Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:24

Ik heb morgen een bezichtiging *\o/*

Heel blij maar ergens ook heel eng :=

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:30

Super Froukje! Hopelijk is het wat je zoekt. :))

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:23

Niet helemaal maar beter iets dan niets :D De inschrijftijd bij de andere woningstichting loopt wel door dus als daar iets leukers voorbij komt ben ik in dit huis ook zo weer weg.

Ik stuiter nog even door :):)

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:24

WinSel schreef:
Ik kan helaas niet anders kiezen...
29 januari is de eerst volgende mogelijkheid voor levering... Maar kan altijd even contact met ze opnemen :))

Ah als ze het dan ook pas komen leveren wordt het idd wat lastig haha.

Spannend Froukje!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:03

Wat is jullie verbruik qua gas en elektra? En dan gaat het me vooral om de 1persoons huishoudens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:26

Gefeliciteerd Froukje! *\o/*

Ik zit ook te denken aan een radiator ombouw. Vindt ik heel leuk, maar idd erg duur. :oo

De eerste paar dagen in m'n huisje gehad. Het is wel heel erg wennen vind ik. Het is een gevoel alsof je in een vakantie woning leeft. De spullen die er staan mag je gebruiken, maar voelen niet als thuis. Ook praktische dingen zijn wennen. Zoals hoe gaat dat met de was? Wat voor soort wasmiddelen moet je gebruiken? Hoe vaak doe je de huishouding en wat voor boodschappen doe je? Koken voor 1 persoon of vrij lastig. Heb altijd te veel haha.

Ook qua tijdsindeling moet ik nog een goed rite krijgen. Ik werk 40 uur en ga 3 doordeweekse avonden naar paard en 1 weekend dag. Wil ook nog naar de sportschool. Ik ben op dinsdag en woensdag rond half 5 vrij. Als ik dan naar huis rij (35 minuten) eten kook, afruim, afwas en naar stal ga ben ik tegen half 7 op stal. Prima als ze op stal staat, maar op woensdag moet ik haar van de wei halen en dat wil ik eigenlijk in het licht/schemer doen. Dus dat is tegen half 6/kwart over 5 op dit moment. Dan heb ik dus geen tijd om te koken, eten en schoonmaken etc. Hebben meedere mensen dit? Bij mij op 't werk kun je warm eten gelukkig tussen de middag, dan hoef ik niet te koken die dag en dan eet ik voor ik naar huis ga m'n lunch om half 5 zodat ik thuis geen maaltijd meer hoef te eten. Dat is het plan voor morgen. Maar wat 'n geplan.. :oo

Verder is het erg fijn! De rust, alles zelf bepalen, eigen plekje! :D

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:33

Mezelf kennende zou ik wrs iets snels meenemen (appel, reep, boterham, whatever) en dan daarna pas eten. Maargoed, wij eten vaak ook niet voor 19u :')
Alhoewel het idd ook wel makkelijk is dat je op je werk warm kan eten :)

Wij koken ook nog wel eens die Knorr wereldgerechten. Een pak voor 2-3 personen halen we meestal wel 3 porties uit, enkele keer zelfs 4. Wat over is vriezen we dan altijd in. Nu werk ik in de zorg dus ook avonddiensten dus dan neem ik vaak zo'n bakje mee, maar ook op andere dagen kan je natuurlijk ook zoiets eten als je niet kan/wil koken. Bijvoorbeeld voor je naar stal gaat maar als je wel s avonds warm wilt eten :) Sowieso zijn veel gerechten vaak makkelijker om voor 2p te koken.

Hier gasloos dus daaraan heb je niet zoveel. Desondanks ondanks elektrisch koken zitten we met zijn 2en ruim onder het gemiddelde van wat mijn energieleverancier aangeeft bij een 2p huishouden. Maar bijv gas zal natuurlijk ook afhankelijk zijn van hoe goed het geisoleerd is enzo :)

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:36

WinSel schreef:
Ach Esther wat een schatjes. <3
Marcella wauw jouw katten zijn echt knap!

Ik begin dit weekend met de zoektocht naar een of twee leuke katten haha

AmoorM super dat je er nu woont. Ben je al wat gewend?

Fijn dat het op schiet Melissa!

Marcella laminaat leggen pff ik ben zo blij dat de vorige huurder t laminaat heeft laten liggen haha
Mooie kleur laminaat!
Fijn zeg van T-Mobile, bevalt het goed?
Ik ben van plan het ook te nemen. Heb ook mobiel van T-Mobile
Eerst volgende aansluit mogelijkheid is helaas pas 29 januari haha...

Banyu misschien een handig iemand in je omgeving die een ombouw kan maken?

