Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 11:26

Heel zuinig, nu de auto grotendeels voor de deur staat :P
Normaal moest ik 2x per week een volle tank erin gooien, nu heb ik gisteren voor het eerst in 4 weken getankt :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:29

Ineke2 schreef:
Heel zuinig, nu de auto grotendeels voor de deur staat :P
Normaal moest ik 2x per week een volle tank erin gooien, nu heb ik gisteren voor het eerst in 4 weken getankt :')

Ja, dat sowieso.
Ik rijd normaal 500 werkkilometers per week en nu dus 100 of 200. Zeker heel zuinig. :D

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:36

Biebz schreef:
Ik heb niet zo veel moeite met 100 rijden.
Wat ik dan wel vervelend vind is dat ik vaak het gevoel heb dat ik de enigste ben en het gevoel krijg alles op te houden. Maar om daarvoor nou te hard te gaan rijden vind ik ook niks :+

Dit gevoel heb ik ook heel erg.
Nu rij ik meestal al wat harder dan 100 (max. 110).
Ik heb het idee dat de meerderheid nog gewoon 120/130 rijdt.
Misschien komt het ook doordat het nu heel rustig op de weg is en je dus makkelijk door kan rijden met 120/130

Ik heb ook het idee dat ik nu veel zuiniger rij sinds ik 100 ben gaan rijden. Eerder tankte ik 1x in de week. Het viel mij vorige week op toen ik moest tanken dat ik nu langer kn door rijden en heb het afgelopen week bij gehouden. Vorige week dinsdag getanked en vandaag voor ik naar stal ga moet ik weer even tanken. Rij nu dus bijna een week langer met een volle tank over de zelfde afstand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:38

marleen_88 schreef:
[naam] schreef:
Nog steeds geen moeite met 100 , zit tussen 100 en 110 dat rijd het fijnste.

Ik rijd een stuk minder nu ik thuiswerk. Ik rijd zo ongeveer 108 op mijn teller en vlot gaat het voor mijn gevoel niet. Ik ben wel benieuwd hoeveel zuiniger ik rijd nu ik geen 130 meer mag.

Heb bij net 100 het kruipgevoel , maar net wat sneller en opeens is dat gevoel er niet meer :') .

Heel veel rijden nog harder :j , merkte ik gister ook . Het is mijn boete niet in dat geval

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:45

Rebecca schreef:
marleen_88 schreef:

Ik rijd een stuk minder nu ik thuiswerk. Ik rijd zo ongeveer 108 op mijn teller en vlot gaat het voor mijn gevoel niet. Ik ben wel benieuwd hoeveel zuiniger ik rijd nu ik geen 130 meer mag.

Heb bij net 100 het kruipgevoel , maar net wat sneller en opeens is dat gevoel er niet meer :') .

Heel veel rijden nog harder :j , merkte ik gister ook . Het is mijn boete niet in dat geval

100 op eigen teller is vaak geen 100, maar rond de 96.
Ik heb mijn Google Maps van de week aan gehad, daar zit ook kilometerteller in. 108 op mijn teller is 103 volgens Maps.
En veel mensen rijden harder, snelwegen zijn leger. Zij betalen zelf de bekeuring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:27

Mijn auto is vrij precies, ik rij 107/108 op de teller. Voelt net lekkerder dan 100.

Mijn grootste ergernis? Dat ik al 2 weken niet heb gereden :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:03

Ik reed net over een lege A15, zo rond de 110.. Kijk in mn spiegels, ach lekker rustig. Kijk daarna nog een keer. Woesh woesh.. 3 dikke BMWs die met zeker 160 voorbij kwamen :')

Hier tank ik normaal ook minstens 1 keer per week, maar nu heb ik al 3 weken niet meer getankt ofzo _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:30

Geërgerd aan motoren vandaag , als en idioot over de weg (binnen wegen waar 60 mag en ik al wat harder ging) in groepen sjeesden ze mij voorbij met 80 a 90+ KM |o

Oh later weer motoren te drammen achter mij , net de richting aan gezet en nog even snel er voorbij :\. Wil ik afslaan staat er op de straat een groep jongeren te praten en kon nog net er langs op de andere weghelft

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:56

Rebecca schreef:
Geërgerd aan motoren vandaag , als en idioot over de weg (binnen wegen waar 60 mag en ik al wat harder ging) in groepen sjeesden ze mij voorbij met 80 a 90+ KM |o

Oh later weer motoren te drammen achter mij , net de richting aan gezet en nog even snel er voorbij :. Wil ik afslaan staat er op de straat een groep jongeren te praten en kon nog net er langs op de andere weghelft

Deze deel ik.

