Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:37

Yep, been there, done that.
Ik was een half jaar samen met mijn vriend en ik was toch al redelijk bekend. Toch een aantal uitnodigingen ontvangen voor bruiloften waar alleen hij uitgenodigd was. Prima.
Ga vooral, ik kijk lekker een film.
Later werd ik voor alleen de avond uitgenodigd, yeah, mooi. Scheelt me een dag vrij nemen! Maar liefje, ga vooral! Ik zie je daar wel!

En nu idd de uitnodiging voor ons beiden, de gehele dag.
Ook helemaal prima.

Het is hun dag. En ik snap dat het banketstaaf is, maar get over it. Als jij trouwt bepaal je ook helemaal zelf wie je uitnodigd. Ik denk dat je het jezelf teveel aantrekt; 'want verder is iedereen de hele dag uitgenodigd'... eh ja en? Jij hoeft geen vrije dag te nemen, vroeg op te staan en verplicht naar een plechtigheid te kijken die ikzelf erg saai vind. Jij hoeft alleen maar als feestvarken te komen, helemaal prima toch! Het scheelt mij in ieder geval veel tijd en irritatie. Ik ben sowieso niet van de bruiloften etc.

Ik ben zelf 1 x met tegenzin naar een vrijgezellenfeestje gegaan, nooit meer. Kostte me 125 euro voor een dom spel, eten was niet lekker en met de bruid had ik gewoon echt niets. Kwestie van er niet onderuit kunnen. Mijn ex was de beste vriend van de bruidegom. Maar dat haal ik nooit meer in koppie.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:38

Ik heb mijn ex gewoon laten gaan.. het heeft toch geen zin om het te verbieden. Krijg je alleen nog maar meer ruzie van. Wat voor mij eigenlijk het hele punt in het verhaal was, dat het mij niet eens zozeer uitmaakte dat ik niet naar die bruiloft mocht,maar dat mijn ex er gewoon niks van zei en niks mee deed. Dat vond ik het ergste.. Wij woonden toen al ruim anderhalf jaar samen en waren al bijna 4 jaar bij elkaar. Dus het was ook niet zo dat we nog maar pas bij elkaar waren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:41

Oktober pas. Goh, ik denk dat ik dan toevallig die dag zou ziek worden.

Nou mooie vriend zeg die niet even verder kijkt dan zijn neus lang is. Ik vind het allemaal maar net te toevallig dat jij geschrapt moest worden. Schrap dan het hele stel maar niet de een wel en de ander niet. Voor s'avonds was geen probleem om jou aan een andere tafel aan de andere kant van de zaal te plaatsen. Ook zeer gezellig zeg voor je vriend.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:42

Die tafelschikking is bullshit. Ieder zichzelf respecterende horecagelegenheid had dit opgelost.
Ts, respect Hoe jij ermee omgaat hoor! Hou jezelf in ere en idd laat het lekker los voorlopig! Ik hoop dat je vriend zijn ogen goed open gaan jegens dit stel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:45

Lizzyy schreef:
Wil me ook niet laten kennen tegenover hun en ik ga ze gewoon een gigantische drankrekening bezorgen *D

_/-\o_ _O-
Vind ik een heel goed plan hahahaha!

Verder een slap verhaal zeg van hun kant en een belabberde actie van een beste vriend en dat hij niet eens echt een antwoord klaar had toen je hem erop aansprak dat het voor jouw vriend echt niet leuk is zo. Niet leuk voor jou, nog minder leuk voor je vriend. :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:46

Als ik het zo lees lijkt het mij vooral de bruid die zo star is. Er is inderdaad geen horeca zaak die dat niet opgelost krijgt. Zou trouwens ook niet zo'n goede reclame zijn. Mond tot mond reclame is vaak nog de beste reclame die je kan krijgen en die werkt nog het best ook. Zowel positief als negatief.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:46

Vala schreef:
Ik vind het ook not done wat dit bruidspaar doet. Als ts nu nog maar 3 maanden samen was met haar vriend maar ze zijn al 2,5 jaar samen. Buiten hoe ts zich voelt hierdoor, ik vind trouwens dat zij het heel goed opneemt met een dosis humor, vind ik het een heel fout signaal van het bruidspaar jegens hun zogenaamde beste vriend. Dit zijn dus in mijn ogen geen goede vrienden. Ik hoop dat ts haar vriend zich dit ook beseft. Je beste vriend zet je niet zo voor het blok. Dat is geen vriendschap. En die goede vriend laat nu al fors over zich heen lopen door zijn as vrouw want ik kan me niet voorstellen dat hij zich hier prettig bij voelt.

Dan nog zou ik mijn beste vriend gewoon uitnodigen incl. vriendin!
Het is ronduit onbeschoft ........

TS, hoe is het gegaan :) ?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:48

petraaken schreef:
Oktober pas. Goh, ik denk dat ik dan toevallig die dag zou ziek worden.

