Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:39

Heeee ik was jullie kwijt!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:40

Silly1972 schreef:
Nou mijn apper van de afgelopen 2 dagen is net langs geweest en heeft een uur hier gezeten en dat is 59 min. te lang geweest. :roll:

Wat een verschrikking was dat zeg, op zijn foto's had ik al wat twijfel, maar hij zag er irl nog veel erger uit en stonk enorm naar zware shag.

Nou ja, next.... Hahaha

-O- Bah. Wist je dat ie rookte? Lijkt me een giga afknapper inderdaad.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:32

Ja wist wel dat hij rookte, maar hij deed het voorkomen alsof hij af en toe eens een sigaretje rookte.
Maar hij kwam met zijn pak zware shag en enorme rookwalm binnen.

Peelie, groot gelijk hoor, dat is veel belangrijker.

Nou ja uiteindelijk toch een gezellige avond gehad met mijn eerste Tinderdate (die waar ik het in het begin over had :o)
Hij blijft toch wel erg leuk hoor.
Hebben zaterdag weer afgesproken.
Denk dat hij er voor zichzelf teveel druk op had gelegd.
Dit is leuk zo.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:36

Ja dat is heel wat anders dan "af en toe een sigaretje". Dat ruik je ook echt wel. Ik had een date via Happn die zei van ja af en toe op een feestje rook ik nog wel eens eentje maar ik heb ze zelf niet meer in huis en daar rook ik dus ook niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:39

Qua roken is een beetje als de cm's in hun broek, ze brengen het gunstig :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:46

Relaxed schreef:

Hahahahaha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:11

Relaxed schreef:

Haha ja die ken ik ook ja! :roll:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:50

FatCat schreef:
Gisteren chat begonnen met een oudere man (8 jaar ouder). Maar er was echt 0.0 dynamiek. Spijtig als dat gebeurd. Dan vraag ik me altijd af, hoe zou het zijn mochten we elkaar in het echt hebben ontmoet, zou het dan wel een leuk gesprek zijn?

Dat vind ik echt het nadeel van online daten en daarom begin ik er ook niet aan. Er wordt zo veel waarde aan dat online gesprek gehecht. Ieder woord, iedere smiley wordt uitgeplozen. Als er een dag niks gestuurd wordt, is er al paniek en zal het hem vast wel niet worden. Gesprekken worden nagelezen om op negatieve punten te betrappen om die dan uit te vergroten. Te veel smileys, te weinig smileys, de verkeerde smileys. Enzoverder enzovoorts. We verwachten eigenlijk perfectie en een klap, boem, dit is hem. Aan de hand van wat woordjes op een scherm.

Er moet daar echt wat meer relax mee omgegaan worden. Online wereld is goed om mensen te leren kennen, maar get out there, spreek af, zie in real life of de dynamiek er is of niet. Hecht minder waarde aan online woorden. Vroeger (ook voor mijn tijd btw :D ) belde een jongen nog met een ouderwetse telefoon op maandag naar een meisje om haar mee uit te vragen. En dan was het gewoon wachten tot zaterdag voordat je haar zag. Geen appjes of facetimen tussendoor. :+

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:26

Ik denk dat we een andere betekenis aan het woord ''Dynamisch'' hechten. Voor mij betekend dit dat beide mensen echt dingen willen te weten komen over een ander. Iedereen zeg wel eens wat verkeerd incl mezelf en perfectie verwacht ik al helemaal niet.

Wat ik zoek in een eerste gesprek is enthousiasme, klein beetje humor en oprechtheid. Als dat goed zit en ze vragen me uit zeg ik ja hoor! En als hun mij niet vragen, vraag ik het gewoon zelf.

In dit geval is het zo een interview stijl van gesprek, net alsof we beiden vinden dat we moeite moeten doen,terwijl eigenlijk er toch geen interesse is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:27

Nou inderdaad, als er echt interesse is dan moet een gesprek niet zo moeilijk zijn.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:36

Mog ik hier een vraag stellen over Lexa - of is daar een aparte topic voor?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:39

Relaxed schreef:

Whaha :')
Dat is inderdaad wel een afknapper Silly. Ik vind roken persoonlijk niet zo'n ramp, maar zo enorm veel wel..
Om 14u date 2 met de Brit. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:52

FatCat schreef:
Ik denk dat we een andere betekenis aan het woord ''Dynamisch'' hechten. Voor mij betekend dit dat beide mensen echt dingen willen te weten komen over een ander. Iedereen zeg wel eens wat verkeerd incl mezelf en perfectie verwacht ik al helemaal niet.