Had vandaag eentje, had de cruise staan op 112. Achter mij reed een Skoda die onnodig links bleef rijden want hij reed 1km sneller dan ik. Om hem duidelijk te maken dat hij gewoon naar rechts kon, had ik mijn snelheid even verhoogd naar 115 om meer afstand te creëren en hopen dat hij dan gewoon naar rechts zou gaan. Daarmee voelde hij zich enorm op zijn pik getrapt en ging hij ineens 130 rijden en me boos aankijken. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:56

Vandaag 220 km afgelegd ongeveer, had ochtenddienst (Den Haag-schiphol) en daarna fotoshoot (schiphol-Purmerland) en daarna weer naar huis, pfff met dat werken erbij en zo vroeg opstaan (2:30) is het slopend om 100 km te rijden. Niet gedaan dus. Flitsmeister staat hier altijd aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:23

Op een binnenweg vandaag, 60KM max en er kwam een S bochtje aan . Allemaal bomen eromheen en amper zicht wat er aan kwam , rustig wat vaart minderen en achter mij een VW te drammen en geërgerd achter het stuur . Bochten door en kwamen tegenliggers , verderop een aardig onoverzichtelijk kruispunt vanaf mijn kant dus weer vaart minderen en remmen en goed kijken , gaat die banketstaaf achter mij opeens mij in die bocht inhalen dezelfde kant op |o . Heb hard aan mijzelf getwijfeld of ik nou echt zo poedersuiker reed, ik wil niet stuk en auto is ondanks zijn looks mijn alles :\ . Kerel reed makkelijk 100 waar naar mijn mening 60 toegestaan was , stoof mij zo voorbij |o

Later een bocht maar rechts en rustig remmen , terug schakelen en bochtje door . Moest 300meter verderop weer rechts, dus even gas erbij en net toen ik afsloeg weer een andere VW hard er voorbij langs.

Mijn zelfvertrouwen heeft wat deukjes opgelopen vandaag -O-, ben ik dan zo slecht op de weg -O-

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:33

Ik reed bijna 110 en ben bezig met een inhaalmanoeuvre. Komt er met hoge snelheid een brede kale bullebak (ik kan het niet anders omschrijven) aanscheuren in een oude mercedes die zichzelf bijna in mijn kofferbak parkeert en knippert met zijn linker knipperlicht om aan te geven dat hij er langs wil. Serieus, als ik nu 80 rijd dan snap ik het maar de maximum snelheid is 100 en ik rijd prima door met 110.

Over de A7 gesproken. Ik heb eens een auto over de vluchtstrook een vrachtwagen zien inhalen omdat de linkerbaan (ook) niet snel genoeg ging. Ging met dik 130+ (hoewel, toen mochten we nog 130).
Waar staat de patrouille toch op zo’n moment? Zou ik prachtig vinden :')

Heb ook ooit eens overwogen een melding te maken over een groepje motorrijders die echt aan het spelen waren op de snelweg. Beetje slalommen, remmen, snel optrekken. Kreeg er als automobilist echt de kriebels van omdat ze zo onvoorspelbaar reden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 08:24

Snorlex gewoon melding maken de volgende x hoor. Speelgedrag hoort niet thuis op de openbare weg, het is geen speeltuin!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:57

Ik ben van mening als je inhaalt je het ook goed moet doen. Is het snelheids verschil te klein met degene die je inhaalt dan houd je het verkeer op en kan he vervelende situaties creëren. Gewoon lekker eff op je gas trappen en weer rustig naar rechts gaan. Daar krijg je echt geen bekeuring voor hoor...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:14

Eens, maar wel lettend op de max snelheid. Laatst reed ik 130, gaat er een vrachtwagen vlak voor me ineens een andere vrachtwagen inhalen, zonder knipperlicht, met 90km/u. Dat is ook even heel naar. :+

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:21

Valerie93 schreef:
Nog een ergenis van gister en van vandaag komt dezelfde weer terug.

