Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kymalin schreef:Nou Wildgirl. Ik hoop dat jij nooit, om wat voor reden ook, afgekeurd wordt om te werken of eens een keuze maakt waardoor je afhankelijk wordt van bepaalde instanties want dan zou ik theoretisch gezien daar aan mee moeten betalen
Caira schreef:Tobbes schreef:Hoe kan btw dat ze nu opeens zwanger is?
Er zijn websites die precies uitleggen hoe conceptie werkt, en anders even aan je ouders vragen of die je uit willen leggen hoe het werkt met de bloemetjes en de bijtjes.
Verder, het is zo ontzettend naar om te lezen hoe mensen op basis van een paar regels op een forum denken TS te kennen en te mogen oordelen over haar en haar keuzes. Ik lees echt termen die niet alleen denigrerend maar ook discriminerend zijn. Benieuwd of mensen dat ook face to face zouden zeggen als ze niet verstopt zaten achter een username.
Tobbes schreef:Kymalin schreef:Nou Wildgirl. Ik hoop dat jij nooit, om wat voor reden ook, afgekeurd wordt om te werken of eens een keuze maakt waardoor je afhankelijk wordt van bepaalde instanties want dan zou ik theoretisch gezien daar aan mee moeten betalen
Sorry dat ik het zeg. Maar afgekeurd wil niet zeggen dat je niet kun werken. Ken zat mensen die afgekeurd zijn en vervolgens toch zijn gaan werken een een baan hebben. Heeft meer te maken met wel of niet in slachtoffer rol kruipen.
Wildgirl schreef:Ts stapt hier vrolijk aan voorbij en legt haar hebben en houden in handen van haar ouders en huisarts want ja, zelf verandert ze nog al eens van mening.
Tobbes schreef:Ik dring niks op, maar geef enkel advies. Als TS graag geen adviezen wilt omtrent dit verhaal dan kan ze beter hier geen topic over maken.
Petpa schreef:De meeste bokkers zien de romantiek van het ongeboren wondertje.
Enkele bokkers zien de realiteit. En ja... Die realiteit klinkt hard en zorgt voor felle reactie's.
Voor mij is een ding evident. TS moet hard aan haarzelf gaan werken en dit kind is een extra obstakel bij dat werken.
Petpa schreef:De meeste bokkers zien de romantiek van het ongeboren wondertje.
Enkele bokkers zien de realiteit. En ja... Die realiteit klinkt hard en zorgt voor felle reactie's.
Voor mij is een ding evident. TS moet hard aan haarzelf gaan werken en dit kind is een extra obstakel bij dat werken.
Kymalin schreef:Wildgirl schreef:Ts stapt hier vrolijk aan voorbij en legt haar hebben en houden in handen van haar ouders en huisarts want ja, zelf verandert ze nog al eens van mening.
En hoe weet jij dit allemaal? Jij kent haar persoonlijk en kent alle inns and outs van haar situatie? Naar aanleiding van dit topic weet jij precies hoe de vork aan de steel steekt? Ik niet namelijk. Ik vind het moeilijk om op basis van een paar posts in een topic een volledig beeld te krijgen van iemand. Daarvoor moet ik iemand in het echt ontmoeten en in de ogen kijken.
En ik zeg ook niet dat je dingen aan de kaak stelt die er niet toe doen, ik vind je alleen nogal stellig en hard in je uitspraken. Ik denk dat je meer bereikt net opbouwende kritiek. Maar goed, dat is mijn mening
Caira schreef:Tobbes schreef:Ik dring niks op, maar geef enkel advies. Als TS graag geen adviezen wilt omtrent dit verhaal dan kan ze beter hier geen topic over maken.
Er zit een enorm (moreel) verschil tussen advies geven en ern mening op proberen te dringen waarbij de TS ondertussen ook nog even met de grond gelijk gemaakt worden.
De grote vraag die nu echt bij mij opborrelt; waarom denken sommige mensen dat ze het recht hebben om, ook al is het op papier, een ander zo te bekritiseren en te vernederen? Wat maakt het ok om op die manier om te gaan met een ander?
TS tot een abortus proberen te praten omdat je vindt dat je dat recht hebt omdat je belasting betaalt?
TS een schuldgevoel proberen aan te praten omdat ze een 'kleurling' of bastaard op de wereld wil zetten.
TS beschuldigen dat ze dit kind krijgt om een man aan zich te binden?
Serieus? Gaan we zo met elkaar om?
MarjanB schreef:Volgens mij weet ts heel goed dat het niet makkelijk wordt.. Ze is nog hartstikke jong en heeft in een korte tijd veel meegemaakt. Ik vind het niet raar als je dan soms andere beslissingen maakt dan je vooraf dacht. En soms is het gewoon maar doen en zien.