Wat ik zoek in een eerste gesprek is enthousiasme, klein beetje humor en oprechtheid. Als dat goed zit en ze vragen me uit zeg ik ja hoor! En als hun mij niet vragen, vraag ik het gewoon zelf.

In dit geval is het zo een interview stijl van gesprek, net alsof we beiden vinden dat we moeite moeten doen,terwijl eigenlijk er toch geen interesse is.

Ik denk dat zeer weinig mensen veel moeite doen voor iets waar ze niet in geïnteresseerd zijn. En het kan dat de vonken er niet meteen van afspatten en dat het gesprek niet meteen het juiste ritme en tempo heeft en dat er eerst wat onhandig heen en weer gevraagd wordt. Maar ik zou daar niet meteen zo negatief tegenover staan. Het enige wat je zeker weet is wat jouw gevoel is. Al de rest (wat hij denkt, hoe ver zijn interesse gaat, hoeveel moeite hij al dan niet doet etc) is puur speculatie en invulling van jouw kant naar aanleiding van jouw gevoel. :)
Natuurlijk kan het zijn dat een gesprek echt niet loopt en dat het stilaan uitdooft, maar die kans wordt alleen maar groter als je er vanaf het begin zelf al tegenaan kijkt als een interview zonder interesse.
Geen kritiek by the way, ik probeer alleen het eens op een andere manier te bekijken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:03

FatCat schreef:
Mog ik hier een vraag stellen over Lexa - of is daar een aparte topic voor?

Van mij wel, desnoods via pb.

Spannend Mlies, maar scheelt, het is al date 2

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:42

Gini schreef:
FatCat schreef:
Gisteren chat begonnen met een oudere man (8 jaar ouder). Maar er was echt 0.0 dynamiek. Spijtig als dat gebeurd. Dan vraag ik me altijd af, hoe zou het zijn mochten we elkaar in het echt hebben ontmoet, zou het dan wel een leuk gesprek zijn?

Dat vind ik echt het nadeel van online daten en daarom begin ik er ook niet aan. Er wordt zo veel waarde aan dat online gesprek gehecht. Ieder woord, iedere smiley wordt uitgeplozen. Als er een dag niks gestuurd wordt, is er al paniek en zal het hem vast wel niet worden. Gesprekken worden nagelezen om op negatieve punten te betrappen om die dan uit te vergroten. Te veel smileys, te weinig smileys, de verkeerde smileys. Enzoverder enzovoorts. We verwachten eigenlijk perfectie en een klap, boem, dit is hem. Aan de hand van wat woordjes op een scherm.

Er moet daar echt wat meer relax mee omgegaan worden. Online wereld is goed om mensen te leren kennen, maar get out there, spreek af, zie in real life of de dynamiek er is of niet. Hecht minder waarde aan online woorden. Vroeger (ook voor mijn tijd btw :D ) belde een jongen nog met een ouderwetse telefoon op maandag naar een meisje om haar mee uit te vragen. En dan was het gewoon wachten tot zaterdag voordat je haar zag. Geen appjes of facetimen tussendoor. :+

Als jij er zo over denkt dan snap ik wel dat het niks voor jou is.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:44

Ik sta er dan ook niet zo negatief tegenover :) Vind het gewoon spijtig en daarom ook de bedenking hoe de eerste ontmoetig had verlopen in real life :) want idd online is maar online. En toch ben je opzoek naar een beetje click, anders heb je elke avond iets.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:59

Waar moet je dan wel waarde aa hechten Gigi?
Je kan toch niet elke match irl van ontmoeten??
Je gaat toch eerst kijken of hij dat wel waard is?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:33

Ik snap wat Gini zegt. Je hoeft niet alles zo serieus te nemen of uit te pluizen, te overdenken.
‘Wel waard zijn’ vind ik persoonlijk wat naar klinken.
Het is maar een date of een gesprek.

Eerlijk gezegd ben ik best kattig geweest in het gesprek op tinder tegen mijn date, ik zat zelfs te overwegen om het af te zeggen.
Maar blijkt hartstikke leuke en lieve gast te zijn :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:36

Je snap best wat ik bedoel

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:47

Silly1972 schreef:
Waar moet je dan wel waarde aa hechten Gigi?
Je kan toch niet elke match irl van ontmoeten??
Je gaat toch eerst kijken of hij dat wel waard is?