Nou mooie vriend zeg die niet even verder kijkt dan zijn neus lang is. Ik vind het allemaal maar net te toevallig dat jij geschrapt moest worden. Schrap dan het hele stel maar niet de een wel en de ander niet. Voor s'avonds was geen probleem om jou aan een andere tafel aan de andere kant van de zaal te plaatsen. Ook zeer gezellig zeg voor je vriend.

dit dus,

Wat is het voor moeite om de tafel nog een keer in te delen. En dan wel met de stellen bij elkaar. En eventueel een tafel er naast extra waar je nog dierbare mensen kan neerzetten.

Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij waarom je zoiets zou doen.
Ik zou gewoon net zo lang puzzelen tot er voor iedereen een plekje is en desnoods heb je een deel met alleen ceremonie gasten.

En ik zou inderdaad tegen mijn vriend zeggen, veel plezier schat. Ik bestel wel een pizza en kijk een leuke film en nodig wel een vriendin uit ofz.

En als je toch gaat, drinken voor 10 al gooi je de helft door het putje op de wc :')
Laatst bijgewerkt door Lau op 20-07-16 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Dus, ze hadden de schikking gemaakt maar waren hunzelf (2 personen) vergeten. Dan schrappen ze dus jou (1 persoon) en het probleem is opgelost? Volgens mij hebben ze dan nog altijd plaats te kort :+

BloemBloem

Vala schreef:
Die tafelschikking is bullshit. Ieder zichzelf respecterende horecagelegenheid had dit opgelost.
Ts, respect Hoe jij ermee omgaat hoor! Hou jezelf in ere en idd laat het lekker los voorlopig! Ik hoop dat je vriend zijn ogen goed open gaan jegens dit stel.

Eens!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:50

Lizzyy schreef:
Ik ben er nu verder klaar mee en ga me er voorlopig niet meer over opwinden. De bruiloft is begin oktober dus dan mag ik er weer over na gaan denken van mezelf. Ik denk wel dat ik in de avond heen ga, meer omdat ik ook mijn vriend niet voor het blok wil zetten. Wil me ook niet laten kennen tegenover hun en ik ga ze gewoon een gigantische drankrekening bezorgen *D
:(:) Misschien ook maar de beste instelling ook.

Ik bedacht mij eigenlijk door een opmerking op de vorige pagina dat wij wel een soortgelijk iets in de groep hebben gehad. Maar dat betreft een groep van ongeveer 20 man bij elkaar, waarbij 1 vrouw + aanhang om onverklaarbare redenen helemaal niet was uitgenodigd. Eigenlijk weet niemand nog precies waarom niet. Dat is wel kort besproken, maar er is absoluut geen partij getrokken of wig geweest in de groep. Alleen 'oh, ja ze heeft wel vaker van dat soort rare buien'. Twee jaar later trouwde die vrouw met haar aanhang en die eerdere bruid heeft wel gewoon een avonduitnodiging gehad. Daar heeft ze zich voor afgemeld. Sterker nog dat V na 10 jaar relatie K halsoverkop verliet omdat ze al een tijdje verliefd was op W (die eerst wat had met L uit dezelfde groep, maar die waren goed uit elkaar gegaan) en wilde kijken of dat wat kon worden zorgde voor veel meer ophef en telefoontjes onderling. :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:51

DeMolenhoek schreef:
Dus, ze hadden de schikking gemaakt maar waren hunzelf (2 personen) vergeten. Dan schrappen ze dus jou (1 persoon) en het probleem is opgelost? Volgens mij hebben ze dan nog altijd plaats te kort :+

_/-\o_ _/-\o_

Euh ja als je logisch nadenkt wel. Ze hebben hun "verhaal" niet goed doordacht als ik het zo lees.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:51

Oktober duurt gelukkig nog even.
Zorg dat je terug mee kan rijden met iemand.
Na het bezorgen van een hoge drankrekening kan je moeilijk nog de BOB zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:53

Vumana89 schreef:
Het is hun dag. En ik snap dat het banketstaaf is, maar get over it. Als jij trouwt bepaal je ook helemaal zelf wie je uitnodigd. Ik denk dat je het jezelf teveel aantrekt; 'want verder is iedereen de hele dag uitgenodigd'... eh ja en? Jij hoeft geen vrije dag te nemen, vroeg op te staan en verplicht naar een plechtigheid te kijken die ikzelf erg saai vind. Jij hoeft alleen maar als feestvarken te komen, helemaal prima toch! Het scheelt mij in ieder geval veel tijd en irritatie. Ik ben sowieso niet van de bruiloften etc.