Het overal 100 rijden... had het gewoon overal 120 of 130 gemaakt. Wat een slakkengang zeker op lege snelweg.

Nouja mag straks weer (minimaal) 2.5 uur terug rijden vanaf Limburg naar huis.

Zo inderdaad zeg.. Inderdaad flitsmeister aan en gas, heb ook net een nieuwe auto dus dat rijd zo lekkerr :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:21

Sowieso lettend op de Max snelheid maar ook gewoon met de doorstroom van verkeer. Ik haal vaak genoeg als ik zie dat het een beetje druk is op middelste baan even in met 130km op linkerbaan bij 100 km Max snelheid, zie de auto’s dan ook idd na mij gaan inhalen en zo heb je dus een goede doorstroom omdat je niet mensen laat wachten . (En idd flitsmeister aan)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:36

lifaya schreef:
Ik ben van mening als je inhaalt je het ook goed moet doen. Is het snelheids verschil te klein met degene die je inhaalt dan houd je het verkeer op en kan he vervelende situaties creëren. Gewoon lekker eff op je gas trappen en weer rustig naar rechts gaan. Daar krijg je echt geen bekeuring voor hoor...

Ben ik met je eens hoor. Het inhalen gaat nu soms tergend langzaam omdat de snelheden dichter op elkaar liggen, verschrikkelijk, beetje gas bij graag. Maar hoe deze man kwam aanscheuren en bijna mijn kofferbak binnenreed, dat sloeg echt kant noch wal. Zijn snelheid was echt ruim boven de 130, zo snel verdween hij weer uit zicht.

Als ik boven de maximum snelheid rijd, dan laat ik vaak mijn gas even los wanneer ik een auto te dicht nader. Ik kies er namelijk voor om te hard te rijden. Vind het dan zo onaardig om te gaan bumperkleven. Alleen wanneer iemand echt lang links blijft hangen en onder de maximum snelheid rijd wil ik wel eens wat dichterbij komen of wat meer links op de baan rijden om een signaal af te geven.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:56

Rebecca schreef:
Op een binnenweg vandaag, 60KM max en er kwam een S bochtje aan . Allemaal bomen eromheen en amper zicht wat er aan kwam , rustig wat vaart minderen en achter mij een VW te drammen en geërgerd achter het stuur . Bochten door en kwamen tegenliggers , verderop een aardig onoverzichtelijk kruispunt vanaf mijn kant dus weer vaart minderen en remmen en goed kijken , gaat die banketstaaf achter mij opeens mij in die bocht inhalen dezelfde kant op |o . Heb hard aan mijzelf getwijfeld of ik nou echt zo poedersuiker reed, ik wil niet stuk en auto is ondanks zijn looks mijn alles : . Kerel reed makkelijk 100 waar naar mijn mening 60 toegestaan was , stoof mij zo voorbij |o

Later een bocht maar rechts en rustig remmen , terug schakelen en bochtje door . Moest 300meter verderop weer rechts, dus even gas erbij en net toen ik afsloeg weer een andere VW hard er voorbij langs.

Mijn zelfvertrouwen heeft wat deukjes opgelopen vandaag -O-, ben ik dan zo slecht op de weg -O-

Ik wil even zeggen dat je echt niet aan jezelf moet twijfelen :(:)

Dit soort situaties heb ik ook al vaak gehad, ingehaald worden in een bocht, ingehaald worden in de bebauwde kom terwijl jezelf gewoon aan de maximum snelheid rijdt.
Ik kan me er eigenlijk niet druk om maken, stiekem hoop ik altijd ze later in de sloot tegen te komen (niet dat ik ze dood wens, maar dat ze eens goed wakker worden geschud) :Y)
Je kunt beter rustig aan doen dan ondoordachte acties uit te halen. daarvoor ben ik ook te zuinig op mn auto.

