legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:12

lor1_1984 schreef:
Ik heb net deze 2 gekocht:
http://static.bartsmit.com//BLKCAS/960x960/1389708.jpg
http://www.pdk.co.uk/media/catalog/prod ... 5371_1.jpg
Bij elkaar waren ze €8,50 bij Bart Smit en er waren er nog veel meer in de aanbieding in diverse groottes, oa kleintjes (150 stukjes) van Jan van Haasteren. :)

Die eerste was ik combinatie bij volgens mij boekenvoordeel? In ieder geval drie puzzels, die eerste, een puzzel met een hertje en een puzzel met vogels voor 10 euro.
Ik wil die binnenkort ook gaan maken, is een hele mooie :D

Die into the wild is ook gaaf!

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 03:07

lor1_1984, die zijn leuk! Allebei ook echt <3.
Faniek, dan ga ik eens snel bij onze Boekenvoordeel kijken...goede tip :j .

Mischa

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:54

Die puzzels van King zijn gaaf zeg, lijken me ook echt hele mooie om te maken. En niet duur zo te zien!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:21

Uhm.. ik wil geen spelbreker zijn want de platen zijn inderdaad wel erg leuk/mooi, maar hou er rekening mee dat King niet de beste kwaliteit is. Wat je er voor betaalt zie je ook terug in de kwaliteit van de stukjes (erg dun, raakt snel los etc.).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:51

Kwaliteit is mss niet super maar nog altijd veel beter dan die van bijv Action.
Voor mij hoeven puzzels overigens niet van topkwaliteit te zijn, het is een hobby en het moet imo ook een beetje leuk blijven om nieuwe puzzels aan te schaffen.
Nu koop ik zelden nieuwe puzzels maar had een vvv-bon gekregen en moest die in 1x opmaken dus naast de doos kleurpotloden die ik al had gekozen gekeken voor een puzzel en dat werden er 2.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:24

Afbeelding
Deze net af, is toch niet helemaal mijn ding, ik hou meer van dierenpuzzels

Kwaliteit is wel belangrijk, maar als het een mooi plaatje is, maakt het merk me weinig uit

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:10

Oh wat leuk een toppic over legpuzzels. Ik puzzel zelf ook best veel.
Mijn favorieten zijn Jan van Haasteren, daar heb ik 30tal van ondertussen denk ik

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:20

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:25

Nee,ik werk op een stuk hardboard van de karwei

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:16

@Faniek, ik twijfelde tussen precies dezelfde twee die jij aanhaalt.
Ik heb uiteindelijk voor de portapuzzle gekozen, omdat deze losse sorteerbladen heeft die ik ook daadwerkelijk gebruik.
De losse bladen kun je dan makkelijk verplaatsen waardoor je niet de hele tijd hoeft te rekken en te strekken. Zo'n los blad kun je op een stukje puzzel leggen waar je niet mee bezig bent, of op schoot bijvoorbeeld.

Rechtop zetten werkt helaas niet super, je losse stukjes zakken dan toch wel naar onderen, bij ons ligt hij nu onder de salontafel, daar zie je hem niet liggen.
Onze tafel is 140cm en de portapuzzle (ook 1500 stukjes) past er net op. Ik wilde ook liever 1500 stukjes, maak tot nu toe alleen 1000, maar heb ook al een keer een panorama puzzel gemaakt die net hierop paste.

Afbeelding

Dit is de puzzel waar ik nu ook mee bezig ben, inmiddels al half af :o :D

Ik heb wat Jan van Haasteren puzzels uitgeleend aan de oma van mijn vriend, had ze zelf nog niet gemaakt dus hoop wel dat ik ze compleet terug krijg. Mijn Wasgij puzzel miste namelijk twee stukjes toen ik hem terug kreeg en die was best duur :o
Zaterdag ben ik in de puzzelwinkel in Hillegom geweest en mocht ik van vriendje twee puzzels uitzoeken. Ik heb een Frozen puzzel van 500 stukjes gekozen en hij heeft een Unicorn/Eenhoorn puzzel van 1000 stukjes voor mij uitgekozen. <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:38

Mijn man en ik (en moeder een beetje) hebben met z'n tweeën/drieën in een paar uurtjes een 1000 stukjes puzzel gelegd. Rond twaalven vonden we het niet eens meer leuk, maar hij MOEST af, vond ik :') Half twee 's nachts konden we eindelijk naar huis :=
Afbeelding

En nu ben ik verslaafd! Maar eens rondkijken welke me leuk lijkt en wat ik ga kopen! En het topic even bijlezen :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:57

@ Nant
Thanks dan ga ik toch voor die van 1500 stukjes en zie wel. Kan altijd die van Ravensburger er bij nemen als ik nog meer puzzels te gelijk wil maken :))

@ Rije
Aah die heb ik ook, die is zo leuk! Mijn vriend (komt uit Drenthe) wil hem nog eens inlijsten :))

Ik heb met kerst mijn vriend de Jan van Haasteren gazonmaaierrace puzzel gegeven, al moet ik hem natuurlijk maken (geen probleem!) en die wil hij ook aan de muur hebben. Het is mijn eerste Jan van Haasteren puzzel, maar ze lijken me zo leuk dat ik toch maar eens voor meer moet gaan kijken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:08

Ik heb inmiddels twee puzzels besteld, komen vandaag hopelijk binnen!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:59

