Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniweerd

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:45

Ontzettend zeg....hoe hier geoordeelt en veroordeelt word over andermans leven en dat van een ongeboren leven...geen woorden voor. TS ik wens je veel sterkte en kracht toe de komende tijd

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:46

Jeetje, ik schik van de dingen die hier gezegd worden. :o

Ts laat je niet gek maken, je weet zelf wel beter.
Je moet ook doen wat jouw het beste lijkt.
En niet wat andere zeggen.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:49

@cowgirl wat een rare opmerking

Gebroken nachten,ontzettende pijnlijke borsten van de stuwing.tranen/wisselende emoties vanwege de hormonen..dit zijn alleen maar dingen in de uiterst gunstige situatie..zorgen voor een pasgeboren baby is voor iedere 'nieuwe'?mama zwaar dus snap jou opmerking niet zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:58

Kymalin schreef:
:wow: Nou Wildgirl. Ik hoop dat jij nooit, om wat voor reden ook, afgekeurd wordt om te werken of eens een keuze maakt waardoor je afhankelijk wordt van bepaalde instanties want dan zou ik theoretisch gezien daar aan mee moeten betalen +:)+

Sorry dat ik het zeg. Maar afgekeurd wil niet zeggen dat je niet kun werken. Ken zat mensen die afgekeurd zijn en vervolgens toch zijn gaan werken een een baan hebben. Heeft meer te maken met wel of niet in slachtoffer rol kruipen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:59

Ik lees al een hele tijd mee maar nu heeft dit allemaal een behoorlijke wending gekregen...

Wat ik me afvraag is of TS niet bewust zwanger is geraakt om zo deze man bij zich te houden... Want tegenwoordig is de anticonceptie zo goed in NL dat dit niet zomaar hoeft te gebeuren... Ik oordeel verder nergens over maar dit is iets wat mij al een aantal dagen in mn hoofd speelt.

Ik vind het een moedige keuze van TS om het kindje op de wereld te laten komen. Dit komt waarschijnlijk dat ik in mijn omgeving vele negatieve dingen heb gezien met een vader uit een andere cultuur. Het is niet alleen voor TS gevaarlijk maar het kan ook voor het kind heel gevaarlijk zijn(worden) Ik hoop dat dit niet met hun gebeurd.

Bij deze wil ik TS heel veel sterkte wensen met alle beslissingen. Het zal niet gemakkelijk zijn en worden. Er kan nog zoveel gebeuren met een 8 weken oude zwangerschap.

Kruipt weer onder de meeleessteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:01

Caira schreef:
Tobbes schreef:
Hoe kan btw dat ze nu opeens zwanger is?

Er zijn websites die precies uitleggen hoe conceptie werkt, en anders even aan je ouders vragen of die je uit willen leggen hoe het werkt met de bloemetjes en de bijtjes.

Verder, het is zo ontzettend naar om te lezen hoe mensen op basis van een paar regels op een forum denken TS te kennen en te mogen oordelen over haar en haar keuzes. Ik lees echt termen die niet alleen denigrerend maar ook discriminerend zijn. Benieuwd of mensen dat ook face to face zouden zeggen als ze niet verstopt zaten achter een username.

Precies.
Vooral in deze tijd waar je overal die informatie tot je beschikking kan krijgen en grote markt anticonceptie middelen voor handen is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-09-16 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:02

Tobbes, heeft ook te maken met de grond van afkeuring natuurlijk maar dat is wel ontzettend off-topic hier.

Feit is dat TS aan niemand verantwoording verschuldigd is behalve aan zichzelf en haar ongeboren kindje.

Of TS het allemaal aan kan en of haar achtergrond wel of niet van invloed gaat zijn gaat ons helemaal niets aan. We hebben uberhaupt te weinig informatie om een volledige mening te kunnen vormen, laat staan die mening aan TS op te dringen.