Ik krijg morgen om 10u de sleutel. :))
En dan direct beginnen met verven. Heb gelukkig een paar dagen vrij kunnen nemen. :D

Ja beval heel goed. Zou kunnen dat je gewoon al eerder heb hoor en anders even bellen. Datum is dat ze minimaal kunnen leveren.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:38

Froukje schreef:
Wat is jullie verbruik qua gas en elektra? En dan gaat het me vooral om de 1persoons huishoudens.

Ik zou extreem weinig te gebruiken, maar kom voor een deel ook door de blokverwarming. :+

Wat ik teveel heb vries ik in of eet 2 dagen hetzelfde. Ben daar makkelijk in. Zo koop ik ook gerust grote verpakking vlees en vaak doe ik dan ook eerst opbakken en dan vriezer in. Maar heb ook veel vries ruimte.

Nou stellingen staan aan de andere kant en ook alweer stukje leger. Gelijk stukje afgemaakt met ondervloer. Dus morgen laatste stuk laminaat leggen. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Marcella op 14-01-20 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:42

Toen ik thuis woonde deed ik dat altijd. Nam m'n paarden spullen mee naar 't werk en kleedde mij om op stal en at om een uur of 8 thuis. Dus was weg van 7u sochtends tot 8u savonds.Maar pff, dat gesjouw met spullen en in de kou jas wisselen is op den duur echt niet fijn meer. Nu woon ik gelukkig op 10 min afstand van stal rijden. Dus kan eerst naar huis om te verkleden. Ik kan niet rijden op m'n paard voorlopig dus ben met een uurtje klaar. Maar over poosje hoop ik weer te kunnen rijden en ben ik langer weg en na 8u avond eten vind ik niet fijn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:00

Die tijdsindeling gaat hier ook nog wel een dingetje worden, al eet ik nu ik nog thuis woon ook vaak pas na 8 uur dus ik denk dat ik dat nog maar even zo door moet zetten.

De indeling zou hier worden, werken, langs ouderlijkhuis voor de paarden en dan door naar mijn eigen huis en dan maar hopen dat ik nog zin heb om te koken en een beetje schoon te maken enzo :=

Koken voor 1 persoon vind ik eigenlijk niet eens zo lastig, tegenwoordig zijn er zoveel dingen te krijgen in 1 persoonverpakkingen en anders gaat het in de koelkast voor de volgende dag.

Als alles goed gaat heb ik over dik 3 weken een eigen huisje *\o/*
De schutting en tuinhuis laten ze staan en het laminaat ligt er net in dus blijft ook liggen. Heel lief!

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:35

Weet wel dat ik straks sla eet vers geplukt van het balkon. :') _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:16

Froukje schreef:
Die tijdsindeling gaat hier ook nog wel een dingetje worden, al eet ik nu ik nog thuis woon ook vaak pas na 8 uur dus ik denk dat ik dat nog maar even zo door moet zetten.

De indeling zou hier worden, werken, langs ouderlijkhuis voor de paarden en dan door naar mijn eigen huis en dan maar hopen dat ik nog zin heb om te koken en een beetje schoon te maken enzo :=

Koken voor 1 persoon vind ik eigenlijk niet eens zo lastig, tegenwoordig zijn er zoveel dingen te krijgen in 1 persoonverpakkingen en anders gaat het in de koelkast voor de volgende dag.

Als alles goed gaat heb ik over dik 3 weken een eigen huisje *\o/*
De schutting en tuinhuis laten ze staan en het laminaat ligt er net in dus blijft ook liggen. Heel lief!

Super!

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:12

Ja en klaar nu alleen de plinten nog (o en lamp halen en ophangen). *\o/*

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:34

Super Froukje gefeliciteerd!!

Goed bezig Marcella!

Vandaag de sleutel van m'n huisje gekregen en al veel gedaan. :))

Afbeelding
Afbeelding
Woonkamer is geverfd

Afbeelding
Slaapkamer 1 muur

Morgen de rest verven en verder schoonmaken. :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:47

Marcella schreef:
Ja en klaar nu alleen de plinten nog (o en lamp halen en ophangen). *\o/*

Lekker bezig :))

Super gaaf ook Froukje :D

Mooie muur WinSel <3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:17

Mooi WinSel!

Goed bezig Marcella! Blij dat de huidige bewoner het laminaat voor mij laat liggen, vind dat wel zo'n rot werk :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:26

WinSel schreef:
Super Froukje gefeliciteerd!!

Goed bezig Marcella!

