Kleine geheimpjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ierpier

Re: Kleine geheimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:22

Die telefoonangst is heeel herkenbaar. Heb ik nog een keer een column over geschreven.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:25

Ierpier schreef:
Die telefoonangst is heeel herkenbaar. Heb ik nog een keer een column over geschreven.

Ik vind het stom. Voor mijn werk moet ik ook de telefoon opnemen, maar daar heb ik geen moeite mee, dan ben ik 'in functie' ipv Anne...
Ik weet heus wel dat mensen mij niet opeten/aanvallen/slaan door de telefoon, maar toch vind ik het echt heel eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:28

ijssnuiver schreef:
Ierpier schreef:

Ik vind het stom. Voor mijn werk moet ik ook de telefoon opnemen, maar daar heb ik geen moeite mee, dan ben ik 'in functie' ipv Anne...
Ik weet heus wel dat mensen mij niet opeten/aanvallen/slaan door de telefoon, maar toch vind ik het echt heel eng.

Dit!!! Als ik op moet nemen op mijn werk dan vind ik het geen probleem maar thuis.... :oo

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:28

ijssnuiver schreef:
Ierpier schreef:

Ik heb dat ook hoor. Als ik "in functie" moet bellen is t niet zo erg. Dan wordt het bedrijf afgewezen en niet ik, ofzo. Als ik echter zelf moet bellen om iets te regelen dan trek ik dat niet. Denk dat het komt omdat ik niet weet wie ik aan de lijn ga krijgen en niet kan inschatten wat voor persoon het is. Dat vind ik eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:29

Ik vind het heel lastig om mensen in de ogen te kijken. Ik vind dat zo Awkward...

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:30

Ik vind het leuk om mannen ongemakkelijk te maken met opmerkingen over "vrouwendingen" :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:35

Resistance schreef:
Ik vind het heel lastig om mensen in de ogen te kijken. Ik vind dat zo Awkward...

Ik heb geleerd naar een puntje bij de neus/tussen de ogen te kijken. Zo denken veel mensen dat je ze gewoon aankijkt, maar eigenlijk doe je dat niet.
Ik heb er ook een hekel aan, mensen in de ogen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:46

Ik vind het juist 'leuk' om mensen in de ogen aan te kijken := ik let altijd op iemands iris, vind de structuren en kleuren die een iris kan hebben echt super fascinerend!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:50

Ik snap weinig tot niets van die telefoonangst, maar ik ken zeker meer mensen die er last van hebben. Eerlijk is eerlijk: als kind had ik het wel bij vreemde mensen. Gelukkig ben ik daar overheen gekomen, zodat ik nu moeiteloos zakelijke telefoontjes kan plegen. Maar bij bekenden heb ik het nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:06

ijssnuiver schreef:
Resistance schreef:

Ik heb geleerd naar een puntje bij de neus/tussen de ogen te kijken. Zo denken veel mensen dat je ze gewoon aankijkt, maar eigenlijk doe je dat niet.
Ik heb er ook een hekel aan, mensen in de ogen kijken.

Ik voel me echt naakt als ik iemand in de ogen aankijk... ik weet niet wat dat is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:11

Ik heb ook echt een gruwelijke hekel aan bellen.. Weet nooit zo goed wat ik moet zeggen/ hoe het gaat lopen en kan dan niet goed genoeg nadenken over mijn reacties. Ook versta ik de naam van de ander nooit, en bij herhaling twijfel ik alsnog of ik het goed heb verstaan :+

Best lastig overigens, als zelfstandig ondernemer elke keer weer zo'n bel-drempel over te moeten..

Ik regel alles het liefste via de mail met iedereen :') Mensen die dichterbij staan ook wel via whatsapp, maar bedrijven e.d. via de mail.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:19

Ik heb echt een hekel aan mensen die je aan blijven staren, uiteindelijk zeg ik er wat van en loop ik weg

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:19

Resistance schreef:
Ik voel me echt naakt als ik iemand in de ogen aankijk... ik weet niet wat dat is..

Ogen zijn de toegang tot de ziel wordt ook wel gezegd ;) ik vind het juist fijn om iemand in de ogen te kijken, je ziet gelijk of die persoon oprecht is.
Klein geheimpje: als ik vroeger niet naar school wilde deed ik alsof ik ziek was. Dan werd mijn temperatuur opgenomen, maar ik had geen koorts natuurlijk. Om de temperatuur op de thermometer wat hoger te krijgen hield ik hem onder mijn lampje :+

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:25

Over bellen gesproken, dan heb ik er ook nog eentje. :o

Ik vond een tijdje geleden mijn oude telefoon en dacht: Goh, die ligt nu al een lange tijd ongebruikt in de la, laat ik eens kijken of er nog foto's o.i.d. op staan! Dus heb dat ding aangezet en ben gaan browsen. Werd ik vijf minuten later op die telefoon gebeld :wow: Bleek iemand van een callcenter te zijn. Volgens mij was het voor een energiebedrijf en ze wilden mij wat graag een product verkopen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik had een vrije dag en heb die man zijn hele verhaal laten doen. Voor mijn gevoel had ik hem al een halfuur aan de lijn. Aan het eind van het gesprek vroeg hij nog, vol enthousiasme, want hij had een potentiële klant: 'oh, wacht even, ik moet ook vragen hoe oud u bent, want u klinkt wel jong'. Ik zag mijn kans en antwoordde met 'vijftien'. Ik dacht dat ik met mijn stem daar nog wel voor door kon. :o 'Oh, maar dat is een probleem. Dan mag ik je helemaal niet benaderen. Had ik dit nou maar eerder gevraagd. Ja, dan moet ik hier in het systeem weer het een en ander wijzigen...' We hebben het gesprek netjes afgerond, ik heb de telefoon weer uitgezet en terug in de la gelegd waar hij nog steeds ligt. :=

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:18

Shanna schreef:
Ik heb ook echt een gruwelijke hekel aan bellen.. Weet nooit zo goed wat ik moet zeggen/ hoe het gaat lopen en kan dan niet goed genoeg nadenken over mijn reacties. Ook versta ik de naam van de ander nooit, en bij herhaling twijfel ik alsnog of ik het goed heb verstaan :+

Best lastig overigens, als zelfstandig ondernemer elke keer weer zo'n bel-drempel over te moeten..