Over anticonceptie... Dat kan wel degelijk mis gaan. Niets is 100% veilig behalve geheelonthouding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:05

Ik dring niks op, maar geef enkel advies. Als TS graag geen adviezen wilt omtrent dit verhaal dan kan ze beter hier geen topic over maken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:05

Afgekeurd worden, ziek zijn, niet meer kúnnen werken...geen enkel probleem mee. Ik ben blij met hoe NL het geregeld heeft hier qua sociale voorzieningen en betaal daar met liefde iedere maand heel veel belasting voor. Een kind op de wereld zetten terwijl je van te voren weet dat het een lastige start gaat krijgen en wellicht wel een lastig leven omdat je zelf het idee van een abortus niet aankunt is imo egoistisch en vooral niet eerlijk naar het kindje.
Een kind krijgen in een blijf van mijn lijf huis, constant over je schouder moeten kijken...je maakt mij niet wijs dat dat gezond is voor welk kind dan ook.
Het kan natuurlijk goed gaan, maar de kans dat er ellende ontstaat vanwege vader/zijn geloof/cultuur/familie is groot, heel groot.
Ts stapt hier vrolijk aan voorbij en legt haar hebben en houden in handen van haar ouders en huisarts want ja, zelf verandert ze nog al eens van mening.
En dat moet een stabiele, verantwoordelijke en onafhankelijke moeder worden waardoor het kindje onbezorgd kan opgroeien?
Sorry. Ik geloof daar niet in.
Ik zal stoppen met posten in dit topic gezien het merendeel van de bokkers hier blijkbaar een onbezorgde, gladgestreken toekomst voor ts en het kindje ziet.
Hoé naïef kun je zijn :evaw:
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 25-09-16 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:06

Tobbes schreef:
Kymalin schreef:
:wow: Nou Wildgirl. Ik hoop dat jij nooit, om wat voor reden ook, afgekeurd wordt om te werken of eens een keuze maakt waardoor je afhankelijk wordt van bepaalde instanties want dan zou ik theoretisch gezien daar aan mee moeten betalen +:)+

Sorry dat ik het zeg. Maar afgekeurd wil niet zeggen dat je niet kun werken. Ken zat mensen die afgekeurd zijn en vervolgens toch zijn gaan werken een een baan hebben. Heeft meer te maken met wel of niet in slachtoffer rol kruipen.

Aangepaste banen gaan vaak gepaard met subsidies

Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat er om dat ik het nogal een uitspraak vindt van Wildgirl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:12

Ze slaat wel de spijker op zijn kop. Maarja, dat willen blijkbaar de meeste mensen niet horen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:18

Wildgirl schreef:
Ts stapt hier vrolijk aan voorbij en legt haar hebben en houden in handen van haar ouders en huisarts want ja, zelf verandert ze nog al eens van mening.

En hoe weet jij dit allemaal? Jij kent haar persoonlijk en kent alle inns and outs van haar situatie? Naar aanleiding van dit topic weet jij precies hoe de vork aan de steel steekt? Ik niet namelijk. Ik vind het moeilijk om op basis van een paar posts in een topic een volledig beeld te krijgen van iemand. Daarvoor moet ik iemand in het echt ontmoeten en in de ogen kijken.

En ik zeg ook niet dat je dingen aan de kaak stelt die er niet toe doen, ik vind je alleen nogal stellig en hard in je uitspraken. Ik denk dat je meer bereikt net opbouwende kritiek. Maar goed, dat is mijn mening :-)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:20

De meeste bokkers zien de romantiek van het ongeboren wondertje.

Enkele bokkers zien de realiteit. En ja... Die realiteit klinkt hard en zorgt voor felle reactie's.

Voor mij is een ding evident. TS moet hard aan haarzelf gaan werken en dit kind is een extra obstakel bij dat werken.
Laatst bijgewerkt door Petpa op 25-09-16 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Tobbes schreef:
Ze slaat wel de spijker op zijn kop. Maarja, dat willen blijkbaar de meeste mensen niet horen.

Laat me raden..... jullie zijn (bokt) maatjes :') zomaar gewoon even een aanname van mijn kant, ik weet het :P

Caira

Tobbes schreef:
Ik dring niks op, maar geef enkel advies. Als TS graag geen adviezen wilt omtrent dit verhaal dan kan ze beter hier geen topic over maken.

Er zit een enorm (moreel) verschil tussen advies geven en ern mening op proberen te dringen waarbij de TS ondertussen ook nog even met de grond gelijk gemaakt worden.

