuh, alsof er geen handel was voordat we een gezamenlijke EU waren.
Ook toen was Nederland al een groot exportland.
En we deden het behoorlijk goed met onze gulden. Daar hadden we geen euro voor nodig.
Dus handel is er meer dan genoeg, altijd geweest.
We zijn niet uit de goot gekropen sinds de EU hoor :+
Die landen in het zuiden hebben ons maar wat graag.
Ja die mogen zelf wel eens wat gaan doen.

Ja de mensen in de oorlog ja, maar een groot deel wat hier komt heeft nooit een oorlog gezien.
En meer wereld dan Nederland om naar te vluchten.
Zelfs landen die veel beter aansluiten betreft geloof en cultuur.
Ja nadeel, daar krijg je niet alles aangedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:29

Blacky94 schreef:
Joman schreef:

Het gaat mij niet alleen om deze reactie. Het gaat mij erom dat ik en meerdere met mij al vaker dit soort reacties van je gehad hebben waarbij gewoon helemaal niks onderbouwt wordt. Heel veel van je reacties vind ik over komen als "het moet zoals ik het in mijn hoofd heb, en een ieder die het niet zo doet, doet het niet goed". Jij bent 1 van de personen waarom ik in het algemeen vrijwel niks meer in dit topic post.

Ik kan niks met je reacties en met alle uitleg die eerder al eens gegeven is op andere onderwerpen wek je de indruk dat je 0,0 open staat voor een andere visie.
Dan kun je mij, en anderen, kinderachtig noemen maar je wordt dan voor ons ook niet bepaald een fijn persoon om mee te kunnen discussiëren.

En ja, ik voel me aangesproken want jij begint zelf over temmen omdat ik persoonlijk word en vervolgens geef je zelf een sneer na om te zeggen "je kan het bijna merken aan de korte tenen omdat mensen de hele dag binnen zitten". Persoonlijk vind ik dat nogal hypocriet.

Kunnen we elkaar de hand schudden :) Je mag er van alles van vinden. Jammer dat jij het nodig vindt een topic daarmee te moeten vervuilen. Het zou prettiger zijn als je een inhoudelijke bijdrage zou leveren, die heb ik de afgelopen pagina's nog niet gezien namelijk.
Ik heb er nog een keer op getemd, en ga nu niet meer in op dit soort niets-zeggende en inhoudsloze onzin :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:29

_Penotti schreef:
Euuuh, alsof er geen handel was voordat we een gezamenlijke EU waren.
Ook toen was Nederland al een groot exportland.
En we deden het behoorlijk goed met onze gulden. Daar hadden we geen euro voor nodig.
Dus handel is er meer dan genoeg, altijd geweest.
We zijn niet uit de goot gekropen sinds de EU hoor :+
Die landen in het zuiden hebben ons maar wat graag.
Ja die mogen zelf wel eens wat gaan doen.

Ja de mensen in de oorlog ja, maar een groot deel wat hier komt heeft nooit een oorlog gezien.
En meer wereld dan Nederland om naar te vluchten.
Zelfs landen die veel beter aansluiten betreft geloof en cultuur.
Ja nadeel, daar krijg je niet alles aangedragen.

Wanneer is volgens jou de EU ontstaan en de BENELUX

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:30

neetoch schreef:
Maar ik ben ook voor eigen volk eerst. Ik was namelijk al van mening dat er veel te veel verborgen armoede is in ons land en ik denk inderdaad dat wij als dit zo nog lang doorgaat echt compleet naar de klote gaan. En dat zeg ik dus, iemand die als ze corona krijgt, 100% zeker is dat ze het niet overleefd en echt niet zit te wachten op een verstikkingsdood, been there, done that namelijk, vandaar dat déjà vu gevoel...

Mij ontgaat volledig wat "eigen volk" hiermee te maken heeft :?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:31

10x temmen? Echt?