Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:40

Nou mag toch echt hopen dat het niet tot de zomervakantie is. Ik vind het heel pittig. Gelukkig kan ze nog 1 keer per week naar haar bijrijdpaard en kunnen we nog naar buiten. Anders is het niet te doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:41

Ik denk ook zeker dat er kinderen zijn in bepaalde doelgroepen die veel baat gaan hebben bij structuur.

Voor het regulier onderwijs vind ik het geen goed idee, maar voor bijzonder onderwijs zeker wel.

miramii

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:44

Super fijn dat jullie dat doen.
Vanuit de jeugdzorg regelmatig kinderen achteruit zien gaan tijdens vakanties. Zeker zomervakantie kon een enorme opgave zijn, als ouders bv geen geld voor uitjes of vakantie hadden. Kinderen die huilend de dagbesteding verlieten, omdat ze er zo tegenop zagen zes weken thuis te zitten..

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:48

Nee voor het regulier onderwijs is dat zeker geen goed plan. Maar inderdaad, voor onze doelgroep is het verstandig om er op z'n minst over na te denken.

Dank marimii. We krijgen sit ook van leerlingen terug. Een enkeling gaat op vakantie, maar het overgrote deel is thuis. Zeker in de zomervakantie.

Ik denk dat we zeker rekening moeten houden met enige maatregelen tor de zomervakantie. Wij zijn vroeg (eerste week juli) en dat is toch al snel na begin mei...

Maar ik kijk nu echt per week. Anders word ik gek :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:52

Wij mochten zelf aangeven of we in de vakantie ook een werkje (kleuterschool) wensen te ontvangen +:)+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:57

Ik hoop dat ze hun juf nog wel een keer kunnen zien voor de zomervakantie en natuurlijk hun klasgenootjes. Het is hier steeds vaker drama, mijn zoontje mist echt school en zijn vriendjes om mee te spelen. Na de zomervakantie gaan ze naar groep 3 dus ben benieuwd, wat voor wending dit allemaal gaat nemen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:59

wemkelover schreef:
Ik hoop dat ze hun juf nog wel een keer kunnen zien voor de zomervakantie en natuurlijk hun klasgenootjes. Het is hier steeds vaker drama, mijn zoontje mist echt school en zijn vriendjes om mee te spelen. Na de zomervakantie gaan ze naar groep 3 dus ben benieuwd, wat voor wending dit allemaal gaat nemen.

De zomervakantie is nog heel ver. Ga eerst de komende 3 weken door en afwachten wat er komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:57

Nou per week, ik bekijk het echt per dag. Dat is te doen. Dus dat doen we dan ook maar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:01

De zomervakantie is vaak een enorme braindrain....

Nog 6 weken thuis..... pffff.
Mupje is 1 dag naar school gewrrst, gelukkig hebben we de foto's nog (schoolfotograaf was er) potverdorie wat heb ik toch een knap kind :+:

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:03

Hier ook, ben blij als we de dag overleefd hebben :Y)
Overigens gaan ze hier ook kijken of zoon wellicht gebruik kan maken van noodopvang op school. Aan de ene kant hoop ik het voor hem, al zal alles bij hem normaler worden als de hele wereld normaler wordt waarschijnlijk...
Maar je kind depressief zien worden is echt vreselijk...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:50

Ik vind 6 weken ook wel heel lang. Gisteren een verzoek ingediend voor noodopvang, hopelijk wordt dat ingewilligd, morgen gesprek met de directeur hier over. Hier een heel verdrietig meisje en ik weet nog niet hoe ik uit moet leggen dat ze nog 6 weken niet naar school kan en met haar vriendinnetjes kan spelen. Ook onze vakantie naar Bollo gaat niet door en daar keek ze heel erg naar uit.

Ik hoop dat de noodopvang wordt toegewezen anders wordt dat nog vervelender.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:11

Wat naar zonnebloem.. Kun je wel uitleggen dat eventuele noodopvang ook heel anders gaat zijn dan gewoon school?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:23

Eerst maar kijken of we daar toestemming voor krijgen. Het is een gevoelig meisje wat slecht tegen verandering kan. Als het wel doorgaat ga ik het rustig uitleggen. Soort BSO en maar een paar andere kindjes.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:27

Ja precies, lastig is dat hoor. Wij wachten ook of het kan. Maar als het te anders etc is schiet het zijn doel misschien ook voorbij. Naja eerst maar afwachten of het wel kan..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:16

Pff nu nog langer alles dicht.... bah!
ben benieuwd hoe het afloopt met scholen als iedereen weer mag zouden kinderen pubers het beter waarderen dat school gaan!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:24

kwita schreef:
Pff nu nog langer alles dicht.... bah!
ben benieuwd hoe het afloopt met scholen als iedereen weer mag zouden kinderen pubers het beter waarderen dat school gaan!

Voor een paar minuten denk ik. :')
Ik had een aantal mentor leerlingen die wel weer naar school wilde. Die videochat vond hij vreselijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:41

Hier heeft de juf een filmpje opgenomen vorige week, waarin ze ook zegt dat de kinderen morgen met haar mogen bellen want dan is ze op school :) Die kleine kijkt daar erg naar uit. Maarja met een kleuter kan dat zo weer veranderen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:42

Hier belt de juf via Whatsapp videobellen. Maar het boeit gup niet zo :+ logopedie via videobellen ook niet :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:45

Ja daarom, het is meestal meer het er naar uitkijken. Want als diegene dan eindelijk echt aan de telefoon / videobellen is, heeft hij meestal wel betere dingen te doen dan een soort van gesprek aan gaan :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:59

Dat :) echt he? Maar goed, de juf wil haar kindjes gewoon even zien en spreken.
Logopediste is zzp dus wil graag toch haar werk doorzetten. Ik leer er ook een hoop bij zodat ik het ook wat kan doorpakken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:29

Jongenskleuters hè, altijd fijn om van andere jongensmoeders te horen dat die van hun net zulke mafklappers zijn :)) Dat vind ik idd. ook wel een voordeel van dit hele gebeuren, dat je (nog) meer betrokken raakt :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:30

Ja hoor. Enorme mafklapper (ASS) hier :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:10

Ik heb hier nog de hoop dat het wel mee kan vallen met labeltjes, maar zal mijn hand er niet voor in het vuur steken... maar even kijken hoe hij verder opdroogt :)) Maar wij zijn zelf ook apartelingen (zonder labeltjes) dus tja, de peer valt vast ook niet ver van de boom :P

Het doet ons in ieder geval altijd goed om te zien dat een groot deel van die jochies van om en nabij dezelfde leeftijd, dezelfde eigenaardigheden heeft waarvan je dacht dat dat raar was, als je van meiden uitgaat die toch vaak weer een stuk "normaler" doen :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:47

Ik ben na de persconferentie erg benieuwd hoe scholen hier invulling aan gaan geven.
Ik houd mijn kinderen (2 en 4) nog thuis in ieder geval.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:50

Ik heb een stukje gemist van de conferentie; gaan de basisscholen en kinderopvang open vanaf 11 mei? Eerst vakantie toch? Niet per direct open?