Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:35

Neonlight schreef:
Ach, zo zijn wij in Yangshuo onze overburen ook tegengekomen, en hebben we gezellig een biertje gedronken op het terras. _O-

Wij waren met 12 leraren in de Souk in Marrakech in de meivakantie. En toen kwamen we daar een leerling tegen :'). Ik zal nooit de uitdrukking op haar gezicht vergeten :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:00

raket schreef:
Ik verlang echt naar vakantie.
Een paar jaar geleden was ik erg ziek en heb verschillende operaties gehad. Ik kon toen ook erg lang, meer dan een jaar nauwelijks iers doen. Wat genoot ik toen het weer kon. En nog steeds als iets kan wat toen niet kon.

En nu gaat het weer zo voelen en misschien wordt get zelfs extra genieten als dingen weer kunnen.
Daar hou ik me maar aan vast. Ik kan corona toch niet eigenhandig wegjagen.

Ik ben wel benieuwd hoeveel antistoffen jij nu in je bloed hebt. En of dat je ook echt immuun maakt voor het virus en voor hoelang.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:52

Suzanne F. schreef:
raket schreef:
Ik verlang echt naar vakantie.
Een paar jaar geleden was ik erg ziek en heb verschillende operaties gehad. Ik kon toen ook erg lang, meer dan een jaar nauwelijks iers doen. Wat genoot ik toen het weer kon. En nog steeds als iets kan wat toen niet kon.

En nu gaat het weer zo voelen en misschien wordt get zelfs extra genieten als dingen weer kunnen.
Daar hou ik me maar aan vast. Ik kan corona toch niet eigenhandig wegjagen.

Ik ben wel benieuwd hoeveel antistoffen jij nu in je bloed hebt. En of dat je ook echt immuun maakt voor het virus en voor hoelang.

Ja dat vraag ik mezelf ook af, zou wat zijn als het niks doet en je het weer zou krijgen.....dan weet ik niet waar het allemaal gaat eindigen?

raket

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:58

Ik ben door sanquin gevraagd te komen doneren. Dat ga ik doen. 4x bloed geven. Ik hoop dat ik zelf dan ook wat terug hoor.
Ik gebruik wel prednison, ik hoop dat geen reden tot uitsluiting is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:42

Electra63 schreef:
mvdende schreef:

Tja. Sorry, maar wat moet ik dan? In de massa gaan lopen rondje om het dorp? Met een hond die dan niet los kan en binnen 2 dagen tegen de muren op vliegt? Want het losloopveld wordt tegenwoordig geterroriseerd door een honden uitlaat service...

Waar ik nu ga zwemmen heeft 3 picknick bankjes, een parkeerplaats en een strookje gras.

Mensen stonden hier paaszondag zelfs met een caravan 8)7

Nu naast mij maar één ander koppel, die gaan waarschijnlijk BBQ want die hebben ze staan.

Kwamen net mensen aanrijden om te kijken of je hier ook kan zwemmen, dus ben bang dat het niet zo rustig blijft hier helaas.

De Zeeuwse en Zuid-Hollandse Eilanden willen geen toeristen/bezoekers om verspreiding van het virus te voorkomen. De ziekenhuizen zijn daar ook niet op berekend.
Jij komt toch niet uit Zeeland?
Dan is er toch wel dichterbij huis een plek waar jij je hond kan uitlaten/zwemmen?
Zo krijg je dus die afsluiting van de parkeerplaatsen hier.
Om dit te voorkomen.
Iedereen wil wel naar het strand of de zee met dat mooie weer.
Niet voor niets staan er 's zomers altijd files naar de kust, maar nu dus liever niet.

Over de weg via Google Maps is het 5km tot aan de Zeeuwse grens. Hemelsbreed zal het zn 1 a 2 km zijn dat ik er vandaan woon.

Dus nee, ik woon niet in Zeeland maar Bergen op zoom is verder rijden dan waar ik nu de hond uit laat en ga zwemmen.

Het is niet eens op Google te vinden als zwem stek, staat nergens op internet dat hier een picknick plekje is. Ik weet het ook alleen maar omdat we er toevallig op eerste kerstdag met mn ouders de auto geparkeerd hadden om met de hond te wandelen. Omdat we de plek die we gezien hadden vanuit de auto niet konden vinden en ineens dit zagen opduiken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:24

Mijn hond is al twee maanden het dorp niet uitgeweest, zelfs niet in de biesbosch....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:51

Tsja hier gaan we ook gewoon t bos in hoor, als je een rustig plekje hebt gevonden is dat toch helemaal prima. Gewoon beetje gezond verstand gebruiken.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:07

Wij krijgen binnenkort onze nieuwe camper,denk dat ik de wielen er voorlopig wel af kan halen.
Misschien kamperen op eigen terrein en hopen op betere tijden .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:10

Gelukkig hebben jullie wel de ruimte, maar de bedoeling was het natuurlijk niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:57

miccamaaike schreef:
Tsja hier gaan we ook gewoon t bos in hoor, als je een rustig plekje hebt gevonden is dat toch helemaal prima. Gewoon beetje gezond verstand gebruiken.

natuurlijk kan dat.