De grote vraag die nu echt bij mij opborrelt; waarom denken sommige mensen dat ze het recht hebben om, ook al is het op papier, een ander zo te bekritiseren en te vernederen? Wat maakt het ok om op die manier om te gaan met een ander?

TS tot een abortus proberen te praten omdat je vindt dat je dat recht hebt omdat je belasting betaalt?

TS een schuldgevoel proberen aan te praten omdat ze een 'kleurling' of bastaard op de wereld wil zetten.

TS beschuldigen dat ze dit kind krijgt om een man aan zich te binden?

Serieus? Gaan we zo met elkaar om?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:22

Petpa schreef:

Oh ik niet hoor. Ik heb liever veulens en puppies :+ ik heb helemaal niet met babies.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:24

Kymalin schreef:
Petpa schreef:

Oh ik niet hoor. Ik heb liever veulens en puppies :+ ik heb helemaal niet met babies.

Dan behoor jij dus niet bij de meeste bokkers ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:26

Petpa schreef:

Enkele bokkers zien de realiteit. En ja... Die realiteit klinkt hard en zorgt voor felle reactie's.

Voor mij is een ding evident. TS moet hard aan haarzelf gaan werken en dit kind is een extra obstakel bij dat werken.

Het is niet zo zwart-wit als jij het stelt. De wereld is niet verdeeld in ratio en emotie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:27

Petpa schreef:

Realiteit? Sinds wanneer is een mening gebaseerd op wat dingen die de ts heeft verteld een kei hard feit? Laat staan de realiteit? Wie zijn wij om te bepalen wat de realiteit is?

Kind hoeft trouwens geen obstakel te zijn, kan ook een motivatie zijn. Moeder zijn heeft voor mij zo'n motivatie bron aangeboord :) Je weet het niet van te voren. Ja het zal er absoluut niet makkelijker op worden en ik ben het absoluut met je eens dat de ts hard aan zichzelf moet werken :) Maar daar heeft ze al hulp voor ingeschakeld gelukkig.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:29

Kymalin schreef:
Wildgirl schreef:

En hoe weet jij dit allemaal? Jij kent haar persoonlijk en kent alle inns and outs van haar situatie? Naar aanleiding van dit topic weet jij precies hoe de vork aan de steel steekt? Ik niet namelijk. Ik vind het moeilijk om op basis van een paar posts in een topic een volledig beeld te krijgen van iemand. Daarvoor moet ik iemand in het echt ontmoeten en in de ogen kijken.

En ik zeg ook niet dat je dingen aan de kaak stelt die er niet toe doen, ik vind je alleen nogal stellig en hard in je uitspraken. Ik denk dat je meer bereikt net opbouwende kritiek. Maar goed, dat is mijn mening :-)

Maar draai het dan eens om.
Hoe weet jij dat het niet zo is? Ken jij haar persoonlijk? Weet jij se ins and outs?

Want degene met een andere mening, waaronder ik, baseren dit op TS haar posts.
Het zijn imo redelijk logische conclusies en iets wat TS letterlijk zelf zegt. "Ik heb mijn ouders en de huisarts".

Ik denk dat het grootste verschil in mening komt doordat sommige de mooiheid en goedheid willen geloven.. terwijl anderen wat pessimistischer zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:30

Volgens mij weet ts heel goed dat het niet makkelijk wordt.. Ze is nog hartstikke jong en heeft in een korte tijd veel meegemaakt. Ik vind het niet raar als je dan soms andere beslissingen maakt dan je vooraf dacht. En soms is het gewoon maar doen en zien.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:31

Caira schreef:
Tobbes schreef:

Er zit een enorm (moreel) verschil tussen advies geven en ern mening op proberen te dringen waarbij de TS ondertussen ook nog even met de grond gelijk gemaakt worden.

De grote vraag die nu echt bij mij opborrelt; waarom denken sommige mensen dat ze het recht hebben om, ook al is het op papier, een ander zo te bekritiseren en te vernederen? Wat maakt het ok om op die manier om te gaan met een ander?

TS tot een abortus proberen te praten omdat je vindt dat je dat recht hebt omdat je belasting betaalt?

TS een schuldgevoel proberen aan te praten omdat ze een 'kleurling' of bastaard op de wereld wil zetten.

