Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:53

Janine1990 schreef:
Het was een live uitzending van HvN op Facebook. Zij maakten een reportage over de zoektocht die georganiseerd was, bij het verlaten van Bunschoten (waar dus ook een lichaam is gevonden, niet in Achterveld) zagen ze dat er een groot terrein werd afgezet door de politie. ;(
Er is nog niet bekend (volgens mij) waar het lichaam van afkomstig is, wel dat het een mens is.

Hmm, gek. Ik lees nog helemaal nergens iets over een lichaam dat gevonden is in Bunschoten, vandaar mijn vraag.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:53

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:54

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:56

Ik hoop dat de media de politie hun werk laten doen en niet te snel gaan speculeren. De Telegraaf is van de week behoorlijk de mist in gegaan door te pushen dat het lichaam dat gevonden was in Achterveld van Savannah was terwijl dat uiteindelijk helemaal niet het geval bleek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:57

APCIII schreef:
Janine1990 schreef:
(...)
Maar heb het idee dat je tegenwoordig vaker hoort dat iemand is vermoord en er meteen een link is naar een dader.

Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld 10-15 jaar geleden, hoe veel nieuws werd er toen "razendsnel via internet" versprijd, tegenover "1x per uur kort samengevat op het nieuws".

Dat zou best een groot deel van het verschil kunnen verklaren.

Fair point...
Maar ik doel ook meer op de duidelijke relatie tussen dader en slachtoffer, in de zin van relationele sfeer.
Of zoals vorig jaar met de krantenbezorgster die werd neergestoken door een man die op haar route woonde. Hoewel het een maand heeft geduurd, hebben buren hem meteen na de moord aangeduid als mogelijk verdachte.
http://www.ad.nl/rotterdam/biko-verbran ... ~a23f375b/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:58

Wel 'vreemd' 2 meisjes van 14 vermist en gevonden in niet eens zo'n grote cirkel van elkaar. Je zou bijna denken dat er een viespeuk rondloopt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:00

Rebecca schreef:
Wel 'vreemd' 2 meisjes van 14 vermist en gevonden in niet eens zo'n grote cirkel van elkaar. Je zou bijna denken dat er een viespeuk rondloopt

Een 'gewone' viespeuk doet volgens mij niet aan moorden :o

Politie was ook van mening dat de beide zaken niets met elkaar te maken hebben, daarom denk ik ook dat dit een lastige gaat worden. Er is volgens mij (van wat ik heb gelezen althans) weinig dat de meisjes bindt aan een persoon of soort zaak. Zoals je ziet wanneer meisjes richting een loverboy gaan oid.

Maar hé, ik ben geen rechercheur hoor.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:59

Janine1990 schreef:
Rebecca schreef:

Een 'gewone' viespeuk doet volgens mij niet aan moorden :o

Politie was ook van mening dat de beide zaken niets met elkaar te maken hebben, daarom denk ik ook dat dit een lastige gaat worden. Er is volgens mij (van wat ik heb gelezen althans) weinig dat de meisjes bindt aan een persoon of soort zaak. Zoals je ziet wanneer meisjes richting een loverboy gaan oid.

Maar hé, ik ben geen rechercheur hoor.

Mijn vriend en ik kijken momenteel alle seizoenen van Criminal minds en ik heb mezelf al op de gedachte betrapt dat deze zaak in de serie binnen no-time zou zijn opgelost. Was het in werkelijkheid maar zo simpel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:10

Heeft een koekoek per definitie geen moederlijk instinct? Als in, zal ze nooit zelf voor haar jong willen zorgen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:19

lieveli schreef:
Heeft een koekoek per definitie geen moederlijk instinct? Als in, zal ze nooit zelf voor haar jong willen zorgen?

Klopt, dit instinct zit er inderdaad niet in. Geen enkele kans dat zo'n vogelsoort eieren uitbroedt en voor de kuikens gaat zorgen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:03

Waarom bestaan er wel mini flesjes zonnebrand en geen mini flesjes after sun? Kan het nergens vinden..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:45

xxxmh schreef:
Waarom bestaan er wel mini flesjes zonnebrand en geen mini flesjes after sun? Kan het nergens vinden..

Die heb ik wel. Maar eigenlijk geen idee meer waar ik die ooit gekocht heb.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:06

xxxmh schreef:

Ehm, koop twee mini-flesjes zonnebrand, maak er ééntje leeg, en vul die lege vervolgens met aftersun vanuit een normale fles(en plak er zelf een etiketje op).

Of snap ik het probleem niet?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:10

APCIII schreef:
xxxmh schreef:

Ehm, koop twee mini-flesjes zonnebrand, maak er ééntje leeg, en vul die lege vervolgens met aftersun vanuit een normale fles(en plak er zelf een etiketje op).

Je kan ook bij bv de Etos losse blanco flesjes kopen voor alles wat je mee wil nemen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:17

Ik haal ze bij de action of big bazar en vul ze zelf

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:29

Ashleytjuhh schreef:
Eske_B schreef:
Waarom komt er zo'n vieze lucht uit m'n tupperware drinkfles (dus niet gewoon plastic). Hij gaat iedere week 1x mee in de afwas (gewoon met de hand). Het water eruit is ook niet echt lekker meer :=

of zo'n gebitsverzorging blokje er in doen.

hoe komen mensen op sommige spreek worden ooit. zoals baal als een stekker enz...

Dat heb ik nu gedaan :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:47

APCIII schreef:
xxxmh schreef:

Dat was ik ook van plan (in zo'n reisflesje) maar vond het wel apart dat ze wel mini zonnebrand verkopen maar geen mini after sun :P

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:56

Is morgen Utrecht alle winkels open? Of zijn ze dicht ivm pinksteren? Of tot een bepaalde tijd? Wie weet dat

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:03

_Anke schreef:
Ik heb binnen korte tijd twee keer een bloedneus gahads zonder reden. Hoe kan. Dit? Heeft t een reden?

Ik heb dit in de winter. Elke dag gemiddeld 2 keer pd. Al een jaar of uuh..... 7/8
Zwaar irritand maarja ondertussen Ben ik eraan gewent en weet ik direct hoe het voelt als die weer loopt!

Dat geeft mij gelijk een vraag. Hoe is het om dat adertje in je neus te laten branden?
zit het dus te overwegen (vd winter) maar durf het niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:41

SavannahNx schreef:
Is morgen Utrecht alle winkels open? Of zijn ze dicht ivm pinksteren? Of tot een bepaalde tijd? Wie weet dat

Meestal aangepaste openingstijden maar wel gewoon open. Ik zou erop gokken dat alles van 12.00 tot 18.00 open is.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:58

Emmaa_ schreef:
SavannahNx schreef:

Meestal aangepaste openingstijden maar wel gewoon open. Ik zou erop gokken dat alles van 12.00 tot 18.00 open is.

Thanks!!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:00

Kleine flesjes aftersun hebben ze bij de Etos. Vorig jaar in ieder geval wel, ik heb er toen een gehaald van hun eigen merk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:59

Zou ik met tweede pinksterdag de heg kunnen snoeien in het buitengebied met een motormaaier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:11

Natuurlijk kan dat, waarom niet?

Waarom heet een blinde vlieg zo? Zelfde gaat op voor blinde vink..?