[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:23

NoeskaMoos schreef:
Nu ga ik toch ook weer eens even mijn steen optillen.

Ik kan zo boos worden op mannen die met "geen-condoom" excuses aankomen. Blijkt tegenwoordig in de studentenpopulaties steeds normaler te worden; SOAs zijn weer flink in opkomst. Ik heb elke man die met zo'n excuus aankwam een uitgebreide lezing 'SOAs en mogelijke gevolgen daarvan' gegeven als bioloog zijnde. Eigen schuld :')

Ik zie nu echt voor me dat jij halverwege het voorspel uit bed springt om een infographic te gaan presenteren die voor dat doel altijd onder je bed klaar ligt _O-

Femke_Tweety

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:23

Dit filmpje werd gisteren door een collega gedeeld in een werk-whatsapp.

(We werken in het onderwijs, de reacties waren zéér divers...)

Hier kan hij ook wel, vind ik... 8-)

https://youtu.be/Xb0P5t5NQWM

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:25

Magrathea schreef:
NoeskaMoos schreef:
Nu ga ik toch ook weer eens even mijn steen optillen.

Ik kan zo boos worden op mannen die met "geen-condoom" excuses aankomen. Blijkt tegenwoordig in de studentenpopulaties steeds normaler te worden; SOAs zijn weer flink in opkomst. Ik heb elke man die met zo'n excuus aankwam een uitgebreide lezing 'SOAs en mogelijke gevolgen daarvan' gegeven als bioloog zijnde. Eigen schuld :')

Ik zie nu echt voor me dat jij halverwege het voorspel uit bed springt om een infographic te gaan presenteren die voor dat doel altijd onder je bed klaar ligt _O-

:') _/-\o_ :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:28

Beamer aan, laptop aan en hoppa powerpoint over seksuele voorlichting. _O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:32

Femke_Tweety schreef:
Dit filmpje werd gisteren door een collega gedeeld in een werk-whatsapp.

(We werken in het onderwijs, de reacties waren zéér divers...)

Hier kan hij ook wel, vind ik... 8-)

https://youtu.be/Xb0P5t5NQWM

Het is de natuur he

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:36

topsylover schreef:
Niobe schreef:

Die kans is groot ja, want ze gebruikt geen condooms.
Of ben je zo eerlijk dat je het ook gelijk aan je dates vertelt topsylover?

Ja natuurlijk praat ik erover met mijn scharrels. Daar om zeg ik: ik ben er tenminste eerlijk over. Mensen die denken dat ik dit vertel om stoer te doen moeten misschien uit hun eigen beschermde holletje komen, want zo gaat het er in de wereld gewoon écht aan toe.
Ook dat sommige van jullie denken dat ik met een kaastosti rondloop: Hebben jullie enig idee hoe seks werkt en je geslachtsstelsel? Je merkt het meteen als er iets niet goed zit daar. Ook weer: neem je verantwoordelijkheid. Check regelmatig met een spiegeltje of alles er nog mooi uitziet, hoe is je afscheiding, doe af en toe een testje, inspecteer het geslachtsdeel van je partner voordat je er iets mee doet. Zo moeilijk is het niet hoor om veilig onveilig te vrijen. Wees gewoon open met elkaar, ook over je andere scharrels en er is níets aan de hand. :)

Blijkbaar klopt je eigen veilige theorie niet, want je hebt er toch al een aantal opgelopen...
Dus nee, als jouw wereld de echte wereld is, dan blijf ik liever in de mijne!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:40

Mars schreef:
Tja NoeskaMoos, veel mensen zijn ook gewoon slecht op de hoogte. Kijk maar hierboven, denkt ook dat je aan de buitenkant van een geslachtsdeel ziet of de SOA’s eraan hangen.
Maar een sterilisatie vind ze te heftig om een gezond lijf aan bloot te stellen := Ik dacht altijd dat we in NL wel goed meekwamen qua voorlichting maar dat blijkt vies tegen te vallen.

Dus herpes zie je niet aan de buitenkant? Of genitale wratten? Of je afscheiding wordt niet anders als je een soa hebt wil je zeggen? Natuurlijk kun je niet alle soa's van buiten zien, daar doe je die testen ook voor.
Ik heb nooit gezegd dat ik sterilisatie te heftig vind? :+ Alleen dat doktoren mogelijk liever niet in een gezond lichaam willen snijden als het niet nodig is.

