Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ierpier schreef:Die telefoonangst is heeel herkenbaar. Heb ik nog een keer een column over geschreven.
ijssnuiver schreef:Ierpier schreef:Die telefoonangst is heeel herkenbaar. Heb ik nog een keer een column over geschreven.
Ik vind het stom. Voor mijn werk moet ik ook de telefoon opnemen, maar daar heb ik geen moeite mee, dan ben ik 'in functie' ipv Anne...
Ik weet heus wel dat mensen mij niet opeten/aanvallen/slaan door de telefoon, maar toch vind ik het echt heel eng.
ijssnuiver schreef:Ierpier schreef:Die telefoonangst is heeel herkenbaar. Heb ik nog een keer een column over geschreven.
Ik vind het stom. Voor mijn werk moet ik ook de telefoon opnemen, maar daar heb ik geen moeite mee, dan ben ik 'in functie' ipv Anne...
Ik weet heus wel dat mensen mij niet opeten/aanvallen/slaan door de telefoon, maar toch vind ik het echt heel eng.
Resistance schreef:Ik vind het heel lastig om mensen in de ogen te kijken. Ik vind dat zo Awkward...
ijssnuiver schreef:Resistance schreef:Ik vind het heel lastig om mensen in de ogen te kijken. Ik vind dat zo Awkward...
Ik heb geleerd naar een puntje bij de neus/tussen de ogen te kijken. Zo denken veel mensen dat je ze gewoon aankijkt, maar eigenlijk doe je dat niet.
Ik heb er ook een hekel aan, mensen in de ogen kijken.
Resistance schreef:Ik voel me echt naakt als ik iemand in de ogen aankijk... ik weet niet wat dat is..
Shanna schreef:Ik heb ook echt een gruwelijke hekel aan bellen.. Weet nooit zo goed wat ik moet zeggen/ hoe het gaat lopen en kan dan niet goed genoeg nadenken over mijn reacties. Ook versta ik de naam van de ander nooit, en bij herhaling twijfel ik alsnog of ik het goed heb verstaan
Best lastig overigens, als zelfstandig ondernemer elke keer weer zo'n bel-drempel over te moeten..
Ik regel alles het liefste via de mail met iedereenMensen die dichterbij staan ook wel via whatsapp, maar bedrijven e.d. via de mail.
ijssnuiver schreef:Hier ook een klein geheimpje:
- Ik kan geen vriendschappen onderhouden, ik laat dingen heel makkelijk 'doodbloeden' omdat ik te lui en vaak te laks ben om het contact te onderhouden.
Gelukkig heb ik een hele fijne vriendengroep, waarvan het grootste gedeelte exact zo is als ik. We spreken elkaar dus niet met regelmaat, maar praten af en toe eens bij en dan is het alsof we elkaar gister voor het laatst gesproken hebben. We kunnen ook altijd bij elkaar terecht, maar het contact is gewoon niet zo veel.
Ik vind het heerlijk op die manierSpoiler:
(er is heus een aantal in mijn vriendengroep, bij wie ik wel echt contact moet onderhouden. Maar die mensen kennen mij inmiddels langer dan vandaag. Ik probeer het écht hoor, maar vergeet dat soort dingen vaak. Dus die onderhouden voor mij het contact een beetje beter, ik heb fantastische vrienden).
- Ik haat bellen. Gebeld worden vind ik verschrikkelijk en zelf bellen vind ik eng. Als mijn telefoon gaat negeer ik die vaak en app dan een half uur later met 'oh sorry ik heb mijn telefoon niet gehoord en zie nu pas dat je gebeld had. Moet ik nog even terug bellen?'.
Als mijn stalhoudster belt neem ik overigens wel altijd op, veel te bang dat er dan iets met mijn paard zou zijn. Oh en bij goede vrienden neem ik ook wel op.
xSCWx schreef:Resistance schreef:Ik voel me echt naakt als ik iemand in de ogen aankijk... ik weet niet wat dat is..
Ogen zijn de toegang tot de ziel wordt ook wel gezegdik vind het juist fijn om iemand in de ogen te kijken, je ziet gelijk of die persoon oprecht is.
Christiene schreef:ik doe altijd een stap na achteren als mensen te dicht bij komen, of schuif de stoel ongemerkt wat opzij.. ik heb wat dat betrefd best een grote persoonlijke zone of cirkel om me heen.