Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:07

mvdende schreef:
Marie_Anne schreef:

Nee, zo werkt het echt niet.
De vriend van wemkelover werkt in een vitaal proces, dus dan kan het zo zijn dat hij gewoon moet doorwerken, conform de regels van het RIVM. Bij twijfel zou ik informeren bij de vakbond.
Maar bijvoorbeeld in de sierteelt zoals jij eerder noemde, nee, daar mag dat gewoon echt niet, doorwerken als je klachten heb. Dat hoeven we ook niet met zijn allen te accepteren...

Dat kan jij vinden, niet iedere denkt daar hetzelfde over.

En gelukkig maar, anders lag de economie nog veel meer op zn gat.

Nee, dat vind ik niet. Dat vindt de overheid en het RIVM.

Wat jij en ik vinden is helemaal niet relevant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:08

mvdende schreef:
Ik wil eigenlijk alleen maar aangeven dat het niet fijn is om direct meerdere bokkers in je nek te hebben als je aangeeft dat je vriend gewoon doorwerkt met klachten.

Hiermee doel ik op de post van Wemkelover

Zij kreeg gelijk een dosis kritiek over zich heen.

Laten we met zn alle gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon doorwerken terwijl dat "officieel" misschien niet mag.

Dus gewoon even leven en laten leven.

Leef en laten leven is prima wanneer dingen enkel betrekking hebben op jezelf. Als jij bijvoorbeeld in de winter elke dag buiten in de plomp wilt springen, dan trek ik een wenkbrauw op en denk er het mijne van, maar dan is de gedachte idd, leef en laten leven.

Maar zodra jij door jouw gedrag anderen in gevaar brengt gaat die vlieger niet op. Dan kan de laatste deel van de zin werkelijk letterlijk nemen.

Verder als we het doen zoals jij voorstelt, dan ligt straks de helft van de mensen in het ziekenhuis, hebben we te weinig man personeel aldaar en te weinig ic capaciteit en dan heb je uiteindelijk ook de economie op zijn gat.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:09

SinneJ schreef:
wemkelover schreef:
mijn vriend is neit ziek hoor !! maar stel het zou gebeuren..
wij vinden hem niet onmisbaar, alleen hij is wel leidinggevende en de productie daalt elke keer flink als hij er niet is. Vorige keer toen hij wel ziek was werden we steeds gebeld.

Dit komt misschien heel arrogant over, maar ik ga het toch zeggen: als iemand in je bedrijf echt onmisbaar is, doe je als bedrijf iets grondig verkeerd. Iedereen kan wegvallen voor onbepaalde tijd of, ik hoop het niet, permanent. Die druk op je vriend zijn schouders dat hij niet ziek mag vallen is sowieso iets waar over gepraat moet worden, maar misschien beter na dit alles. Als hij zich rot voelt, moet hij in bed kunnen liggen met een soepje, zoals iedereen anders. En daar mag hij best voor vechten.

Dus als het zover zou komen dat hij ziek wordt, dan moet er in gesprek gegaan worden, mede omdat het niemand helpt als alle mensen waarover hij leiding heeft ook nog eens ziek vallen. Dan ben je beter af met enkele weken lagere productie.

ben ik ook helemaal mee eens hoor ! Mijn vriend maakt zich er ook niet druk over, hij zegt ook als ik ziek ben ben ik ziek. Dan moeten ze het maar even uitzoeken. Maar goed deze regels gelden wel, en als hij nu dus niet komt opdagen terwijl geen koorts heeft. En dat wordt als werkweigering gezien, en hij zou ontslagen worden (kans acht ik klein maar goed), dan hebben we geen inkomen meer want volgens mij krijg jedan ook geen ww of bijstand meer. En nou ja ik heb ook geen inkomen nu door de corona en dan ... geen eten, geen rekeningen kunnen betalen. Hoe dan?

denk dat er wel meer mensen hier mee zitten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:12

Mindim schreef:
*KNIP*

Verder als we het doen zoals jij voorstelt, dan ligt straks de helft van de mensen in het ziekenhuis, hebben we te weinig man personeel aldaar en te weinig ic capaciteit en dan heb je uiteindelijk ook de economie op zijn gat.

