Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:52

Ik was (nu nog steeds wel beetje) vroeger altijd een hele moeilijke eter... Aan tafel kreeg ik zelden mijn eten op. En dan krijg je zo'n verschrikkelijk papje in je mond, waardoor ik altijd ging kokhalzen. Maar ik moest het opeten van mijn ouders...

Ik had dus bedacht dat ik als zei dat ik naar de toilet ging, ik het mooi kon uitspugen. En dat deed ik ook. En mijn moeder had dat natuurlijk meteen door. Maar ik snapte niet hoe ze het kan weten. Ik meende serieus dat ze verderop een putje had waarin ze dan keek om te kijken of ik eten weg deed spoelen...

Jaren later, natuurlijk super logisch dat het opvalt als je kind met volle mond naar de toilet gaat.. Maar toen had ik dat echt niet in de gaten..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:03

Iris82 schreef:
luuntje schreef:
Aahh hummeltje die vanuit de tuin naar de kuiken dribbelt.

Heel lang heb ik een stiekmes gezegd tegen een steakmes.
Mijn vriendje (nu man) moest erg lachen en heeft mij uitgelegd dat ik het als steekmes moest uitspreken.

Mijn moeder zei ook altijd dat we savonds 'stieks' gingen eten. Met als gevolg dat ik hard uitgelachen werd bij de slager. :o Heeft nog wel even geduurd voordat ze eraf was. Maar ik bleef maar herhalen: Ma, je zegt toch ook niet briek maar een break? Toen viel het kwartje.

Ik werk in een slagerij, maar zelfs de slagers zeggen het vaak als 'stieks'. Zoooo irritant.
Het is gewoon een Engels woord wat we ook zo uit moeten spreken, maar dat dringt daar niet helemaal door. Maar ze zijn niet consequent. Ze zeggen wel Us steak (met goede uitspraak) maar dan wel houthakkersstieks.... Sterf! :p

connie64

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:08

mag je ook iets plaatsen als het muntje nog steeds niet is gevallen?
ik had gereageerd op een advertentie hier op bokt van een quarter met als prijs 10-15 duizend euro!!dus ik vroeg waar dit bedrag op is gebaseerd.Krijg ik een heel boos mailtje terug dat het een totaal ongepaste reaktie is....'

wie helpt mij mijn muntje te laten vallen?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:10

eilleen333 schreef:
Ik werk in een slagerij, maar zelfs de slagers zeggen het vaak als 'stieks'. Zoooo irritant.
Het is gewoon een Engels woord wat we ook zo uit moeten spreken, maar dat dringt daar niet helemaal door. Maar ze zijn niet consequent. Ze zeggen wel Us steak (met goede uitspraak) maar dan wel houthakkersstieks.... Sterf! :p

Ach, ik heb zoveel Engelse woorden verkeerd uitgesproken. Heeft soms ook tot diep in mijn twintigerjaren geduurd voor ik het een keer goed zei.

Echt heel gek is het ook niet. De Engelse spelling is extreem inconsequent, hoe moeten wij niet-moedertaalsprekers nou consequent zijn? De combinatie 'ea' kan op talloze manieren worden uitgesproken:

* break
* bleak
* sweat
* heard
* bear
* read (verleden tijd)
* Sean
* idea

De onderste twee zijn buitenlandse woorden (respectievelijk Iers en Grieks), de rest is allemaal oorspronkelijk Engels, en de ea werd een jaar of 700 geleden allemaal gelijk uitgesproken (ongeveer zoals nu nog in 'bear'). Al die tijd hebben die lui hun spelling niet veranderd.

En ja, ik ga wéér off topic. :(

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:10

Waarschijnlijk vonden zij het ongepast om de vraagprijs te betwisten, zulk soort vragen kun je altijd beter via pb doen.Dat vinden ze waarschijnlijk een vervelende reactie!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:12

Oh, mijn moeder heeft mij ooit (toen ik nog een kind-kind was) vertelt dat rozijnen gedroogd worden in paardenpoep en dat je ze daarom altijd moet wassen. Dus ik vertelde dat heel leuk verder (toen ik iets van 17 was, denk ik) toen ik ergens in een groep was.. werd mij vertelt dat ik niet zulke grappen moest maken. :+ Ik, overtuigd van mijn gelijk ging het opzoeken.. bleek inderdaad niet zo te zijn. Dus ik kom thuis: "Mam, rozijnen worden helemaal niet gedroogd in paardenpoep!" Moeder: "Echt niet? Dat zei mijn moeder altijd.."
Bleek dat mijn oma dat tegen mijn moeder had gezegd omdat mijn moeder altijd van de rozijnen snoepte. :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:13

musiqolog schreef:
eilleen333 schreef:

Ach, ik heb zoveel Engelse woorden verkeerd uitgesproken. Heeft soms ook tot diep in mijn twintigerjaren geduurd voor ik het een keer goed zei.

