Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bloempje13 schreef:Heb ik idd gezegd ja. Papa kan natuurlijk een hond nemen, hartstikke leuk!
Maar hij heeft blijkbaar al gezegd dat het alleen kan als ik die hond ook mee wil verzorgen en dan ben ik dus nu de “gebeten hond” zal ik maar zeggen. Want door mij kan het niet en dat is gemeen.
Heb gezegd dat het gemeen is om ze dingen te beloven die niet kunnen. Weet niet of dat handig was, maar het is wel zo...

Bloempje13 schreef:Owja. Pfff ik ben echt zo onhandig met dit soort dingen, ik heb nog n hoop te leren zeg, pfff.
Vind het wel lastig dat de kinderen mij dan ineens als de boosdoener zien (en dat ook uitspreken “jij bent stom, jij bent gemeen). Hoe kan je daar het beste mee omgaan? Ik geef dan bv aan dat ik me dat niet laat zeggen en in dit geval dus minder handig gereageerd misschien door te zeggen dat papa dat is door vanalles te beloven wat niet kan. Maar daarop in gaan of niet? Ik moet altijd wel beetje oppassen dat ik niet over me heen laat lopen, dat heb ik wel altijd gedaan, en vaak ook door de kinderen achteraf gezien.
Dat gaat nu wel beter, maar soms moet ik nog zo mn grenzen zoeken en leren om die op een normale manier te bewaken.
Bloempje13 schreef:Owja. Pfff ik ben echt zo onhandig met dit soort dingen, ik heb nog n hoop te leren zeg, pfff.
Vind het wel lastig dat de kinderen mij dan ineens als de boosdoener zien (en dat ook uitspreken “jij bent stom, jij bent gemeen). Hoe kan je daar het beste mee omgaan? Ik geef dan bv aan dat ik me dat niet laat zeggen en in dit geval dus minder handig gereageerd misschien door te zeggen dat papa dat is door vanalles te beloven wat niet kan. Maar daarop in gaan of niet? Ik moet altijd wel beetje oppassen dat ik niet over me heen laat lopen, dat heb ik wel altijd gedaan, en vaak ook door de kinderen achteraf gezien.
Dat gaat nu wel beter, maar soms moet ik nog zo mn grenzen zoeken en leren om die op een normale manier te bewaken.

belle_boef schreef:En zij mogen jou keuze daar over stom vinden. Dat is hun manier om met de teleurstelling om te gaan. Dat draait wel weer bij. En ze gaan het wel begrijpen
Bloempje13 schreef:Ja klopt zeker. Ik heb in het verleden vrij veel willen compenseren en aangezien al mijn grenzen weg waren moet ik daar wel nog mn eigen weg in vinden. Maar ik ben nog wel n beetje reeel, die hond, dat kan dus niet.
lizy29 schreef:Mijn kinderen zijn wel eens waar een stuk jonger maar hier word al duidelijk aangegeven dat je andere mensen met respect behandeld. Als ze dat dus niet doen, slaan/schoppen/schreeuwen, mogen ze even gaan afkoelen op de deurmat. Zodra ze gekalmeerd zijn leg ik rustig uit waarom ze naar de deurmat moesten en welk gedrag wel gewenst is in zo’n situatie. Ik ‘eis’ daarbij wel altijd een ‘sorry’ van ze en we sluiten af met een knuffel om het goed te maken.
)