Van mij 'moet' je echt absoluut niet, echt absoluut niet. Je moet alleen iets doen als je je er goed bij voelt. Maar ik zou het jammer vinden als je leuke mensen misloopt door enkel het analyseren van woorden op een schermpje. Ik probeer daarom gewoon eens een ander licht op de situatie te werpen, je te laten omdenken.

Juist dat je het woord 'waarde' gebruikt, zegt al veel. Er wordt waarde gehecht aan online woorden, naar mijn mening soms te veel. Wanneer iemand veel vragen stelt is het interviewstijl zonder veel interesse, wanneer iemand veel smileys stuurt is die te clingy en klef, wanneer iemand niet als eerste het gesprek begint doet die echt wel niet veel moeite. Pfff, appen is bijna moeilijker dan een echt gesprek.

Laat je niet tegenhouden door die "funverwoestende" gedachten. Laat het gesprek zijn gang gaan, blijf open en blijf zelf geïnteresseerd. Laat de ander zich uitdrukken op de manier waarop die zich het beste voelt en hang daar niet meteen een negatieve beoordeling aan. Als je na een drietal dagen nog aan het praten bent, ja, waarom zou je die persoon dan niet in real life ontmoeten? Dat is het toch het doel van een datingapp? Loopt het gesprek stil, dan is dat ook zo, is niet erg. Dan ga je er uiteraard niet aan trekken om er nog een afspraakje uit te krijgen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:53

OMG, okay laat maar, want volgens mij zeg jij hetgene wat zo ongeveer iedereen hier ook aan het doen is, dus ik snap je drift om iemand anders te laten denken niet.
Je pakt iemand op woorden, terwijl je zelf zegt dat je niet zo op woorden moet letten.
Maar ik laat deze discussie verder gaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:00

Oei, was dit al een discussie? Ik wil niemand overtuigen van wat ik zeg. Eigenlijk was het meer een oppepper van 'he, laat je niet gek maken door je eigen gedachten over het gesprek, kan goed zijn dat die kerel hartstikke geïnteresseerd in je is'. Maar ik merk dat mijn inbreng niet gewenst is, dus dan laat ik het hier ook bij.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:19

Ik ben van mening dat iedereen het moet doen op zijn of haar manier.
Als je ergens aan irriteert prima, dan is dat zo. Iedereen is anders...

Hier intens verdrietig ;( gisteren plotseling mijn paard moeten laten inslapen op de kliniek. Ernstige koliek en te hoog risico voor operatie. Was helemaal mis dus snel de keuze moeten maken...tjezus wat zwaar!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:19

Gini, je hebt gelijk, maar ik vrees dat je boodschap geen meerwaarde heeft voor de mensen in dit topic. Ik zie hier namelijk niemand met te hoge verwachtingen van de eerste chat. Groepje nuchtere mensen als je het mij vraagt, en soms een heel stukje nuchterder dan de mannen die we online tegen komen. Vandaar ook de recentelijk klachten over klefheid. Dit kwam van mensen die we zelf nog niet hadden ontmoet! Wie vult er dan te veel in?

Gini schreef:
Wanneer iemand veel vragen stelt is het interviewstijl zonder veel interesse...
Nu vul jij in. Hij steld juist niet veel vragen en het komt vooral vanuit mijn kant. Vandaar de interviewstijl opmerking.

Gini schreef:
Laat je niet tegenhouden door die "funverwoestende" gedachten. Laat het gesprek zijn gang gaan, blijf open en blijf zelf geïnteresseerd. .
Ik ga geen interesse forceren sorry. Daar is het leven te kort voor, en te veel leuke mensen die je kan ontmoeten :)

Gini schreef:
Als je na een drietal dagen nog aan het praten bent, ja, waarom zou je die persoon dan niet in real life ontmoeten? Dat is het toch het doel van een datingapp?
Ik snap je punt niet. Ik, en ik denk meerder damens/heren hier, hebben echt niet eerst 3 dagen chatten nodig voordat we IRL willen ontmoeten. Mijn 2 dates tot nu toe vloeiden voort uit het eerste gesprek.

Gini schreef:
Loopt het gesprek stil, dan is dat ook zo, is niet erg. Dan ga je er uiteraard niet aan trekken om er nog een afspraakje uit te krijgen.

Doet iemand dat hier dan? Jeetje, dat zou een beetje wanhopig zijn.

EDIT- wellicht een leuk idee om je eigen topic aan te maken met deze discussie. Iedereen hier heeft zijn eigen stijlen en filosofie. Dit topic is niet om dit van elkaar in vraag te stellen.
Laatst bijgewerkt door FatCat op 30-05-19 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:20

LL wat erg Y;(