Ik verbaas me soms echt over hoe sommigen rijden.
Gisteren reed een caddy voor me, geen idee waar die mee bezig was (waarschijnlijk met de telefoon) maar hij rreed echt bijna tegen de vangrail aan. Zijn rechter wielen zaten al in het smalle stukje berm.
Die man heeft echt geluk gehad.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:11

Rebecca je hebt toch nog niet heel lang je rijbewijs en een auto?
Probeer je niet onzeker te voelen. Idioten zijn er altijd op de weg.

Ik reed gisteren achter een bejaarde.
Rotonde 1 met 4 afslagen, naar links knipperen en rechtdoor gaan.
Rotonde 2 met 4 afslagen ook naar links knipperen en rechtdoor gaan.
En toen, verkeerslichten, weg naar rechts, 2 banen rechtdoor en weg naar links.
Bejaarde knipperde naar rechts ..... en ging rechtdoor.
Heel bijzonder gebruik van richtingaanwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:01

Klopt :j sinds een jaar en een week :Y) , maar Toet Toet pas sinds oktober gekregen. Heb niks voor niks het pasje maar bij zulke sjappies krab ik toch even aan mijn hoofd of ik het nou verkeerd doe :x

Telefoon gebruik in het algemeen snap ik het niet :n

Wellicht werden de knipperlichten vroeger zo gebruikt _O- , ze doen het in elk geval :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:08

Gisteren ook weer zoiets aparts. Ik reed op een n-weg, tegenovergestelde richting kwam een ambulance waardoor iedereen in mijn rijrichting opeens op de rem ging. >;) Er was geen reden (was geen verkeer) voor de ambulance om in te halen naast dat langzaam rijdend verkeer het niet beter maakt.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:31

Net op weg terug van mijn paard schrok ik even heel erg. Reed een auto 80 op de snelweg (oké geen probleem schuif een baantje op en erlangs). Toen ik ernaast reed zag ik de bijrijdster aan het klungelen met de navigatie. Met als resultaat dat de bestuurster ineens naar links stuurde, zo mijn rijbaan op. Er reed gelukkig niemand naast mij, dus ik kon verder naar links.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:05

Net reed ik bijna op de brug, waar het 1 richtingsverkeer is, tweebaans. Ik reed rechts, en blijkbaar was een tegenligger die op de brug reed een baan te ver opgeschoven waardoor hij dus op onze weghelft kwam. Levensgevaarlijk, immers dat stuk was 1 richting. Hij stond op de linkerbaan, dus ik kijk in mij spiegel en er zitten nog 2 auto’s achter me. Ik rijd dus door, wil die tegenligger ineens gaan draaien voor mij langs! Hij stopte wel toen ie zag dat ik doorreed, maar vind dat zo’n stomme actie! Hij hoefde maar 2 auto’s te wachten en dan had ie de mogelijkheid te draaien. Waarom er zo voor willen schieten?

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:25

Marocje schreef:
Net reed ik bijna op de brug, waar het 1 richtingsverkeer is, tweebaans. Ik reed rechts, en blijkbaar was een tegenligger die op de brug reed een baan te ver opgeschoven waardoor hij dus op onze weghelft kwam. Levensgevaarlijk, immers dat stuk was 1 richting. Hij stond op de linkerbaan, dus ik kijk in mij spiegel en er zitten nog 2 auto’s achter me. Ik rijd dus door, wil die tegenligger ineens gaan draaien voor mij langs! Hij stopte wel toen ie zag dat ik doorreed, maar vind dat zo’n stomme actie! Hij hoefde maar 2 auto’s te wachten en dan had ie de mogelijkheid te draaien. Waarom er zo voor willen schieten?

Moet dan altijd denken aan wat mijn oma zei. Haast en spoed is zelden goed.

Gelukkig voor jou zag hij op tijd in dat het niet ging.