Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:45

Van een depressie kan je heel onredelijk worden. Ik was in echt heel onredelijk richting mijn man tijdens mijn depressie. Zou mij niks verbazen als die opmerking daar ook gewoon uit voortkomt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-17 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:46

Dappere beslissing, en sowieso de beste als je er zelf achter staat :) Super stoer dat je al zo snel zulke dingen aan het regelen bent.

Een ander puntje om over na te denken; zou het misschien toch verstandig zijn een soa test te doen? Stel dat t toch niet alleen sexting was...Beter een keertje teveel getest dan een keertje te weinig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:46

Ja ik snap je ouders ook. Hartverscheurend als je kind aan de andere kant van de wereld zit met liefdesverdriet. Denk dat het echt wel een paar maanden gaat duren voor ze hem willen zien of horen, en dat is terecht.

Nou ja, helemaal eens met Micha verder, scheelt mij weer typen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:47

Sanne, ik zeg het nog maar eens: ik vind het zo knap hoe jij je hoofd zo relatief koel kunt houden in deze situatie. Ondanks de druk van beide kanten heb je een keuze weten te maken die voor jou het beste uitpakt. Jij bent in dit geval even de belangrijkste en het is goed dat je nu voor jezelf hebt gekozen.

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben: kun je de konijntjes meenemen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:47

Lijkt mij ook een hele goede keuze! Kun je even zelf uitvogelen, wat en hoe nu verder. Mischien kom je er achter, dat je een veel leukerleven hebt zonder hem ( of juist niet) en dan weet je ook, waar je aan toe bent.

Rocamor

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:55

Dappere beslissing Sanne.

Ik hoop dat je even helemaal tot rust kunt komen daar en dat je er je plekje helemaal gaat vinden.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:19

Goede keus! Heel moedig!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:21

Ook ik denk dat het in jouw geval de beste beslissing is. Wél jezelf op nr.1 blijven zetten hè!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:40

Lieve Sanne, wat ben jij dapper. Ik hoop dat Melbourne je alles geeft waar je op hoopt.

Dikke knuffel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:19

TS heel veel sterkte in deze situatie!
Hopelijk vind je zelf in Melbourne meer rust en kom je er zelf ook achter wat je precies wilt.
Maar kies inderdaad echt wat je zelf wilt, en niet omdat iemand anders dat voor jou wil.

Qua toekomstplannen, hoe zag je het voor jullie problemen voor je?
En hebben jullie het er eerder al eens over gehad?
Ik ben ook geemigreerd, stuk dichterbij dan jij dat wel.
Qua contact met kleinkinderen, skype is erg fijn.
Soms mis ik het practische wel qua even een uurtje/avondje oppassen, en mijn schoonouders wonen ook niet in de buurt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 23:51

Ik vind het nog steeds heel lastig. Vind dat ik mn ouders alsnog te kort doe.

We zien wel hoe het loopt. Voel me nog flink ziek ervan.
Vandaag even contact terug opnemem met de agencies.

Mbt konijnen: kan ze waarschijnlijk wel overhalen zodra ik een plekje voor mezelf heb. :)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 00:22

Ik snap je gevoel, maar je ouders doen jou te kort als ze jouw keuzes hard op afkeuren.
Ze doen het uit liefde, want ze willen niet dat je gekwetst wordt en je vast ook het liefste zo dichtbij mogelijk hebben zodat ze je de knuffel kunnen geven die je verdient.
Ze zijn hoe dan ook trots op je, dat weet ik zeker.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 01:45

Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt. Buiten Matt heb je natuurlijk ook het een en ander opgebouwd daar. Je ouders draaien vast wel bij!

Hoop dat je iets kan vinden waarbij je konijntjes meekunnen.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 06:05

Heb je hele verhaal gelezen en wilde toch graag reageren.
Heb toen ik begin 20 was hetzelfde meegemaakt wel niet geëmigreerd maar bijna hetzelfde.
Heb alles geprobeerd bijna 3 jaar lang maar het is niet gelukt hij bleef terug vallen in het oude.
Ik geloof er niet in door therapie dat het goed komt want het is een soort verslaving en ze kunnen niet zonder en gaan het stiekem doen.
Het heeft mij veel verdriet en pijn gekost maar ben blij dat ik toen de knoop heb doorgehakt want jaren later was hij getrouwd en een kind maar hij bleef het doen.
Kies voor jezelf en je toekomst en niet voor de makkelijkste weg.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:25

Nagini schreef:

Mbt konijnen: kan ze waarschijnlijk wel overhalen zodra ik een plekje voor mezelf heb. :)

Ik snap dat je het heel lastig vind mbt je ouders. Maar je doet ze niet tekort. Ik ben het er ook mee eens dat zij jou tekort doen. Je bent volwassen en de steun van je ouders is belangrijk, maar jij moet jouw leven leiden en jouw eigen keuzes maken. Uit het topic destijds kan ik me herinneren dat je ouders er ook helemaal niet achter stonden dat je uberhaubt naar Australië zou gaan.

