Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:34

pmarena schreef:
Dat vind ik wel altijd apart hoor, hoor je best vaak dat mensen de eerste er amper uit hebben en dan al roepen dat ze er nog 1 willen... kom je net op de wereld en dan ben je al niet meer genoeg maar willen ze alweer een nieuwe :P

Ik zal maar even bedenken dat jij je bevalling anders hebt beleefd en daardoor niet weet wat je zegt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:58

Ik snap dat ook niet eerlijk gezegd. Eerst even genieten van de kleine. Dat je dat over een aantal maanden roept ala.. maar direct na de bevalling niet

Anoniem

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:59

Oh ik dacht daarna wel 'ooh lief. Nog een' hoor :')
Meer ook om daadwerkelijk zwanger te kunnen zijn. Inmiddels denk ik wel 'oh leuk nog een'
Maar wil ik toch liever de zwangerschap overslaan :')
Is ook niet echt heel erg natuurlijk bedenk ik me net... :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:00

Iets niet goed kunnen snappen is iets anders dan zeggen dat je je kind niet genoeg meer vind omdat je een bepaald gevoel hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:01

Ik weet prima wat ik zeg, ik mag het in mijn beleving toch wel gek vinden?
Er staat nog een :P achter ook :)

Ik veroordeel niemand er over verder. Misschien kwestie van hormonen om het zo zwaar op te nemen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:03

Ik heb ook gezegd dat ik het zo nog een keer zou doen. 2.5 jaar later mag ik het inderdaad nog een keer doen.
Heb er niet minder van genoten hoor. Geniet elke dag.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:06

Ik ook, [naam] is niet " minder" gewenst of niet genoeg geworden omdat ik graag een 2de wou. T is niet dat ik de maand er op terug zwanger was, hij is nu 26 maanden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:08

Ik vond het glitters, champagne, fabeltastisch. Gelijk al, heb genoten (en nog uiteraard) en zou 't zo weer willen. Gelukkig ben je niet gelijk een dag later zwanger. Dat helpt wel :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:09

Ja dat blijven hangen in het negatieve dat is een naar dingetje. :(:)

Gup heeft bedacht dat het grappig is om met autos over mijn buik te rijden en baby is hem aan het volgen met schoppen. Zo grappig.
Hij heeft trouwens geen flauw idee dat er een baby in zit hoor :n rijoppervlakte is gewoon aan het uitbreiden;:+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:11

'Mama word gewoon dik' :)).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:13

Ik blijf niet hangen in het negatieve hoor :+
Maar kan de hele ervaring nu eenmaal niet leuker maken dan hij was en ga er geen potje over liegen :)

Wat geinig dat die baby hem naschopt :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:18

pmarena schreef:
Ik blijf niet hangen in het negatieve hoor :+
Maar kan de hele ervaring nu eenmaal niet leuker maken dan hij was en ga er geen potje over liegen :)

Wat geinig dat die baby hem naschopt :D

Nou ja, het is wel zo dat je het ook niet laat rusten, er overheen stapt en verder gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:24

Want? Als iedereen in een topic zijn ervaring vertelt en ik dat (soms) ook doe, dan ben ik er meteen 24/7/365 mee bezig ofzo? :P

Volgens mij vinden jullie het spannender dan ik :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:26

Baby's hebben dat wel echt door denk ik. Cruz is echt gek op zijn broers en dat had hij in de buik ook al met de jongste. Zodra hij z'n stem hoorde was het karate kid. :D

Even terug OT. Wanneer hebben jullie ander voedsel dan KV/BV geintroduceerd en hoe hebben jullie dat gedaan? Ik wil gewoon beginnen met lekkere pureetjes denk ik maar wel benieuwd naar ervaringen. En dat Ella's kitchen lijkt me ook wel wat voor nood.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:29

Hier begonnen met bio rijstepap van de AH met een maand of 4, echt een mini beetje door de melk om eens te kijken wat hij ervan vond. Raakte er vooral verstopt van :(:)

Wist toen nog niet dat je dat witte spul beter niet kan geven, met BioBim poeder nergens last van :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:34

Ik hoop eind van de maand of volgende maand te beginnen. 20e afspraak met kinderarts dan ga ik het vragen. Dochter gaat altijd lachen als wij gaan eten en heel geïnteresseerd kijken. Dus even vragen of het al kan. Ze is met 34 weken geboren dus ben iets voorzichtig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:37

Wij zijn met 6 maanden met Rapley begonnen en gaan dat met de volgende ook weer doen. Tot die tijd niets anders dan melk :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:39

Mijn plan is hetzelfde als het plan van Keet :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:40

Je kan natuurlijk altijd hele kleine vezeltjes van simpele dingen aanbieden. Komkommer ofzo.
Al is het maar iets stevigs om wat op te sabbelen, vinden ze vaak al heel leuk :)

Die van ons had met 5 maanden al zijn eerste tandjes en gebruikte ze maar wat graag :D

Expres met 4 maanden héél langzaam wat mini hapjes (eens per dag een lepeltje zeg maar) aan gaan bieden om heel rustig een beetje te laten wennen, ook omdat het dus zo'n hongerlap was qua melk dat dat de indruk gaf dat hij wel wat meer kon gebruiken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:46

Smallheal schreef:
Ik hoop eind van de maand of volgende maand te beginnen. 20e afspraak met kinderarts dan ga ik het vragen. Dochter gaat altijd lachen als wij gaan eten en heel geïnteresseerd kijken. Dus even vragen of het al kan. Ze is met 34 weken geboren dus ben iets voorzichtig.