Precies. Wat velen lijken te vergeten is, dat als straks een veel groter percentage sterft omdat de IC's vol liggen (denk aan 10-15% van de bevolking), dat een gigantische knal voor de economie zou zijn. Los van de tragedie dat het zou zijn.

Want een virus houdt geen rekening met de economie, een virus treft niet enkel de armen of de werklozen, maar ook wereldleiders, zorgverleners, nobelprijswinnaars en eender welke harde harde werkers... mensen die zwaar gemist zouden worden in de economie.

Daan13

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:20

Ondertussen werken wij nog steeds door, pauzes moeten we wel gescheiden houden maar op de werkvloer lopen/werken we dicht bij elkaar, komt zo uit helaas.

Eerste collega is thuis, verhoging bij beide ouders en bedrijf drukt ons op het hart om dan zeker thuis te blijven.

Buitenstaanders houden we zoveel mogelijk buiten de werkvloer, sommige walsen zo naar binnen :roll: die commanderen wij heel direct en vriendelijk naar buiten. :evaw:

De ah bij ons is bedroevend gevuld met de levensmiddelen..lege schappen,vers ziet er niet uit.

Aldi heeft genoeg brood,alles ligt vol.
Lidl zo goed als, weinig pasta en blikgroenten maar dat heb ik gelukkig zat in huis.

Probeer 1x per week boodschappen te doen,verse groenten en fruit en in de auto gelijk m'n handen met alcohol smeren.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:09

SinneJ schreef:
IHN schreef:
SinneJ, ik ben blij dat jij het land niet regeert, zeg. Gelukkig word er hier in DL nu al gesprokrn over de rest..dat langer de boel dichthouden niet gaat vanwege de gezondheid van mensen (huiselijk geweld, diabetes, overgewicht etc.) en dat de economie het niet kan trekken en iok existenzverlies tot meer zelfmoorden leid. Dat jij hysterisch en rucksichtlos de boel volledig dicht wil gooien zegt m8j dat je geen enkel inzicht hebt in hoe de maatschappij werkt, geen helikopterview alleen maar virus miet weg, virus moet weg. Juist dat korte termijn denken is wat ons nu hier gebracht heeft. Het is verder nog erg egoistisch ook.. wie ben jij om te bepalen of iets belangrijk is of niet?

Maar -O- ik zeg letterlijk nergens wat ik belangrijk vind en niet, ik ging alleen in tegen wat mvende zei over dat niemand erover mag discussiëren.

En ik ben ook blij dat ik het land niet regeer :+

Dat gezegd zijnde, graag wat vriendelijker, ik val niemand aan.

ik bedoel het niet onvriendelijk, maar op iemand die zegt:gaat niet, antwoord jij:gaat wel. En geef je aan dat iedereen moet inleveren... maar voor een tuinbouwbedrijf bijv die het hele jaar uit 1 seizoen moet halen is het wel wat anders dan wij die 2 weken mogen bankhangen zeg maar. Mss heb ik je reactie verkeerd geinterpreteerd... merk dat ik wel eat overgevoelig wordt voor iedereen die maar roept:dichtgooien alles!!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:16

Mindim schreef:
mvdende schreef:
Ik wil eigenlijk alleen maar aangeven dat het niet fijn is om direct meerdere bokkers in je nek te hebben als je aangeeft dat je vriend gewoon doorwerkt met klachten.

Hiermee doel ik op de post van Wemkelover

Zij kreeg gelijk een dosis kritiek over zich heen.

Laten we met zn alle gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon doorwerken terwijl dat "officieel" misschien niet mag.

Dus gewoon even leven en laten leven.

Leef en laten leven is prima wanneer dingen enkel betrekking hebben op jezelf. Als jij bijvoorbeeld in de winter elke dag buiten in de plomp wilt springen, dan trek ik een wenkbrauw op en denk er het mijne van, maar dan is de gedachte idd, leef en laten leven.

