Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:13

Doe het maar eens zwanger, kijken of je dan nog zo lacht. :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:14

Het is makkelijk om vooroordelen te hebben maar een klein beetje nadenken kan soms geen kwaad. De zwangeren hebben het inderdaad ook flink zwaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:31

Tazzey schreef:
Popstra schreef:
Mensen maak je eens niet druk om die warmte. Dat zure gedoe is niet goed voor jou en je omgeving! Het is heet ja en daar heeft iedereen last van maar met heel de zomer elke dag blijven zeiken en zaniken daar word het ook niet frisser van.

Ik zou je graag eens horen als je ziek bent, en dan niet een simpel griepje maar chronisch ziek. Waardoor je alleen maar veel zieker wordt door die enorme warmte. Is het zeiken als je al flauwvalt als je alleen naar het toilet loopt? Of als je gewoon even de trap op moet wandelen? Is het zeiken als je alleen maar kunt liggen in een afgesloten kamer met een verschrikkelijke hoofdpijn, een bloeddruk die langzaamaan gevaarlijk laag aan het worden is?

Ik vind je reactie behoorlijk ongepast. Er zijn helaas veel mensen die ziek zijn en waar die warmte zelfs gevaarlijk voor kan worden.

Nou dan heb ik nieuws voor je want ik ben chronisch ziek. Ik heb Bronchistacien en altijd benauwd. Voor mij is het ook zwaar maar als ik ook nog eens elke dag zou lopen zeiken dan is het alleen maar zwaarder plus je dan voor je omgeving ook niet te genieten bent en men je zuur vind! Dus hup, beetje positief blijven

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:33

Het is geen wedstrijdje wie er het meeste last van heeft hoor... Iedereen ervaart het anders, laat elkaar een beetje in zijn/haar waarde.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:44

Fijn dat jij er minder last van hebt maar om mij daarom een zeikerd te noemen vind ik vrij triest! Ik ga die discussie dan ook niet aan want jouw insteek hierin vind ik vrij schandalig. Gelukkig is mijn omgeving een stuk meer meelevend en begrijpend en krijg ik veel steun, zeker van mijn man.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:08

Ladies niet zo onaardig :D. Ik ervaar het zelf niet als zeik topic, is het niet gewoon een we-steunen-elkaar-en-gedeelde-smart-is-halve-smart topic :+. En er worden ook nog tips gegeven en er is humor, ik bedoel sommige zwangeren poetsen nu om 23u savonds de auto (ik dus) en een ander doet stofzuigen in een natte bikini. Heerlijk toch. Ik zit hier toch maar te wachten tot die baby es dr uit wil. Seks zou helpen, maar daarvoor vind ik t echt te heet }> Beetje afleiding zo en elkaar erdoor praten is toch hartstikke leuk. En niemand is een aansteller! We hebben nu ook gewoon de warmste zomer sinds dat we t bijhouden, dus een beetje extreem is dit wel voor Hollandse begrippen. En wie weet, ben ik thuis nu wel een stuk gezelliger nu ik mijn ei hier kwijt kan, niemand die kan beoordelen of je thuis "zuur" doet hoor. Dat kun je pas weten als de partners zich gaan moeien in dit topic en gaan klagen dat hun vrouw zo klaagt over t weer _O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:18

Het kan zo heet zijn als het wil, maar als er gesekst kan worden sla ik niet over hoor. :')

Hey, ik ben ook vanaf 22.00 actief in het huishouden! :)) Heerlijk!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:22

Diddy, ik moest ineens hieraan denken...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:42

Hier nu 34.8 in de schaduw.

En popstra ik kan normaal aardig goed tegen de warmte maar mijn lijf stort in zo ongeveer, darmen werken niet meer mee, longen gaan langzaam aan in staking, ik heb koortsvlagen enz. Dus ben ik dan zuur of gewoon ellendig ziek en te warm

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:45

Giolli schreef:
Het kan zo heet zijn als het wil, maar als er gesekst kan worden sla ik niet over hoor. :')

Hey, ik ben ook vanaf 22.00 actief in het huishouden! :)) Heerlijk!

