Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:29

Silly-woman
Hier hetzelfde hoor, de overburen hebben 1 keer per jaar een feestje waarbij er tot laat best wat herrie is
Ik ga om die ene keer per jaar ook echt niet moeilijk doen :n

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:27

Wauw wat een engelengeduld hebben jullie. Je kunt natuurlijk ook niet veel anders, maar jemig wat duurt t allemaal lang zeg. Hopelijk snel meer duidelijkheid!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:27

Ik ben ook wel in voor een feestje haha.

Vraag voor de zekerheid dan wel even een evenementen vergunning aan bij de gemeente :P en doe een briefje in de bus, dan kunnen ze nooit zeggen dat ze het niet wisten.

En dan idd helemaal los gaan :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:56

Mega vreugdevuur bouwen van alle spullen die nog op jouw grond staan wanneer het eindelijk rond is. }>

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:44

Rebecca schreef:
Confetti kanon in de richting van hun :')

Helaas waait het ook weg en vergaat het niet super slecht voor het millieu. Confetti in de buitenlucht is niet meer van deze tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:48

litilaura schreef:
[naam] schreef:
Confetti kanon in de richting van hun :')

Helaas waait het ook weg en vergaat het niet super slecht voor het millieu. Confetti in de buitenlucht is niet meer van deze tijd.

-O- geen confetti dus

Giertank kanon dan maar :Y)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:51

Reuze Berenklauw of duizendknoop zaad als je echt iemand haat }:)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:33

litilaura schreef:
Reuze Berenklauw of duizendknoop zaad als je echt iemand haat }:)

Maar liever niet bij je buren.
Onze buren hebben duizenknoop en doen er niets aan. Het is om te janken |(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:34

Er is biologisch afbreekbare confetti

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:35

Ik ben meer #teamglitter. En dan zo'n waaier die het door je hele huis blaast. :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:20

Stro hakselaar ipv confettikanon.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 22:45

Even wat goed nieuws, na 2 dagen bikkelen hebben we weer stroom in de schuur! Morgen aan de slag met het dicht maken van het plafond en opruimen van alle zooi.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:06

Yeahhh dat is fijn!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 00:09

Go team jij!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 08:34

Wel biologisch afbreekbare glitter en ik ben voor

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:24

Ik zou een lintje ophangen op die terug gewonnen plek, die als officieel moment doorknippen met glitter, confetti en luid gejoel en dan allemaal op die plek gaan feesten. :D Zo'n kans krijg je maar één keer in je leven! :))

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:39

Moonfight schreef:
bigone schreef:
Camera’s hoef je toch niet mee te wachten ? Zou ze meteen plaatsen, hoe meer overtredingen te bewijzen zijn hoe beter .

Helaas bestaat er ook zoiets als tijd en budget ;)

Schijnt ook dat als je erf niet omheind is het niet perce strafbaar is om het te betreden. Of er moet een bordje staan met verboden toegang. Dus dat eerst eens allemaal netjes regelen. Anders heb je geen reet aan die camera's.

Wij hebben dezelfde ellende gehad met buren via internet een camera besteld jr hebt wel bewijs dus doen hoeft geen dure te zijn

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 11:30

Weer een updatetje. We hebben nu toch het vermoeden dat ze een graafmachine hebben laten komen enkel voor het doorbreken van onze kabel.

Gistermorgen hadden ze opeens een schuttingdeel verwijderd bij het stukje grond wat ze afgelopen week onkruidvrij hadden gemaakt (via ons erf). Dat stukje grond is van hun maar ons toiletraam en bijkeukenraam zitten hier langs. Met de koop hebben ze dat stukje niet bij hun grond getrokken maar als een soort niemandsland gelaten. Wel hebben ze heeeeeel duidelijk gemaakt dat het stukje van hun was. Soms waaide er met een storm wel eens wat heen van ons, een emmer oid. Maar verder doen wij ook niks op die grond.

Omdat ze vorige week via ons erf (zonder overleg) daar onkruid hebben verwijderd (voor het eerst in 5 jaar, het was een aardig jungle ondertussen) hadden wij al besloten dat af te willen sluiten vanaf onze kant. Dan ontstaat er echt een hokje van 4 vierkante meter en moeten ze over hun eigen schutting klimmen om erbij te kunnen. Maar dan nodigen ze zichzelf niet meer uit om het via onze kant te doen.