Maar zodra jij door jouw gedrag anderen in gevaar brengt gaat die vlieger niet op. Dan kan de laatste deel van de zin werkelijk letterlijk nemen.

maar het kan ook anders. Eten etc kan thuisbezorgd worden. Jij geeft aan dat als ik me niet aan de regels hou het invloed heeft op anderen. Maar:die anderen kunnen het virus alleen krijgen als ze naar buiten gaan. Of iemand het mee naar binnen neemt. Dus die kunnen dan toch ook zelf regelen dat ze zich volledig afzonderen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:36

IHN, graag quoten waar Sinnej zegt 'dichtgooien alles!!', want ik zie dat nergens staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:54

IHN schreef:
maar het kan ook anders. Eten etc kan thuisbezorgd worden. Jij geeft aan dat als ik me niet aan de regels hou het invloed heeft op anderen. Maar:die anderen kunnen het virus alleen krijgen als ze naar buiten gaan. Of iemand het mee naar binnen neemt. Dus die kunnen dan toch ook zelf regelen dat ze zich volledig afzonderen?

Ja, sommige mensen moeten nu eenmaal naar buiten voor hun werk, de bezorger bijvoorbeeld. Ik zorg dat hij bij mij veilig is aan de deur en hij veilig zijn pinautomaat aan me kan overhandigen. Ik hou me namelijk in, zodat het voor anderen gemakkelijker en veiliger wordt om hun werk te doen. Dat ik niet bijdraag aan besmettingen, dat ik help voorkomen dat mensen op de ic belanden. Uit respect voor al die mensen die zo enorm veel inzet tonen in welke vorm dan ook, zij het ziekenhuispersoneel, de supermarktmedewerker, de bezorger, de kinderopvang of de vele andere beroepen...

Als jij bijvoorbeeld gezellig gaat winkelen (en dan bedoel ik niet de boodschappen)momenteel en een ander doet dat ook, dan mogen jullie jezelf om mij fijn aansteken, dat krijg je er van. Het probleem is dat je een infectie ook mee naar huis kan nemen en anderen daar kan aansteken, mensen die misschien wel thuis blijven, ouderen of noem maar op. Het is gewoon niet verkopen als je nu de instelling hebt, van ik doe waar ik zin in heb en schijt aan de rest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-20 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:57

Ik moet helaas morgen toch m'n kinderen een dagje bij m'n ouders brengen. Maar het voelt toch niet helemaal goed. Ik heb helaas geen andere optie.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:38

IHN schreef:
ik bedoel het niet onvriendelijk, maar op iemand die zegt:gaat niet, antwoord jij:gaat wel. En geef je aan dat iedereen moet inleveren... maar voor een tuinbouwbedrijf bijv die het hele jaar uit 1 seizoen moet halen is het wel wat anders dan wij die 2 weken mogen bankhangen zeg maar. Mss heb ik je reactie verkeerd geinterpreteerd... merk dat ik wel eat overgevoelig wordt voor iedereen die maar roept:dichtgooien alles!!

Probeer misschien volgende keer iemand niet hysterisch en egoïstisch te noemen als je het vriendelijk bedoelt :')

Ik reageerde trouwens 'Gaat wel' op de sierteelt die niet dichtkan omdat er dan jobs verloren gaan. Dat gaat wel, want valt niet onder essentieel. Trouwens als de overheid het beslist, dan gaat het. Het gaat wel, alles kan dicht. Punt.

Of het verstandig is echter om zo'n zaken stil te leggen, daar wil ik gerust over discussiëren, maar dan als volwassen mensen.

Echter is dit topic niet geopend met het idee: ieder kan het zelf wel uitmaken en een ander heeft er niets over te zeggen, want dan kunnen we evengoed allemaal in ons dagboek gaan schrijven ipv hier op bokt, waar mensen een mening hebben. Zeker nu het ons allen aangaat, moet er gediscussieerd kunnen worden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:16

Tieneke schreef:
IHN, graag quoten waar Sinnej zegt 'dichtgooien alles!!', want ik zie dat nergens staan.

