Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:43

Ja die spoorwegovergang in Zeist.. ik sta daar altijd voor met mijn auto := :=

Bus 12 vind ik ook wel een ergernis.. als ik daar in het ziekenhuis moet zijn vanaf het station wordt er altijd bus 12 aangeraden. Ammenooit niet dat ik die neem :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:23

Hoe weinig mensen de buschauffeur bedanken als hij ze toch ondanks dat ie al weg rijd ze toch in laat stappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:49

De prullenbakken in de trein zijn zo klein omdat ze de ruimte maximaal willen benutten voor zitplaatsen. Wat is er mis mee om te grote verpakkingen gewoon even weg te gooien op het perron als je uitstapt? Zou zo veel rommel in de trein schelen.

Driebergen-zeist is een heel moeilijk station. Het is daar eigenlijk het jaar rond heel erg glad. Dan ook nog eens vooral in de spitstijden door schommelingen in buitentemperatuur. De drukke overweg die er ligt geeft een gigantisch risico als je door zou glijden. Dus machinisten rijden extra voorzichtig of de overweg wordt al gesloten voordat de trein het perron op komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:58

Voor de machinisten ook wel erg fijn dat er daar tunnels voor de auto's neergelegd gaan worden :j dan is die gevaarlijke overweg eruit.

Weet eigenlijk niet of ze ook de overweg bij Bunnik aan pakken. Denk het wel eigenlijk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:58

Sommige mensen zijn ook echt te lui om iets weg te gooien, ging laatst ergens zitten waar een lege koffiebeker stond op het tafeltje. Dus ik dacht misschien past het er niet meer bij, maar nee de prullenbak was helemaal leeg :+
Dan denk ik ook nou nou wát een moeite om dat even weg te gooien.

Over gladheid! Station Blaak is soms zo verschrikkelijk glad! Ze hebben van die fancy witte tegeltjes, nou echt bind je schaatsen maar onder _O-
Het is er soms ook onwijs nat. M'n eerste dag dat ik het weer zag zitten om naar school te gaan op m'n krukken was het ook zo glad, roept de conducteur vanuit de trein "kijk je uit meissie, het is glad!" Bedankt voor de tip :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:43

Reizen in de spits haat ik! Maar op dinsdagavond heb ik helaas geen andere keus :/. Ik irriteer me dan werkelijk overal aan. Je kan nieteens studeren in de trein zoveel kabaal

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:14

ik zat gister achter een vrouw met een hond.. das geen probleem, maar dat beest stonk verschrikkelijk en had ook nog eens een scheet gelaten.. oh was kon ik me daar aan ergeren zeg.. bah

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:56

Is hier al genoemd als mensen aan de verkeerde kant staan van de trap? Rechts is staan, links is lopen :')
Niet echt openbaar vervoer, maar toch deels wel! Vaak gehad dat mensen dat aan de verkeerde kant staan en dat je als een malloot moet rennen naar je trein, omdat je anders weer een half uur wachten moet (stukje metro A'dam Centraal - station 7 A'dam Centraal :+)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:13

Geen ergernis maar een tip. Sta je in het donker op je bus te wachten. Zwaai met een lampje. Ik gebruik mijn telefoon en hoor van Veel buschauffeurs dat ze het heel fijn vinden! Hier zijn dan ook best veel haltes die slecht verlicht zijn of helemaal niet verlicht.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:08

Marjoow schreef:
Geen ergernis maar een tip. Sta je in het donker op je bus te wachten. Zwaai met een lampje. Ik gebruik mijn telefoon en hoor van Veel buschauffeurs dat ze het heel fijn vinden! Hier zijn dan ook best veel haltes die slecht verlicht zijn of helemaal niet verlicht.

Klopt helemaal. Sommige haltes zie je gewoon niet in het donker en als er dan iemand sta kan je het niet meer aangeremd krijgen als je bijvoorbeeld op een provinciale weg rijd en later stoppen na de halte is geen optie vanwege het gevaar dat er iemand achterop botst.
Ik geef die tip ook als chauffeur zijnde naar de passagiers en vele zijn dat al gaan doen. Ben ik erg blij mee

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:27

Kan me voorstellen dat het voor de chauffeurs ook niet tof is...
Ik vind ook gewoon dat de gemeente moet zorgen dat de haltes goed verlicht zijn...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:29

Ik krijg net een sprinter met zeer weinig ruimte voorgereden.. Het is f*cking ochtendspits!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:00

LadyMadonna schreef:
Ga je wel uit eten?

Ja in principe wel. Maar dan wel in restaurants met veel bijgeluiden (muziek, pratende mensen enz.) en waar de tafels niet te dicht bij elkaar staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:55

In Almere rijden (reden? geen idee eigenlijk) er bussen van Connexion, en in de app die zij hebben zat een zaklamp ingebouwd. Stond er ook bij als tip.. Sta je bij een donkere halte? Sein dan bijtijds naar de buschauffeur

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:04

Waarom zou je een broodje met brie eten in de trein :r Als er iets is waarvan ik over m'n nek kan gaan >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:18

Solmyrkvi schreef:
Waarom zou je een broodje met brie eten in de trein :r Als er iets is waarvan ik over m'n nek kan gaan >;)

Serieus? Maar dat ruikt toch niet eens zo heel heftig? Ik vind iemand die burger king weg zit te werken als ik net weer begonnen ben aan een dieet vervelender eigenlijk.