_/-\o_ _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:19

Diddykong schreef:
Ja klopt, zolang de deuren open kunnen blijven heb ik temperaturen rond de 24-25 graden. Maar doe ik ze dicht en kom ik dan sochtends beneden (ten slotte is de hele nacht open en boven slapen ook niet perse een veilig idee :+ ) dan scheelt het zo 2 graden. Maar meestal ben ik om 7u al op, en dan kan t nog 2 uur mooi koelen en dan met wat mazzel blijft t dan overdag ook onder de 28 graden in huis...

Als ik dadelijk bevallen ben, ben ik hopelijk weer gewoon mn oude vertrouwde koukleum :=

Amen haha. Maar ik beneid je niet met 39wkn. Hier "pas" 30 :+
Je merkt het hier ook als je 's avonds langs het huis loopt, de warmte straalt er echt vanaf.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:23

Er is nu ook meer smog lijkt me of niet? Lijkt me dat het warme weer de luchtkwaliteit niet echt ten goede komt. := Zo voelt het tenminste.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:40

Ze hebben voor morgen een smog waarschuwing afgegeven. Dat kon ook niet lang meer duren natuurlijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:45

Een appeltaart bakken met dit weer is ook niet aan te raden. Voor wie het overwoog.. :Y)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:48

Hmm inderdaad geen strak plan. Moet eerst de oven laten afkoelen tot 180 graden, kan wel eens lastig worden nu. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:53

Longen hier vandaag een puinhoop. Benauwd, hoesterig branderige keel. Ademen voelt aan alsof ik dokke stroop moet inademen, inhaler nodig gehad. Sporten gelaten dus maar,

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:56

Karuna, wat mij goed helpt is even met mijn hoofd boven de lopende koude kraan te hangen. Ik heb een optie op mijn kraan dat het een soort douchestraal geeft en dat is echt heel prettig, geeft even wat ademruimte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:59

Medicijnen hebben ook goed geholpen, drink veel water, ventilator aan en coolhalsband van de honden regelmatig omdoen. Geeft meer lucht verder bankhangen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:03

Selina schreef:
Een appeltaart bakken met dit weer is ook niet aan te raden. Voor wie het overwoog.. :Y)

Hihi met deze temp kun je m waarschijnlijk in de auto afbakken ipv oven :D Nog maar 1 hete dag dan is t weer ff verkoeling.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:12

Handig zo'n band, ik heb geen hond dus ik heb elke keer een fles water ingevroren en dat is mijn vaste bank partner hahaha.
En die scene van friends is briljant _O- _O- _O- _O- _O- . Ik geloof dat ik toch mn vriend es lief aankijk....of niet natuurlijk ~~}>

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:23

Mezelf koelen lukt nog aardig met flesjes uit de koelkast (uit de vriezer vind ik veel te koud) maar mijn laptop kan ook wel wat koelte gebruiken en dat werkt iets minder goed.
Maar - mijn vorige laptop viel geregeld uit als de kamertemperatuur boven de 26 kwam. Deze kan dat voorlopig nog hebben al hoor je de ventilator en voelen sommige dingen erg heet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:39

Shadow, er zijn ventilators speciaal voor je laptop, ik heb een standaard met ventilators eronder en die werkt perfect met mijn oude gebakkie.
Zonder ventilator schakelt hij om de haverklap uit ivm oververhitting, met kan ik zo'n 1-1,5u netflix kijken zonder dat de ondertitels vaag gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:41

Bloed doneren met dit weer was ook niet het beste idee :’)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:43

En als het dan straks een week regent mopperen we daar weer op _O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:44

Selina schreef:

Ik zit aan de warme chocomel met marsmallows en slagroom. :o :D Had er ineens zin in.