Op zich heb je gelijk, het is hun dag.
Maar wat wij ook heel belangrijk vonden toen we trouwden is dat de gasten ook een leuke dag hadden. Dat maakte het voor onszelf alleen maar leuker namelijk.
Daarom zouden we het ook niet in ons hoofd hebben gehaald om stellen uit elkaar te halen, immers, dan hebben die stellen altijd een minder leuke dag dan wanneer ze beide waren uitgenodigd.
Mocht de locatie daar moeilijk om hebben gedaan, dan was er een heel pittig gesprek gekomen met de locatie. En zeker als ze ingewikkeld hadden gedaan om 1 persoon. Wij waren immers de klant, dus dan verwacht ik dat ze met ons meedenken over hoe dit op te lossen, zonder dat we mensen moeten schrappen.

Inmiddels is het alweer 5 jaar geleden dat we trouwden, maar we horen nog regelmatig dat mensen zo'n leuke dag hebben gehad op onze bruiloft. En daar worden we oprecht heel blij van, daar doe je het toch immers ook voor?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:53

Oh die dachten er over nagedacht te hebben hoe ze je het dan maar moesten vertellen.. sukkels! Waarom jij, uitgerekend de vriendin van zijn beste vriend? :+ en dan ook niet naar vrijgezellenfeestje, daar was zeker ook te weinig plek?

Vind je in elk geval echt super reageren!

Zou er ook voor zorgen dat ze flink wat kwijt zijn aan drank hahaha en zou in plaats van voor 2 personen geld een kaartje in de enveloppe doen dat er helaas geen plek meer voor geld was in de enveloppe.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:57

MarjanB schreef:
Oh die dachten er over nagedacht te hebben hoe ze je het dan maar moesten vertellen.. sukkels! Waarom jij, uitgerekend de vriendin van zijn beste vriend? :+ en dan ook niet naar vrijgezellenfeestje, daar was zeker ook te weinig plek?

Zou er ook voor zorgen dat ze flink wat kwijt zijn aan drank hahaha en zou in plaats van voor 2 personen geld een kaartje in de enveloppe doen dat er helaas geen plek meer voor geld was in de enveloppe.

Ik zie een mini envelopje voor me waar net één 2 euro munt in past :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:59

DeMolenhoek schreef:

Natuurlijk, de bruid gaat op de schoot van de bruidegom zitten :+ .

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:02

MarjanB schreef:

:+

Ik zou echt aanpappen met de manager oid die avond, en zorgen dat hij even komt kletsen waar het bruidspaar en je vriend bij staan. Complimenteren over de zaal en service etc. en daarna vermelden dat het wel jammer was dat er geen stoel meer bij kon ...... Wachten op een reactie, en dan van "die koppen" een foto maken :+ Zou toch wel heel benieuwd zijn naar het antwoord van de manager ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:02

hoe langer ik erover nadenk hoe groter gezever ik die tafelschikking vind... OK ik wil best aannemen dat er limieten zijn op aantallen ivm brandveiligheid. Maar kom 1 persoon terwijl waarschijnlijk nog niet eens alle genodigden effectief gaan komen?
Ik kan mij echt niet inbeelden dat echt iedereen toezegt...

Maar top TS hoe je ermee omspringt en dat je de bruidegom erop gewezen hebt hoe jouw partner er zich bij voelt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:07

Goh, dat zou waarschijnlijk wel wat rode kopjes opleveren. :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:07

Tja, een tafel heeft ook zijn limiet, en als ze al een stoel extra er bij hebben gezet, dan kan het wel zijn dat het echt niet meer gaat.

K vraag me af wat men er zou van vinden dat ts wel was uitgenogigd maar ze aan een andere tafel zat dan haar vriend, omdat er geen plaats meer is aan tafel.
Dan zal het waarschijnlijk ook niet goed zijn geweest.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:08

Zet je toch een klein bijzettafeltje er bij oid :+

Sowieso klopt het verhaal van +2 -1 niet, dus sowieso al onzin.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:10

Wauw.... gewoon wauw... heb het topic met verbazing gevolgd. Succes met beslissen ts! Gelukkig heb je nog even de tijd. Als dit mij zou overkomen zou ik mijn vriend lekker laten gaan en zelf wat leuks gaan doen. :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:12

Het kan toch best dat ze nog iemand anders hebben geschrapt? Dat hoeft toch niet allemaal aan de TS vertelt te worden tijdens dat telefoongesprek.

De beste vriend van M wordt zo nogal in een moeilijk pakket gebracht. En natuurlijk is het voor de TS heel vervelend. Maar als jij in hun rangorde nummer 41 bent en er zijn 40 plaatsen, dan heb je helaas pech. Je weet het nu ten minste wel.

Gewoon lekker 's avonds een feestje bouwen op hun kosten! Je weet in ieder geval wat je met je eigen bruiloft zou kunnen doen. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:12

Lizzyy schreef:
Wil me ook niet laten kennen tegenover hun en ik ga ze gewoon een gigantische drankrekening bezorgen *D

>;)

en dat wraakzuchtige is je niet laten kennen :?

Ga vooral zo door en je kan een andere draad openen.
Dat jouw vriend jou verraden heeft en alleen verder is gegaan.