Maar ik zie ook kennissen gewoon kamperen in Gelderland vanuit de Hoeksche Waard. En bezoek ontvangen op de camping.
Dat zou niet mogelijk moeten zijn, omdat hier de campings gesloten zijn om verspreiding te voorkomen.
Het beleid zou door de regering gemaakt moeten worden voor heel Nederland en njet doo de Veiligheids Regio's

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:22

Geen NL pp vakantie tegenkomen? Naar niet toeristische of rode landen gaan :+ Heb 3.5 maand in Kameroen gezeten ooit, en daar heb ik geen NL toerist gezien {:} Maar goed, dan kom je de Annies en Jantjes niet tegen maar zit je weer met andere "ellende" haha.

Een weekje weg naar de Veluwe met vriendinnen en paarden, fietsen rijden etc. Vind ik wel al echt een vakantie gevoel. Maar woon in de randstad dus misschien daarom. Kan prima toerist in eigen land spelen. Maar buitenland is wel echt ECHT.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:07

Mijn ouders hebben begin juli 2 weken terschelling geboekt. Ga ik met onze kids ook altijd even heen.

Zelf een week sauerland geboekt in juli.
Afwachten maar. :j

Gelukkig geen hele dure reizen geboekt. Snap dat het voor mensen die gewend zijn veel buitenlandse reizen te maken wel zuur is maar ja. Er komen ook weer andere tijden.

Zijn wel ergere dingen op dit moment als niet op vakantie gaan. Zie het altijd als een luxe dat je zomaar overal heen kan gaan. Kan het nu eens niet. Geen ramp :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:08

Gisteren heb ik een leuke podcast van de Dag beluisterd, over de gevolgen van deze crisis voor de luchtvaart. Met als conclusie dat het straks misschien wel weer bijzonder wordt om te vliegen.

Het is wel iets waar ik voor mezelf rekening mee houd, dat het straks nog vele jaren (of misschien wel altijd) een stuk duurder zal zijn om nog ergens heen te vliegen. Op zich vind ik dat niet verkeerd, ik vond het al nooit normaal dat je voor een paar tientjes kon vliegen. En als wat meer mensen moeten sparen om ergens met het vliegtuig heen te gaan, vind ik dat ook niet gek.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... straks-nog

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:13

Marie_Anne schreef:
Gisteren heb ik een leuke podcast van de Dag beluisterd, over de gevolgen van deze crisis voor de luchtvaart. Met als conclusie dat het straks misschien wel weer bijzonder wordt om te vliegen.

Het is wel iets waar ik voor mezelf rekening mee houd, dat het straks nog vele jaren (of misschien wel altijd) een stuk duurder zal zijn om nog ergens heen te vliegen. Op zich vind ik dat niet verkeerd, ik vond het al nooit normaal dat je voor een paar tientjes kon vliegen. En als wat meer mensen moeten sparen om ergens met het vliegtuig heen te gaan, vind ik dat ook niet gek.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... straks-nog

Daar zal ik flink van balen! Vliegreizen zijn toch al niet heel goedkoop als je een pakket reis boekt.

Op korte afstand moet de trein goedkoper worden, maar naar bijvoorbeeld de Canarische eilanden betaal je nu al zn €300 voor een retour, als je mazzel hebt. Vaak nog veel meer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:17

Ik vind vliegen ook al duur, heb nog zoveel bestemmingen op m'n bucketlist, hoop dat dat niet onmogelijk word.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:38

Ik werk in de luchtvaartindustrie (wij maken materialen voor vliegtuigen), houdt mijn hart vast.

Zowel vanuit mijn werk (want minder vliegen, is minder nieuwe vliegtuigen, is minder omzet en dan gaan er toch echt mensen uit hier) als vanuit mijn prive, want ik hoop toch echt in 2021 naar de zon te kunnen in de winter en naar de USA in de zomer.

