Neonlight schreef:Ach, zo zijn wij in Yangshuo onze overburen ook tegengekomen, en hebben we gezellig een biertje gedronken op het terras.
Wij waren met 12 leraren in de Souk in Marrakech in de meivakantie. En toen kwamen we daar een leerling tegen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Neonlight schreef:Ach, zo zijn wij in Yangshuo onze overburen ook tegengekomen, en hebben we gezellig een biertje gedronken op het terras.
raket schreef:Ik verlang echt naar vakantie.
Een paar jaar geleden was ik erg ziek en heb verschillende operaties gehad. Ik kon toen ook erg lang, meer dan een jaar nauwelijks iers doen. Wat genoot ik toen het weer kon. En nog steeds als iets kan wat toen niet kon.
En nu gaat het weer zo voelen en misschien wordt get zelfs extra genieten als dingen weer kunnen.
Daar hou ik me maar aan vast. Ik kan corona toch niet eigenhandig wegjagen.
Suzanne F. schreef:raket schreef:Ik verlang echt naar vakantie.
Een paar jaar geleden was ik erg ziek en heb verschillende operaties gehad. Ik kon toen ook erg lang, meer dan een jaar nauwelijks iers doen. Wat genoot ik toen het weer kon. En nog steeds als iets kan wat toen niet kon.
En nu gaat het weer zo voelen en misschien wordt get zelfs extra genieten als dingen weer kunnen.
Daar hou ik me maar aan vast. Ik kan corona toch niet eigenhandig wegjagen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel antistoffen jij nu in je bloed hebt. En of dat je ook echt immuun maakt voor het virus en voor hoelang.
Electra63 schreef:mvdende schreef:
Tja. Sorry, maar wat moet ik dan? In de massa gaan lopen rondje om het dorp? Met een hond die dan niet los kan en binnen 2 dagen tegen de muren op vliegt? Want het losloopveld wordt tegenwoordig geterroriseerd door een honden uitlaat service...
Waar ik nu ga zwemmen heeft 3 picknick bankjes, een parkeerplaats en een strookje gras.
Mensen stonden hier paaszondag zelfs met een caravan![]()
Nu naast mij maar één ander koppel, die gaan waarschijnlijk BBQ want die hebben ze staan.
Kwamen net mensen aanrijden om te kijken of je hier ook kan zwemmen, dus ben bang dat het niet zo rustig blijft hier helaas.
De Zeeuwse en Zuid-Hollandse Eilanden willen geen toeristen/bezoekers om verspreiding van het virus te voorkomen. De ziekenhuizen zijn daar ook niet op berekend.
Jij komt toch niet uit Zeeland?
Dan is er toch wel dichterbij huis een plek waar jij je hond kan uitlaten/zwemmen?
Zo krijg je dus die afsluiting van de parkeerplaatsen hier.
Om dit te voorkomen.
Iedereen wil wel naar het strand of de zee met dat mooie weer.
Niet voor niets staan er 's zomers altijd files naar de kust, maar nu dus liever niet.
miccamaaike schreef:Tsja hier gaan we ook gewoon t bos in hoor, als je een rustig plekje hebt gevonden is dat toch helemaal prima. Gewoon beetje gezond verstand gebruiken.
Marie_Anne schreef:Gisteren heb ik een leuke podcast van de Dag beluisterd, over de gevolgen van deze crisis voor de luchtvaart. Met als conclusie dat het straks misschien wel weer bijzonder wordt om te vliegen.
Het is wel iets waar ik voor mezelf rekening mee houd, dat het straks nog vele jaren (of misschien wel altijd) een stuk duurder zal zijn om nog ergens heen te vliegen. Op zich vind ik dat niet verkeerd, ik vond het al nooit normaal dat je voor een paar tientjes kon vliegen. En als wat meer mensen moeten sparen om ergens met het vliegtuig heen te gaan, vind ik dat ook niet gek.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... straks-nog
Niobe schreef:Lielle schreef:2 nederlanders dus, in bijna-buurland Kyrgyzstan. En overlanders vallen voor mij iig niet onder "stomme hollanders"erg bizar om een land cruiser met NL nummerplaat te zien staan in het midden van nergens.
Kan ik me indenken ja![]()
Maar wat zijn overlanders dan?
moonsparkle schreef:Wat meen ik serieus? Het is niet dat ik morgen dan weg ga ofzo. Het is een serieuze vraag als je dat bedoeld want ooit gaat het toch versoepelen, dan is het toch juist fijn als je van te voren goed kunt kijken waar het veilig is wat wordt aan en afgeraden etc. Ik ga het liefst zelf naar plekken waar zo min mogelijk mensen komen, voelt ook nog eens fijner dan nu in de buurt in het drukke park.