Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silly1972 schreef:Nou mijn apper van de afgelopen 2 dagen is net langs geweest en heeft een uur hier gezeten en dat is 59 min. te lang geweest.![]()
Wat een verschrikking was dat zeg, op zijn foto's had ik al wat twijfel, maar hij zag er irl nog veel erger uit en stonk enorm naar zware shag.
Nou ja, next.... Hahaha
FatCat schreef:Gisteren chat begonnen met een oudere man (8 jaar ouder). Maar er was echt 0.0 dynamiek. Spijtig als dat gebeurd. Dan vraag ik me altijd af, hoe zou het zijn mochten we elkaar in het echt hebben ontmoet, zou het dan wel een leuk gesprek zijn?
FatCat schreef:Ik denk dat we een andere betekenis aan het woord ''Dynamisch'' hechten. Voor mij betekend dit dat beide mensen echt dingen willen te weten komen over een ander. Iedereen zeg wel eens wat verkeerd incl mezelf en perfectie verwacht ik al helemaal niet.
Wat ik zoek in een eerste gesprek is enthousiasme, klein beetje humor en oprechtheid. Als dat goed zit en ze vragen me uit zeg ik ja hoor! En als hun mij niet vragen, vraag ik het gewoon zelf.
In dit geval is het zo een interview stijl van gesprek, net alsof we beiden vinden dat we moeite moeten doen,terwijl eigenlijk er toch geen interesse is.
Gini schreef:FatCat schreef:Gisteren chat begonnen met een oudere man (8 jaar ouder). Maar er was echt 0.0 dynamiek. Spijtig als dat gebeurd. Dan vraag ik me altijd af, hoe zou het zijn mochten we elkaar in het echt hebben ontmoet, zou het dan wel een leuk gesprek zijn?
Dat vind ik echt het nadeel van online daten en daarom begin ik er ook niet aan. Er wordt zo veel waarde aan dat online gesprek gehecht. Ieder woord, iedere smiley wordt uitgeplozen. Als er een dag niks gestuurd wordt, is er al paniek en zal het hem vast wel niet worden. Gesprekken worden nagelezen om op negatieve punten te betrappen om die dan uit te vergroten. Te veel smileys, te weinig smileys, de verkeerde smileys. Enzoverder enzovoorts. We verwachten eigenlijk perfectie en een klap, boem, dit is hem. Aan de hand van wat woordjes op een scherm.
Er moet daar echt wat meer relax mee omgegaan worden. Online wereld is goed om mensen te leren kennen, maar get out there, spreek af, zie in real life of de dynamiek er is of niet. Hecht minder waarde aan online woorden. Vroeger (ook voor mijn tijd btw) belde een jongen nog met een ouderwetse telefoon op maandag naar een meisje om haar mee uit te vragen. En dan was het gewoon wachten tot zaterdag voordat je haar zag. Geen appjes of facetimen tussendoor.
Silly1972 schreef:Waar moet je dan wel waarde aa hechten Gigi?
Je kan toch niet elke match irl van ontmoeten??
Je gaat toch eerst kijken of hij dat wel waard is?
Gini schreef:Nu vul jij in. Hij steld juist niet veel vragen en het komt vooral vanuit mijn kant. Vandaar de interviewstijl opmerking.Wanneer iemand veel vragen stelt is het interviewstijl zonder veel interesse...
Gini schreef:Ik ga geen interesse forceren sorry. Daar is het leven te kort voor, en te veel leuke mensen die je kan ontmoetenLaat je niet tegenhouden door die "funverwoestende" gedachten. Laat het gesprek zijn gang gaan, blijf open en blijf zelf geïnteresseerd. .
Gini schreef:Ik snap je punt niet. Ik, en ik denk meerder damens/heren hier, hebben echt niet eerst 3 dagen chatten nodig voordat we IRL willen ontmoeten. Mijn 2 dates tot nu toe vloeiden voort uit het eerste gesprek.Als je na een drietal dagen nog aan het praten bent, ja, waarom zou je die persoon dan niet in real life ontmoeten? Dat is het toch het doel van een datingapp?
Gini schreef:Loopt het gesprek stil, dan is dat ook zo, is niet erg. Dan ga je er uiteraard niet aan trekken om er nog een afspraakje uit te krijgen.