Moonsparkle, sterkte met je werk, ik hoop dat je kan blijven werken, wat anders in deze tijd is erg lastig!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:49

Niobe schreef:
Lielle schreef:
2 nederlanders dus, in bijna-buurland Kyrgyzstan. En overlanders vallen voor mij iig niet onder "stomme hollanders" :-) erg bizar om een land cruiser met NL nummerplaat te zien staan in het midden van nergens.

Kan ik me indenken ja :D
Maar wat zijn overlanders dan?

mensen die vanuit huis naar een verre bestemming reizen, zonder vliegtuigen etc. Langdurige reizen, meestal volledig zelfvoorzienend.

https://en.wikipedia.org/wiki/Overlanding

eigenlijk een gap year voor volwassenen ;-)
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-04-20 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:51

Ik hoor en denk juist dat de prijzen niet erg zullen stijgen omdat er zóveel mensen afhankelijk zijn van toerisme en iedereen toerisme weer op gang wil krijgen. Als de vliegprijzen dan opeens door het dak gaan dan heeft dat negatieve gevolgen voor zowel de maatschappij als de bestemming.
Daarnaast gaat het nu minder goed met de economie, veel mensen hun baan verloren en we zullen minder te besteden hebben. Vliegtuigmaatschappijen zullen daar op in moeten spelen, mensen moeten de prijzen kunnen en willen betalen. Anders kunnen ze wel inpakken.
Maar we zullen zien.

Hier zijn scholen deels weer open, en vanaf maandag mogen we weer naar de kapper *\o/* het gaat hier de goede kant op!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:57

Kreeg net de nieuwsbrief van transavia en een retourtje Alicante komende winter is nog gewoon 58 euro.

Zelf boek ik overigens niets tot er 'n vaccin is. En ik hoop in de toekomst toch ook nog naar Amerika te kunnen. Geen idee hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen. Wellicht worden hotels/b&b's goedkoper om snel weer vol te kunnen zitten in de tijd dat de wereld stapje voor stapje terug open gaat, of het is totaal niet meer te betalen. We zullen 't moeten afwachten...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:22

Weet iemand of er eigenlijk een goede website is met welke grenzen er wel of niet open zijn om met de auto naartoe te gaan? Zonder dat je ergens sowieso twee weken in quarantaine moet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:23

moonsparkle schreef:
Weet iemand of er eigenlijk een goede website is met welke grenzen er wel of niet open zijn om met de auto naartoe te gaan? Zonder dat je ergens sowieso twee weken in quarantaine moet.

Meen je dit nu serieus? Omg.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:26

moonsparkle schreef:

Serieus?!?! 8)7

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:27

Wat meen ik serieus? Het is niet dat ik morgen dan weg ga ofzo. Het is een serieuze vraag als je dat bedoeld want ooit gaat het toch versoepelen, dan is het toch juist fijn als je van te voren goed kunt kijken waar het veilig is wat wordt aan en afgeraden etc. Ik ga het liefst zelf naar plekken waar zo min mogelijk mensen komen, voelt ook nog eens fijner dan nu in de buurt in het drukke park.

En dit is toch het vakantie en corona topic :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-04-20 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:29

moonsparkle schreef:
Wat meen ik serieus? Het is niet dat ik morgen dan weg ga ofzo. Het is een serieuze vraag als je dat bedoeld want ooit gaat het toch versoepelen, dan is het toch juist fijn als je van te voren goed kunt kijken waar het veilig is wat wordt aan en afgeraden etc. Ik ga het liefst zelf naar plekken waar zo min mogelijk mensen komen, voelt ook nog eens fijner dan nu in de buurt in het drukke park.

Ik denk dat dat geheel licht aan hoe het zich verspreid, welke maatregelen landen nemen, wanneer het daar begonnen is, en op welke manier ze dat versoepelen. Kortom: onmogelijk om nu al te zeggen. Ik zou het rustig afwachten, dan wordt het over een maand of zes vanzelf duidelijker.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:36

Zucht ... vrienden van ons hebben in juni een dag of vier Valencia geboekt met hun gezin, volwassen kinderen. Die zouden dan op zondag terug vliegen en dan zouden wij hen ophalen om tot vrijdags bij ons te blijven.

Ze hoopt nog steeds dat het door kan gaan. Ik ga het gewoon niet doen. Sowieso, als de grenzen in juni open zijn en het is veilig, dan ga ik naar Nederland om mijn eigen kinderen te bezoeken en mijn nieuwe kleinkind te bekijken. Met de auto. Ik ga na een paar maanden sociale onthouding niet wachten op bezoek uit Nederland wat ook een half jaar of een jaar later kan komen.