Ik regel alles het liefste via de mail met iedereen :') Mensen die dichterbij staan ook wel via whatsapp, maar bedrijven e.d. via de mail.

Ik word ij altijd chagrijnig als ik niet kan mailen. "Bel gewoon even"n zegt men dan. Niks "gewoon" aan :+ .

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:39

ijssnuiver schreef:
Hier ook een klein geheimpje:
- Ik kan geen vriendschappen onderhouden, ik laat dingen heel makkelijk 'doodbloeden' omdat ik te lui en vaak te laks ben om het contact te onderhouden.
Gelukkig heb ik een hele fijne vriendengroep, waarvan het grootste gedeelte exact zo is als ik. We spreken elkaar dus niet met regelmaat, maar praten af en toe eens bij en dan is het alsof we elkaar gister voor het laatst gesproken hebben. We kunnen ook altijd bij elkaar terecht, maar het contact is gewoon niet zo veel.
Ik vind het heerlijk op die manier
Spoiler:
(er is heus een aantal in mijn vriendengroep, bij wie ik wel echt contact moet onderhouden. Maar die mensen kennen mij inmiddels langer dan vandaag. Ik probeer het écht hoor, maar vergeet dat soort dingen vaak. Dus die onderhouden voor mij het contact een beetje beter, ik heb fantastische vrienden).

- Ik haat bellen. Gebeld worden vind ik verschrikkelijk en zelf bellen vind ik eng. Als mijn telefoon gaat negeer ik die vaak en app dan een half uur later met 'oh sorry ik heb mijn telefoon niet gehoord en zie nu pas dat je gebeld had. Moet ik nog even terug bellen?'.
Als mijn stalhoudster belt neem ik overigens wel altijd op, veel te bang dat er dan iets met mijn paard zou zijn. Oh en bij goede vrienden neem ik ook wel op.

Deze hele post had ik kunnen typen :o

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:38

Ik kan op zich wel naar mensen hun ogen kijken, maar niet als ze terugkijken. Dat vind ik eng.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:01

xSCWx schreef:
Resistance schreef:

Ogen zijn de toegang tot de ziel wordt ook wel gezegd ;) ik vind het juist fijn om iemand in de ogen te kijken, je ziet gelijk of die persoon oprecht is.

Dit! Hierdoor heb ik altijd het idee dat, wanneer iemand me recht aan kijkt, meteen kan lezen/zien wat ik allemaal heb meegemaakt.
Vind het vreselijk om iemand aan te kijken en die persoon kijkt dan terug... |(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:06

Mensen die mij niet aankijken als ik met ze praat vertrouw ik niet :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:12

M_D_H schreef:
Mensen die mij niet aankijken als ik met ze praat vertrouw ik niet :o

Inderdaad. Tenzij het duidelijk onzekerheid is (zie je aan de hele lichaamstaal).
En soms kijken mensen je aan en zie je iets wat niet zuiver is. Bijzonder die ogen, heel mooi.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:39

ik doe altijd een stap na achteren als mensen te dicht bij komen, of schuif de stoel ongemerkt wat opzij.. ik heb wat dat betrefd best een grote persoonlijke zone of cirkel om me heen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:02

Christiene schreef:
ik doe altijd een stap na achteren als mensen te dicht bij komen, of schuif de stoel ongemerkt wat opzij.. ik heb wat dat betrefd best een grote persoonlijke zone of cirkel om me heen.

Die cirkel herken ik heel erg. Ik heb ook een enorme persoonlijke ruimte, zeker bij mensen die ik niet ken of die ik liever niet te dichtbij heb.
Maar als ze te dichtbij komen dan zet ik juist een stap naar voren of knal mijn energie er even uit(figuurlijk gezien, weet niet helemaal hoe ik dat moet verwoorden) en de meeste mensen zetten dan een stap achteruit. Er zijn genoeg mensen die dat overigens niet snappen, dan vraag ik gewoon of ze even een stap naar achter willen zetten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:20

Ik ben altijd bang dat als ik iets uit de schuur pak en de sleutel in de deur laat zitten iemand de deur dicht doet en op slot draait (terwijl er niemand in onze tuin kan komen)

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:26

Ik ben beetje bang voor onze kelder.. licht knopje zit beneden dus moet eerst uit voor je naar boven kan.. en dan ren ik altijd de trap op :+

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:20

Ik heb ook wel een soort van telefoonangst. Het bellen zelf is niet erg, alleen het moment voor het opnemen wel, of wanneer ik een belangrijk telefoongesprek moet voeren. Wanneer ik bijvoorbeeld m'n stagebegeleider voor het eerst moest bellen vorig jaar moest ik echt een kwartier m'n tekst in mijn hoofd stampen. Uiteindelijk liep het gesprek natuurlijk alsnog anders :') Onbekende nummers neemt m'n vriend altijd voor me op omdat ik gewoon echt geen verkopers af kan wimpelen. :')