Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:42

Nabster schreef:
* Ik heb een hekel aan verkleinwoorden. Je bent GEEN kabouter. Een vrouw heeft geen handjes of mondje. Je koopt geen huisje en geen hengstje. Praat normaal.

* Engelse taal in Nederlands verweven en dan nog slecht ook. Als je het niet kan, laat het dan gewoon. Het staat niet hip, enkel dom.

*Mensen die topics openen met 15 foto's en dat dan de dieren een verhaal vertellen....brrrrrrrrrr.

*1000 topics over dezelfde saaie pony met elke keer een ander hoedje op. Kom op, wie zit daar nou echt op te wachten.

* Dat alles maar lekker moet zijn. Lekker wandelen, lekker tv kijken, lekker dit en lekker dat. Of dat je lekker moet genieten. Sodeju eens een eind op denk ik dan. Ik wantrouw serieus mensen die altijd optimistisch zijn.

Zo, dat lucht op.

Ha ik deel jouw mening *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:46

Nikass schreef:
Palmera schreef:

Ja, ik kan me dat wel voorstellen. In weze zijn het gewoon seksuele gevoelens. Dat diegenen voor wie die gevoelens bestemd zijn niet de leeftijd hebben zich daarmee bezig te houden en overwogen keuzes te maken is natuurlijk zeer frustrerend.

Eigenlijk net zo frustrerend als bv ern homoseksuele man in een land waar homoseksualiteit verboden is.

Eh nee, homofilie is een geaardheid. Pedofilie is een stoornis.

Dit is volledig cultureel bepaald. Homofilie werd ook gezien als een stoornis.

En nee ik ben niet voor pedoseksualiteit.

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:51

In de huidige psychologie is het nog altijd een stoornis. Of is necrofilie dan ook een geaardheid?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:52

Voor mij wel. Het zit namelijk in je aard. En het lijkt me behoorlijk vervelend als er iets strafbaars in je aard zit.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:12

Sheran schreef:
Voor mij wel. Het zit namelijk in je aard. En het lijkt me behoorlijk vervelend als er iets strafbaars in je aard zit.

Nou, dit dus. Want ook ik vind dat je van alles wat onschuldig is af moet blijven, het is uitstekend dat er wetten zijn. Maar neemt niet weg dat het heel frustrerend moet zijn voor diegene wiens gevoelens dus verboden zijn.

Klein aandachtspuntje is trouwens dat in sommige landen homoseksualiteit verboden is maar zeer jonge meisjes wel uitgehuwelijkt mogen worden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:29

Ik denk als ik dit allemaal lees mijn meest impopular mening is dat het mij geen bal uitmaakt hoeveel kinderen mensen nemen.
Al nemen ze er tien. :D
Ik hoef er geen, maar snap prima dat mensen er wel drie willen.
Ieder mens zijn keuze.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:02

Ik vind veel 'knappe' acteurs zoals Ryan Gosling, Orlando Bloom, Channing Tatum enz. lelijk :+

Ik vind dat veel mensen te snel een (potentiële) relatie opgeven.

Ik vind dat van teveel wordt gevonden dat we er recht op hebben, en als gevolg hierop dat ouders hun kinderen teveel geven ipv dat die kinderen er zelf voor gaan werken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:03

Palmera schreef:
Sheran schreef:

Nou, dit dus. Want ook ik vind dat je van alles wat onschuldig is af moet blijven, het is uitstekend dat er wetten zijn. Maar neemt niet weg dat het heel frustrerend moet zijn voor diegene wiens gevoelens dus verboden zijn.

Klein aandachtspuntje is trouwens dat in sommige landen homoseksualiteit verboden is maar zeer jonge meisjes wel uitgehuwelijkt mogen worden.

Uiteraard is dat frustrerend, zo ook voor mensen die graag iemand in elkaar slaan of vermoorden maar dat niet mogen. Maakt het nog geen geaardheid.
Pedofilie is niet iets waar je mee geboren wordt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:04

Wat dan? Krijg je het aangeleerd door de maatschappij?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:10

0Lunerancea0 schreef:
Ik vind veel 'knappe' acteurs zoals Ryan Gosling, Orlando Bloom, Channing Tatum enz. lelijk :+

Ik vind dat van teveel wordt gevonden dat we er recht op hebben, en als gevolg hierop dat ouders hun kinderen teveel geven ipv dat die kinderen er zelf voor gaan werken.

eens, eens, eens :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:14

Sheran schreef:

Het is een (psychische-)stoornis die meestal tot uiting komt in de adolescentie. Over hoe het precies ontstaat is dacht ik nog geen eenduidigheid.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:21

0Lunerancea0 schreef:

*knip*

Volgens mij moeten jij en Danielleeee_ eens even in gesprek _O-

Danielleeee_ schreef:
Ik vind dat veel teveel mensen te lang in een relatie blijven hangen en er teveel tijd en moeite in stoppen. Het is 'maar' een relatie, en als het uitgaat, gaat niemand er dood van. Sommige mensen blijven maar maanden, jaren proberen, terwijl het eigenlijk al gedoemd is te mislukken. Uit elkaar gaan of scheiden is (vind ik) geen schande. Maar ik merk toch dat heel veel mensen daar anders over denken en maar blijven proberen en proberen, of dat anderen aanraden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:31

Nikass schreef:
Sheran schreef:

Het is een (psychische-)stoornis die meestal tot uiting komt in de adolescentie. Over hoe het precies ontstaat is dacht ik nog geen eenduidigheid.