Ouders die hun kind echt steunen staan achter de beslissingen die dat kind maakt en niet alleen achter de beslissingen die zij willen dat hun kind maakt. En als het kind dan gigantisch op hun plaat gaat, dan sta je voor ze klaar zonder met een vinger te wijzen van "zie je wel"...

sterkte.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:10

Wat een verstandige keuze! Hopelijk kan je in Melbourne eerst je eigen leven opbouwen, zonder afhankelijk te zijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:30

Het lijkt me ook een verstandige keuze die je gemaakt hebt. Hopelijk valt alles op zijn pootjes in Melbourne! Veel succes!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:58

Jeetje wat een lastige situatie. Voor buitenstaanders is het makkelijk praten, die voelen niet wat jij voelt.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 10:01

Dank iedereen. :) Voel me langzaamaan een stukje rustiger. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:37

Shiloh schreef:
Nagini schreef:

Ik snap dat je het heel lastig vind mbt je ouders. Maar je doet ze niet tekort. Ik ben het er ook mee eens dat zij jou tekort doen. Je bent volwassen en de steun van je ouders is belangrijk, maar jij moet jouw leven leiden en jouw eigen keuzes maken. Uit het topic destijds kan ik me herinneren dat je ouders er ook helemaal niet achter stonden dat je uberhaubt naar Australië zou gaan.

Ouders die hun kind echt steunen staan achter de beslissingen die dat kind maakt en niet alleen achter de beslissingen die zij willen dat hun kind maakt. En als het kind dan gigantisch op hun plaat gaat, dan sta je voor ze klaar zonder met een vinger te wijzen van "zie je wel"...

sterkte.

Heb je zelf kinderen in die leeftijd? Ik kan het me heel goed voorstellen van haar ouders. In een ideale wereld sta je altijd achter de beslissingen van je kind en sta je altijd klaar. Maar hey, het zijn maar gewoon mensen die zien hoeveel hun kind wordt pijn gedaan. En dan ben je ook ouder en wil je je kind beschermen, koste wat kost.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:39

Gewoon tegen je ouders zeggen dat je Australië positief af wilt sluiten en niet hals over kop wil wegvluchten. Dat je op zijn minst met een mooier CV wilt vertrekken. En Matt er even buiten laten, daar neem je nu immers letterlijk afstand van en dat keuren ze vast wel goed ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:52

Diablo schreef:
Shiloh schreef:

sterkte.

Heb je zelf kinderen in die leeftijd? Ik kan het me heel goed voorstellen van haar ouders. In een ideale wereld sta je altijd achter de beslissingen van je kind en sta je altijd klaar. Maar hey, het zijn maar gewoon mensen die zien hoeveel hun kind wordt pijn gedaan. En dan ben je ook ouder en wil je je kind beschermen, koste wat kost.

Nee, ik heb uberhaubt geen kinderen, ik ben zelf wel een kind van mijn ouders. Mag ik daarom geen mening hebben daarover? Maar je kind gaan manipuleren om naar huis te komen vind ik niet correct. Ik heb een hele grote allergie voor ouders die hun zin doordrijven ten koste van hun kinderen. Nu zeg ik niet dat de ouders van Nagini zo ver zouden gaan, maar ik proef wel aan haar reacties hier en in het vorige topic, dat haar ouders nou ook niet bepaald de instelling hebben van "we vertrouwen je dat je je eigen keuzes maakt en we staan kosten wat kost achter ja."

En ja, dat vind ik de enige correcte houding van ouders tov een verstandige sterke zelfstandige volwassen dochter.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:01

Ik ben zo,n ouder die het zou toejuichen als mijn dochter zou blijven, mede omdat ik zorgen kinderen heb en ik weet dat ze nooit alleen naar het buitenland zullen en kunnen gaan.Ik zou als ouder trots op je zijn, ik heb heel veel bewondering voor je hoe je de dingen aan pakt. Ik hoop echt dat het je daar gaat lukken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:39

Littera schreef:
Dat Matt heeft gezegd dat hij geen contact meer met je zou willen dat je teruggaat naar Nederland vind ik schandalig en dat zou voor mij een reden zijn om per direct de relatie te verbreken, hij probeert je daar gewoon te manipuleren.

Dat is dus ook wat ik dacht.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:58

Ik ben blij dat jullie het zeggen, want ik wilde het niet zeggen hahaha. Denk zal wel weer zo'n horkenactie van mij zijn.