Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nies_ schreef:Ja ik vind dat wel zo fatsoenlijk. Ik koop altijd kleine flesjes of blikjes als ik de betreffende drank zelf niet te nassen vind. In mijn omgeving doet overigens iedereen dat.
anjali schreef:xSCWx schreef:Over eten gesproken; ik werd/wordt weleens uitgenodigd om bij iemand te komen eten en dan moet ik zelf het eten (gedeeltelijk) meenemenbij 1 (inmiddels ex-) vriendin heb ik gezegd dat ik dat echt raar vond (aangezien ze bij mij ook nooit eigen eten en drinken mee hoefde te nemen, ik nodig immers iemand uit). Maarja die was haar rijke (inmiddels ook ex-
) vriendin gewend die veel te lief was en altijd alles betaalde en haar rondreed met haar privé chauffeur.
Bij een andere vriendin betaal ik de (gedeeltelijke) boodschappen wel met liefde (ondanks dat ik het apart blijf vinden) omdat ik weet in wat voor situatie ze zitten. Neem ook vaak zelf frisdrank mee of wat te snaaien etc.
Zoiets heet een Amerikaanse fuif. Dan moet iedereen die komt wat te eten of te drinken meebrengen. Was in mijn jonge jaren heel normaal.Maar het moet wel goed afgesproken worden.
Veulen84 schreef:Toch denk ik dat niet alles hebben aan drankjes of een bepaald merk niks met gierig te maken heeft. Als je het zelf niet drink of zelf liever een ander merk hebt... Dan is dat toch logisch? Ik drink zelf nooit gewone cola maar alleen light. Moet ik dan voor iemand percé gewone cola halen terwijl het hier over datum staat te gaan hierna? Is dat niet gewoon echte verspilling...
Tigra_ schreef:Ibbel schreef:Ach, ik heb een wat snobistische neef die graag rumcola drinkt, en dat moet dan wel Bacardi Coca Cola zijn![]()
Hij krijgt gewoon huismerk rum van de Makro en huismerk cola van de Aldi (hij ziet toch niet wat ik mix in de keuken). Ik heb 'm er nog nooit over gehoord dat het anders smaakt![]()
Oftewel, dat huismerk versus A-merkgeneuzel is heel erg relatief. Als mensen blind moeten proeven pikken ze 9 van de 10 keer de Coca Cola er niet uit, en vinden ze een B-merk lekkerder...
Is geen gek idee om eens te proberen. Ik merk over het algemeen duidelijk verschil maar je ziet het verschil ook altijd dus kan best zijn dat je beïnvloed wordt door wat je ziet. Maar heel eerlijk betwijfel ik of ik het niet merk. Of je er een opmerking over maakt is wat anders natuurlijk. Als mensen pepsi hebben en ik vraag om cola zeg ik daar ook niets van. Je bent gewoon bij een ander thuis en moet je al blij zijn dat je wat krijgt.
Ik ken nog wel iemand die als hij op vakantie gaat met de vrouw zelf business class gaat zitten en z'n vrouw krijgt de goedkoopste zit plek. Ze mag in ieder geval mee op vakantie dat is ook al wat. Maar vindt het toch wat vreemd.
love_western schreef:Wij hadden ook iemand in de groep, die nooit meedeed met rondje geven. Gegeven moment haalde we gewoon niks meer voor haar. Ze is toen kwaad geworden en nooit weer gezien.
fjordjes schreef:Verjaardag bij familie: de gasten krijgen hun drinken in een klein glas en de man en vrouw des huizes altijd een groot glas. Vind ik altijd zo apart..
Ibbel schreef:fjordjes schreef:Verjaardag bij familie: de gasten krijgen hun drinken in een klein glas en de man en vrouw des huizes altijd een groot glas. Vind ik altijd zo apart..
De kleine glaasjes zijn misschien het 'nette servies'?
Doet me denken aan de fraaie jaren 20?-uitspraak: "wie zijn gasten wil gedenken, zal zichzelf het eerst de thee en het laatst de koffie schenken."
Maw, de eerste kop thee uit de pot zitten de theeblaadjes in, die geef je dus jezelf, en de laatste koffie uit de pot bevat soms wat drab, dat bewaar je dus voor jezelf. Oftewel, je geeft je gasten soms inderdaad iets anders dan jezelf.