Echt heel gek is het ook niet. De Engelse spelling is extreem inconsequent, hoe moeten wij niet-moedertaalsprekers nou consequent zijn? De combinatie 'ea' kan op talloze manieren worden uitgesproken:

* break
* bleak
* sweat
* heard
* bear
* read (verleden tijd)
* Sean
* idea

De onderste twee zijn buitenlandse woorden (respectievelijk Iers en Grieks), de rest is allemaal oorspronkelijk Engels, en de ea werd een jaar of 700 geleden allemaal gelijk uitgesproken (ongeveer zoals nu nog in 'bear'). Al die tijd hebben die lui hun spelling niet veranderd.

Maar als slager het woord steak niet goed uit kunnen spreken is wel erg:p
Maar goed, ze spellen irish daar ook met -sch... Heeft jarenlang op de verpakking gestaan tot ik er kwam werken:p

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:13

musiqolog schreef:
eilleen333 schreef:

* break
* bleak
* sweat
* heard
* bear
* read (verleden tijd)
* Sean
* idea

Ken je het gedicht "The Chaos" van Gerard Nolst Trenité? Zul je denk ik wel leuk vinden. :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:14

ah oke, nou van mij kant geen enkele reden om te betwisten,ik was echt oprecht nieuwsgierig naar de hoge prijs!
muntje is gevallen,bedankt!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:25

Fish_n_Chips schreef:
Ken je het gedicht "The Chaos" van Gerard Nolst Trenité? Zul je denk ik wel leuk vinden. :)

Ja! Een echte klassieker!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:13

Fish_n_Chips schreef:
Daar moest ik ook meteen aan denken, ik vind het zo'n fantastisch gedicht. :D Net als Rid- en runders van dezelfde schrijver.

Ik heb nog een snuggere actie van enkele jaren terug: in Zuid-Afrika ligt een groot bergplateau (hier zie je een plaatje ter illustratie :P ) en met mijn bijdehante hoofd vroeg ik op een zeker moment aan mijn moeder: "Zeg mam, ligt Kaapstad eigenlijk ook op het Highveld?" M'n moeder: "Het ligt aan zee, wat denk je zelf?" O ja...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:27

_Summerly_ schreef:
Ik heb nog een snuggere actie van enkele jaren terug: in Zuid-Afrika ligt een groot bergplateau (hier zie je een plaatje ter illustratie :P ) en met mijn bijdehante hoofd vroeg ik op een zeker moment aan mijn moeder: "Zeg mam, ligt Kaapstad eigenlijk ook op het Highveld?" M'n moeder: "Het ligt aan zee, wat denk je zelf?" O ja...

Ah joh, jouw kwartje viel redelijk snel. Ik moest door jouw verhaal aan dit verhaal van jaren terug denken:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2121 ... ver__.html
Geen idee of het werkelijk gebeurd was, maar mocht het zo zijn, dan is het kwartje toch ca 1400 km te laat gevallen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:08

Dat bloedworst echt bloed worst is... Ik dacht tot vorig jaar dat het gewoon een bijzondere naam was voor worst :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:11

Zelfde met hoofdkaas. Ik heb jaren in de slagerij van mijn vader gestaan en heb nooit kunnen begrijpen dat mensen dat eten :x

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:21

Over vaders die hun kinderen iets wijsmaken gesproken... Niet bij mij, maar mijn broertje...