ik zei ook niet dat zij dat zei. Ik gaf het als uitleg op mijn misinterpretatie van haar eerdere bericht, nl dat ik erg overgevoelig begin te raken van iedereen die roept dichtgooien,desnoods jaren etc. En ik dus vanuit die emotie reageer op iemand die dat niet zo bedoeld.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:20

SinneJ schreef:
IHN schreef:

Probeer misschien volgende keer iemand niet hysterisch en egoïstisch te noemen als je het vriendelijk bedoelt :')

Ik reageerde trouwens 'Gaat wel' op de sierteelt die niet dichtkan omdat er dan jobs verloren gaan. Dat gaat wel, want valt niet onder essentieel. Trouwens als de overheid het beslist, dan gaat het. Het gaat wel, alles kan dicht. Punt.

Of het verstandig is echter om zo'n zaken stil te leggen, daar wil ik gerust over discussiëren, maar dan als volwassen mensen.

Echter is dit topic niet geopend met het idee: ieder kan het zelf wel uitmaken en een ander heeft er niets over te zeggen, want dan kunnen we evengoed allemaal in ons dagboek gaan schrijven ipv hier op bokt, waar mensen een mening hebben. Zeker nu het ons allen aangaat, moet er gediscussieerd kunnen worden.

nee, je hebt gelijk. Sorry.
maar blijf het een apart iets vinden.. toen ik aangaf gewoon lekker in. ijn eentje het bos in te gaan was het okay mij als egoistisvh te bestempelen etc. Eigenlijk iedereen die niet achter de geraniums gaat zitten is egoistisch, maar ook dat is gewoon ern andere nening. Ik mag feitelijk de hele dag gaan shoppen.. is niet verboden. En ook daar kan dan met respect op gereageerd worden, maar dat gebeurt niet.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:30

IHN schreef:
maar blijf het een apart iets vinden.. toen ik aangaf gewoon lekker in. ijn eentje het bos in te gaan was het okay mij als egoistisvh te bestempelen etc. Eigenlijk iedereen die niet achter de geraniums gaat zitten is egoistisch, maar ook dat is gewoon ern andere nening. Ik mag feitelijk de hele dag gaan shoppen.. is niet verboden. En ook daar kan dan met respect op gereageerd worden, maar dat gebeurt niet.

Ik snap dat je emotioneel bent (en ik apprecieer en aanvaard je verontschuldiging, bedankt), maar hou er rekening mee dat die emotie ook naar de andere kant werkt. Veel mensen hebben dierbaren thuis die ze angstvallig proberen beschermen. Veel mensen worden stilaan gek van het binnenzitten en willen dat dit zo snel mogelijk voorbij is. Mensen die nu vrolijk gaan winkelen heel de dag zorgen voor verspreiding wat enerzijds betekent dat die dierbaren meer in gevaar zijn en anderzijds dat we nog langer opgesloten zitten.

Het gaat hier niet om de vrijheid om te gaan shoppen of om geld op de bankrekening, het gaat om leven en dood. En tenzij jij vindt dat mensenlevens een beperkte geldwaarde hebben, kan ik de ene emotie beter begrijpen dan de andere. Ik zit namelijk thuis met een vader met kanker. Ik zie mijn vriend niet, ik kom niet buiten, ik wil mijn papa beschermen. Ik heb geen boodschap aan mensen die per se willen gaan shoppen en niet graag op de vingers getikt worden daarover. En toch probeer ik volwassen te blijven in de discussie. Maar ook dat houdt ergens op.

Laat ik het zo stellen: Iedereen die zich nu druk kan maken over al dan niet voor kleren gaan shoppen, heeft heel veel geluk dat waarschijnlijk niet gaat blijven duren met die instelling.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:41

Daan13 schreef:
Ondertussen werken wij nog steeds door, pauzes moeten we wel gescheiden houden maar op de werkvloer lopen/werken we dicht bij elkaar, komt zo uit helaas.

Eerste collega is thuis, verhoging bij beide ouders en bedrijf drukt ons op het hart om dan zeker thuis te blijven.

Buitenstaanders houden we zoveel mogelijk buiten de werkvloer, sommige walsen zo naar binnen :roll: die commanderen wij heel direct en vriendelijk naar buiten. :evaw:

De ah bij ons is bedroevend gevuld met de levensmiddelen..lege schappen,vers ziet er niet uit.

