Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:24

Kaus schreef:
De buurman staat nu de godganse dag naar ons te schreeuwen vanaf zijn balkon. Ja, daar schrikken de honden van en dan gaan ze blaffen. Maar zolang niemand naar ze loopt te schreeuwen of half op ons balkon hangt is er niks aan de hand.

Pff, echt klote joh. Toch zou ik van de nood een deugd maken en je honden gelijk trainen om niet te blaffen op dat geschreeuw. Counter conditioning is daar een heel geschikte methode voor (het komt er in het kort op neer dat je schreeuwen gaat linken aan lekker eten). Zodra hij gaat schreeuwen ga jij met lekkers rondstrooien in de kamer (het moet zo lekker zijn dat ze ervan willen eten ondanks het geschreeuw).

Dit is goed voor jezelf (zo geef je zelf geen overlast waar andere buren over kunnen gaan klagen) maar vooral voor je honden! Zij zijn nu erg gestrest en juist door het schreeuwen/bonken/etc om te turnen tot een trigger voor iets positiefs kun je hun stress enorm verminderen.

superpony

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:30

Hier moet echt hulp komen vanuit de GGZ hoor. Die man spoort niet en daar moet in ieder geval hulp bij komen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:36

overigens kan ik het stukje van buurman daarin begrijpen qua plassen op het balkon. zeker met het warme weer wat is geweest, het stinkt gewoon enorm. die lucht krijg je niet weg met een emmer water! dus in dat stukje snap ik de buurman wel. ( dat is dan ook het enige)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:54

StalNollie schreef:
overigens kan ik het stukje van buurman daarin begrijpen qua plassen op het balkon. zeker met het warme weer wat is geweest, het stinkt gewoon enorm. die lucht krijg je niet weg met een emmer water! dus in dat stukje snap ik de buurman wel. ( dat is dan ook het enige)

Daar ben ik het wel mee eens. Een emmer water lost dat niet op. Dan moet je echt flink dagelijks met sop en alles aan de gang.
Een pup van 4 maanden kan imo best al redelijk zindelijk zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:56

Blijkbaar is het gebouw heel gehorig en weet de buurman OF niet waar de geluiden vandaan komen OF hij hoort dingen die er niet zijn OF hij kan echt niet tegen geluid. Misschien maken andere buren wel geluid en staat hij daarmee op goede voet, dus ziet die dan niet als het probleem.

Wat me wel opvalt is dat blijkbaar iedereen behoorlijk veel thuis zit in dit gebouw en dat vraagt vaker om ellende. Mensen die veel thuis zitten, letten vaak teveel op anderen, hebben weinig eigen leven en daar zie je vaker problemen komen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:01

Cayenne schreef:
StalNollie schreef:

Daar ben ik het wel mee eens. Een emmer water lost dat niet op. Dan moet je echt flink dagelijks met sop en alles aan de gang.
Een pup van 4 maanden kan imo best al redelijk zindelijk zijn.

De reden waarom ts dit doet is omdat de pup blaasontsteking heeft en het beestje dus zeker 20x per dag plast en met een blaasontsteking zijn het kleine plasjes elke keer dus die zijn wel redelijk goed op te ruimen zonder dat je er erge stankoverlast van krijgt. Dus het is zover ik begreep niet iets wat ze op langer termijn blijft doen, alleen nu als tussenoplossing ivm de blaasontsteking.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:02

[quote="Cayenne"

Een pup van 4 maanden kan imo best al redelijk zindelijk zijn.[/quote]

De pup heeft een blaasontsteking, dit heeft niets met zindelijk maken of zijn te maken. :)
Oh, iemand was me voor :D

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:03

En anders met schoonmaakazijn of bleekmiddel schoon maken haalt nare luchtjes ook weg. Ik zou eerder gek worden van die buurman dan van het hondje

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:04

Bah bah bah. Ben er helemaal klaar mee. Zal zo even een uitgebreidere reactie typen (zit in de bus) maar ik ben zo kwaad. Ze zijn vandaag langs geweest Alles wordt volledig op onze honden gegooid en als wij de honden maar stil houden verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon.

