moonfish13 schreef:Maar ok stel die pedo oom heeft nog nooit, nog nooit aan een kind gezeten.
Is het dan eerlijk hem te verbannen om iets waar hij ook niet vrijwillig voor gekozen heeft?
Als ik moet kiezen tussen dat, en het risico dat hij zich toch een keer vergrijpt...... bescherm ik toch liever een onschuldig kind.
moonfish13 schreef:Ik zou mezelf geloof ik ergens ophangen in een bos, ik zou niet verder willen leven met het idee dat iedereen me uitbraakt.
En dan vooral omdat ik dan echt echt nooit een kind zou aanraken.
Maar die garantie is er niet. Ik geloof echt van heel veel mensen dat ze het goed bedoelen. Ben ik van overtuigd. Maar er kan altijd een zwak moment zijn, een kwetsbaar moment. En dan? Maar het is wel een kind........
moonfish13 schreef:Dan afgestraft worden, buitengesloten, er níks over kunnen zeggen zonder finaal afgemaakt te worden, en 0.0 begrip.
Dat hoeft toch niet. Het is niet of het een of het ander. Maar ik zou je wel weghouden van mijn kinderen. En ik zal het heel goed vinden dat iemand in therapie gaat daarvoor, dat er begrip voor is....... super. Maar daarom hoeven mijn kinderen nog geen risico te lopen op een levenslang trauma.
moonfish13 schreef:Men hoeft er niet om te juichen, doe ik dan zelf ook niet, maar verstoten worden om wat ik zelf never zelf gewenst heb lijkt me vreselijk.
Daar mag best énig begrip voor zijn imo.
Wat mij betreft is daar echt wel begrip voor, maar dat begrip kan ook zonder risico te nemen voor het kind. Want ik ben zo iemand waar je gerust op bezoek mag komen, maar dan gaan de kinderen even naar opa en oma.