Maar dat hoeft dus niet meer! Want onze lieve buren hebben hier zelf een tussenwand/schutting geplaatst. Waarschijnlijk met de intentie dat wij dit echt heel vervelend zouden vinden. Hier zijn ze gister de hele dag erg druk mee geweest. Wij hebben lekker ons eigen ding gedaan en vooral erg veel lol gehad. Wij hoeven dat nu niet meer zelf te doen en met hun 'wraakactie' doen ze juist precies wat wij willen :+ .

Toen de schutting open was konden we natuurlijk even goed in hun tuin spieken wat ze nou aan het graven zijn geweest. En naast dat je kan zien dat er is gegraven (alsin er is geen gras meer) is er niks gebeurd. Geen kabel getrokken vanaf het huis, niks uitgegraven, niks geplant, helemaal niks.

Ze hebben natuurlijk anderhalve week geleden de dagvaarding ontvangen. En ik vermoed dat ze erg boos zijn daarover. En dat ze nu als 'wraak' eindelijk alles aan het opsplitsen zijn zoals het jaren geleden al had moeten gebeuren. Natuurlijk is dat even naar omdat ze dan kabels gaan doorhakken maar uiteindelijk geeft dat wel het resultaat dat je niks meer met elkaar van doen hebt. Dus wij zijn eigenlijk helemaal voor :') .

Ze zijn nu wel een deur in de schutting aan het maken om bij dat gekke hoekje te komen. Even afwachten of ze dat ook echt vaak gaan gebruiken of dat deze alleen gebruikt word om 1x per jaar daar onkruid te wieden. Ons wc raam zit daar namelijk wel naast. Maar anders gaat er gewoon wat folie op het raam.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:52

Geniaal dit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:55

Gewoon een schuif op de deur maken aan jullie kant :')

Succes met de gekkies! Het zou je dagbesteding maar zijn

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:56

Echt briljant dit :') . Deze mensen maken het zichzelf zo ontzettend moeilijk XD

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:58

MarjanB schreef:
Gewoon een schuif op de deur maken aan jullie kant :')

*\o/*

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 12:01

Ja ach, de buurman heeft momenteel geen werk dusja hij moet iets :+

We hadden het ook al over een slot gehad aan onze kant maar dat mag niet omdat het aan beide kanten van de nieuwe deur hun grond is.

Er is trouwens ook een stille oorlog bezig over een plantenpot :') . Deze stond in dat hoekje, al sinds wij daar zijn komen wonen. Plantenpot is waarschijnlijk van de oude bewoner (broer buurman). Buurvrouw had mij 2 jaar geleden al een keer aangesproken dat het hun grond was dus dat die pot daar niet mocht staan. Gaf toen aan dat hij niet van ons was, waarop ze reageerde dat hij gewoon weg moest. Ding lekker laten staan en helemaal ingegroeid in een bramenstruik. Met het leeghalen van dat stukje hebben ze die plantenpot weer bij ons gezet. Ik heb de pot daarna weer terug in dat hoekje gezet. Gister hebben ze hem weer bij ons gezet. Als ze klaar zijn met de deur zet ik de pot via ons raam weer op dat stukje :+ . Ze kunnen hem dan niet zomaar terug zetten omdat ze nu alles hebben afgesloten. Dus ze moeten of helemaal om lopen om de pot weer bij ons te bezorgen of hem over de schutting gooien. In dat laatste geval leg ik de scherven wel weer in dat hoekje.

Ja lekker kinderachtig, maarja je moet iets om het moraal goed te houden :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:12

Haha wauw wat een verhaal zeg, ik lees vol verbazing mee.
Valt daar dan iets aan te doen, als ze moedwillig de kabel hebben doorgebroken? Lijkt me wel lastig om te bewijzen niet?

En zo kinderachtig zou ik idd ook zijn :))

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:16

Ik lees al een tijdje stil mee maar heb net even echt hardop moeten lachen om jouw laatste verhaal over die plantenpot :') geniaal :')