Oei zou sowieso pas met 6 maanden beginnen zeker als ze vroeg geboren zijn

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:47

Hier volledig borstvoeding tot 6 maanden. En vanaf 6 maanden rapley erbij gegeven. Ander vocht dan borstvoeding vanaf 11 maanden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:51

Hier met 5,5 maand begonnen met Rapley. Vooralsnog moet ie van papjes en printjes niet veel weten, maar een partje appel en een stukje brood zijn grote favoriet! Gisteren heeft ie een halve gekookte aardappel en een halve gekookte wortel gehad, dat vond ie ook wel leuk. Banaan vind ie niks en zoete aardappel ook niet echt.
Ik houd me alleen niet zo goed aan het 'elke smaak een paar dagen achter elkaar geven om er aan te wennen'. Hij krijgt wat ik in huis heb en wat ik op dat moment ook eet, eigenlijk. En vooral het zien eten wat je zelf ook hebt, helpt heel goed!

Nou had B met 4,5 maand beide ondertanden al en zijn sinds vandaag beide bovendanden ook doorgebroken. Dat scheelt allicht wel.
Ook kan hij makkelijk zelf in de kinderstoel zitten en is zijn coördinatie heel goed, hij pakt echt bewust wat hij wil en stopt het in zijn mond zoals hij wil. Dat vond ik wel belangrijk, voor ik begon.

Mijn moeder vind het leuk om zo eten te geven. Mijn schoonmoeder vind het helemaal niks en durft het niet :+
Terwijl hij in vast voedsel nog nooit is 'gestikt' en alles netjes uitspuugt als hij het niet wil, en hij met prakjes regelmatig moet kokhalzen.
Laatst bijgewerkt door Britt op 06-09-17 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:52

pmarena schreef:
Dat vind ik wel altijd apart hoor, hoor je best vaak dat mensen de eerste er amper uit hebben en dan al roepen dat ze er nog 1 willen... kom je net op de wereld en dan ben je al niet meer genoeg maar willen ze alweer een nieuwe :P

Na de eerste bevalling → zei ik gelijk tegen mijn man, deed zeer en viel toch mee, ik wil ooit nog een kindje, ook al weet ik niet of ik ooit nog de moed zal hebben om mijn angst te moeten voelen dat dat kindje weer zo gehandicapt zal zijn dat we het weer af moeten geven..... ;
Na de tweede bevalling→ ze ik gelijk dolgelukkig met mijn dochter in mijn armen: "ik wil ooit nog een kindje"
Na de derde bevalling → idemdito als na de tweede. Mijn gezin voelde nog steeds niet compleet.
Na de vierde bevalling→ zei ik: "dit was de meest normale bevalling. Hoe graag ik ook vier kinderen in mijn gezin wil hebben, dit was de laatste bevalling en het laatste kindje". Dit te weten deed heel veel pijn, want ik heb altijd vier kinderen willen hebben en ik heb ze gehad, maar helaas liep het anders en gelukkig heb ik nog steeds drie gezonde kinderen die het goed doen (en een kleinkindje <3 )

Het uitspreken bij mij had dus niets te maken met:
pmarena schreef:
kom je net op de wereld en dan ben je al niet meer genoeg maar willen ze alweer een nieuwe :P

Het was op een heel diep niveau intuïtief weten hoe het zat met mijn gezin. Mijn gevoel is uitgekomen. "Onze kruimel" is inderdaad de laatste gebleven.

pmarena, natuurlijk mag je jouw gevoel uitspreken. Ik heb gemakkelijk praten en heb geluk gehad, want mijn bevallingen waren normaal en alleen op het einde deed het echt zeer, maar was ook normaal volgens het boekje waarin stond: "op het moment dat je denkt, ik kan niet meer, komt je baby er bijna aan". Zo was het ook precies en dat wist ik. Maar als ik sommige verhalen hier lees, dan voel ik echt met jullie mee :(:) .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:19

Ik probeerde met babyhoofd eruit nog van de bank af te gaan. "Dit is niks, we gaan stoppen hoor!" :') 2 min later was hij er.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:43

:Y) {:}

Ik wil sowieso tot 6 maanden uitsluitend borstvoeding geven als dat gaat, en het lijkt er wel op dat dat lukt. Hij is nu wel al heel geinteresseerd als je eten naar je mond brengt, grappig om te zien. Rapley is ook met hele stukken toch? Dat ze meer structuur leren kennen etc?