Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:@Mizora, daar gaat het niet om. De leeftijd van een baby is irrelevant voor of het al zonder moeder kan leven. Of nou ja, "kan leven" is misschien overdreven gezegd, maar ik mag aannemen dat je het niet oké zou vinden om mensenbaby's bij de moeder weg te halen, puur omdat het zijn eigen leeftijd niet weet. Hetzelfde bij een veulentje, een puppy... Waarom is het dan wel oké bij een koe?
kohtje schreef:Magrathea schreef:@Mizora, daar gaat het niet om. De leeftijd van een baby is irrelevant voor of het al zonder moeder kan leven. Of nou ja, "kan leven" is misschien overdreven gezegd, maar ik mag aannemen dat je het niet oké zou vinden om mensenbaby's bij de moeder weg te halen, puur omdat het zijn eigen leeftijd niet weet. Hetzelfde bij een veulentje, een puppy... Waarom is het dan wel oké bij een koe?
Omdat ze allemaal anders ontwikkelen . Een baby kan niets net als een pup bij de geboorte. Een kalf kan al redelijk voor zichzelf zorgen.
kohtje schreef:Magrathea schreef:@Mizora, daar gaat het niet om. De leeftijd van een baby is irrelevant voor of het al zonder moeder kan leven. Of nou ja, "kan leven" is misschien overdreven gezegd, maar ik mag aannemen dat je het niet oké zou vinden om mensenbaby's bij de moeder weg te halen, puur omdat het zijn eigen leeftijd niet weet. Hetzelfde bij een veulentje, een puppy... Waarom is het dan wel oké bij een koe?
Omdat ze allemaal anders ontwikkelen . Een baby kan niets net als een pup bij de geboorte. Een kalf kan al redelijk voor zichzelf zorgen.
De mensen die in een stad wonen zien niet een natuur! Jullie kunnen door blijven drammen maar veranderen zal het toch niet. De kippetjes en varkentjes misschien. Maar zoals ondertussen al 900x in dit topic is aangegeven is dat koeien gewoon een goed leven hebben. Dat hele off topic gedoe hier. Heb trouwens paar dagen geleden al getemd, maar mod doet er ook niks aan. kohtje schreef:Er is toch niets natuurlijks meer aan houden van dieren?
Maartje1990 schreef:Ben toch wel benieuwd hoe die boeren die kalfljes bij hun (melk)koeien houden zonder dat ze zich dooddrinken. Want een kalf heeft geen rem en die koeien produceren veel meer melk dan die kalfjes kunnen drinken. Dus ben benieuwd hoe dat kan.
Joliieeenn schreef:Waarom blijven jullie zo doordrammen? Daar erger ik mij mateloos aan. Laat mensen gewoon in hun waarde. Jullie vinden dat het dierenmishandeling is en andere mensen niet. Denken jullie nu echt dat mensen gaan stoppen met vlees eten?! En dat jullie dat bereiken met blijven doordrammen? Ik dram toch ook niet door dat jullie vlees moeten eten.. Begin het moe te worden hier. Dit was een hele leuke discussie maar ik ben uit gelezen. Bah bah..
Ts, ik ben eens benieuwd. Ga je nog vlees eten nadat je hebt gehoord hoe "afschuwelijk" al die beesten wel niet leven, of blijf je gewoon vlees eten van al die verschrikkelijke boeren?
Janneke2 schreef:kohtje schreef:Er is toch niets natuurlijks meer aan houden van dieren?
...volgende vraag : wat is dan precies natuurlijk?
Noch de hond, noch het paard zijn volledig "natuurlijk" in gedomesticeerde toestand. Zelfs katten niet, al zijn die zeldzaam ongedomesticeerd (ze vinden het leuk bij ons of lopen weg).
En uit de aard der zaak kan een dier zich aanpassen en een beetje inschikken. En zich aan ons aanpassen, en ik lees vooral in de lichaamstaal van mijn dieren 'dat ze mij maar een raar paard, een rare kat etc etc vinden". Dat houdt mij met de benen op de grond.
En of je daar nu echt scherpe grenzen in kunt trekken - ik denk van niet.
Maartje1990 schreef:Is wat in begrepen heb van een melkveehouder.
Overigens, om even een (correct) beeld te krijgen in de stal van een melkveebedrijf is deze site erg goed http://www.loeigoeiekoeien.nl
Joliieeenn schreef:En wij leven wel nog natuurlijk wil je zeggen?De mensen die in een stad wonen zien niet een natuur! Jullie kunnen door blijven drammen maar veranderen zal het toch niet. De kippetjes en varkentjes misschien. Maar zoals ondertussen al 900x in dit topic is aangegeven is dat koeien gewoon een goed leven hebben. Dat hele off topic gedoe hier.
Jentecats schreef:Maartje1990 schreef:Is wat in begrepen heb van een melkveehouder.
Overigens, om even een (correct) beeld te krijgen in de stal van een melkveebedrijf is deze site erg goed http://www.loeigoeiekoeien.nl
vleeskalveren na 2 weken weg.. te triest, ook stiertjes horen bij hun moeder te blijven. Daarnaast staan ze ook nog is op een betonnenvloer, geen lekker warm strobed te zien of ander soort bodembedekking. In de video zegt ie dat het in een natuurlijke omgeving is, waarom moeten de stiertjes dan hun laatste 7,5 maand in een stal doorbrengen? raar verhaal..
Mazida schreef:De Keuringsdienst van Waarde op tv heeft pas geleden een uitzending gewijd aan het doden van kippen. Daar kon je opzien dat de kippen die vergast werden allemaal in slaap vielen. Geen kip die levend werd geplukt.
Jentecats schreef:Mazida schreef:De Keuringsdienst van Waarde op tv heeft pas geleden een uitzending gewijd aan het doden van kippen. Daar kon je opzien dat de kippen die vergast werden allemaal in slaap vielen. Geen kip die levend werd geplukt.
ik vond het er nou ook niet echt vriendelijk uit zien dat vergassen..de kippen stikte gewoon langzaam, niks in slaap vallen ze krijgen steeds minder zuurstof binnen met dus als gevolg dat ze ''in slaap vallen'' op de lieve manier gezegd.