We waren op vakantie ik frankrijk. M'n vader was met mn broertje boodschappen gaan doen en had hem, in het frans, tm 25 leren tellen... Hij zal 8 geweest zijn ofzo. Dus trots als hij was dat hij dat kon kwam hij terug op de camping en volmondig tegen m'n moeder ging hij hardop tellen in het frans.: un, deux, trois...... Dix-huit, dix-neuf, vingt, vingt-blanc, vingt-rouge, vingt-trois etc :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:34

Fish_n_Chips schreef:

Ken je het gedicht "The Chaos" van Gerard Nolst Trenité? Zul je denk ik wel leuk vinden. :)[/quote]

heerlijk dank je..

ik heb m gelijk opgezocht :D

ik kan m vrij ver mee opzeggen in het ritme,
maar raak toch af en toe behoorlijk verstrikt ineens, terwijl ik het normaal dan wel weet..

dit soort gedichten zijn net iets voor mij om te onthouden (niet de tekst, maar het bestaan ervan)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:40

Rocamor schreef:
_Summerly_ schreef:

Ah joh, jouw kwartje viel redelijk snel. Ik moest door jouw verhaal aan dit verhaal van jaren terug denken:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2121 ... ver__.html
Geen idee of het werkelijk gebeurd was, maar mocht het zo zijn, dan is het kwartje toch ca 1400 km te laat gevallen....

Dan moet je toch wel echt verschrikkelijk blond zijn geweest :') wat een verhaal zeg...

En hele stomme vraag, maar wat is hoofdkaas? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:42

Zult :P

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:43

Als we het toch over ouders hebben..

Mijn vader dacht gewoon 'normaal' vlees uit de diepvries gehaald te hebben, maar het bleek iets van eend of gans ofzo te zijn. Maar dat lust een gemiddelde puber niet, en er bleef ook nog eens een pubervriendinnetje eten. Had ie om die eend een stuk ham gerold, om het te verstoppen. 'Ja, dit is botvink, van de slager' Uhh oké, het was niet te eten en het heeft echt lang geduurd voor we erachter waren dat botvink niet bestond :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:46

xAntoinettex schreef:
Als we het toch over ouders hebben..

Mijn vader dacht gewoon 'normaal' vlees uit de diepvries gehaald te hebben, maar het bleek iets van eend of gans ofzo te zijn. Maar dat lust een gemiddelde puber niet, en er bleef ook nog eens een pubervriendinnetje eten. Had ie om die eend een stuk ham gerold, om het te verstoppen. 'Ja, dit is botvink, van de slager' Uhh oké, het was niet te eten en het heeft echt lang geduurd voor we erachter waren dat botvink niet bestond :)

Held :')

Mijn pa verkocht alles als 'kip' of 'rund'. Dus kalkoen = kip, paasrdenvlees = rund (al is dat tegenwoordig niet meer zo gek :') ), besodemieterde altijd de boel zodat ik het at haha, hoewel ik paardenvlees en wild qua smaak echt niet lekker vond: ook al was het 'rund' :')
De kalkoen viel niet op :+

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:47

Maartje1990 schreef:
Over vaders die hun kinderen iets wijsmaken gesproken... Niet bij mij, maar mijn broertje...

We waren op vakantie ik frankrijk. M'n vader was met mn broertje boodschappen gaan doen en had hem, in het frans, tm 25 leren tellen... Hij zal 8 geweest zijn ofzo. Dus trots als hij was dat hij dat kon kwam hij terug op de camping en volmondig tegen m'n moeder ging hij hardop tellen in het frans.: un, deux, trois...... Dix-huit, dix-neuf, vingt, vingt-blanc, vingt-rouge, vingt-trois etc :')
Hahaha, dit ga ik het kindje van mijn nicht leren. }>

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:00

Er schiet mij nu ook een gemeen iets van mn moeder binnen die had ons wijs gemaakt dat als je een leugen vertelde dat er een kruis op je hoofd verscheen. Met als resultaat dat we onze hand op ons voorhoofd deden als we iets zeiden wat niet waar was. :=

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:07

Een tijdje geleden was ik breipatronen aan het zoeken, en ik zat op de site van drops. Had een plaatje gevonden van iets wat me aanstond, maar toen zag ik er onder staan "naar patroon".
Dus ik dacht, eh, een naar patroon, daar heb ik geen zin in, ik zoek wel iets eenvoudigers, zo goed kan ik nog niet breien.
Toen bleek het patroon er naast ook een naar patroon, en die er naast ook. Ik moest er nog vier zien voor tot me door drong dat het een linkje naar het patroon was, en niet een naar patroon :)*

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:17

vuurneon schreef:
Zult :P

O aah nu valt het muntje :+ ik zat echt met een kaassoort in mijn hoofd wat het kon wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:22

Ik moet altijd aan "kopkaas" denken , als ik het woord "hoofdkaas" lees bij die smerige grijze meuk, die ik dan in de schappen zie liggen...