Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:27

Koper stond gister opeens voor de deur voor de telefoon :')

Verder wel een aantal snelle fijne andere verkopen gedaan. Voelt toch lekker!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:54

Ik had een mountainbike op mp staan, opknappertje, 4 jaar niet gebruikt. Netjes vermeld, met de prijs op bieden vanaf 50euro (leek mij netjes gezien de andere prijzen op mp).
Eerste mail: bod van 10euro. Benoemd dat bieden bij de advertentie mag vanaf 50euro. Nee kreeg mail terug dat ik er max 25 voor kon krijgen. Helaas dan blijft hij maar staan.
Tweede mail: bod van 40. Wederom gezegd dat hij bij de advertentie mocht bieden. Nee 40 was echt de max. Prima dan succes met je verdere zoektocht.
Daarna bod op advertentie van 50euro. Degene gemaild dat hij hem mocht halen maar helaas 24uur geen reactie gehad.
Direct nadat ik dat bod kreeg mailde mailer nummer 2 dat hij hem voor 50 direct kon ophalen. Tja jammer joh je hebt je kans gehad sluit maar achteraan in de rij.
Daarna nog een bod van 50euro via de mail. Benoemd dat er meerdere met hetzelfde bod kwamen en hij achteraan in de rij mocht, toen bood hij 51euro. Sorry maar ik ben niet gevoelig voor een zielig spelletje van 1euro meer bieden om maar vooraan te staan (zeker als je niet bij de advertentie bied)
Daarna bod van 75euro. Toen de eerste van 50euro niet reageerde hem gemaild dat hij hem mocht halen. Maar wederom geen reactie.
Toen mailer nummer 2 (die eerste absoluut niet meer dan 40 wou geven) maar gezegd dat hij hem voor 50 mocht ophalen. Kwam hij vandaag, gaat hij bij de fiets toch alles afkraken en weer 40euro bieden. Ben erg kort geweest: 50 is vaste prijs, wil je hem daar niet voor mail ik de volgende bieder. Meneer heeft eieren voor zijn geld gekozen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:44

Pff zo vermoeiend dat soort spelletjes inderdaad. Goed dat je voet bij stuk bent blijven houden.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:25

Hier een hele goede ervaring, zocht een verwarmingselement voor een verwarmer, die zijn nieuw niet los te bestellen meer.
Deze vrouw had de hele set voor een goede prijs te koop staan dus gezegd dat ik het wel wou overnemen voor de vraagprijs.
Geld overgemaakt, maar stuurde ze mij een berichtje dat ze hem getest had maar het niet meer deed, maar niet wist of het aan het element of de base lag.

Heeft ze toch het element verstuurd na overleg, kreeg hem netjes binnen maar helaas doet ie het bij mij op mijn base ook niet.
Heeft ze het geld terug gestort, heb tegen haar gezegd dat ze de verzendkosten echt niet hoefde terug te betalen.
Wat fijn dat er nog zulke eerlijke mensen zijn :)

Net weer wat spul erop gezet, zo goed als volle zal pavo cereals en volle pot biotine, hopelijk wil dat nog verkopen.
En ook mijn 2 konijnen te koop, dus ben benieuwd hoe lang de gekkies zich gedeisd houden :oo

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:28

@Romy1234 das echt netjes, dat zijn nog eens goede ervaringen haha!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:49

Ik heb weer een vreemde, ik zocht een rendiervacht en in de stad waar ik werk stond er één te koop. Ik doe gister avond een bod dat 2/3 is van de vraagprijs en het dubbele van het bod dat al staat. Binnen een minuut krijg ik bericht van de verkoper dat mijn bod geaccepteerd is en de vraag wanneer ik het kan komen halen. Dus ik zeg morgen na werktijd, want ik werk in hetzelfde postcode gebied.
Verkoper zegt “ok”, dus ik vraag om het specifieke adres en verkoper leest het wel, maar antwoord gewoon niet meer. Vandaag ook de hele ochtend geen bericht, dus tussen de middag nogmaals de vraag. Tegen het eind van de middag krijg ik een berichtje: “sorry kan niet meer”

Nou schiet mij maar lek.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:49

Blijkbaar is mijn geluk met fijne kopers over -O- ik had heel veel spannende boeken in fb groepen gezet voor een €1 per stuk, vandaag kwam de laatste. Sowieso 20 minuten te laat, dat vind ik vervelend want rond kooktijd. Ik stop de boeken nog in een tas en ze wil zo weglopen. Toen ik vroeg of ze niet iets vergat, keek ze verward om zich heen. Ze dacht dat de boeken gratis waren en had ook geen geld bij zich. Ze miste Hyves en vond Facebook zo onduidelijk, jaja. Maar leve de moderne techniek. Ik heb haar een betaalverzoek gestuurd en die heeft ze meteen betaald.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:18

Ik heb 35 thrillers waar ik 50 euro voor vraag
Daar reageerde geen hond op :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:28

Ik heb er zo’n 70 verkocht voor €1 en met stapels tegelijk gelukkig. Want in het gezeur aan de deur voor een boek van €1 had ik geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:32

Och boeken, wat een drama... Mijn kaste puilde nogal uit dus er moest wat weg. Ik kreeg ze voor een euro nog niet eens verkocht, dus uiteindelijk maar weggegeven. Heb nog een hele stapel liggen die ik niet voor een rotbedrag weg wil doen, dat waren echt dure boeken die nog in topstaat zijn :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:44

Dan heb ik mazzel gehad, denk ik. Mijn boeken waren ook in zeer goede staat. Wat ik nu nog heb, gaat morgen gratis weg naar een boekenmarkt voor goede doelen. En die goede doelen bevallen mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:48

Ik denk dat boeken via bol.com nog het meeste opleveren/ makkelijker verkopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:55

Verkopen wel beter, maar een boek onder de €5 kost me serieus geld om te verkopen...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:41

Idd ik heb boeken die voor 1,50 weg mogen
Op bol kost me dat alleen maar geld :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:51

Shanna schreef:
Ik denk dat boeken via bol.com nog het meeste opleveren/ makkelijker verkopen..

