Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:39

blacky15 schreef:
Waarom bloed een dolfijn niet dood als die geboren wordt? Bij de geboorte komt toch ook gewoon bloed vrij?
Een zoogdier op het land bloedt toch ook niet dood tijdens een geboorte van haar baby(s)? ;)[/quote]

Maar op het land geneest een wond toch veel sneller, dan in het water?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:45

Sabini schreef:
Nou nee.. Leeuwen wippen absoluut niet voor hun plezier! Dat de mannen het zo vaak mogelijk doen is puur om ervoor te zorgen dat hun genen worden doorgegeven. Leeuwen zijn dan ook een van de weinige diersoorten die welpen van eigen diersoort doden (voordat hier een vraag over komt: dit doet een leeuwenman alleen bij welpen die niet zijn eigen nageslacht zijn. Zodat de leeuwin weer vruchtbaar wordt en hij haar kan dekken voor de overdracht van zijn eigen genen).

Ik heb me laatst tijdens een lezing laten vertellen dat dit in het gehele dierenrijk voorkomt, zelfs bij mensen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:47

blacky15 schreef:
blacky15 schreef:
Waarom bloed een dolfijn niet dood als die geboren wordt? Bij de geboorte komt toch ook gewoon bloed vrij?
Een zoogdier op het land bloedt toch ook niet dood tijdens een geboorte van haar baby(s)? ;)

Maar op het land geneest een wond toch veel sneller, dan in het water?[/quote]

Maar is het niet net als bij de mensen het vruchtwater en geen wond?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:48

Ghostattack schreef:
Wat ik mij echt heel erg afvraag: Hoe klinkt Nederlands voor buitenlanders?

Ik denk een beetje zoals Scandinavisch voor ons klinkt, altijd als ik Deens of Zweeds hoor denk ik: "Het klinkt alsof ik het zou moeten kunnen verstaan maar ik versta het niet!".

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:52

sallandval schreef:
Sabini schreef:
Nou nee.. Leeuwen wippen absoluut niet voor hun plezier! Dat de mannen het zo vaak mogelijk doen is puur om ervoor te zorgen dat hun genen worden doorgegeven. Leeuwen zijn dan ook een van de weinige diersoorten die welpen van eigen diersoort doden (voordat hier een vraag over komt: dit doet een leeuwenman alleen bij welpen die niet zijn eigen nageslacht zijn. Zodat de leeuwin weer vruchtbaar wordt en hij haar kan dekken voor de overdracht van zijn eigen genen).

Ik heb me laatst tijdens een lezing laten vertellen dat dit in het gehele dierenrijk voorkomt, zelfs bij mensen.

Bij een leeuw zit er een logica achter, maar bij mensen kan ik dit niet ontdekken? Een vrouw is met circa een maand ofzo na de bevalling weer vruchtbaar.

Happy16

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:54

Als een hengst een merrie in zijn kudde heeft die drachtig is van een andere hengst, doodt hij soms ook het veulen zodra het geboren wordt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:01

Nog nooit van gehoord en ook hier... Wat voor logica zit daar achter. Ook een merrie is met enkele weken weer ontzettend vruchtbaar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:06

Sammie schreef:
Nog nooit van gehoord en ook hier... Wat voor logica zit daar achter. Ook een merrie is met enkele weken weer ontzettend vruchtbaar.

dat is wel logisch op zich..

dieren hebben de drang om hun genenpool te verzekeren..
als de merrie een veulen aan de voet heeft, zal haar conditie op het moment van werpen minder zijn dan wanneer ze veulenloos is. daarnaast is moeder ontzettend beschermend naar een veulen en zal er dus niet zondermeer een 'vreemde' hengst bij in de buurt dulden, waardoor ze dus minder bereidwillig is..
om de merrie te onderwerpen kan het dus in het wild inderdaad voorkomen dat een jong van een ander gedood wordt.

daarbij zijn het niet zijn genen die gevoed worden, dus 'concurentie' in de genenpool, meestal gaat het wel goed met veulens omdat de merrie zich wel onderwerpt als ze in heat raakt, maar soms gebeurd het niet en dan kan het idd het veulen het leven kosten, om zo de moeder te onderwerpen, te dekken en in goede conditie te laten werpen (ipv leeggezogen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:33

Met betrekking tot het onnodig links rijden..

