In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:14

Ja dat bedoelde ik dus ook, het is nu aan hem om de keus te maken wat hij met die gevoelens doet. En dat moet TS hem hoogstwaarschijnlijk wel even goed duidelijk maken. Hij ziet misschien het 'probleem' ervan niet eens uit zichzelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:14

Ja, lastig. Fijn dat hij eerlijk is geweest, dat moet voor jou ook een stuk rust geven en ik vind het wel degelijk netjes van hem. Hij wilt dus, als ik het goed begrijp, eigenlijk van twee walletjes eten. Hij wilt jou voor het emotionele deel van een relatie, maar voor het fysieke deel wilt hij iemand anders erbij.. Of hij wilt zich in ieder geval niet tot jou beperken.

Maar wat ik me afvraag, is of hij dan bedoelt dat je het er maar mee moet doen dat hij zich aangetrokken voelt tot haar.. Of dat je het er maar mee moet doen dat hij toch wel bij haar langsgaat en de fysieke aantrekking gaat inzilveren. Ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt, vooral als je in principe deze relatie in bent gestapt met het idee dat het een monogame relatie wordt.

Ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:15

Snorlex schreef:
singa schreef:
Goh, ik vind zijn reactie juist heel eerlijk... Het is aan hem om uit te maken of hij datgene wat hij met jou heeft op het spel wil zetten door met haar af te spreken. (Als dat het geval is tenmiste.)

Maar wil je dat afwachten? Zeker na een dergelijke reactie? Ik zou zelf de knoop doorhakken.

Edit: tenzij je openstaat voor een open relatie natuurlijk...

De knoop doorhakken voor iets wat zou kunnen gebeuren? Dat zou ik niet doen, nee. Hij geeft ook aan dat hij TS niet kwijt wil. Als TS hem duidelijk maakt dat een open relatie niet haar ding is, kan hij evengoed gewoon braaf zijn en niet met die andere vrouw afspreken.

Hij is er eerlijk over, dat vind ik zoveel belangrijker dan dat hij zich lichamelijk aangetrokken voelt tot iemand anders. Hij is ook maar een mens. Zolang hij er verder niks mee doet zou er voor mij geen (groot) probleem zijn.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:15

Wat een e*kel. Eerlijk had ik hem pas gevonden als hij van tevoren had aangegeven zo in de relatie te staan. Vind zijn gedachtegang erg egoïstisch en van mij had hij een knal op zijn snufferd gehad.

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:17

Als hij idd TS's wensen respecteert en hij meent dat hij haar niet kwijt wil, dan zou hij niet met die dame afspreken en zou ik ook geen noodzaak zien de relatie nu te verbreken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:19

singa schreef:
De knoop doorhakken voor iets wat zou kunnen gebeuren? Dat zou ik niet doen, nee. Hij geeft ook aan dat hij TS niet kwijt wil. Als TS hem duidelijk maakt dat een open relatie niet haar ding is, kan hij evengoed gewoon braaf zijn en niet met die andere vrouw afspreken.

Hij is er eerlijk over, dat vind ik zoveel belangrijker dan dat hij zich lichamelijk aangetrokken voelt tot iemand anders. Hij is ook maar een mens. Zolang hij er verder niks mee doet zou er voor mij geen (groot) probleem zijn.

Aangezien hij aangeeft "ik weet niet wat er gebeurt als ik met haar afspreek, take it or leave it"...
Dat is iets anders dan "ik wil je niet kwijt, ik zal niet met haar afspreken"...

In het eerste geval, wegwezen (althans dat zou ik doen, hij stikt er maar in).
Het tweede geval wordt een ander verhaal.
Een ander aantrekkelijk vinden is an sich geen probleem, wat je er eventueel mee doet wel.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 27-08-15 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:21

Kimbers schreef:
Wat een e*kel. Eerlijk had ik hem pas gevonden als hij van tevoren had aangegeven zo in de relatie te staan. Vind zijn gedachtegang erg egoïstisch en van mij had hij een knal op zijn snufferd gehad.

Hij is toch eerlijk? Waarom is hij dan in hemelsnaam een eikel.. Fysieke aantrekkingskracht kan je niet sturen, dat overkomt je. En ja, soms ga je daar iets te ver in, ook als je een relatie hebt. Misschien was hij wel overdonderd door de aandacht die hij van dit meisje kreeg en wist hij niet wat hij ermee moest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:21

Komt bij mij binnen als een onbetrouwbaar manneke. Daar zou ik niet over na hoeven denken. Is jouw zelfbeeld wel goed? Hoop je dat ie veranderd? Zolang hij met jou is zal hij dat niet doen dus.....hij respecteert je nl. niet. Sterkte!!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:22

Snorlex schreef:
Aangezien hij aangeeft "ik weet niet wat er gebeurt als ik met haar afspreek, take it or leave it"...
Dat is iets anders dan "ik wil je niet kwijt, ik zal niet met haar afspreken"...

In het eerste geval, wegwezen (althans dat zou ik doen, hij stikt er maar in).
Het tweede geval wordt een ander verhaal.
Een ander aantrekkelijk vinden is an sich geen probleem, wat je er mee doet eventueel wel.

Dan zijn we het eens met elkaar, alleen interpreteren we de situatie anders :)

Ik mis HC! :D :n

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:23

Kimbers schreef:
Precies dit. Wanneer je van te voren weet hoe iemand in een relatie staat dan kun je bij jezelf nagaan of je je hier oké bij voelt of niet.