Maargoed als iedereen hier met mijn berichten aan de haal wil gaan en ze zich mijn blauwe waffel in hun hoofd willen zien dan moeten jullie dat vooral doen. :+ Met slechts 2 ongevaarlijke besmettingen in 12 jaar maak ik me geen zorgen over mezelf hoor. :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:43

topsylover schreef:
Mars schreef:
Tja NoeskaMoos, veel mensen zijn ook gewoon slecht op de hoogte. Kijk maar hierboven, denkt ook dat je aan de buitenkant van een geslachtsdeel ziet of de SOA’s eraan hangen.
Maar een sterilisatie vind ze te heftig om een gezond lijf aan bloot te stellen := Ik dacht altijd dat we in NL wel goed meekwamen qua voorlichting maar dat blijkt vies tegen te vallen.

Dus herpes zie je niet aan de buitenkant? Of genitale wratten? Of je afscheiding wordt niet anders als je een soa hebt wil je zeggen? Natuurlijk kun je niet alle soa's van buiten zien, daar doe je die testen ook voor.
Ik heb nooit gezegd dat ik sterilisatie te heftig vind? :+ Alleen dat doktoren mogelijk liever niet in een gezond lichaam willen snijden als het niet nodig is.

Maargoed als iedereen hier met mijn berichten aan de haal wil gaan en ze zich mijn blauwe waffel in hun hoofd willen zien dan moeten jullie dat vooral doen. :+ Met slechts 2 ongevaarlijke besmettingen in 12 jaar maak ik me geen zorgen over mezelf hoor. :')

HIV zie je niet, en kun je maar 1x krijgen. Viel spaß!

Sorry dat ik hier inbreek, maar werd gewezen op iemand die maar lekker niks veilig doet, met de meest absurde smoezen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:44

Chlamydia is niet perse ongevaarlijk. En nee, dat zie je niet direct als je het hebt. Sterker nog, je kunt er ongemerkt zomaar een hele tijd mee rond lopen. Been there, done that. Dus hoezo blauwe waffel? Ik loop er alleen niet mee te koop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:47

Nou lees je berichten van gisteren maar even terug dan.. Er staat letterlijk dat je niet in een gezond lichaam moet snijden en dat je bij ongewenste zwangerschap altijd een abortus kan doen. Ik vind dat nogal wat om zo te roepen :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:47

Tja, een abortus is voor sommige mensen ook een vorm van anticonceptie.. alsof dat geen risico’s met zich meebrengt.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:49

Magrathea schreef:

Of mijn reis-presentatie-opstelling voor als het bij de ander is :list:

topsylover schreef:

Wel eens van "incubatietijd" gehoord waarbij je wel besmettelijk bent? Of verschil van ziekteverloop per indidvidu? Er zullen genoeg voorbeelden te vinden zijn waar het inderdaad niet te merken is voor jezelf of de andere partij (en hoezeer vertrouw je die?). En iets "vrij vervelends :+ " als HIV is ook best lastig te spotten, en zelfs vrij laat na besmetting te detecteren. Mij niet gezien met dat soort risico's.

Maar daarnaast, van sommige SOAs kun je ook onvruchtbaar raken. Vrij rigoreuze en zeldzame oplossing, maar dan heb je ook wat :)*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:52

NoeskaMoos schreef:
Magrathea schreef:

Of mijn reis-presentatie-opstelling voor als het bij de ander is :list:

:') :') _O- dank, ik ga echt stuk hier

Ja jammer toch dat ik nooit chlamydia heb gehad, had me een dagopname gescheeld :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:59

Berdien schreef:
Tja, een abortus is voor sommige mensen ook een vorm van anticonceptie.. alsof dat geen risico’s met zich meebrengt.

Tis technisch gezien alleen geen anticonceptie.

Bij een abortus heeft die conceptie tenslotte al plaatsgevonden.

Ik vind het wel interessant om te volgen hier.
Ben van achtergrond docent bio. (Doe momenteel wat anders, maar wellicht wel ooit terug als docent)
Ik ben dus een van die mensen die dit soort zaken moet uitleggen in de klas.
Soas dus. En wat seks inhoud enzo.
Best leuk om hier en daar te zien hoe men erin staat...

En dat er hier en daar wellicht ook nog wat plastischere afbeeldingen in de klas gebruikt mogen worden.
(Hoewel ik daar al niet heel moeilijk over deed...)

Genitale (of hoe een leerling ze ooit noemde, geniale) wratten en dat soort schattige plaatjes.

Ieder mag doen wat hij / zij zelf wil hoor, en voor mijn part ga je gemiddeld 14 x per week van bil met wisselende partners
I couldn't care less, zolang ik het zelf maar niet hoef te doen op die manier.
Liever wat exclusiever en met meer verbinding enzo.