TS beschuldigen dat ze dit kind krijgt om een man aan zich te binden?

Serieus? Gaan we zo met elkaar om?

Ik had het niet beter kunnen zeggen..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:35

Sommigen mensen moeten meer dan 5 jaar studeren voordat ze hulpverleningsadvies mogen geven.
Sommigen mensen hebben toch minstens enkele maanden sessies nodig voordat ze tegen hun patiënt kunnen zeggen "ik kan je toch een beetje inschatten nu".
Sommigen hebben genoeg aan een paar posts op een anonieme internetsite om een heel leven en welzijn van iemand te weten en doorgronden. Ieder zijn speciale gaven toch :D .

Ik ben 4 jaar lang met een foute man geweest. Een man die mij ook om de vingerknip van mening kon doen veranderen. Een man die mij dingen heeft laten doen en geloven waar ik achteraf van denk, waarom ben ik toch zo ver gegaan. Hij heeft me mijn ouders, mijn vriendenkring, zelfs mijn liefste paardenmaatje doen kwijtspelen. Hij heeft mij dingen laten schrijven en zeggen die ik nooit zelf gedaan had. Ik was compleet onder zijn invloed.

Totdat de druppel er was en ik éindelijk de moed had om hem af te kappen. En dat was niet gemakkelijk. Had hij in de weken erna met zijn knietjes voor mijn deur gestaan ik had hem weer in mijn armen gesloten.

Maar slechts een half jaar later was ik samen met de man van mijn leven en zit ik in een stabiele rustige en eerlijke relatie. Van naïviteit of plotse meningsveranderingen geen sprake.

Ik blijf het heel knap vinden dat bokkers beter weten wat te doen dan dokters, hulpverleners en eigen familie.

Maar ik denk dat ik mij verder ga terugtrekken. Wat ik hier lees is niet zo goed voor mijn zondagmiddagstemming. Ongeloof. En nee, ik weet niet of het het juiste gaat zijn want ik ken TS niet. Maar ik ga zo'n belangrijke levensbeslissingen niet baseren op wat berichtjes, en zeker niet als ze niet overkomt als een domme gans zonder enige vorm van hulp of ruggesteun. Het is "stom" dat ze zwanger is, hoe dat ook gebeurd is, maar onderschat niet wat voor een gigantische emotionele impact een abortus kan hebben en gewoon niet elke vrouw is daar toe staat, punt.

TS veel wijsheid voor je!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:39

En ik zeg ook niet dat je dingen aan de kaak stelt die er niet toe doen, ik vind je alleen nogal stellig en hard in je uitspraken. Ik denk dat je meer bereikt net opbouwende kritiek. Maar goed, dat is mijn mening :-)[/quote]

Maar draai het dan eens om.
Hoe weet jij dat het niet zo is? Ken jij haar persoonlijk? Weet jij se ins and outs?

Want degene met een andere mening, waaronder ik, baseren dit op TS haar posts.
Het zijn imo redelijk logische conclusies en iets wat TS letterlijk zelf zegt. "Ik heb mijn ouders en de huisarts".

Ik denk dat het grootste verschil in mening komt doordat sommige de mooiheid en goedheid willen geloven.. terwijl anderen wat pessimistischer zijn.[/quote]
Het antwoord op jouw vraag staat al in mijn post die je hebt gequote. Nee dat weet ik niet. Ik kan dat niet naar leiding van wat tekst op internet. Daarvoor moet ik iemand in het echt meemaken.

En dat sommige bokkers het pessimistisch inzien snap ik ook. Mijn punt is alleen dat de adviezen naar ts wel wat minder hard maar meer opbouwend mogen zijn. De stelligheid van sommige posts staat me gewoon tegen.

Quote verkloot :P

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:40

MarjanB schreef:
Volgens mij weet ts heel goed dat het niet makkelijk wordt.. Ze is nog hartstikke jong en heeft in een korte tijd veel meegemaakt. Ik vind het niet raar als je dan soms andere beslissingen maakt dan je vooraf dacht. En soms is het gewoon maar doen en zien.

Hoe oud is ze dan? Ik heb dat nergens gezien in dit topic?