Maar in dit geval. . . Ik weet niet hoe jullie situatie is, maar als hij hier na zoveel maanden nog eens mee komt en jullie wonen samen etcetc dan zou ik toch mijn twijfels hebben hoe gek iemand eigenlijk op me is. Ook omdat je aangaf dat je vriend vaak erg onverschillig is. Nee, ik denk dat je beter verdient! Succes met je beslissing.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:25

Je bent als individu verantwoordelijk voor wat je doet, hij, én jij. Jij kan nu duidelijk aangeven waar je grenzen liggen (want blijkbaar zijn die nog niet erg duidelijk, anders zou jij niet zo geschrokken zijn van die app).

Het is aan hem om te reageren of hij jouw grenzen wil respecteren. Reageert hij daarop (want dat is mij niet zo duidelijk nu), met de 'take it or leave it' en moet jij (blijkbaar alweer?) jouw grenzen buigen naar die van hem, dan denk ik dat het beter is dat je ermee stopt... Je zit gewoon te wachten op hartzeer dan :(

Iemand aantrekkelijk vinden of zelfs verliefd worden op een ander kan altijd, het is hoe je je ernaar gedraagt dat belangrijk is!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:26

_/-\o_ Topkerel, die vriend.

Ts:jij weet nu waar je aan toe bent. Het lijkt mij idd verstandig als je nog een keer afspreekt en alle vragen stelt die je wilt stellen, zelf jouw mening geeft en samen heel goed praten. De keuze is aan jullie samen of jullie doorgaan of niet. Wees eerlijj naar elkaar. Dat is het belangrijkste. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:27

Palmera schreef:

Ja, echt top dat hij het voor TS verborgen hield en ze er per ongeluk achter moest komen :n Ik vind hem absoluut niet eerlijk bezig.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:28

Goh wat een lauwe reactie, deze conversatie had zelfs nog wel voor de vakantie gekund...

Mijn conclusie is: "He's just not that into you".

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:29

Ik vind veel mensen hier al wel direct erg negatief, het is wel een man met gevoel en we kennen allemaal aantrekkingskracht. We hebben niet genoeg info om te oordelen of hij vreemd zou gaan en of hij überhaupt met dat meisje af zou spreken. Hij is verder wel eerlijk en draait er niet omheen, er zijn zat mannen die hetzelfde voelen maar dat echt niet zo zouden zeggen.. :n

De enige oplossing nu in mijn ogen is zaterdag een goed gesprek voeren en dan een beslissing maken. Als hij voor jou gaat, zul je veel fijner met elkaar samen zijn nu dit uit de lucht is. Als hij toch met haar wil afspreken of twijfelt, ja dan ben je beter af zonder hem. Sterkte!

Selina

Topkerel? 'Ik kan niet veranderen, zoek het maar uit' Hij had ook meteen naar haar toe kunnen gaan 'uh schat, er is iets wat me moeten bespreken'

Palmera

Cayenne schreef:
Palmera schreef:

Ja, echt top dat hij het voor TS verborgen hield en ze er per ongeluk achter moest komen :n Ik vind hem absoluut niet eerlijk bezig.

Hij heeft toch niets gedaan? Hij heeft zijn kant verteld van hoe hij in de relatie staat. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:30

Palmera: blijkbaar staat hij wel ineens nogal anders in de relatie? Dan was het aan hém om naar hààr te komen, niet omgekeerd?

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:30

Als je je door iemand in de maling wilt laten nemen is het wel echt een toppertje ja! :o

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:32

Palmera schreef:
Hij heeft toch niets gedaan? Hij heeft zijn kant verteld van hoe hij in de relatie staat. :)

Hij heeft verteld hoe hij in relaties over het algemeen staat, maar doet dit tijdens een relatie nadat zijn vriendin achter zijn 'geheimpje' was gekomen. Hij heeft wat voor haar achtergehouden. Als ze de berichten niet had gelezen en hij wel stiekem met haar had afgesproken, was het dan nog zo'n topkerel?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:34

hannico09 schreef:
Zo is hij. Take it or leave it was de boodschap.

En hij staat ook zo open voor mening van TS :r echt iemand die je respecteert en rekening met je houdt (not)

Authentic

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:35

Ik vraag me nu af... Gaat hij alsnog met haar afspreken of doet hij dit niet nu hij weet dat jij je daar niet prettig bij voelt?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:36

Misschien horen/lezen we allemaal iets anders in de update van TS.

Wat ik dacht te lezen is
-niet verliefd
-wel seksueel aangetrokken
-sluit afspreken niet uit
-staat niet voor zichzelf in als ze afspreken
-geeft TS de keuze om daar akkoord mee te gaan of weg te gaan

Klinkt voor mij niet als het antwoord waar TS op hoopte (tenminste niet waar ik op had gehoop als ik har was). In feite zegt hij volgens mij namelijk: "Als je bij me blijft geef je me een vrijbrief om met anderen af te spreken (en is het ok als ik daarbij een scheve schaats rij), als je daar geen zin in hebt moet jij maar degene zijn die de relatie beëindigd".

Slappe hap als je het mij vraagt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:39

Ik vind "take it or leave it" nu niet bepaald vallen onder open communicatie in een relatie.
Meer: oh, je bent er achter gekomen. Nou dit is mijn mening, dus pas je maar aan.

:evaw:

Hij had ook kunnen zeggen, "schat ik voel mij sexueel aangetrokken tot een ander meisje en wil hier graag met je over praten".

Althans zoals ik de post van de TS interpreteer. Ben natuurlijk niet zelf bij het gesprek aanwezig geweest :Y)

Edit: Ik "lees" hetzelfde in de post als SallandVal.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 27-08-15 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:39

Nee nog erger, ik vertel ook niet als ik vreemd ga en als jij daar geslachtziektes van krijgt , heb je pech.