Dit was ook het geval met homofilie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:43

Ik vind ook dat we mensen met gevoelens voor kinderen, welke daar niets mee doen moeten steunen op een correcte wijze.
Stel je lievelingsoom blijkt deze gevoelens te hebben maar je kind van 4 is jarig.
Dan is het toch een kleine moeite te bellen en te vragen of die verjaardag niet teveel is?
En of evt later die week een bakkie komen doen voor je kind, en dan niet die twee alleen laten voor hem een oplossing is?
Niet om te betuttelen maar om te laten zien dat je in elk geval begrip hebt voor de geaardheid.
Denk dat zo’n persoon dan makkelijker gaat praten, zich veiliger voelt, en misschien wel superblij is met je medewerking.
Volgens mij maak je zo’n persoon daar oprecht heel gelukkig van.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:51

Nou, heel eerlijk zou ik die oom niet uitnodigen. Er zijn ook nog andere kinderen vaak op een verjaardag van een kind. Mijn eerste verantwoordelijk is naar de kinderen toe en niet naar de oom.

Maar los daarvan, een pedofiel valt toch niet op alle kinderen? Een homo of hetero is toch ook niet verliefd op alle mannen (of vrouwen)?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:59

beert schreef:
Nou, heel eerlijk zou ik die oom niet uitnodigen. Er zijn ook nog andere kinderen vaak op een verjaardag van een kind. Mijn eerste verantwoordelijk is naar de kinderen toe en niet naar de oom.

Maar los daarvan, een pedofiel valt toch niet op alle kinderen? Een homo of hetero is toch ook niet verliefd op alle mannen (of vrouwen)?

Dit!

Homofilie = afwijkend van de norm maar hier geaccepteerd
Pedofilie = afwijkend van de norm maar hier niet geaccepteerd
Als je homo bent dring je je toch ook niet op aan heteromannen? Waarom zou een pefofiel zich dan vergrijpen? Het is al banketstaaf genoeg dat ze die gevoelens hebben, ze verketteren daarom zonder dat ze iets misdaan hebben vind ik onzin.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:01

Ook prima, jou keuze.
Maar inderdaad wellicht valt die oom niet op mijn kind, nou prima maar ik laat ze niet alleen.
Ik praat nu ook over iemand die voor mij dierbaar zou zijn, niet over een vage oom.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:33

Kaus schreef:
0Lunerancea0 schreef:

*knip*

Volgens mij moeten jij en Danielleeee_ eens even in gesprek _O-

Danielleeee_ schreef:
Ik vind dat veel teveel mensen te lang in een relatie blijven hangen en er teveel tijd en moeite in stoppen. Het is 'maar' een relatie, en als het uitgaat, gaat niemand er dood van. Sommige mensen blijven maar maanden, jaren proberen, terwijl het eigenlijk al gedoemd is te mislukken. Uit elkaar gaan of scheiden is (vind ik) geen schande. Maar ik merk toch dat heel veel mensen daar anders over denken en maar blijven proberen en proberen, of dat anderen aanraden.

Haha, ieder z'n mening toch :')
Maar ik vind scheiden nou ook weer geen schande. Ik bedoel meer dat ik "Oh, die leuke jongen appt je niet genoeg? NEXT!" of "Je twijfelt een weekje? NEXT!" niet een goed genoege reden vind. Misschien had ik moeten zeggen:
Ik vind dat partners (maar ook vrienden) tegenwoordig te snel ingeruild worden. Je hebt niet voor niets ooit voor die persoon gekozen. Gooi t niet direct weg als t even tegenzit.

En:
Ik vind Total US geen mooi paard. Hij ziet eruit als zo'n doorgefokte Duitse herder wiens kruis over de grond sleept.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:03

elnienjo schreef:
Als je homo bent dring je je toch ook niet op aan heteromannen? Waarom zou een pefofiel zich dan vergrijpen? Het is al banketstaaf genoeg dat ze die gevoelens hebben, ze verketteren daarom zonder dat ze iets misdaan hebben vind ik onzin.

Lekker dan, je zal maar als homo vergeleken worden met een pedo. Liefde tussen 2 mensen is iets echts wat gevierd mag worden. Pedofilie is iets wat je nooit in de praktijk mag brengen.