Aldi heeft genoeg brood,alles ligt vol.
Lidl zo goed als, weinig pasta en blikgroenten maar dat heb ik gelukkig zat in huis.

Probeer 1x per week boodschappen te doen,verse groenten en fruit en in de auto gelijk m'n handen met alcohol smeren.

Maar wel bij drie supermarkten??

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 04:54

Abiola schreef:
Maar wel bij drie supermarkten??

Nee, daarvoor zitten ze te ver uit elkaar.

Wel een keer als bij de AH geweest maar die had zo weinig dat ik wel naar een andere winkel moest.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:42

SinneJ schreef:
IHN schreef:

Ik snap dat je emotioneel bent (en ik apprecieer en aanvaard je verontschuldiging, bedankt), maar hou er rekening mee dat die emotie ook naar de andere kant werkt. Veel mensen hebben dierbaren thuis die ze angstvallig proberen beschermen. Veel mensen worden stilaan gek van het binnenzitten en willen dat dit zo snel mogelijk voorbij is. Mensen die nu vrolijk gaan winkelen heel de dag zorgen voor verspreiding wat enerzijds betekent dat die dierbaren meer in gevaar zijn en anderzijds dat we nog langer opgesloten zitten.

Het gaat hier niet om de vrijheid om te gaan shoppen of om geld op de bankrekening, het gaat om leven en dood. En tenzij jij vindt dat mensenlevens een beperkte geldwaarde hebben, kan ik de ene emotie beter begrijpen dan de andere. Ik zit namelijk thuis met een vader met kanker. Ik zie mijn vriend niet, ik kom niet buiten, ik wil mijn papa beschermen. Ik heb geen boodschap aan mensen die per se willen gaan shoppen en niet graag op de vingers getikt worden daarover. En toch probeer ik volwassen te blijven in de discussie. Maar ook dat houdt ergens op.

Laat ik het zo stellen: Iedereen die zich nu druk kan maken over al dan niet voor kleren gaan shoppen, heeft heel veel geluk dat waarschijnlijk niet gaat blijven duren met die instelling.

Veel sterkte met jouw vader. Ik vind dat je zeker recht van spreken hebt en ook zeker kritiek mag hebben op mensen die nu alle gaatjes van de wet opzoeken en ze allemaal ook nog eens gaan gebruiken. .Het is alleen niet anders. Je hebt mensen die geen impuls kunnen laten voor wat het is en zichzelf al helemaal geen restricties kunnen geven. We hebben er helaas mee te dealen. Hoop dat het lukt om je vader te blijven beschermen. Wat zal hij blij zijn met jou. Je draagt hem er doorheen en dat op zich is al een hele grote steun als je dochter zo naast je gaat staan. Of eigenlijk voor , achter en naast hem ! Heel veel sterkte voor jou, topper!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:04

Maar even, dat jij van mening bent dat je nu niet mag gaan winkelen en dagjes uit mag maken naar een natuurgebied, dat mag je aangeven.

Maar ik vind het behoorlijk irritant dat je jou mening als wet op gaat leggen naar andere bokkers die wel gewoon blijven funshoppen en dagjes weg blijven gaan naar natuurgebieden....

Het is nog steeds niet verboden door de overheid dus het is dan niet de bedoeling dat Bokt dat wél gaat verbieden.

En er zijn meerdere bokkers die vinden dat de door hun ingestelde regels gevolgd dienen te worden....

Als jij je vader wil beschermen, moet je dat zeker doen. Maar houdt het bij jezelf! En val anderen niet lastig met jou regels.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:07

Het gaat allang niet meer om regels willen opleggen. Het gaat soms letterlijk over leven & dood.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen zijn die voornamelijk aan zichzelf blijven denken (onnodig winkels bezoeken enz.) en geen rekening houden met het grotere plaatje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:15

De wereld wordt egocentrischer. Hoeft niet verkeerd te zijn, maar je ziet het hier al.
Als je zegt nog wel naar buiten te gaan, dan mag het niet van anderen. Terwijl voor velen juist dat even naar buiten gaan het enige lichtpuntje nog is in het huidige leven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:19

Ann schreef:
Het gaat allang niet meer om regels willen opleggen. Het gaat soms letterlijk over leven & dood.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen zijn die voornamelijk aan zichzelf blijven denken (onnodig winkels bezoeken enz.) en geen rekening houden met het grotere plaatje.