@nant, is het iets die winkel in Hillegom? Ik rij er vaak genoeg langs. Woon redelijk in de buurt maar helaas nooit tijd om echt te gaan kijken.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:34

Ik heb er vandaag ook maar weer eens twee puzzels bij gekocht. De eerste puzzel uit de What If reeks van Ravensburger 'The Lottery' en een Jan van Haasteren 'De Bruiloft'. Hoezo studieontwijkend gedrag hier :') :Y)

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:51

Puzzelen jullie trouwens altijd met het voorbeeld op de doos erbij? Ik doe dat normaal gesproken wel altijd, maar maak nu die What If puzzel en nu gaat dat niet haha. Zou wel een afbeelding op internet op kunnen zoeken, maar dat vind ik niet leuk, dan is het hele idee weg :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:36

Ik meld me ook in dit topic. Legpuzzels zijn een fijne ontspanning aan het eind van een dag computerwerk doen :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:42

MelissaH1996 schreef:
Puzzelen jullie trouwens altijd met het voorbeeld op de doos erbij? Ik doe dat normaal gesproken wel altijd, maar maak nu die What If puzzel en nu gaat dat niet haha. Zou wel een afbeelding op internet op kunnen zoeken, maar dat vind ik niet leuk, dan is het hele idee weg :)

Ik heb hem erbij liggen maar gebruik hem alleen wanneer nodig.
Met de index puzzel die ik eerder postte had ik hem vaak nodig want veel verschillende vogels etc die dan toch weer behoorlijk op elkaar lijken qua kleur en met andere puzzels gebruik ik het voorbeeld veel minder.

Index puzzel is af. *\o/*
Helaas vergeten een foto te maken van het eindresultaat maar hij blijft mooi. :)
Nu heb ik 'midnight in paris' klaarliggen, vanavond maar een beginnetje mee maken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:40

Oooh zo'n what if puzzel lijkt me ook leuk :):)

Ik heb vandaag deze binnengekregen. Gelijk begonnen met de wereldkaart.

Afbeelding

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:13

@ Valerie: Ze hebben echt heel veel puzzels en zijn niet echt duurder of goedkoper dan online, hoewel ze wel regelmatig aanbiedingen hebben, ze hebben puzzels in het duurdere segment, maar ook zeker goedkopere puzzels. Ze hebben echt vanalles!
Disney, Jan van Haasteren, Wasgij, prenten, dieren, landschappen. Die winkels staat echt helemaal vol.

@Rije: Jeetje dat zijn niet gelijk de makkelijkste puzzels. 1500 stukjes heb ik mij nog niet aan gewaagd tot nu toe. Vooral omdat ik het omdraaien en sorteren van de stukjes echt een rot klus vind. :D

Vind 500 stukjes puzzels tot nu toe het leukste om te maken. :j

Ik vind Wasgij, Jan van Haasteren en That's Life puzzels altijd erg leuk.
Wasgij hebben ze vaak voor onder de €6,- bij het kruidvat.

Nu nog steeds met mijn Disney puzzel bezig, ben erg fan van Disney, maar ze zijn vaak wel vrij makkelijk :o

Overigens puzzel ik wanneer het kan wel altijd met voorbeeld zodat ik weet naar welke kleur ik moet zoeken om aan te leggen. Ik ga niet een stukje pakken en dan op het voorbeel kijken waar dat stukje moet en die op de juiste plek los neerleggen. Vrouw van mijn broer doet het op die manier en dan heb je in je kader allemaal losse stukjes door elkaar liggen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:18

@nant
Dankjewel! Ga ik binnenkort eens kijken als in de buurt ben. Hoef er gelukkig niet zo ver voor weg

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:30

Ik gebruik het voorbeeld soms wel om ondefinieerbare stukjes te identificeren x) Dan heb ik een idee waar stukje x vandaan komt. Vooral bij 1000 stukken of meer. Bij 500 stukken is het gedeelte van de prent op het puzzelstukje vaak groot genoeg waardoor dat niet nodig is.
Naast dat kan ik prima zonder voorbeeld puzzelen. Maar ik puzzel sowieso niet op de 'normale manier'. Ik doe een puzzeldoos open en begin gewoon. Ik sorteer niet, maak niet eerst randen en begin desnoods aan 3 of 4 punten op de puzzel tegelijkertijd, afhankelijk van wat ik als eerste vind dat in elkaar past. Op een bepaald moment kan je die verschillende stukken aan elkaar verbinden en heb je sowieso 1 groot vlak.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:37

xHaithi schreef:
Maar ik puzzel sowieso niet op de 'normale manier'.

Haha voor mij IS dat de normale manier

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:21

pardy schreef:
xHaithi schreef:
Maar ik puzzel sowieso niet op de 'normale manier'.

Haha voor mij IS dat de normale manier

Voor mij dus ook maar ik heb het idee dat de meeste mensen op z'n minst één van de zaken die ik beschreef wel doet/anders doet :') Ik heb zelfs ooit eens gehoord (niet in dit topic) dat ik met de rand MOEST beginnen :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:23

Voor mij is de normale manier de randstukjes uitzoeken en de rand als eerste en dan pas opvullen en dat kan of vanuit de rand of elders vanuit het midden bijv een groter vlak van een bepaalde kleur ofzo.
Overigens maakt het mij niets uit hoe je begint, kies gewoon wat jij het fijnst vind. :)