Maar, en dat wil ik gezien de doelgroep van bokt echt wel even heeeeeel duidelijk benadrukken hier:

Sommige SOAS zijn wel dégelijk gevaarlijk.
En de meeste SOAS zie je écht niet aan de buitenkant.
Of pas in een verder gevorderd stadium.

Het is dus écht pertinent niet waar dat als een vagina of penis er fris en fruitig uitziet, dat dat ding dan niet besmet is of ziektes door kan geven.

Dit even voor de tig jongelui die hier meelezen en wellicht denken dat het allemaal wel meevalt door tipsy-lovers commentaar.

En ga er nou ook niet vanuit dat het normaal is, of hoort, om 40 verschillende seksuele partners in 12 jaar te hebben zoals Tipsy.

Het mág.
En als je het leuk vindt, vooral doen.
Maar het is níét gebruikelijk of de standaard ofzo.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:04

Even inhakend op topsylover,
ik gebruik om dezelfde reden als zij geen condooms. Ik word er droog van en ze doen per definitie zo gruwelijk veel pijn dat ik dan liever helemaal geen seks heb. (liever nooit meer van mijn leven seks, dan 1x met condoom, ja ook met een hele fles glijmiddel)
Gelukkig heb ik een vaste partner die ik vertrouw.
Afgezien van het feit dat ze een beetje makkelijk om gaat met soa's en ik dat persoonlijk niet zou doen, vind ik het wel erg zonde en flauw dat jullie haar reden om geen condooms te gebruiken afdoen als onzin en smoesjes.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:06

De reden kan prima zijn. En ik geloof het zelfs, dat het voor sommige! mensen zo werkt met condooms.
Maar dan kies je een andere vorm van veilige voorbehoedsmiddelen.
Of je laat testen.

Maar uitdragen dat SOAS er niet toe doen, dát vind ik oprecht kwalijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:10

Laurora schreef:
ik gebruik om dezelfde reden als zij geen condooms. Ik word er droog van en ze doen per definitie zo gruwelijk veel pijn dat ik dan liever helemaal geen seks heb. (liever nooit meer van mijn leven seks, dan 1x met condoom, ja ook met een hele fles glijmiddel)
Afgezien van het feit dat ze een beetje makkelijk om gaat met soa's en ik dat persoonlijk niet zou doen, vind ik het wel erg zonde en flauw dat jullie haar reden om geen condooms te gebruiken afdoen als onzin en smoesjes.

Dat is het probleem niet. Soa's lichtzinnig opvatten en pochen met een strikerate is dat wel.

Ook als je geen condooms kunt gebruiken kun je alsnog veilig seks hebben. Door te testen vóór je gaat ketsen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:10

Thank god for vibrators! Gegarandeerd succesvol en gegarandeerd vrij van ziektes!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:14

elnienjo schreef:
Thank god for vibrators! Gegarandeerd succesvol en gegarandeerd vrij van ziektes!

Behalve als die uit China komt :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:16

Niobe schreef:
elnienjo schreef:

:') _/-\o_ :D :D

__

Krijgt kinderarbeid ook weer zo'n rare bijsmaak van. Iemand moet zo'n ding máken tenslotte.

Blijft toch een bijzonder topic dit.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 29-01-20 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:17

Niobe schreef:
elnienjo schreef:

Hahahaha! :D Ik dacht er ook aan nadat ik mijn reactie gepost had. Goed schoonmaken voor gebruik dan als je net 'n bestelling hebt lopen :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:18

Niobe schreef:
elnienjo schreef:

Dit precies was ook mijn gedachte :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:34

Laurora schreef:

Dat ze geen condooms gebruikt moet ze lekker zelf weten. En dat ze het geen punt vind om soa’s op te lopen of te verspreiden is ook aan haar. Maar vertel hier dan geen onzin over dat je aan de buitenkant kunt zien of iemand besmet is met een soa want dat is gewoonweg niet waar.
Of dat chlamydia ongevaarlijk is, ook niet waar.

Ze vind steriliseren van een gezond lichaam te heftig maar als je onverhoopt zwanger raakt doe je gewoon ‘even’ abortus :+ Tja, als je dat soort onzin hier komt verkondigen en het dan nog over verantwoordelijkheid voor je eigen lichaam durft te hebben dan kun je tegengas verwachten.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:47

En steriliseren kan ook zonder snijden tegenwoordig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:49

Sowieso verlies je alle geloofwaardigheid wanneer je vindt dat steriliseren een te grote aanslag is op het zorgstelsel, maar regelmatig soa testen moeten ondergaan niet :').