musiqolog schreef:Als het een fiets is, dan zie ik het wel. Aan die punt die er linksboven uitsteekt, heeft dan het zadel gezeten. Ik had er echt nooit aan gedacht. Door Janines opmerking "dat doen ze nu niet meer bij nieuwe huizen" zat ik in de richting van bouwmateriaal te denken...
Maar wie begraaft zo'n ding onder de grond? Ook rond 1970 was het meer moeite om daar een heel gat voor te graven dan om dat ding even naar de schrootboer te brengen.
Het is inderdaad een fiets, maar dan wel de voorvork en niet het stuk van het zadel. Zeg maar dat stuk waar vroeger de lamp zat.
In zit geval geen halve meter onder de grond, maar anderhalve meter.
Er lag inderdaad nog een hoop bouwmateriaal. Vermoedelijk is de fundering gegraven en de fundering voor alle schuurtjes die in de tuin staan ook. Op die lijn lag het. Ik vermoed dat wat er over was na het zetten van de fundering in dat gat is gegaan. We hadden maar een sleuf van een halve meter, dus de ellende hebben we er uit geflext zodat de buis op afschot kon liggen. Er zal vast nog veel meer aan weerszijden liggen