Dus als je gewoon de regels van het RIVM volgd, denk je alleen aan jezelf.

Dit bedoel ik nou. Kap nou eens ff met "eigen regels"

Mensen die de regels van het RIVM overtreden, daar mag je op mopperen, niet op mensen die zich netjes aan de regels houden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:20

Ja, wat egoïstisch van die mensen om aan te geven dat het niet verstandig is om even lekker te gaan shoppen en na te denken over onnodige verplaatsingen...

Sommige mensen zoeken naar manieren om de maatregelen te kunnen omzeilen of interpreteren ze gewoon zoals hen het beste uitkomt.
Daar verbaas ik me over, je hebt toch ook zelf gezond verstand? Al heb ik nog nooit zoveel domme mensen gezien (figuurlijk) als momenteel.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-03-20 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:26

Wat valt er niet te snappen aan 'blijf zoveel mogelijk thuis' en 'gebruik je gezond verstand'?
Niet alles is in keiharde regels dichtgetimmerd, maar dat maakt het nog niet ok om de grenzen op te zoeken.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:28

mvdende schreef:
Ann schreef:

Dus als je gewoon de regels van het RIVM volgd, denk je alleen aan jezelf.

Dit bedoel ik nou. Kap nou eens ff met "eigen regels"

Mensen die de regels van het RIVM overtreden, daar mag je op mopperen, niet op mensen die zich netjes aan de regels houden.

Hier ben ik het grondig mee eens! Dit valt mij ook de laaste tijd op. En ik denk trouwens dat er maar weinig mensen zijn die gaan funshoppen.
Ik ga alleen als ik wat moet hebben, en soms is dat voor knutselspullen voor mijn kind. Soms voor boodschappen of voer voor de dieren. Ik ga dan niet naar alle winkels, ik weet dan van te voren waar ik
moet wezen en wat ik moet hebben.

Ik vind dat als je gezond bent, en de andere die bij jou op visite wil komen ook. dat het best kan, mits je niet je hele huis vol hebt. En niet naar iedereen op visite gaat. Wel een beetje beperkt. Nou ga ik zelf al weken niet weg, alleen boodschappen en bijrijdpaard (waar ik niemand tegenkom bijna). Alleen mijn moeder die komt. Die komt momenteel alleen hier en doet boodschappen. Ze zou eventueel naar mijn zusje kunnen is nog niet gebeurd. Maar wel als niemand ziek is. Geen huizen vol en niet langs iedereen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:31

Ik hou me best goed aan de voorschriften. Ik zie niemand van mijn vrienden en familie. Ik geef wel priveles zonder instructie set alleen bij de mensen wie de paarden privé hebben staan. Ik sta midden in de bak en bewaar ongeveer 10-15 meter afstand van de ruiters.

Ik heb zelf 3 pensionklanten staan, meestal komen we allemaal op andere tijden. Een enkele keer dat we elkaar tegen komen en dan is 1,5 meter afstand houden in het gangpad wat lastige al proberen we dat zoveel mogelijk te doen.

Op mijn werk heb ik 1 collega. Zij woont op stal en gaat het erf niet af. Wij houden ook afstand maar als zij een paard moet overnemen is dat niet altijd helemaal mogelijk om die 1,5 meter in 8 te nemen.

De afgelopen weken ben ik alleen van en naar mijn werk gegaan. Manlief is al vanaf december een beetje verkouden en heeft flinke hooikoorts. ( zelfde klachten zoals elk jaar dus voor ons niets bijzonders) om mensen niet de schrik aan te jagen blijft hij thuis en doe ik de boodschappen. Bij voorkeur meteen om 7.00 in de ochtend omdat het dan nog uitgestorven is.