Edit: even snel over de plasjes omdat ik niet wil dat daar een hele discussie over komt. Gaat inderdaad om een tijdelijk iets totdat de blaasontsteking voorbij is. Pup kregen we dus niet zindelijk door de blaasontsteking. Ik denk dat jullie begrijpen dat dat lastig is. Er ligt een stuk kunstgras over de goot. Na het plassen gaat er een emmer water met groene zeep overheen. Dan halen we het gras weg en trekken we met de trekker het water in de goot. Dat gaat gewoon met een regenpijp naar beneden. Je ruikt niks. Echt niet. Dat zouden we zelf ook vies vinden.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 11-04-18 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:04

Wie zijn langs geweest? De buren of de woningbouw?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:07

De woningbouw en wijkagent.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:11

Super poedersuiker! zeg. Dit gaat toch nergens over! Ik kan daar echt heel recalcitrant van worden. Gewoon blijven bellen hoor. Ik zou de neiging krijgen mijn eigen woning 24/7 te gaan filmen, om maar aan te tonen dat je echt geen gekke woongeluiden maakt. Belachelijk. Ik zou het knap vinden als je in dat gesprek met hun rustig bent gebleven. Ik zou denk ik vreselijk over mijn toeren uit mijn slof geschoten zijn.

Ik vind het gemiep over het plassen een beetje onzin. Als je plas laat opdrogen krijg je dat met een emmer water niet weg nee. Maar als het nog gewoon nat is dan spoelt dat zo weg hoor. Dat ruik je echt niet. Anders zou ieder toilet toch naar pis stinken. Dat is gewoon niet zo.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 11-04-18 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MandoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:15

Ongemerkt je honden uit logeren en zien of het stopt ja of nee.
Anders is het duidelijk weer een banketstaaf

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:16

Kaus schreef:
Bah bah bah. Ben er helemaal klaar mee. Zal zo even een uitgebreidere reactie typen (zit in de bus) maar ik ben zo kwaad. Ze zijn vandaag langs geweest Alles wordt volledig op onze honden gegooid en als wij de honden maar stil houden verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon.

Edit: even snel over de plasjes omdat ik niet wil dat daar een hele discussie over komt. Gaat inderdaad om een tijdelijk iets totdat de blaasontsteking voorbij is. Pup kregen we dus niet zindelijk door de blaasontsteking. Ik denk dat jullie begrijpen dat dat lastig is. Er ligt een stuk kunstgras over de goot. Na het plassen gaat er een emmer water met groene zeep overheen. Dan halen we het gras weg en trekken we met de trekker het water in de goot. Dat gaat gewoon met een regenpijp naar beneden. Je ruikt niks. Echt niet. Dat zouden we zelf ook vies vinden.

Maak je niet zo kwaad, heb je verteld dat de buurman er alles aan doet om je honden te laten aanslaan?? Zo niet alsnog de opnames sturen of beter, bij diegene onder de neus drukken. Ga je maar eens echt goed kwaad maken op de desbetreffende instanties.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:17

Het is met dit soort zaken meestal een opstapeling van zaken. Daarom is mediation een goede optie om erachter te komen wat er precies speelt bij beide partijen en om ook enigszins begrip te krijgen voor de ander. Hebben ze dat niet voorgesteld TS?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:23

Blaffen de hondjes overdag ook en zijn ze alleen thuis en blaffen ze dan evt?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:25

StalNollie schreef:

Inderdaad er bestaan ook speciale zindelijkheid matjes die echt betaalbaar zijn.

En als ze zo veel herrie maken moeten de andere buren daar toch ook onwijs last van hebben op gegeven moment of ze nou in complot zitten of niet het geluid beperkt zich niet alleen tot jullie.
Ik hoop hoe dan ook dat jullie snel jullie rust mogen krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:27

Zuchini schreef:
Het is met dit soort zaken meestal een opstapeling van zaken. Daarom is mediation een goede optie om erachter te komen wat er precies speelt bij beide partijen en om ook enigszins begrip te krijgen voor de ander. Hebben ze dat niet voorgesteld TS?

Ik lees al een tijdje een beetje stil mee maar ik denk dat mediation hier al niet meer gaat helpen. In het midden latend of hier een eventuele mentale beperking en/of andere problematiek meespeelt bij de onderbuurman, heeft hij al meerdere keren bewezen dat hij erg goed mooi weer kan spelen als er instanties in de buurt zijn om vervolgens weer net zo hard door te gaan. Op het moment dat iemand zo manipulatief is zie ik hem er best voor aan om zich keihard door die mediation sessies heen te liegen en vervolgens weer door te gaan met hetzelfde gedrag.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:27

Hebben de buren bewijs voor de overlast van de honden zoals blaffen etc? Want ik geloof eigenlijk niet dat de woningbouw en wijkagent de blauwe ogen van de buren zomaar geloven? Dan moet er toch bewijs zijn?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:30

Oké eindelijk de tijd om het uit te typen.

De buurman kwam vanochtend al heel dreigend naar mijn vriend toe 'want o zo toevallig was buurman net ook beneden' gezegd dat wij vanmiddag de politie en iedereen op ons af krijgen. Oké prima. Wijkconsulent belde mij eindelijk terug met de melding dat ze bij de buurman langs zouden gaan en of ze ook wilden dat ze bij ons langs zouden komen. Euh, ja?