En nee, die oom zou hier ook niet meer over de vloer komen dan.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:38

Tijdens mijn etentje van vanavond bedacht ik ook een onpopulaire mening van mezelf: Het boeit me weinig als ik een haar in mijn eten vind.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:43

Maar ok stel die pedo oom heeft nog nooit, nog nooit aan een kind gezeten.
Is het dan eerlijk hem te verbannen om iets waar hij ook niet vrijwillig voor gekozen heeft?
En nu niet direct creeps als Michael P erbij halen ofzo, maar puur mensen die echt onschuldig zijn.

Ik zou mezelf geloof ik ergens ophangen in een bos, ik zou niet verder willen leven met het idee dat iedereen me uitbraakt.
En dan vooral omdat ik dan echt echt nooit een kind zou aanraken.
Dan afgestraft worden, buitengesloten, er níks over kunnen zeggen zonder finaal afgemaakt te worden, en 0.0 begrip.
Nee ik zou denk ik een eind aan mijn leven maken eerlijk gezegd.
Men hoeft er niet om te juichen, doe ik dan zelf ook niet, maar verstoten worden om wat ik zelf never zelf gewenst heb lijkt me vreselijk.
Daar mag best énig begrip voor zijn imo.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:52

moonfish13 schreef:
Is het dan eerlijk hem te verbannen om iets waar hij ook niet vrijwillig voor gekozen heeft?

Als ik moet kiezen tussen dat, en het risico dat hij zich toch een keer vergrijpt...... bescherm ik toch liever een onschuldig kind.
moonfish13 schreef:
Ik zou mezelf geloof ik ergens ophangen in een bos, ik zou niet verder willen leven met het idee dat iedereen me uitbraakt.

Maar die garantie is er niet. Ik geloof echt van heel veel mensen dat ze het goed bedoelen. Ben ik van overtuigd. Maar er kan altijd een zwak moment zijn, een kwetsbaar moment. En dan? Maar het is wel een kind........
moonfish13 schreef:
Dan afgestraft worden, buitengesloten, er níks over kunnen zeggen zonder finaal afgemaakt te worden, en 0.0 begrip.

Dat hoeft toch niet. Het is niet of het een of het ander. Maar ik zou je wel weghouden van mijn kinderen. En ik zal het heel goed vinden dat iemand in therapie gaat daarvoor, dat er begrip voor is....... super. Maar daarom hoeven mijn kinderen nog geen risico te lopen op een levenslang trauma.

moonfish13 schreef:
Men hoeft er niet om te juichen, doe ik dan zelf ook niet, maar verstoten worden om wat ik zelf never zelf gewenst heb lijkt me vreselijk.

Wat mij betreft is daar echt wel begrip voor, maar dat begrip kan ook zonder risico te nemen voor het kind. Want ik ben zo iemand waar je gerust op bezoek mag komen, maar dan gaan de kinderen even naar opa en oma.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 00:05

Ik denk vooral dat de stap naar hulpverlening kleiner wordt als er maatschappelijk meer weet over is. Als je nu het woord pedo zegt dat begint iedereen meteen te steigeren en te roepen dat ze dood moeten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 00:47

moonfish13 schreef:
En nu niet direct creeps als Michael P erbij halen ofzo, maar puur mensen die echt onschuldig zijn.

Nee ik zou denk ik een eind aan mijn leven maken eerlijk gezegd.

Kindvrij had ik gezegd, superwelkom, prima. Maar nu met 2 kinderen? Absoluut niet. Ik kan ze niet beschermen tegen al het kwaad maar bewust een pedofiel binnenhalen zal ik nooit doen. Al kost het een leven. 10 levens voor mijn part.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 00:54

Avalanche, daarom schreef ik in mijn eerdere post ook dat ik dan zou zorgen dat de pedo in kwestie geen moment alleen kan zijn met mijn kind.
Ook niet voor even naar de wc, gewoon niet, ter bescherming van beiden.
Maar verder, ik vind ook dat je geen risico's nemen moet hoor, daar zijn we het volledig over eens!
Zoals Amber_anne zegt, nu is het gewoon zo dat men al gauw blert dat ze dood moeten of weet ik wat voor verwensingen of bedreigingen.
Waarom niet gaan voor veiligheid bij een niet-praktiserende pedo zónder diegene af te maken?

Overigens denk ik dat het wel lastiger word als het iemand is die je lief hebt, nu hangt er nul lading aan die pedo, nu is het de viespeuk en het mens erachter ken je niet.
Stel nou dat het iemand is waar je echt wel om geeft, en je hebt de mogelijkheid te zorgen dat diegene kan langs komen en geen moment alleen met je kinderen is...
Ik zie dan het gevaar niet, gewoon niet, en vooraf strikte afspraken over dat er niet op schoot gezeten wordt bijvoorbeeld, dat hij dat dan tactisch afhandelt met afleiding met lego ofzo.
Nu begrijp ik ook dat je als moeder inwendig denkt no way, maar of dat terecht is?
Overigens accepteer ik ieders visie hierin hoor, het is nogal een gevoelig onderwerp. :Y)