Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:25

Of je wel of niet reageert (ik kan me voorstellen dat de verleiding groot is) ben je er bewust van dat alles wat je op "papier" zet, kan dienen als bewijs. Wie weet waarvoor en hopelijk nooit, maar helaas moet je daar soms verstandig in zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:02

Ik heb eerder het idee dat zoonlief een sielugh verhaal tegen haar heeft opgehangen en ze geen idee heeft hoe het werkelijk zit. Misschien weet je ex schoonmoeder dus ook helemaal niets af van het gedrag van je ex en dat hij er financieel zo'n potje van maakt. In dat geval is ze dus niet kierewiet, maar gewoon niet alwetende :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:43

Ik denk vooral dat ze gedrag van zoonlief nu in haar eigen portemonnee aan het voelen is en dat dat nogal vies tegenvalt voor haar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:47

CurlyCoat schreef:
Wauw, een reactie van mijn ex-schoonmoeder.. :+
Of ik nog even €600 kan overmaken omdat ze nu een deel van mijn ex zijn rekeningen moet betalen omdat hij niet veel verdiend.
"Zie het als tegemoetkoming voor het 8 maanden hier wonen."

No way dat ik dat ga doen dus.

Say what?!!
Betaald zij jou dan ook even je spaargeld terug dat hij er door geraasd heeft?
Bah ... Die heeft lef... :r :r
Maar niet in positieve zin!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:35

:') zo dan. Dat gedrag moest ergens vandaan komen inderdaad... En verder is alles hier al gezegd. Hopelijk wordt mamalief ook wakker en komt ze tot de ontdekking dat ze er qua (financiële) opvoeding misschien toch wat steekjes heeft laten vallen...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 00:20

Je hebt meer dan genoeg gedaan en ze zijn je energie niet waard gebleken. Knap dat je voor jezelf hebt gekozen.
Veel geluk en succes voor de toekomst!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:16

Los van het feit dat dit een bijzondere reactie is en het an sich al raar is om een ex te vragen nog even je zoon te financiëren, vraag ik me af in hoeverre ex-schoonmoe van het verbrassen van ex-lief af weet. Je weet natuurlijk niet wat voor zielig verhaal hij bij mammie heeft opgehangen, we weten inmiddels wel hoe overtuigend hij kan zijn, hij gelooft in zijn eigen waarheid.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:32

Ik krijg een beetje het gevoel dat mama lief denkt oliebol me plannen door de war enz en nu worden zijn kosten niet meer gedekt dus denk hmmm ff vragen rond uit brutaal bah! Ik zou toch netjes terug sturen van goh ben ik nog verantwoordelijk voor zijn rekeningen? Geloof het niet. En voor het wonen is nooit een bedrag ten sprake geweest maar zou wel wat terug sturen vriendelijk maar wel ff duidelijk van dacht het niet. En nu komt ook dr aap uit de mouw waarom ze wilde praten om jullie bij elkaar terug te gaan lukt dat niet dan vraagt ze geld :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:50

Ik zou een berekening maken van wat je allemaal aan hem kwijt bent geweest kwa geld, dat zal wel meer zijn toch? Stuur je d'r dat terug, dat jullie dat dan wel kunnen verrekenen :+ wat een maf mens zeg...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:53

Hahah ja echt een zakelijke rekening opmaken van al jouw uitgaven...

En dan het bedrag van €600 aftrekken, of zij het restant nog even wil overmaken :P

Echt belachelijk, het is haar kind!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:55

Cayenne schreef:
Ik heb eerder het idee dat zoonlief een sielugh verhaal tegen haar heeft opgehangen en ze geen idee heeft hoe het werkelijk zit. Misschien weet je ex schoonmoeder dus ook helemaal niets af van het gedrag van je ex en dat hij er financieel zo'n potje van maakt. In dat geval is ze dus niet kierewiet, maar gewoon niet alwetende :+

Dat zou kunnen maar ook dan is het een belachelijk bericht. Je gaat iemand niet achteraf vragen om een vergoeding.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:16

:oo die heeft lef!
Voor mij zijn er 2 opties: of je reageert niet of je zet op een rijtje wat jouw ex allemaal van je geleend heeft EN wat je hiervan kan bewijzen. Al die keren dat hij met jouw pinpas geld afgehaald heeft, kan je vergeten. Dus je moet afwegen of het een discussie waard is.

ivm "huur"/tegemoetkoming, nee op zich kan je niet met vijgen na pasen komen. Maar toen ik met mijn ex uiteen gegaan ben, is dit via advocaat gegaan en die zei dat je voor "huur" redelijk afhankelijk bent van de visie van de rechter, ook al staat daar niets van op papier. Mondelinge overeenkomst is ook geldig en dat is jouw woord tegen het zijne (of dat van de moeder). Bij mij ging dat bedrag over meer dan het 20-voudige dat je ex-schoonmoeder aanhaalt, maar was nog steeds minder dan het bedrag dat ik kon aantonen dat hij van mij geleend had en dat wilde ik toch wel echt terug.
Dus mijn raad: even alles oplijsten van wat je hem geleend hebt en wat je daarvan kan bewijzen dat het geen gift was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:30