Buurman heeft het probleem dus volledig op onze honden gegooid. Die maken toch o zo veel lawaai, blaffen de hele dag, plassen de gang onder. Kortom, het zijn rotbeesten. Daarna kwam ze bij ons.

Het waren overduidelijk geen hondenmensen. Onze honden waren buiten proportioneel groot voor een appartement (wat...?). En ook met een herplaatser moest je absoluut niet in een appartement gaan wonen. Ook blaften de honden veel te veel en hadden ze te grote speeltjes (wat!? Een Kong, paar botten, Nylabone).

Ze waren ook bij andere buren langs geweest (oa die ook in het complot zitten) en ja die vonden ook wel dat de honden veel blaften afgelopen dagen. Wij uiteraard uitgelegd dat ze alleen blaffen wanneer de buurman aan de deur staat te rammen maar daar hadden ze geen boodschap aan.

Kortom. Wij moeten onze honden rustig houden, dan is alles goed. Alle acties van de buurman kwamen door onze provocerende houding en de frustratie die bij hem was opgebouwd.

Ik zal later even reageren op de dingen die gezegd zijn. Dan kan ik even wat makkelijker teruglezen en quoten dan op telefoon. :D

Polly, nee we hebben een door babyfoon app. Als de honden alleen zijn (wat ze misschien een keer per week een uurtje zijn) dan 'bellen' we ze regelmatig en zijn ze altijd keurig stil.

De discussie over het plassen ben ik nu wel klaar mee. Dat stinkt niet. Punt. Wij hebben ook wel eens bezoek en die hebben we gevraagd of het stinkt. Nee. Zelfs de boze buren gevraagd of het stinkt. Nee. Het gaat er puur om dat wij onze honden mishandelen door ze nooit uit te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:33

Stille meelezer, maar ik vind het nu echt bizar worden. Staan er regels aan hoe groot je hond mag zijn? Straks mag je ook niet meer met een kind daar wonen.

Mede door het 'complot' gebeuren lijk je inmiddels meer in een geestelijke gezondheidsinstelling te wonen in plaats van een normaal flat. Is natuurlijk niet zo, maar man, zó veel buren die erin mee gaan, dat is toch bizar?

Ik zou nu toch in ieder geval een camera of in ieder geval een apparaat wat geluid opneemt ophangen bij de deur. Zodat je in ieder geval kan aantonen (niet goedschiks, dan maar kwaadschiks) dat het probleem níet start bij jullie honden, maar bij de buurman...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:34

Wauw, zowel wijkagent EN woningbouwvereniging trekt wel Erg makkelijk partij dan voor de buurman! Het werkt natuurlijk dan wel tegen dat de andere buren dan ook meespelen en dan is het twee buren tegen 1 en als de mensen van de woningbouw enz. dan ook nog geen hondenmensen zijn.. lastig :(

Ik weet niet hoe het zat met particulier huren bij jullie in de omgeving en of dat een optie was? Facebook groepen afstruinen en oproepjes doen daar en op marktplaats bv? Ik zou hier echt zsm weg willen want met de woningbouw kom je dus ook nergens meer nu...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:36

Jeetje wat een rare verhalen. Kan je niet vragen om apparatuur die geluidsoverlast meet? dat geeft wel impact op je leven maar als zo'n apparaat een paar dagen in je huis staat is er wel bewijs dat de buren de mafkezen zijn die steeds beginnen en niet jij en je honden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:37

O ja. Hele belangrijke toevoeging! Toen wij hier kwamen wonen hebben we al onze directe buren ons nummer gegeven met de boodschap dat mochten ze ooit ergens last van hebben dat ze altijd mogen appen of bellen.

Regelmatig zelf een appje gestuurd (we kwamen hier allemaal tegelijk) met de vraag of ze weleens overlast hadden van de honden omdat wij ook wel weten dat die blaffen wanneer er iemand aanbelt. Maar nee, echt nooit hadden ze de honden horen blaffen. Absoluut nooit last van!

Maar nu is het toch wel niet zo verschrikkelijk allemaal...

Zijn ondertussen meerdere nieuwe woningen per dag aan het bellen en mailen. Tot nu toe nog niet raak. Ook al jullie linkjes en tips omtrent woningen worden gebruikt :D

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:39

Jeetje TS wat een verschrikkelijke situatie zeg.
Ik snap dat je er nu goed klaar mee bent. Wat een idiote wijkconsulent.
Die wil klaarblijkelijk z'n werk niet doen.
Ik heb helaas geen oplossing voor je. Hij had van ons waarschijnlijk een goeie dreun tegen z'n hoofd gekregen..
Sterkte en ik zou zeggen, snel verhuizen!