Edit: daarbuiten mag je, zoals eerder besproken in dit topic, gewoon eten in de trein. Als ik een drukke dag heb dan haal ik ook pasta zodat ik die in de trein op kan eten, scheelt me gewoon ontzettend veel tijd omdat ik reizen kan combineren met eten.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:27

Solmyrkvi schreef:

Ik begin me zo waar te irriteren aan het feit dat er zoveel mensen hier last van hebben. Voor sommige mensen kan het niet anders en dat jij het nou niet lekker vind ruiken, jammer dan. Dan moet je maar niet met OV reizen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:32

Lekker gepikeerd weer jongens, denk dat we allemaal wel snappen dat iedereen die klaagt het niet wilt verbieden oid. Zelf word ik echt misselijk van de geur van mandarijn maar ach, even paar minuten en dan ben ik alweer bij m'n station. Je mag je er toch aan ergeren, of niet dan? Net zoals dat je je mag ergeren aan vertragingen, NS, buschauffeurs e.d. Klaag zelf ook regelmatig over het OV maar ach, daar zijn wij Nederlanders goed in toch? Betekent niet dat ik het OV verder niet waardeer, ben heel blij dat mijn trein elk kwartier gaat zodat ik nooit lang hoef te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:40

Natuurlijk mag je je wel ergeren aan mensen die eten in de trein, kan het me ook heel goed voorstellen. Zoals ik al zei ben ik ook wel eens geiriteerd als ik thuis eten heb staan maar ontzettend hongerig ben, en er stapt iemand in met een flinke zak Burger King. Prettig is anders om het zo maar even te zeggen. Maar ik heb toch wel meerdere malen te horen gekregen dat ik moest stoppen met eten of op het balkon moest gaan staan tot mijn maaltijd op was (en dat was niet eens in een drukke trein, als het druk is zorg ik er zelf voor dat ik op een plek sta waar zo min mogelijk mensen last hebben), en dat zijn gewoon niet de regels van de trein.

Overigens zijn de meeste mensen die eten echt niet op hun achterhoofd getikt hoor. Ik zat laatst ook in de trein met een meisje dat heel erg misselijk werd van de geur van mandarijnen, ik zag haar wegtrekken, vroeg wat er was en heb mijn mandarijntje toen met wat meer vaart dan normaal naar binnen gewerkt. Je kan het heus op een normale manier zeggen als je ergens last van hebt.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:48

Ik zou het opzich geen slecht idee vinden als ze stiltecoupes ook eetvrij maken. Lekker eten in een normale coupe, wil je die geur niet ga je in een stiltecoupe zitten.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:39

Hier zitten mensen toch die verstand hebben van treinen?

Waarom mag de trein niet rijden als de deur niet open wil?

Ik sta nu al 10 minuten stil, er is een technische storing waardoor de achterste deur niet open wil. Maar hij kan toch juist goed rijden met een dichte deur? Of zit er dan meer achter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:43

Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk Inoterry en Gloa wel :j

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:46

Hij rijdt ondertussen weer, dus ik ben blij! Maar toch nog steeds benieuwd :')
Als je weet waardoor iets zo is, erger ik me veel minder snel!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:53

Als het alleen maar een achterste deur is die niet open wil, kan er in principe gewoon gereden worden. Zolang de machinist maar de groene lamp krijgt. Maar het kan zijn dat er daar net iemand staat met een rolstoel, fiets, of brede kinderwagen die er op dat station uit moet en die heb je dan niet zomaar bij een andere deur. Zo heb ik al eens een stelletje Plan T gehad waarvan de middelste 2 bakken spontaan de deuren niet meer open gingen aan 1 kant. Helaas zaten er toen al 2 mensen met een fiets in die er wel aan die kant uit wilden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:09

suus_pepper schreef:
Hier zitten mensen toch die verstand hebben van treinen?

Waarom mag de trein niet rijden als de deur niet open wil?

Ik sta nu al 10 minuten stil, er is een technische storing waardoor de achterste deur niet open wil. Maar hij kan toch juist goed rijden met een dichte deur? Of zit er dan meer achter?

Op het modernste materieel is het allemaal computer gestuurd. Als 1 deur niet mee wil werken (of het nu open of dicht is) is het meestal zo dat de machinist geen bevestiging krijgt dat alle deuren in de vergrendeling zitten (de groene lamp). Bij moderne sprinters kan je dan niet eens meer rijden, omdat de groene lamp een software technische tractievoorwaarde is.

Bij 'ouder' matrieel zit deze software er niet op. Dan kan het zijn dat het treinpersoneel ervoor kiest om de storing eerst op te lossen of de deur af te sluiten om te voorkomen dat er tijdens het rijden problemen of gevaarlijke situaties ontstaan.