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:44

[/quote]Een zoogdier op het land bloedt toch ook niet dood tijdens een geboorte van haar baby(s)? ;)[/quote]

Maar op het land geneest een wond toch veel sneller, dan in het water?[/quote]

Maar is het niet net als bij de mensen het vruchtwater en geen wond?[/quote]

Dit klinkt wel heel logisch!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:00

AnimalFriend schreef:
waarom stop je met gapen als je je tong aanraakt?

*moet dit uitproberen*

dit is nog waar ook geloof ik :') al heb ik daarna wel weer direct een nieuwe gaaapdraag :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:02

animalfriend dan ben ik raar want ik gaap gewoon door met een vinger op mijn tong :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:20

ik ook :P En ik ga nu maar naar bed, anders blijf ik gapen... (met vinger op de tong) hehehe

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:40

Waaróm sommige reclames zulke irritante voice-over hebben terwijl je weet dat de stem van de betreffende man is. En dan zo half mislukt. Was toch makkelijker om dat kloppend te hebben lijkt mij.

Bijvoorbeeld de rio mare reclame.

Wanneer je een o ziet (mond) maar hoort een a, denken de hersenen een o te horen (mcgurce effect...weet niet hoe je het schrijft).

Dus uiteindelijk is werkt het verstorend. Dus niet lucratief. Uitgezonderd landen zoals Duitsland waarbij de hersenen dit vaak gewend zijn door de vele voice-over tv shows.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 19-06-15 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:42

Knert schreef:
Waaróm sommige reclames zulke irritante voice-over hebben terwijl je weet dat de stem van de betreffende man is. En dan zo half mislukt. Was toch makkelijker om dat kloppend te hebben lijkt mij.

Bijvoorbeeld de rio mare reclame.

Dat is inderdaad irritant, maar ik vraag me nog meer af waarom sommige reclames vrouwelijke voice-overs hebben terwijl de acteur een man is. :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:44

En waarom vrouwen in maandverband /tamponreclames altijd zo vrolijk zijn >;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:45

EskeGirl schreef:
En waarom vrouwen in maandverband /tamponreclames altijd zo vrolijk zijn >;)

Omdat ze dan niet ongesteld zijn.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:13

blacky15 schreef:

Ricie schreef:
Een zoogdier op het land bloedt toch ook niet dood tijdens een geboorte van haar baby(s)? ;)

blacky15 schreef:
Maar op het land geneest een wond toch veel sneller, dan in het water?

Ricie schreef:
Maar is het niet net als bij de mensen het vruchtwater en geen wond?

Mensen hebben zeker wel een wond bij de bevalling. Als de placenta loslaat, heb je een enorme wond in je baarmoeder. Normaal gesproken trekt een baarmoeder daarom samen na de geboorte van de placenta, om het bloedverlies te minimaliseren.
Hoe dat precies bij een dolfijn werkt weet ik niet, maar die zullen vast ook zoiets hebben om te voorkomen dat ze leegbloeden.
En die wond zit dus aan de binnenkant van het lijf, niet aan de buitenkant dus het zal weinig verschil maken of dat dier in of buiten het water leeft.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:06

Ik vraag me wel eens af:
Wat doen jullie als je net een grote boodschap hebt gedaan en de WC papier blijkt op te zijn?
Wat doe je dan thuis?
En natuurlijk, wat doe je in die situatie op een openbaar toilet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:07

Als ik thuis ben roep ik m'n vader of moeder, op een openbaar toilet doe ik nooit een grote boodschap. :')
Maar waar ik ook kom ik check altijd of er genoeg WC papier is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:08

Ik kijk altijd of er toiletpapier aanwezig is vóór ik op het toilet ga zitten ;)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:10

Wat is een nippertje? (Als in: Dat was op het nippertje)

En als Pinokkio zegt: "Mijn neus gaat nu groeien" wat gebeurt er dan?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:43

Sabini schreef:
Leeuwen zijn dan ook een van de weinige diersoorten die welpen van eigen diersoort doden (voordat hier een vraag over komt: dit doet een leeuwenman alleen bij welpen die niet zijn eigen nageslacht zijn. Zodat de leeuwin weer vruchtbaar wordt en hij haar kan dekken voor de overdracht van zijn eigen genen.

Hoe weet hij dat?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:04

MayDayParade schreef:
Wat is een nippertje? (Als in: Dat was op het nippertje)

En als Pinokkio zegt: "Mijn neus gaat nu groeien" wat gebeurt er dan?

Nippertje komt van nipt :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:14

Waarom wij mensen moeilijk dingen aan nemen. Waarom willen we overal de reden achter weten?