Dus sowieso alle berichten bewaren die je zou hebben waarin er aanwijzingen zijn dat hij je pinpas heeft geleend, of misschien zelfs toegeeft dat hij geld heeft afgehaald. Ik geloof wel dat dit met ee sisser gaat aflopen, maar dan heb je in elk geval nog iets extra in handen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:43

Terugsturen dat je vriendelijk bedankt en haar verder blokkeren. Alles wat je aandacht geeft, gaat groeien.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:26

Ayasha schreef:
CurlyCoat schreef:
Wauw, een reactie van mijn ex-schoonmoeder.. :+
Of ik nog even €600 kan overmaken omdat ze nu een deel van mijn ex zijn rekeningen moet betalen omdat hij niet veel verdiend.
"Zie het als tegemoetkoming voor het 8 maanden hier wonen."

No way dat ik dat ga doen dus.

Say what?!!
Betaald zij jou dan ook even je spaargeld terug dat hij er door geraasd heeft?
Bah ... Die heeft lef... :r :r
Maar niet in positieve zin!

Idd een tegen'rekening' sturen van een mega bedrag :') Voor het geld wat meneer er doorheen gebrast heeft! :evaw: :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:22

Blijf dichtbij jezelf en reageer zoals jij zou willen dat er naar jou toe gereageerd zou worden. Ik denk dat een korte uitleg en daarnaast een vriendelijke succeswens met haar baan/gezin een goede afsluiter zal zijn. Vraag zonodig advies aan je ouders/zus, deze zullen ongetwijfeld een wat koelere blik op de situatie kunnen houden!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:49

Ik zou geloof ik toch ook iets sturen.
Dat je het jammer vindt dat zij nu met de financiële problemen van haar zoon zit maar dat dat 1 van de redenen is dat je niet meer met hem leven kon. Ook jij bent nu blut doordat je hem maandelijks/wekelijks financieel moest ondersteunen en kan haar niet helpen. Dat je het fijn zou vinden als ze je nu verder met rust laat zodat jij dit kan verwerken.

Vriendelijk blijven. Duidelijkheid geven en klaar.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 10:19

Ik heb gisteren even mijn bankierenapp erbij gepakt en uitgerekend hoeveel ik aan hem kwijt ben.
Ik kom rond de €5000 uit, en dat is dan alleen van die 8 maanden dat ik daar heb bijgewoond.
Ik wil niet weten wat ik in totaal kwijt ben...
Ik ga nu proberen een duidelijke maar nette mail te sturen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:20

Die heeft lef zeg... bah word er bijna misselijk van! :r

Ik vind trouwens dat je goed hersteld van je relatie, ik zoek even een plaatje wat hierbij past!
Afbeelding
Hoeft in dit geval niet zo te zijn voor je ex-vriend. Maar toch wel een kern van waarheid.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:22

Dan heb je nu elke maand ruim 500 euro over om lekker aan jezelf uit te geven :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:29

CurlyCoat schreef:
Ik heb gisteren even mijn bankierenapp erbij gepakt en uitgerekend hoeveel ik aan hem kwijt ben.
Ik kom rond de €5000 uit, en dat is dan alleen van die 8 maanden dat ik daar heb bijgewoond.
Ik wil niet weten wat ik in totaal kwijt ben...
Ik ga nu proberen een duidelijke maar nette mail te sturen.

Ik schrik van dit bedrag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:31

Ik ook Jolien. Wat een banketstaaf van een vent is dat geweest zeg..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:17

€5000 is echt ziek... Ik zou hier een duidelijk overzicht van proberen te maken en het in de eerste mail die je terug stuurt algemeen houden (zoals IMJ beschrijft), mocht ze er dan nog moeilijk over gaan doen zou je dat overzicht kunnen gebruiken om je argumenten te ondersteunen...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:23

Even off topic maar het brandt me al zo lang in mijn hoofd, wilt iemand me heel alsjeblieft die uitdrukkingen banketstaaf en poedersuiker uitleggen? Google geeft me vooral veel recepten :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:30

Granoek schreef:
Even off topic maar het brandt me al zo lang in mijn hoofd, wilt iemand me heel alsjeblieft die uitdrukkingen banketstaaf en poedersuiker uitleggen? Google geeft me vooral veel recepten :+

Poedersuiker is k*t en banketstaaf is l*l.
Dat is de bokt-censuur. :P Ergens in je instellingen bij je profiel kan je die uitzetten.
K*tjong wordt poedersuiker als je die niet uit hebt staan bv.