Misschien wel. Maar waar ik van baal ik dat mensen het recht hebben om het te retourneren. Ik ben geen winkel en gelukkig hoef ik niet te leven van de verkoop van de boeken. Dus de rest gaat nu gratis weg.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:37

Boeken vind ik altijd lastig om te verkopen.

Ik ben ik afwachting van iemand die voor een blazer komt, als hij komt....
Hij had afgelopen zaterdag interesse, wilde langskomen. Prima zeg maar wanneer.
Toen wilde hij verzenden met een betaalverzoek. Geen probleem betaalverzoek gestuurd.
Na een paar dagen een berichtje dat hij dinsdag pas kon betalen. Geen probleem betaal je toch dinsdag
Toch weer een berichtje dat hij vandaag wilde komen ophalen. Ben benieuwd.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 01:18

Krijfen jullie ook van die rare reacties via marketplace? Heb zelf nieuwe matrassen gekocht, dus mijn oude er gratis af te halen op gezet (van goh, misschien kan ik er nog iemand blij mee maken).
Krijg je gelijk: wat is je adres?
Kan het om 12.00?

Euh, ook hallo, en nee het kan niet om 12.00

“Oh, jij buiten zetten, ik zeker halen!”

Ok: dus jij wil op het moment dat ik er niet ben dat er een matras buiten staat?

Ik flikker het ding wel weg....

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:30

Ik ben gestopt met dingen gratis weggeven, dus dit soort gesprekken ken ik. Wat een gezeik kwam daar vaak van. Zeker als het een populair item is, dan ook berichtjes met zielige verhalen, alsof ik daar op zit te wachten.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:19

LadyMadonna schreef:
Krijfen jullie ook van die rare reacties via marketplace? Heb zelf nieuwe matrassen gekocht, dus mijn oude er gratis af te halen op gezet (van goh, misschien kan ik er nog iemand blij mee maken).
Krijg je gelijk: wat is je adres?
Kan het om 12.00?

Euh, ook hallo, en nee het kan niet om 12.00

“Oh, jij buiten zetten, ik zeker halen!”

Ok: dus jij wil op het moment dat ik er niet ben dat er een matras buiten staat?

Ik flikker het ding wel weg....

Het klinkt wellicht wat onvriendelijk maar ik denk dat het gewoon een taalbarriere is en dus lekker to the point, geen lastige zinnen. Iemand die weinig geld heeft, wellicht net in Nederland is komen wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:21

Had ik hier wel laatst een goede ervaring mee, had een hoop kinderkleding in de weggeefhoek op Facebook gezet met dat het leuk zou zijn een kleinigheidje voor mijn kids.
Kwam de zus van een kennis met echt teveel voor mijn kids, had echt niet gehoeven.

Kennen jullie mijn verhaal van afgelopen week nog over het terugstorten van het geld van het verwarmingselement?
Dat is dus niet gebeurd, beetje jammer dit, had het nog uitgebreid over het fatsoen van de mensen gehad, dat ik zo blij was dat er nog eerlijke mensen bestonden....
Dus niet -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:52

Futurevet: misschien. Maar een volledig geblokkeerd Facebook profiel, waardoor ik alleen profielfoto’s kan zien, een Belgisch telefoon nummer (want hij is net hier komen wonen...)....

En dan thuis komen en m’n huis is leeg...

T zat wel los lopen, maar je hoort zoveel rare dingen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:03

Ik lees dat mensen vaak vallen over het feit dat fb profielen leeg zijn en ze alleen profielfoto zien.
Maar dat heb ik ook.. Ben ik dan ook onbetrouwbaar?
Ik vind dat meer iets van de privacy dan van iemand die onbetrouwbaar is in het handelen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:06

Ik heb dat gehad met 2 bedden, gratis af te halen op Facebook gezet.
Kwam zelfde dag nog een Nederlands paar om het bed op te halen ging heel snel.
Later op de dag 2 heren uit ergens Oostblok denk ik, spraken alleen Engels met zwaar Oostbloks accent ook super netjes afgehandeld en gaven mij nog 20 euro omdat ze zo blij waren.

Heerlijk als het zo snel en makkelijk en vriendelijk gaat

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:30

Biebz schreef:
Ik lees dat mensen vaak vallen over het feit dat fb profielen leeg zijn en ze alleen profielfoto zien.
Maar dat heb ik ook.. Ben ik dan ook onbetrouwbaar?
Ik vind dat meer iets van de privacy dan van iemand die onbetrouwbaar is in het handelen.

Ik heb mijn FB profiel ook zo goed mogelijk afgesloten, zelfs hier op Bokt heb ik een leeg profiel. Dat is mijn voorkeur.

Ik snap niet wat je er gek aan vindt. Jij biedt iets gratis aan, iemand anders gaat op jouw aanbod in alleen het voorgestelde uur past jou niet. Volgende stap in mijn ogen is dat jij een uur voorstelt waarop het wel voor je past? Soms kan je ook te veel beren op de weg zien. Nu, je moet doen waar je je goed bij voelt natuurlijk, maar als je zo snel achterdochtig bent is online adverteren op Marktplaats misschien niet echt je ding en kan je het beter naar de kringwinkel brengen. Dan moet er niemand aan je deur komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:35

Het was wel meer dan dat he... allereerst al direct vragen om een adres.... dat zou niet mijn eerste vraag zijn en dat geef ik dan ook pas als er een afspraak is.