Vandaag de sleutel van m'n huisje gekregen en al veel gedaan. :))

[ [url=m/6SDaHH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a6z4ZD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Woonkamer is geverfd

[ [url=m/oqBavg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Slaapkamer 1 muur

Morgen de rest verven en verder schoonmaken. :D

Leuk! Wilde hier eigenlijk ook muur met kleur, maar achteraf toch niet gedaan, omdat ik bang was dat het dan nog kleiner zou lijken. Bij de bezichtiging was het al klein, maar wilde het gewoon heel graag! En uiteindelijk nu alles er gewoon in staat, en alles klaar is, lijkt het gewoon groter ogen zo, dus prima, maar heb er wel goed over nagedacht!

Plafond is wit, en de muren zijn gebroken wit.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:35

Fijn dat je een deel van het laminaat hebt kunnen leggen Marcella! Knapt lekker op.

Ik zorg op drukke dagen meestal dat ik een maaltijd uit de vriezer heb, zodat ik het alleen even hoef op te warmen. Wij doen één keer in de week de weekboodschappen en plannen dan meteen wanneer we wat eten.

Gefeliciteerd Froukje!
Leuk WinSel! Mooie kleur ook in je woon- en slaapkamer.

Hebben jullie nog tips voor hoge nachtkastjes? We hebben een vrij hoog bed en vind het lastig wat ik daarnaast kan zetten. := Liefst wel met een lade om wat troep in op te bergen.

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:20

Gefeliciteerd Froukje! En heel fijn van dat laminaat zeg!
WinSel, toffe kleuren zeg! Maar ik hou sowieso wel van dat petrol blue :P

Wij hebben sinds kort de Hemnes van Ikea ( https://www.ikea.com/be/nl/p/hemnes-lad ... -50374271/ )
Die is vrij hoog. Ik heb ook een hoog bed en icm een nieuw, dikker, matras en een nieuwe topper ging hij nog wat meer de hoogte in := maar deze bevallen goed :) extra voordeel is een klein extra bakje in de bovenste la waardoor je daarin je kleine/belangrijke dingetjes kwijt kan. Ze hebben m iig in wit en grijs en ik denk ook zwart :) (edit; zie nu dat ze hem schijnbaar in 2 kleuren wit hebben.. wij hebben iig de wit gebeitste. Grijs is hetzelfde, net alsof het een soort greywash is).
Ik kan evt wel ff een foto opzoeken en meten hoe hoog ons bed is als je dat wil :)

Hier is, ruim een jaar na verhuizen, eindelijk de woonkamer/keuken klaar :')
Na het in elkaar zetten van de kast vorig weekend ook eindelijk de klok op kunnen hangen en de eettafellamp. Die laatste moesten we zelf doortrekken maar dat ging beter dan verwacht :')

Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:23

Wauw Blacky, mooie kast!

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:26

Thanks! Ben er ook heel blij mee :D
Kast is van VTwonen. Was zelfs met (flinke) korting nog een rib uit mn lijf, maar had hem 1,5 jaar geleden gezien en er kon geen andere kast meer tegenop.. Tot enige frustratie van mn vriend soms :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:27

Heel mooi!! Ook gaaf die wereldkaart. Komt er bij mij ook *\o/*

Klok is ook mooi!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:39

Wow Blacky wat heb jij het onwijs gaaf ingericht <3

Ilse, de Ikea heeft hoge nachtkastjes :j en Leen Bakker ook, weet alleen zo even de namen niet

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:43

Blacky94 schreef:
Gefeliciteerd Froukje! En heel fijn van dat laminaat zeg!
WinSel, toffe kleuren zeg! Maar ik hou sowieso wel van dat petrol blue :P

Wij hebben sinds kort de Hemnes van Ikea ( https://www.ikea.com/be/nl/p/hemnes-lad ... -50374271/ )
Die is vrij hoog. Ik heb ook een hoog bed en icm een nieuw, dikker, matras en een nieuwe topper ging hij nog wat meer de hoogte in := maar deze bevallen goed :) extra voordeel is een klein extra bakje in de bovenste la waardoor je daarin je kleine/belangrijke dingetjes kwijt kan. Ze hebben m iig in wit en grijs en ik denk ook zwart :) (edit; zie nu dat ze hem schijnbaar in 2 kleuren wit hebben.. wij hebben iig de wit gebeitste. Grijs is hetzelfde, net alsof het een soort greywash is).
Ik kan evt wel ff een foto opzoeken en meten hoe hoog ons bed is als je dat wil :)

Hier is, ruim een jaar na verhuizen, eindelijk de woonkamer/keuken klaar :')
Na het in elkaar zetten van de kast vorig weekend ook eindelijk de klok op kunnen hangen en de eettafellamp. Die laatste moesten we zelf doortrekken maar dat ging beter dan verwacht :')

[ [url=m/dbl7D7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/brTpDr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw gave kast en klok! Wij zijn ook nog op zoek naar een klok, waar heb jij hem gekocht?
Ik vind ze steeda te groot, te klein of de verkeerde kleur :')